• Auradon

University
    RollentopicPraattopic・Speeltopic

And they lived happily ever after

Zo'n dertig jaar geleden, na een tijd van terreur en angst in de koninkrijken, zijn de slechterikken verslagen en terecht gesteld voor hun misdaden.
          De koninkrijken besloten nauwer samen te werken, zodat ze sterker waren in tijden van nood en rampspoed. Grenzen werden geopend en mensen voelde zich verbonden.
          Toch bleef de angst heersen dat de schurken een weg terug zouden vinden, en wederom de rijken zouden terroriseren. Mensen vreesde dat de gevangenissen en kerkers niet sterk genoeg waren om slechterikken binnen te houden.
          Als oplossing werd er besloten om alle slechterikken te verbanden naar een eiland, omringd door een magische barriere. Geen manier van ontsnappen. Al snel werden ook andere criminelen naar het eiland verbannen, mensen die geen hoop leken te hebben op terugkeren in de maatschappij.
          Met de jaren ontstond er steeds meer weerstand tegen het bestaan van The Isle of the Lost, en dan voornamelijk op de levensomstandigheden van de kinderen die er geboren werden. Het wekte een discussie op of de kinderen een kans zouden moeten krijgen, of al verdoemd waren door de invloed van hun ouders.
          Bezwijkend onder de druk, werd er een plan op gesteld. De kinderen verdiende de kans om zich te bewijzen in de normale maatschappij. Auradon University werd uitgekozen als de perfecte locatie om de kinderen te vormen in hun ontwikkeling, en te monitoren of ze niet onwenselijk gedrag vertoonde. Elke kandidaat werd zorgvuldig uitgekozen op basis van hun vooropleiding en hun dossier, hoewel er op The Isle weinig word bijgehouden of geregistreerd.
          Eén jaar geleden kwam de eerste groep van vijf kinderen aan op de universiteit. In januari volgde de tweede groep, bestaande uit tien kinderen. Voor de start van het nieuwe collegejaar zijn er nogmaals vijftien kinderen uitgenodigd.

Op de eerste dag van het nieuwe collegejaar vonden er in de verschillende koninkrijken explosies plaats. Meerdere mensen kwamen hierbij om het leven. Binnen enkele uren begonnen de geruchten te gaan dat het een direct gevolg was van de komst van de villain kids. Mensen overtuigde elkaar dat de studenten er achter zaten, of dat ze wel mensen mee hebben weten te smokkelen die verantwoordelijk zijn.

Auradon

Auradon is een kleine onafhankelijke eiland-staat omringt door de koninkrijken. Al eeuwen is het een neutraal land, geen betrokkenheid bij conflicten. Hierdoor is het land vaak bemiddelaar geweest tussen de verschillende rijken, en een plek waar vrede juist word gevierd.

Isle of the Lost

The Isle of the Lost is een kleiner eiland aan de kust van Auradon. Generaties lang was het onderdeel van de oude haven, maar zo'n vijftig jaar terug is die functie gestopt. Twintig jaar lang heeft eiland leeg gestaand, de industriele gebouwen raakte in verval en de troep en het afval wat was achtergelaten werd nooit opgehaald.
          Door de onafhankelijkheid van Auradon en de isolatie van het eiland werd het daarom dé uitgewezen plek om de slechterikken op te vangen.
          De veroordeelde kwamen terecht op het al-vervallen eiland, zonder de mogelijkheden om het te herstellen. Wekelijks werd er eten gebracht per boot, maar meestal betrof dit de afdankers van de bevolking, beschimmeld eten was niet ongewoon.
          Magie is beperkt op het eiland. De magische bariëre om het eiland blokkeert een groot deel van de magie, waardoor het gebruik tot een minimum impact wordt beperkt en het meer energie kost dan normaal.

Auradon University

Door de onafhankelijkheid van Auradon is Auradon University uitgegroeid tot de hoogst aangeschreven universiteit in alle koninkrijken. Het is dan ook de voorkeurs universiteit voor veel studenten, van royals tot de bevolking. De universiteit stimuleert juist het onderlingen contact, met het idee dat er veel van elkaar te leren valt.

