• Auradon

University
    RollentopicPraattopic・Speeltopic

And they lived happily ever after

Zo'n dertig jaar geleden, na een tijd van terreur en angst in de koninkrijken, zijn de slechterikken verslagen en terecht gesteld voor hun misdaden.
          De koninkrijken besloten nauwer samen te werken, zodat ze sterker waren in tijden van nood en rampspoed. Grenzen werden geopend en mensen voelde zich verbonden.
          Toch bleef de angst heersen dat de schurken een weg terug zouden vinden, en wederom de rijken zouden terroriseren. Mensen vreesde dat de gevangenissen en kerkers niet sterk genoeg waren om slechterikken binnen te houden.
          Als oplossing werd er besloten om alle slechterikken te verbanden naar een eiland, omringd door een magische barriere. Geen manier van ontsnappen. Al snel werden ook andere criminelen naar het eiland verbannen, mensen die geen hoop leken te hebben op terugkeren in de maatschappij.
          Met de jaren ontstond er steeds meer weerstand tegen het bestaan van The Isle of the Lost, en dan voornamelijk op de levensomstandigheden van de kinderen die er geboren werden. Het wekte een discussie op of de kinderen een kans zouden moeten krijgen, of al verdoemd waren door de invloed van hun ouders.
          Bezwijkend onder de druk, werd er een plan op gesteld. De kinderen verdiende de kans om zich te bewijzen in de normale maatschappij. Auradon University werd uitgekozen als de perfecte locatie om de kinderen te vormen in hun ontwikkeling, en te monitoren of ze niet onwenselijk gedrag vertoonde. Elke kandidaat werd zorgvuldig uitgekozen op basis van hun vooropleiding en hun dossier, hoewel er op The Isle weinig word bijgehouden of geregistreerd.
          Eén jaar geleden kwam de eerste groep van vijf kinderen aan op de universiteit. In januari volgde de tweede groep, bestaande uit tien kinderen. Voor de start van het nieuwe collegejaar zijn er nogmaals vijftien kinderen uitgenodigd.

Op de eerste dag van het nieuwe collegejaar vonden er in de verschillende koninkrijken explosies plaats. Meerdere mensen kwamen hierbij om het leven. Binnen enkele uren begonnen de geruchten te gaan dat het een direct gevolg was van de komst van de villain kids. Mensen overtuigde elkaar dat de studenten er achter zaten, of dat ze wel mensen mee hebben weten te smokkelen die verantwoordelijk zijn.

Auradon University

Majors

Major of Art

Major of Humanities
    - Lǐ Hàorán
    - Jacob Rolfe

Major of Law and Politics
    - Zuri Adeyemi
    - Brianna Charming - Rechten (2de jaar)
    - Sophia Fitzherbert - Politieke wetenschappen (3de jaar)
    - Ebbe Østergård Politieke wetenschappen (5de jaar)

Major of Social Science
    - Magdalena

Major of STEM
    - Drago (2de jaar)
    - Lǐ Lìwēi - Geneeskunde (3de jaar)

Major of Magic
    - Larsen Oldenburg
    - Charley Ross
    - Nimue Jones (1ste jaar)
    - Aurelie Facilier - Magic in Practice (1ste jaar)
    - Hadewin (1ste jaar)
    - Cassius Penthos (2de jaar)

Major of Business
    - Maya Ranallo - Business Management (2de jaar)

Extracurricular Activities

Sport
    Zwaardvechten
    - Cassius Penthos
    - Nimue Jones
    - Larsen Oldenburg
    - Zuri Adeyemi
    - Brianna Charming
    - Drago (?)
    - Sophia Fitzherbert
    - Lǐ Lìwēi
    - Ebbe Østergård
    - Charley Ross

