• Ik vroeg me eigenlijk af hoe jullie omgaan met iemand die autisme heeft, en gelieve eerlijk te zijn.
    Als jij er niet vriendelijk tegen doet, dat is jouw keuze, maar wil gewoon even weten hoe jullie er tegenover staan.

    Waarom ik dat wil weten? Mijn broer heeft het.. Hij wordt nu uit de voetbal gesmeten omdat er problemen rond hem zouden zijn ontstaan, maar waar ze hem van 'beschuldigen' past totaal niet bij mijn broer, en dat zou hij nooit doen.. Voor mijn broer is dat een hele grote schok maarjah...
    En nu zou ik gewoon willen weten wat jullie EERLIJK denken van mensen met autisme.

    Wat is autisme? Het is een ontwikkelingsstoornis. Het kind wordt geboren met een handicap die niet onmiddellijk zichtbaar is, maar pas langzamerhand duidelijk wordt. Mensen met autisme zien er op het eerste gezicht vaak zo normaal uit. Toch merk je al gauw dat ze anders zijn, als je met ze bezig bent, speelt of praat. Van echt samen iets doen is nauwelijks sprake. Liefst houden ze zich aan vaste gewoonten, wat nogal bizar kan overkomen. Veranderingen in hun leefwereld tasten hun vertrouwen aan en een gevoel van onveiligheid kan ze snel in paniek doen slaan.
    Door hun stoornis hebben mensen met autisme problemen met waarnemen, herkennen, met taal en verbeelding.
    ( ff gekopieerd van de Vlaamse vereniging autisten.)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    (...)

    Ja klinkt vast raar maar kunnen ze dan niet me ze alle een ploeg vormen?
    niemand die ze daar dan raar aan zou kijken :)

    In Heist is er alleen een g-ploeg ofzoiets, maar dat is voor mongooltjes, en alle respect voor die mensen maar daar hoort hij ook niet bij, en als we hem daarnaartoe zouden sturen, krijgt hij waarschijnlijk een laag zelfbeeld denken ze.
    Mijn moeder gaat waarschijnlijk eens mailen naar de vereniging voor autisten en zien of hun geen activiteiten organiseren in de buurt. Met vrienden afspreken gaat voor hem ook niet, omdat die allemaal zo ver wonen, dus conclusie, hij zit een heel weekend thuis, zich te vervelen dan.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Ik ken geen mensen met autisme, maar sinds ik de film BenX gezien heb (idd mooie film), heb 'k der wel het een en het ander van opgezocht en ik vind het best wel interessant... Neem het niet verkeerd op hoor, maar ik vind het gewoon... fascinerend en zielig tegelijkertijd?
    Een vriendin van mijn zus heeft ook autisme, en eerst dat ik gewoon dat ze een moeilijk kind was, maar toen ik het hoorde kon ik het wel begrijpen.
    Zo stom dat je broer de voetbal wordt uitgesmeten! Hij kan ze toch ook niets aan doen?


    Oh, I may be on the side of the angels... but don't think for one second that I am one of them.

    Maar wat is autisme eigenlijk?

    Nja, mensen met onbegrip voor de wereld ook en die ook wel een iet of wat mentale handicap hebben, of veel structuur nodig hebben, of waar alles echt duidelijk aan gezegd moet worden, je hebt er echt heel veel vormen in.
    Bij mijn broer houdt dat in dat hij nu eenmaal het verstand heeft van een klein kind ofzo..


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Nou, mijn broertje heeft Jilles de la Tourette. Het is niet echt een vorm van autisme ofzo, maar hij heeft ook wel ongeveer dezelfde problemen.

    Ik vind het zielig voor hem. Soms kan ik hem wel vermoorden om de dingen die hij doet, maar af en toe komt hij huilend thuis omdat de kinderen bij hem in de klas hem buitensluiten omdat hij zich soms niet zo fatsoenlijk kan gedragen. Dat vind ik echt zielig, en dan heb ik zo veel medelijden met hem. Ik hou van hem, zelfs als ik zeg dat ik niet van hem hou.