Majors

- Major of Art
    - Major of Humanities
    - Major of Law and Politics
    - Major of Social Science
    - Major of STEM
    - Major of Magic
    - Major of Business

Extracurricular Activities

Sport
    - Zwaardvechten
    - Boogschieten
    - Zeilclub
    - Cheerleaden
    - Zwemclub
    - Lacrosse
    Art & Music
    - Koor
    - Drama club
    - Orkest
    - Kunstclub
    - Filmclub
    Social
    - Debat Club
    - Student Council
    Media
    - Yearbook comitee
    - School Newspaper
    Misc
    - Bookclub
    - Chess Team
    - Gardening Club

Characters

Hero Kids

Sofia Fitzherbert・Daughter of Rapunzel & Eugene・22・page 4・Glowfaery
    Larsen Oldenburg・Son of Elsa・ageAshcroft
    Maya Ranallo・Daughter of Tiana & Naveen ・20・page 2・Cabeswater
    Ebbe Østergård・Son of Ariel & Eric ・23・page 3・Cabeswater
    Brianna Charming・Daughter of Cinderella & Prince Charming ・22・page 4・Glowfaery
    Jacob Rolfe・Son of Pocahontas & John Rolfe・20・page 3・Gwenllian
    Lǐ Lìwēi・Child of Mulan & Li Shang ・age・page 4・Monpress
    Name・Son of Mulan & Li Shang ・ageOShea

|
    |
    |
    |
    |
    |
    |
    |
    |
    |

Villain Kids

Name・Daughter of Dr. Facilier・age・page 5・Glowfaery
    Elio Beneviento ・Son of Captain Hook・ageAshcroft
    Ash De Vil・Son of Cruella De Vil・ageAshcroft
    Hadewin・Son of Mother Gothel・20・page 2・Cabeswater
    Charley Ross・Son of Hades・20・page 2・Uggla
    Drago・Son of Shego・age・page 4・Obeah
    Red Rose・Daughter of The Evil Queen・23・page 4・padf00t

VK info

De vakanties worden op de universiteit doorgebracht, omdat ze de barrière alleen als echt moet willen openen en niet willen dat ze nog beinvloed worden door hun ouders (barrière ging in de regel alleen open om nieuwe villians/criminele naar het eiland te brengen)
          Er is post contact mogelijk met de Isle (Inhoud wordt hier van wel gescreent)
          Verlaten van campus is alleen met toestemming mogelijk (moet 'verdiend" worden, kan geweigerd worden als je geen verbetering lijkt te tonen)
          Ze krijgen aanvullende lessen rondom het aanpassen naar het 'normale' leven (soort goodness 101)
          VK's met magie worden extra begeleid (en gemonitord) om te voorkomen dat hier narigheid uit komt.

[ bericht aangepast op 28 aug 2026 - 8:21 ]

--

OShea schreef:
    @glowfaery, is het een mogelijkheid om ter plekke toch nog stiekem van major te wisselen? Ik schipper namelijk tussen humanities (wat hij zelf zou kiezen) en law en politics (wat waarschijnlijk ook meer een verwachting zal zijn), maar het zou leuk zijn als hij misschien dat stiekem zelf gewisseld heeft. :Y)

jahoor!

--

Obeah schreef:
    (...)

Adding to the list:
    - a sparring partner from the Island that takes the sessions as serious as Drago does. Bonuspoints if they've inflicted severe damage upon each other, on several occasions - having to be pried apart. They might hold grudges, but they always find their way back to the other for more voluntary wallopings.

- someone that enjoys the beach as much as Drago does, who might join him for walks, running or swimming sessions. Preferably in silence, unless they have something actually useful to share.

- Someone he openly, utterly and unapologetically admires - Lilith

- Someone he is in academic competition with. But he's secretly thankful for the extra drive/motivation.

still open to suggestions

Charley?

Ich liebe dich 27.12.23

Ik ben nog maar net begonnen en ik had al een relatie ideetje c: Is er iemand die de slechte invloed wil zijn op Haoran? Hij is nogal een meegaand type en een eerstejaar. Daarnaast heeft hij vanaf het begin van de RPG een disconnect met zijn broer, dus hij is heel beïnvloedbaar momenteel. :Y)

I, the soul called Wanderer, love you, human Ian. And that will never change, no matter what I might become.

OShea schreef:
    Ik ben nog maar net begonnen en ik had al een relatie ideetje c: Is er iemand die de slechte invloed wil zijn op Haoran? Hij is nogal een meegaand type en een eerstejaar. Daarnaast heeft hij vanaf het begin van de RPG een disconnect met zijn broer, dus hij is heel beïnvloedbaar momenteel. :Y)

Lilith kan op zich wel? Maar dan zal ik eerst even z'n rol moeten lezen.