Boogschieten
    - Lǐ Hàorán
    - Zuri Adeyemi
    - Lǐ Lìwēi

Zeilclub
    - Ebbe Østergård

Cheerleaden

Zwemclub
    - Magdalena
    - Nimue Jones
    - Ebbe Østergård

Lacrosse

Art & Music
    Koor
    - Magdalena
    - Ebbe Østergård

Drama club
    - Cassius Penthos

Orkest
    - Larsen Oldenburg
    - Maya Ranallo

Kunstclub
    - Sophia Fitzherbert
    - Charley Ross

Filmclub

Social
    Debat Club
    - Nimue Jones
    - Zuri Adeyemi
    - Brianna Charming
    - Jacob Rolfe
    - Ebbe Østergård

Student Council
    - Magdalena
    - Larsen Oldenburg
    - Zuri Adeyemi
    - Sophia Fitzherbert
    - Lǐ Lìwēi

Media
    Yearbook Comitee

School Newspaper
    - Zuri Adeyemi
    - Brianna Charming
    - Jacob Rolfe

Misc
    Bookclub
    - Lǐ Hàorán
    - Drago (?)

Chess Team
    - Jacob Rolfe

Gardening Club
    - Aurelie Facilier
    - Hadewin
    - Maya Ranallo

Kookclub
    - Maya Ranallo

Characters

Hero Kids

Sofia Fitzherbert・Daughter of Rapunzel & Eugene・22・page 4・Glowfaery
    Larsen Oldenburg・Son of Elsa・22・page 6・Ashcroft
    Maya Ranallo・Daughter of Tiana & Naveen ・20・page 2・Cabeswater
    Ebbe Østergård・Son of Ariel & Eric ・23・page 3・Cabeswater
    Brianna Charming・Daughter of Cinderella & Prince Charming ・22・page 4・Glowfaery
    Jacob Rolfe・Son of Pocahontas & John Rolfe・20・page 3・Gwenllian
    Lǐ Lìwēi・Son of Mulan & Li Shang ・age・page 4・Monpress
    Lǐ Hàorán・Son of Mulan & Li Shang ・20・page 6・OShea
    Lucienne O'Malley・Daughter of Toulouse O'Malley・age・page 6・Catmint
    Name・son of Anastasia & Dimitri・ageNovalunosis
    Magdalena・Daughter of Aurora & Prince Philip・21・page 6・Betovering

|
    |
    |
    |
    |
    |
    |
    |
    |
    |
    |
    |
    |

Villain Kids

Aurelie Facilier・Daughter of Dr. Facilier・22・page 5・Glowfaery
    Elio Beneviento ・Son of Captain Hook・ageAshcroft
    Ash De Vil・Son of Cruella De Vil・ageAshcroft
    Hadewin・Son of Mother Gothel・20・page 2・Cabeswater
    Cassius Penthos ・Son of Hades・24・page 7・Ashcroft
    Charley Ross・Son of Hades・20・page 2・Uggla
    Drago・Son of Shego・age・page 4・Obeah
    Lilith・Daughter of The Evil Queen・23・page 4・padf00t
    Zuri Adeyemi・Daughter of Scar・22・page 5・Gwenllian
    Nimue Jones・Daughter of Davy Jones & Calypso・22・page 6・Novalunosis
    Name・Daughter of Maleficent・ageDermot

VK info

De vakanties worden op de universiteit doorgebracht, omdat ze de barrière alleen als echt moet willen openen en niet willen dat ze nog beinvloed worden door hun ouders (barrière ging in de regel alleen open om nieuwe villians/criminele naar het eiland te brengen)
          Er is post contact mogelijk met de Isle (Inhoud wordt hier van wel gescreent)
          Verlaten van campus is alleen met toestemming mogelijk (moet 'verdiend" worden, kan geweigerd worden als je geen verbetering lijkt te tonen)
          Ze krijgen aanvullende lessen rondom het aanpassen naar het 'normale' leven (soort goodness 101)
          VK's met magie worden extra begeleid (en gemonitord) om te voorkomen dat hier narigheid uit komt.

[ bericht aangepast op 31 aug 2026 - 9:22 ]

--

LILITH (DAUGHTER OF THE EVIL QUEEN)

MAJOR:
    Magic.