    Ten eerste, ik ga normaal met ze om, ze hebben zichzelf niet gemaakt, daar kunnen ze niets aan doen.
    Ten tweede, het is Gilles de la Tourette, ik heb die ziekte ook [/zeur]

    Ik heb 2 autisten in mijn klas,
    Die zijn zo vreselijk irritant.
    We (mijn klas en ik) begrijpen ook wel een beetje,maar ze zijn zo Betwetterig,Verklikken alles aan de leraar bijvoorbeeld gisteren kregen wij een nieuwe docent en die moest onze namen weten en wij hadden al onze namen dus verwisselt (Bijv, Jack was Jurian,Jurian was Robbin en Robbin was Jack Etc) en een van die 2 ging dus alles weer veranderen,en diezelfde sloeg mij een keer met een batminton racket omdat ik met 25-1 van hem gewonnen had. Me hele arm was blauw.[/Hij moetwel een beetje begrijpen dat je dat niet doet hé?!]
    & ze schelden me uit voor alles en nog wat terwijl ze niet eens begrijpen wat het woord betekent.
    [/Ja i admit,ik heb een schijt hekel aan hun,ik ga er dus niet zo goed mee om , sorry]

    Maar vindt het wel zielig voor je broer <3

    Ik heb 2 autisten in mijn klas,
    Die zijn zo vreselijk irritant.
    We (mijn klas en ik) begrijpen ook wel een beetje,maar ze zijn zo Betwetterig,Verklikken alles aan de leraar bijvoorbeeld gisteren kregen wij een nieuwe docent en die moest onze namen weten en wij hadden al onze namen dus verwisselt (Bijv, Jack was Jurian,Jurian was Robbin en Robbin was Jack Etc) en een van die 2 ging dus alles weer veranderen,en diezelfde sloeg mij een keer met een batminton racket omdat ik met 25-1 van hem gewonnen had. Me hele arm was blauw.[/Hij moetwel een beetje begrijpen dat je dat niet doet hé?!]
    & ze schelden me uit voor alles en nog wat terwijl ze niet eens begrijpen wat het woord betekent.
    [/Ja i admit,ik heb een schijt hekel aan hun,ik ga er dus niet zo goed mee om , sorry]

    Maar vindt het wel zielig voor je broer <3


    Ach 'k ben blij dat je zo eerlijk daar in bent^^
    Nja met mijn broer is het net iets anders, hij zou nooit iemand uitschelden enzo maarjah


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Mijn vriendin heeft het, ik ben er áltijd al normaal mee omgegaan. ik heb het nooit als iets 'vreemd' gezien, ik ben er zegmaar mee opgegroeit.

    Mika.

    ik ken niemand persoonlijk ofsu die het heeft
    maar ik heb eens een film gzien over een jongen die autisme heeft ,
    en begrijp me nu niet verkeerd want ik vind het wel erg alsj dat hebt maar ik vind die mensen
    eiglijk echt wel eng
    ale hoe ze soms bzig zijn
    sry mijn mening


    Gilles (ll)

    *slaat al die reacties over, te lang om te lezen nu:P*

    Mijn broertje heeft PDD-nos, een lichte vorm. Ik vind sommige dingen ontzettend irri, maar als mijn ouders mij zeggen dat dat bij zijn pdd-nos hoord, dan denk ik : oke :)

    En op school is het voor hem ook niet even makkelijk, dan help ik omdat ik op de zelfde school zit en sommige dingen ook heb gehad 2 jaar terug ^^

    Ik vind dat die mensen ook gewoon recht hebben op alles en dat er gewoon een beetje rekening mee gehouden moet worden :)

    EDIT: aan de buiten kant zie je het dus niet aan hem he

    ik heb zelf gedeeltelijk autisme ik heb ppd nos dat is erg vervelend ik ik word er op sgool vaak mee gepest mr die mensen die dat doen zijn gewoon dom!! maar mijn vriendinnen doen wel gewoon normaal mar mensen die autisme hebben zijn ook gewonen mensen net als iedereen!


    love is dead and dead is love

    (...)

    Ten eerste, ik ga normaal met ze om, ze hebben zichzelf niet gemaakt, daar kunnen ze niets aan doen.
    Ten tweede, het is Gilles de la Tourette, ik heb die ziekte ook [/zeur]


    Ik heb toch ook helemaal niets tegen Gilles de la tourette.
    En nou, sorry dat ik een spelfout maak hoor.


    rules don't stop me

    Mijn broer is zwaar autistisch. Hij heeft MCDD, een bepaalde 'combinatie' van eigenlijk alle soorten autisme die er zijn. xD

