• Auradon

University
    RollentopicPraattopic・Speeltopic

And they lived happily ever after

Zo'n dertig jaar geleden, na een tijd van terreur en angst in de koninkrijken, zijn de slechterikken verslagen en terecht gesteld voor hun misdaden.
          De koninkrijken besloten nauwer samen te werken, zodat ze sterker waren in tijden van nood en rampspoed. Grenzen werden geopend en mensen voelde zich verbonden.
          Toch bleef de angst heersen dat de schurken een weg terug zouden vinden, en wederom de rijken zouden terroriseren. Mensen vreesde dat de gevangenissen en kerkers niet sterk genoeg waren om slechterikken binnen te houden.
          Als oplossing werd er besloten om alle slechterikken te verbanden naar een eiland, omringd door een magische barriere. Geen manier van ontsnappen. Al snel werden ook andere criminelen naar het eiland verbannen, mensen die geen hoop leken te hebben op terugkeren in de maatschappij.
          Met de jaren ontstond er steeds meer weerstand tegen het bestaan van The Isle of the Lost, en dan voornamelijk op de levensomstandigheden van de kinderen die er geboren werden. Het wekte een discussie op of de kinderen een kans zouden moeten krijgen, of al verdoemd waren door de invloed van hun ouders.
          Bezwijkend onder de druk, werd er een plan op gesteld. De kinderen verdiende de kans om zich te bewijzen in de normale maatschappij. Auradon University werd uitgekozen als de perfecte locatie om de kinderen te vormen in hun ontwikkeling, en te monitoren of ze niet onwenselijk gedrag vertoonde. Elke kandidaat werd zorgvuldig uitgekozen op basis van hun vooropleiding en hun dossier, hoewel er op The Isle weinig word bijgehouden of geregistreerd.
          Eén jaar geleden kwam de eerste groep van vijf kinderen aan op de universiteit. In januari volgde de tweede groep, bestaande uit tien kinderen. Voor de start van het nieuwe collegejaar zijn er nogmaals vijftien kinderen uitgenodigd.

Op de eerste dag van het nieuwe collegejaar vonden er in de verschillende koninkrijken explosies plaats. Meerdere mensen kwamen hierbij om het leven. Binnen enkele uren begonnen de geruchten te gaan dat het een direct gevolg was van de komst van de villain kids. Mensen overtuigde elkaar dat de studenten er achter zaten, of dat ze wel mensen mee hebben weten te smokkelen die verantwoordelijk zijn.

Auradon

Auradon is een kleine onafhankelijke eiland-staat omringt door de koninkrijken. Al eeuwen is het een neutraal land, geen betrokkenheid bij conflicten. Hierdoor is het land vaak bemiddelaar geweest tussen de verschillende rijken, en een plek waar vrede juist word gevierd.

Isle of the Lost

The Isle of the Lost is een kleiner eiland aan de kust van Auradon. Generaties lang was het onderdeel van de oude haven, maar zo'n vijftig jaar terug is die functie gestopt. Twintig jaar lang heeft eiland leeg gestaand, de industriele gebouwen raakte in verval en de troep en het afval wat was achtergelaten werd nooit opgehaald.
          Door de onafhankelijkheid van Auradon en de isolatie van het eiland werd het daarom dé uitgewezen plek om de slechterikken op te vangen.
          De veroordeelde kwamen terecht op het al-vervallen eiland, zonder de mogelijkheden om het te herstellen. Wekelijks werd er eten gebracht per boot, maar meestal betrof dit de afdankers van de bevolking, beschimmeld eten was niet ongewoon.
          Magie is beperkt op het eiland. De magische bariëre om het eiland blokkeert een groot deel van de magie, waardoor het gebruik tot een minimum impact wordt beperkt en het meer energie kost dan normaal.

Auradon University

Door de onafhankelijkheid van Auradon is Auradon University uitgegroeid tot de hoogst aangeschreven universiteit in alle koninkrijken. Het is dan ook de voorkeurs universiteit voor veel studenten, van royals tot de bevolking. De universiteit stimuleert juist het onderlingen contact, met het idee dat er veel van elkaar te leren valt.