EXTRACURRICULAR:
    Chess Team;
    Archery;
    Book Club / Art Club (?);
    Gardening Club;
    School Newspaper (?).

Wordt nog aangevuld / aangepast.

[ bericht aangepast op 31 aug 2026 - 21:07 ]

[ I will always love you ]

Padf00t schreef:
    LILITH ─ GEZOCHTE RELATIES / CONNECTIES

Ik sta open voor verschillende soorten connecties voor Lilith, zowel positief als negatief. Het hoeft absoluut niet meteen een hechte vriendschap of vaste relatie te zijn; juist interessante, ingewikkelde of langzaam ontwikkelende dynamieken zijn welkom. Omdat Lilith niet gemakkelijk emotionele nabijheid toelaat, lijken me vooral onverwachte en tegenstrijdige connecties interessant. De uiteindelijke dynamiek mag zich wat mij betreft vanzelf ontwikkelen.

Enkele ideeën (of een combinatie ervan):

❷      Een werkelijk goedhartig persoon.
    Lilith is geneigd te veronderstellen dat achter iedere vriendelijke façade uiteindelijk eigenbelang, hypocrisie of verborgen wreedheid schuilgaat. Een personage dat daadwerkelijk integer en goedhartig is — zonder naïef of moraliserend te zijn — zou daardoor een interessante uitdaging voor haar wereldbeeld vormen. Lilith zou die persoon waarschijnlijk herhaaldelijk op de proef stellen, provoceren en observeren om te ontdekken wanneer de façade begint af te brokkelen. Het interessante moment komt wanneer ze beseft dat die façade er misschien nooit is geweest.

❹      Een intellectuele of fysieke rivaal.
    Iemand die Lilith werkelijk kan uitdagen, zou waarschijnlijk sneller haar respect verdienen dan iemand die haar bewondert. Schaken, magie, boogschieten of een andere discipline waarin ze zichzelf bekwaam acht, zouden uitstekende terreinen voor rivaliteit zijn. Ze zou vermoedelijk doen alsof ze het verlies onbelangrijk vindt, om vervolgens alles op alles te zetten om de volgende keer te winnen. Een aanvankelijke rivaliteit kan daardoor geleidelijk uitgroeien tot wederzijds respect en uiteindelijk misschien zelfs vriendschap.

❾ Iemand die door haar façade heen kijkt.
    Een persoon die geleidelijk beseft dat Liliths kilte, sarcasme en onverschilligheid niet altijd zijn wat ze lijken, maar haar gedeeltelijk dienen als beschermingsmechanisme. Belangrijk is dat deze persoon haar niet probeert te ontmaskeren of te veranderen, maar haar kwetsbaarheid opmerkt zonder die tegen haar te gebruiken. Een stille, langzaam opgebouwde vertrouwensband lijkt me hier erg interessant.

I could see Lìwēi for any of these, hij is niet zo snel van z'n stuk gebracht.

Do it scared, but do it anyway.

Nimue is ook af! ik ga eerst mijn andere rol afmaken en dan ga ik alle relatielijstjes even langs! Maar hmu als je al een idee hebt!

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

Padf00t schreef:

Ik sta open voor verschillende soorten connecties voor Lilith, zowel positief als negatief. Het hoeft absoluut niet meteen een hechte vriendschap of vaste relatie te zijn; juist interessante, ingewikkelde of langzaam ontwikkelende dynamieken zijn welkom. Omdat Lilith niet gemakkelijk emotionele nabijheid toelaat, lijken me vooral onverwachte en tegenstrijdige connecties interessant. De uiteindelijke dynamiek mag zich wat mij betreft vanzelf ontwikkelen.

❶      Iemand voor wie schoonheid van grote betekenis is.
    Lilith heeft door haar verleden een uitgesproken ambivalente verhouding tot schoonheid. Ze kan schoonheid bewonderen, maar wantrouwt de waarde die mensen eraan toekennen wanneer uiterlijk wordt verward met karakter of verdienste. Een personage dat schoonheid, status, populariteit of aantrekkelijkheid juist als bron van macht beschouwt, kan daarom een interessante tegenpool vormen. Hun gesprekken zouden gemakkelijk kunnen uitmonden in scherpe observaties over ijdelheid, ouder worden, onzekerheid en de behoefte om gezien te worden.