    Hij kan over het algemeen normaal functioneen, maar je ziet dat hij moeite heeft met sociale comunicatie, en begrijpen wat wel en niet kan. Ook heeft hij moeite met het accepteren van mensen die 'anders' zijn. Dat snapt hij niet, en dus zijn hun eng.
    Hij wordt binnenkort 18, en is dus bijna volwassen. Hij zal binnenkort dan ook een baan moeten zien te vinden. Hij loopt nu stage bij een supermarkt, en daar heeft hij het wel naar zijn zin. Veel moeilijker werk kan hij beter niet gaa doen, helaas. Te veel druk.
    Hoe ik ermee omga? Tsja, het accpeteren is de eerste stap richting het goed kunnen omgaan met zijn afwijking. Want dat is het. MAar dat betekent niet dat hij minder lief kan zijn.
    Je kunt het beste vertrouwen op wat je gevoel zegt als hij iets stoms doet of niet. Proberen hem dingen duidelijk uit te leggen, en hem te steunen. Al hoef je ook niet alles te pikken. Hij moet ook leren met zijn afwijking om te gaan.
    Ik weet niet hoe oud hij is, maar als hij nog redelijk jong is, krijgt hij nog een fase waarin hij het niet wilt accpeteren. Dan kun je het beste zijn uitbarstingen niet met schreeuwen gaan beantwoorden, maar proberen normaal met hem te praten.
    Mijn broer is verbaal erg zwak begaafd, en heeft dus moeite met het uiten van zij n gevoelens. Als jou broer dat ook heeft, neem niet al zijn uitspraken al te serieus. Hij meent het neiet altijd, of kan het anders bedoelen. Bovendien kan onmacht ook een aansporing zijn tot vreemde uitspraken.

    Veel succes! =) Als iemand vragen heeft over autisme, pb me maar, ik weet er onderhand aardig wat vanaf. =)


    Pink is Not just a colour. It's a Way of Life!

    Nou, ik zou hem/haar zelfs té vriendelijk behandelen. Je weet wel, alsof het kinderen zijn. Ik weet eigelijk niet veel over autisme, dus weet ik niet hoe ze zouden reageren als ik iets doe...


    Groezrock was AWESOME! <3

    op mijn school zitten 2 autisten
    Ik ben er best aardig tegen. (in tegenstelling tot anderen)
    De ene gaat bij mijn broer om, mijn broer is er heel aardig tegen en is een vriend van hem.
    De andere heeft al 2 jaar niet gesproken en lijd aan sociale stoornissen.
    Soms vormen er groepjes rond de anderen, en dan drijf ik ze toch uit een.
    Ik kan het nie echt af als ze dat doen.


    death to the one at the end of the serenade.

    Hij kan over het algemeen normaal functioneen, maar je ziet dat hij moeite heeft met sociale comunicatie, en begrijpen wat wel en niet kan. Ook heeft hij moeite met het accepteren van mensen die 'anders' zijn. Dat snapt hij niet, en dus zijn hun eng.
    Hij wordt binnenkort 18, en is dus bijna volwassen. Hij zal binnenkort dan ook een baan moeten zien te vinden. Hij loopt nu stage bij een supermarkt, en daar heeft hij het wel naar zijn zin. Veel moeilijker werk kan hij beter niet gaa doen, helaas. Te veel druk.
    Hoe ik ermee omga? Tsja, het accpeteren is de eerste stap richting het goed kunnen omgaan met zijn afwijking. Want dat is het. MAar dat betekent niet dat hij minder lief kan zijn.
    Je kunt het beste vertrouwen op wat je gevoel zegt als hij iets stoms doet of niet. Proberen hem dingen duidelijk uit te leggen, en hem te steunen. Al hoef je ook niet alles te pikken. Hij moet ook leren met zijn afwijking om te gaan.
    Ik weet niet hoe oud hij is, maar als hij nog redelijk jong is, krijgt hij nog een fase waarin hij het niet wilt accpeteren. Dan kun je het beste zijn uitbarstingen niet met schreeuwen gaan beantwoorden, maar proberen normaal met hem te praten.
    Mijn broer is verbaal erg zwak begaafd, en heeft dus moeite met het uiten van zij n gevoelens. Als jou broer dat ook heeft, neem niet al zijn uitspraken al te serieus. Hij meent het neiet altijd, of kan het anders bedoelen. Bovendien kan onmacht ook een aansporing zijn tot vreemde uitspraken.

    Veel succes! =) Als iemand vragen heeft over autisme, pb me maar, ik weet er onderhand aardig wat vanaf. =)

    Mijn broer is 20 nu, dus dat betekent dat dit zijn laatste jaar is dat hij naar school mág gaan. Hij doet nu al drie jaar stage telkens ergens anders (brouwerij, kinderboerderij, groendienst van de gemeente) en dat verloopt hem heel goed^^ Dus hij zal ook werk moeten gaan zoeken binnenkort, maar hier hebben we ene organisatie die helpt om autisten werk te zoeken. Uit ervaring weet ik wat mijn broer meent of niet, en hij is neit meteen de beste leugenaar, dus ik weet wel dat hij het meent dat hij niets uitsteekt op de voetbal daar, en dat wat ze van hem zeiden al helemaal niet bij zijn karakter past, zelfs leerkrachten, zijn opvoeders en mijn ouders zeggen dat.


    If you had never come out of the blue, I would've stay