Majors

- Major of Art
    - Major of Humanities
    - Major of Law and Politics
    - Major of Social Science
    - Major of STEM
    - Major of Magic
    - Major of Business

Extracurricular Activities

Sport
    - Zwaardvechten
    - Boogschieten
    - Zeilclub
    - Cheerleaden
    - Zwemclub
    - Lacrosse
    Art & Music
    - Koor
    - Drama club
    - Orkest
    - Kunstclub
    - Filmclub
    Social
    - Debat Club
    - Student Council
    Media
    - Yearbook comitee
    - School Newspaper
    Misc
    - Bookclub
    - Chess Team
    - Gardening Club

Characters

Hero Kids

Sofia Fitzherbert・Daughter of Rapunzel & Eugene・22・page 4・Glowfaery
    Larsen Oldenburg・Son of Elsa・ageAshcroft
    Maya Ranallo・Daughter of Tiana & Naveen ・20・page 2・Cabeswater
    Ebbe Østergård・Son of Ariel & Eric ・23・page 3・Cabeswater
    Brianna Charming・Daughter of Cinderella & Prince Charming ・22・page 4・Glowfaery
    Jacob Rolfe・Son of Pocahontas & John Rolfe・20・page 3・Gwenllian
    Lǐ Lìwēi・Child of Mulan & Li Shang ・age・page 4・Monpress
    Name・Son of Mulan & Li Shang ・ageOShea

|
    |
    |
    |
    |
    |
    |
    |
    |
    |

Villain Kids

Name・Daughter of Dr. Facilier・age・page 5・Glowfaery
    Elio Beneviento ・Son of Captain Hook・ageAshcroft
    Ash De Vil・Son of Cruella De Vil・ageAshcroft
    Hadewin・Son of Mother Gothel・20・page 2・Cabeswater
    Charley Ross・Son of Hades・20・page 2・Uggla
    Drago・Son of Shego・age・page 4・Obeah
    Red Rose・Daughter of The Evil Queen・23・page 4・padf00t

VK info

De vakanties worden op de universiteit doorgebracht, omdat ze de barrière alleen als echt moet willen openen en niet willen dat ze nog beinvloed worden door hun ouders (barrière ging in de regel alleen open om nieuwe villians/criminele naar het eiland te brengen)
          Er is post contact mogelijk met de Isle (Inhoud wordt hier van wel gescreent)
          Verlaten van campus is alleen met toestemming mogelijk (moet 'verdiend" worden, kan geweigerd worden als je geen verbetering lijkt te tonen)
          Ze krijgen aanvullende lessen rondom het aanpassen naar het 'normale' leven (soort goodness 101)
          VK's met magie worden extra begeleid (en gemonitord) om te voorkomen dat hier narigheid uit komt.

[ bericht aangepast op 28 aug 2026 - 8:21 ]

--

Cabeswater schreef:
    Maya (p. 2) is af!

Ik val in herhaling, maar hier is mijn lijstje nog eens lol

- Bestie(s) (Jacob, Sofia, Charley - i feel like i forgot people)
    - Iemand met wie ze haar passie voor koken kan delen (Sofia, Jacob - I still want someone who's an actual culinary artist too)
    - Childhood friends (Jacob)
    - Childhood boyfriend die nu een goeie vriend is (Jacob - moeten we wel nog bespreken denk ik)
    - Weet niet of ze echt vijanden zou hebben, maar als je denkt 'mijn personage zou haar echt niet kunnen uitstaan', i'm all ears

Ik denk niet dat Hàorán binnen iets in het lijstje valt, maar ik zie dat ze vaak book club leidt, dus misschien kan ze hem als schuchter lil boi misschien onder haar vleugels nemen?

Cabeswater schreef:
    En Win (p.2) ook!

- Mensen die op Isle of the Lost zijn hulp hebben ingeroepen bij medische zorgen (van zichzelf of dieren) of nood aan toverdranken/spreuken
    - Mensen die hij tijdens streetfights op Isle of the Lost verslagen heeft (mag op het randje zijn geweest)

- Vijanden (maakt niet uit welke reden)
    - Derde bestie met hem en Aurelie (Anne's dochter van Facilier) die eventueel ook mee Auradon haat (Cass)

Deze vind ik moeilijker. Ik denk dat Hàorán geïntimideerd zou zijn door hem door zijn talenten (magisch en otherwise). Al zou hij misschien ook wel heel schoorvoetend naar hem toe komen met een gewond dier.
    Cabeswater schreef:
    Update cuz i want attention (H) Vet is wat ik echt heel graag nog wil, rest is welcome extra

Maya blijft trouwens grotendeels hetzelfde, wil haar layout gewoon nog revampen. Voor Ebbe en Win is het vooral nog sleutelen aan geschiedenis.

Relatie-wishlist:
    Ebbe (p. 3):
    - All the hook-ups possible (secret, open, fwb, whatever) (Jacob, Larsen - i need some women here yo)
    - Ex(es) (maar niets te dramatisch)
    - Party buddies (Jacob)
    - Sparring buddy
    - Rivalen/frenemies (Larsen, Bri en Charley vormen alvast de top 3)
    - Someone whose butt he's kicked in fencing/debate/sailing/swimming (Jacob)
    - Someone who's kicked his butt in fencing/debate (not sailing or swimming) (Jacob)
    - Iemand die zijn krachten opmerkt/herkent en bezorgd is (Aurelie)
    - Someone who has an unrequited crush on him (I see you Larsen)

Ik denk dat we voor deze relatie misschien naar de toekomst kunnen kijken? Ik vermoed dat zijn escapades wel bekend zijn? Misschien kunnen we werken naar een hookup in de toekomst waarin Hàorán gaat experimenteren. Ik vermoed dat hij wel interesse heeft in Ebbe, maar nog niet de moed gehad heeft om een lange en brede conversatie aan te gaan...