[ I will always love you ]

omdat ik het steeds vergeet (zal nog toevoegen in main post zodat het makkelijk te vinden is)

wat info voor vk's;
    - de vakanties worden op de universiteit doorgebracht, omdat ze de barriere alleen als echt moet willen openen en niet willen dat ze nog beinvloed worden door hun ouders (barriere ging in de regel alleen open om nieuwe villians/criminele naar het eiland te brengen)
    - er is post contact mogelijk met de isle (word wel gescreent ofc)
    - verlaten van campus is alleen met toestemming mogelijk (moet 'verdiend" worden)
    - ze krijgen aanvullende lessen rondom het aanpassen naar het 'normale' leven (soort goodness 101)

[ bericht aangepast op 28 aug 2026 - 6:25 ]

--

Oke dus even voor mijn informatie: Ik had geschreven dat Charley zijn kracht verzwakt is door de barriere, maar gezien hij daar weg is, werkt zijn kracht dus wel? Want dan pas ik het aan ☺️

Ich liebe dich 27.12.23

Uggla schreef:
    Oke dus even voor mijn informatie: Ik had geschreven dat Charley zijn kracht verzwakt is door de barriere, maar gezien hij daar weg is, werkt zijn kracht dus wel? Want dan pas ik het aan ☺️

jaa dat klopt!
    Alle vk's met magie worden wel extra begeleid (in de gaten gehouden), hele project staat mooi voor lul als eentje meteen los gaat en de hel uitbreekt haahha

--

The evil management classes sent me :W

Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

glowfaery schreef:
    (...)

jaa dat klopt!
    Alle vk's met magie worden wel extra begeleid (in de gaten gehouden), hele project staat mooi voor lul als eentje meteen los gaat en de hel uitbreekt haahha

Okay dan pas ik het aan. Thanks!

Ich liebe dich 27.12.23

Obeah schreef:
    The evil management classes sent me :W

In de films was het een van mijn lievelings scenes hahaha
    if someone hands you a crying abby, do you: A. curse it? B. lock it in a tower? C. Give it a bottle? Or D. Carve out its heart

--

Is het erg dat ik geen films gezien heb? Haha zou ik wel willen. Hoe heten ze?

Ich liebe dich 27.12.23

Update cuz i want attention (H) Vet is wat ik echt heel graag nog wil, rest is welcome extra

Maya blijft trouwens grotendeels hetzelfde, wil haar layout gewoon nog revampen. Voor Ebbe en Win is het vooral nog sleutelen aan geschiedenis.

Relatie-wishlist:

Win (p. 2):
    - Mensen die op Isle of the Lost zijn hulp hebben ingeroepen bij medische zorgen (van zichzelf of dieren) of nood aan toverdranken/spreuken
    - Mensen die hij tijdens streetfights op Isle of the Lost verslagen heeft (mag op het randje zijn geweest)

- Vijanden (maakt niet uit welke reden)
    - Derde bestie met hem en Aurelie (Anne's dochter van Facilier) die eventueel ook mee Auradon haat (Cass)

Ebbe (p. 3):
    - All the hook-ups possible (secret, open, fwb, whatever) (Jacob, Larsen - i need some women here yo)
    - Ex(es) (maar niets te dramatisch)
    - Party buddies (Jacob)
    - Sparring buddy
    - Rivalen/frenemies (Larsen, Bri en Charley vormen alvast de top 3)
    - Someone whose butt he's kicked in fencing/debate/sailing/swimming (Jacob)
    - Someone who's kicked his butt in fencing/debate (not sailing or swimming) (Jacob)
    - Iemand die zijn krachten opmerkt/herkent en bezorgd is (Aurelie)
    - Someone who has an unrequited crush on him (I see you Larsen)

Maya (p. 2):
    - Bestie(s) (Jacob, Sofia, Charley - i feel like i forgot people)
    - Iemand met wie ze haar passie voor koken kan delen (Sofia, Jacob - I still want someone who's an actual culinary artist too)
    - Childhood friends (Jacob)
    - Childhood boyfriend die nu een goeie vriend is (Jacob - moeten we wel nog bespreken denk ik)
    - Weet niet of ze echt vijanden zou hebben, maar als je denkt 'mijn personage zou haar echt niet kunnen uitstaan', i'm all ears

[ bericht aangepast op 28 aug 2026 - 8:50 ]

help

Ik herken sommige van deze rollen nog omfg (van 2879 jaar geleden), love it

Ik denk nog steeds na :')

Let me in, let me in.

glowfaery schreef:
    (...)

In de films was het een van mijn lievelings scenes hahaha
    if someone hands you a crying abby, do you: A. curse it? B. lock it in a tower? C. Give it a bottle? Or D. Carve out its heart

I see 3 right answers here

For those who come after

Dermot schreef:
    Ik herken sommige van deze rollen nog omfg (van 2879 jaar geleden), love it

Ik denk nog steeds na :')

Join ussss

For those who come after