❷      Een werkelijk goedhartig persoon.
    Lilith is geneigd te veronderstellen dat achter iedere vriendelijke façade uiteindelijk eigenbelang, hypocrisie of verborgen wreedheid schuilgaat. Een personage dat daadwerkelijk integer en goedhartig is — zonder naïef of moraliserend te zijn — zou daardoor een interessante uitdaging voor haar wereldbeeld vormen. Lilith zou die persoon waarschijnlijk herhaaldelijk op de proef stellen, provoceren en observeren om te ontdekken wanneer de façade begint af te brokkelen. Het interessante moment komt wanneer ze beseft dat die façade er misschien nooit is geweest.

❸      Iemand die zij gemakkelijk kan manipuleren.
    Lilith heeft een scherp oog voor menselijke zwakheden en beleeft soms oprecht genoegen aan psychologische en mentale spelletjes. Een goedgelovig, naïef, impulsief of gemakkelijk te beïnvloeden personage zou daardoor een aantrekkelijk doelwit kunnen zijn. Ze hoeft deze persoon niet eens onaardig te vinden; soms is iemand eenvoudigweg te vermakelijk om met rust te laten. Het kan bovendien interessant worden wanneer de ander uiteindelijk doorheeft hoe vaak Lilith hem of haar voor de gek heeft gehouden.

❹      Een intellectuele of fysieke rivaal.
    Iemand die Lilith werkelijk kan uitdagen, zou waarschijnlijk sneller haar respect verdienen dan iemand die haar bewondert. Schaken, magie, boogschieten of een andere discipline waarin ze zichzelf bekwaam acht, zouden uitstekende terreinen voor rivaliteit zijn. Ze zou vermoedelijk doen alsof ze het verlies onbelangrijk vindt, om vervolgens alles op alles te zetten om de volgende keer te winnen. Een aanvankelijke rivaliteit kan daardoor geleidelijk uitgroeien tot wederzijds respect en uiteindelijk misschien zelfs vriendschap.

➎      Iemand die de Evil Queen bewondert.
    Een persoon die gefascineerd is door de Evil Queen en haar bewondert, zou tot zowel komische als interessante situaties kunnen leiden. Lilith weet immers veel meer over haar (adoptieve) moeder dan deze persoon ooit zou kunnen vermoeden. Tegelijkertijd kan de dynamiek omgekeerd werken met iemand die de Evil Queen verafschuwt en Lilith daardoor bij voorbaat veroordeelt. Ondanks haar kennis van de duistere kanten van de Queen heeft Lilith een oprechte band met haar en zal ze haar niet zonder meer laten reduceren tot een monster.

❻      Iemand die probeert Lilith te ‘fixen’.
    Lilith heeft een hekel aan het idee dat iemand haar moet ‘fixen’ of dat er ergens een verborgen, brave versie van haar zit die alleen maar naar buiten gebracht hoeft te worden. Ze beschouwt zichzelf niet als een beschadigd project dat door de juiste persoon gerepareerd kan worden. Iemand die ervan overtuigd is dat ze eigenlijk goed is en haar wil redden, zou haar daarom behoorlijk irriteren — vooral als die persoon ervan uitgaat te weten wat Lilith nodig heeft.

❼      Een geestverwant met een fascinatie voor magie en het macabere.
    Iemand die, net als Lilith, geïnteresseerd is in magie, het occulte, geesten, rituelen, oude gebruiken, de dood, verboden kennis en andere macabere onderwerpen. Dit zou waarschijnlijk een van haar gemakkelijkste vriendschappen kunnen worden, omdat ze niet hoeft uit te leggen waarom ze bepaalde dingen interessant vindt. Samen urenlang obscure boeken lezen in stilte, onderzoek doen of experimenteren klinkt voor haar waarschijnlijk als quality time.

❽      Iemand die oprecht bang voor haar is.
    Niet iedereen hoeft uiteindelijk door haar façade heen te prikken. Een personage kan haar oprecht angstaanjagend vinden, en Lilith zou dat waarschijnlijk eerder interessant dan beledigend vinden. Ze kan die angst zelfs af en toe bewust voeden, maar wanneer iemand haar eenmaal vreest, zal ze diegene doorgaans niet geruststellen. Waarom zou ze? Tegelijkertijd kan het interessant zijn om te zien wanneer haar amusement uiteindelijk overgaat in bescherming.

❾      Iemand die door haar façade heen kijkt.
    Een persoon die geleidelijk beseft dat Liliths kilte, sarcasme en onverschilligheid niet altijd zijn wat ze lijken, maar haar gedeeltelijk dienen als beschermingsmechanisme. Belangrijk is dat deze persoon haar niet probeert te ontmaskeren of te veranderen, maar haar kwetsbaarheid opmerkt zonder die tegen haar te gebruiken. Een stille, langzaam opgebouwde vertrouwensband lijkt me hier erg interessant.

─EVT. OOK ROMANTISCHE CONNECTIES
    Voor eventuele romantische connecties zoek ik vooral naar langzame ontwikkeling, chemie en geloofwaardige emotionele groei — geen instant love-match. Lilith kan prima omgaan met aantrekkingskracht en verlangen, maar heeft aanzienlijk meer moeite met oprechte emotionele intimiteit en kwetsbaarheid. Een romantische connectie hoeft daarom zeker niet vanaf het begin romantisch te zijn; een ontwikkeling van rivaliteit, vriendschap, irritatie of aantrekkingskracht naar iets diepers lijkt mij juist interessanter.

Dit zou Luca kunnen zijn eventueel? Ik ben nog bezig met haar op te zetten, maar mijn idee is dat ze in iedereen het goede probeert te zien en positief in het leven staat. Klein beetje gullible wat dat betreft misschien, maar niet direct naïef of dat ze probeert iemand te converteren.

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Ik ben echt overwhelmed door het aantal rollen/lijstjes dat al is gepost ;-; Zelf nog steeds geen inspiratie (granted, vandaag van 8-half 9 op werk geweest) dus ik hoop dat ik nog iets kan bedenken hahahaha rip

Let me in, let me in.

Arme Jacob, die zit helemaal alleen in chess club 😅

kindness is never a burden.

Gwenllian schreef:

Lilith too (flower)

Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

Gwenllian schreef:

ik twijfelde voor Sofia nog tussen zwaardvechten en schaken, maybe moet ze wisselen hahah

--

Obeah schreef:
    (...)

Lilith too (flower)

Oh amazing! Sorry, dat staat nog niet in het begintopic dus ik las erover!

kindness is never a burden.

Gwenllian schreef:
    (...)

Oh amazing! Sorry, dat staat nog niet in het begintopic dus ik las erover!

Tbh zie ik Larsen dit ook wel doen haha

For those who come after

Padf00t schreef:

❶      Iemand voor wie schoonheid van grote betekenis is.
    Lilith heeft door haar verleden een uitgesproken ambivalente verhouding tot schoonheid. Ze kan schoonheid bewonderen, maar wantrouwt de waarde die mensen eraan toekennen wanneer uiterlijk wordt verward met karakter of verdienste. Een personage dat schoonheid, status, populariteit of aantrekkelijkheid juist als bron van macht beschouwt, kan daarom een interessante tegenpool vormen. Hun gesprekken zouden gemakkelijk kunnen uitmonden in scherpe observaties over ijdelheid, ouder worden, onzekerheid en de behoefte om gezien te worden.

❾      Iemand die door haar façade heen kijkt.

Ik zie Magdalena voor deze 2! Bij de eerste weet ik niet of ze helemaal een tegenpool zou vormen, inhoudelijk - maar ze vindt dit wel een interessant onderwerp.

Omnia mutantur, nihil interit