Mijn gedachten so far, als je nog andere ideetjes hebt, mag ook zeker c:

I, the soul called Wanderer, love you, human Ian. And that will never change, no matter what I might become.

Uggla schreef:
    Ik zoek voor Charley:

- Iemand die hij al jaren kent. Childhood friends, zogezegd, maar geen beste vrienden:
    - Best friend(s): Maya
    - Iemand die met hem tegen het onrecht wil strijden:
    - Training buddy:
    - Eventuele rivalen: Ebbe

En als iemand een ander idee heeft, ik sta ervoor open!

Ik ben even aan het kijken geweest, maar vind niet meteen een connectie :c Al zou Hao als volger wel goed overeen komen met een leidersfiguur. c:

[ bericht aangepast op 30 aug 2026 - 17:34 ]

I, the soul called Wanderer, love you, human Ian. And that will never change, no matter what I might become.

Uggla schreef:
    Lees ik daar Nimue?! Omg 😍
    Mijn GTA RP karakter heet Nimueh en haar nickname is NimNim hahah. I love it!

Hahaha wat toevallig! Vind dat echt een mooie naam!

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

Eventjes verder in volgorde van het rollentopic:
    @Gwenllian: Ik zie dat Jacob ook wel een voorliefde heeft voor dieren, daar zouden ze wel over kunnen bonden. En ze zitten beiden in humanities met een beetje dezelfde achtergrond. c: Hàorán zou wel wat van hem kunnen leren over dieren misschien? ^^

Voor Zuri zie ik een overeenkomst bij het boogschieten. Misschien dat ze elkaar kennen van die activiteit en ze daar misschien al contact hebben gehad? Also he needs friends. I have to offer one (1) certified softboi. :Y)

@Padf00t: Lilliths manier van converseren (in riddles of dubious remarks) gaat wel moeilijk meshen met Hàorán, ik denk dat hij haar mogelijk zou mijden daardoor. Hij houdt niet zo van dubbelzinnigheid. c;

@glowfaery Voor Sofia zie ik ook niet meteen iets duidelijks, maar ik denk wel dat ze misschien vriendschappelijk zouden kunnen zijn. c:

Dan Brianna kwam in mij op dat ze hem kan laten kennis maken met iced coffee, iets waar minder aandacht naar gaat in China, want thee thee thee. :Y)

Je gaf Aurelie als mogelijke slechte invloed voor Hàorán, hij zou sowieso al mega impressed zijn door haar magie, zou het iets voor haar zijn om hem onder zijn vleugels te nemen op een negatieve manier? Dat ze hem wel dingen wil leren, maar dat die afwijken van zijn meestal goedaardige pad?

De rest van de rollen bekijk ik zo ook c:

Obeah schreef:
    (...)

Adding to the list:
    - a sparring partner from the Island that takes the sessions as serious as Drago does. Bonuspoints if they've inflicted severe damage upon each other, on several occasions - having to be pried apart. They might hold grudges, but they always find their way back to the other for more voluntary wallopings. Charley

- someone that enjoys the beach as much as Drago does, who might join him for walks, running or swimming sessions. Preferably in silence, unless they have something actually useful to share. Hàorán?

- Someone he openly, utterly and unapologetically admires - Lilith

- Someone he is in academic competition with. But he's secretly thankful for the extra drive/motivation.

still open to suggestions

Ik denk dat Hao wel een soort van onder de indruk is van de zee en het strand, dus er wel graag zou zijn. En hij is niet luid en uitbundig, dus hij zou het prima vinden om er samen met iemand gewoon te zijn. c:

@Ashcroft, Larsen en Hàorán zouden elkaar wel eens kunnen kruisen in de bibliotheek? Ik denk dat Hàorán wel onder de indruk kan zijn van hem als hij ziet wat hij allemaal aan het lezen is. Dus ik neig hiervoor naar een bewondering. Ik weet niet hoe Larsen hem zou zien?

@Novelunosis Hàorán gaat het waarschijnlijk niet hebben voor Nimue, she scary :Y)

@betovering Magdalena likes books and animals, I sense a match, misschien vrienden?

@Catmint op Luca kom ik terug als er meer info is :Y) Of je trekt maar aan mijn mouw, allemaal prima c: