• HEIRS AND LIARS

The Preparatory Academy for the Rich, Fortunate And Influential Talents

Rollentopic : https://qreaties.nl/topic/191177-heirs-and-liars
    Praattopic : https://qreaties.nl/topic/191180-rpg-heirs-and-liars-praattopic-1/
    Speeltopic : https://qreaties.nl/topic/191195-rpg-heirs-and-liars-speeltopic/
    Storyline

Deze RPG speelt zich af in de PARFAIT Academy.

Studenten volgen aan het instituut een driejarig elitevoorbereidingsprogramma, ontworpen voor de kinderen van machtige en rijke families. Het doel is eenvoudig: ervoor zorgen dat geld, macht en invloed blijven binnen de eigen kringen.

Het instituut accepteert studenten die zorgvuldig zijn geselecteerd uit ’s werelds meest invloedrijke families. De meesten arriveren als erfgenamen van zowel oude als nieuwe fortuinen. Enkelingen slagen erin om via uitzonderlijke omstandigheden toegelaten te worden.

Van iedereen wordt verwacht dat ze zich in deze fase van hun leven voorbereiden op de rollen die ze binnenkort zullen erven.

“Reputation is everything.”

Maar in een omgeving waar reputatie alles is, kan één enkel geheim genoeg zijn om een hele toekomst te vernietigen.

Op een ochtend vinden enkele studenten een briefje in hun locker.

“Ik weet wat je geheim is.”

Iedereen op het instituut heeft een geheim.

En iemand heeft besloten dat die geheimen niet langer veilig zijn.

Invullijstje

• Naam
    • Leeftijd (18-22 indien student)
    • Archetype
    • Publieke reputatie
    • Geheim
    • Mogelijk motief om anderen te blackmailen
    • Innerlijk
    • Uiterlijk / FC
    • Geschiedenis
    • Extra
    • Relaties

Archetypes

In een elite instituut vol met invloedrijke studenten komen bepaalde stereotypes vaak terug.

• Old money : golden heir
    • Old money : decadent heir
    • Old money : nonchalant heir
    • Old money : reluctant heir
    • Old legacy : family name, but little money left
    • New money
    • Publicly known shady money
    • Political / royal / celebrity heir
    • Scholarship student
    • The staff kid
    • Transfer student
    • Invisible elite

Secrets

• lost fortune
    • shady deals
    • money laundering
    • scandals
    • forbidden relationships
    • fake identity

PARFAIT Academy

Gelegen op een uitgestrekt privéterrein in Zwitserland, ver weg van nieuwsgierige blikken, ligt de PARFAIT Academy.

Het instituut combineert eeuwenoude architectuur met moderne luxe.
    Hoge stenen gebouwen met klimop begroeide muren herinneren aan de lange geschiedenis van het instituut.

Studenten wonen op de campus in luxueuze residenties en nemen deel aan exclusieve evenementen.

Belangrijke locaties

• De balzaal — officiële diners en ceremonies
    • De bibliotheek — studeren en onderzoek
    • Studentenresidenties — luxe campusleven
    • Tuinen — wandelpaden en geheime ontmoetingen
    • Studentenlounge — discussies, drama en roddels

Curriculum

Het curriculum richt zich op domeinen zoals:

• Economics
    • Political leadership
    • Business strategy
    • Arts & cultural influence

Eerste jaar — 18-19
    Tweede jaar — 19-20
    Derde jaar — 20-21

Personages

Reservaties
    -Reeses - f
    whiterabbit - f - [decadent heir]
    whiterabbut - m - [golden heir]

Personages
    WillByers - Julian "Jules" Vane - [nonchalant heir] - p1
    amberkishatu - Dakota Ryelle Sterling -- [staff kid] [fc. Sara Crumbleleg] - p2
    -Kosame- m Dominic Adler - [new money] [fc. Thomas Doherty] -p3
    verwondering - Aster De Lusignan -[old money - reluctant heir] - p3
    Hellfire Leone DiMarco Delacroix [old money - wild heir] - p3
    Malinin - m Han Jae-hyun (한재현) [old legacy - no money] - p3
    - Kosame - Josephine Cheswick - [old money - digital heir] -p3
    -Jennieruby- Yoon Seo-jun (한서준) - [Diplomat Son]p4
    hanami SUN-MI BAE [Luxury Heir?]p4
    hanamiLUCÍA MARINO [?] p4
    obeahCairo Rourcke [shady deals] p5
    Regels

• Minimum 100 woorden per post
    • Quizlet forumregels gelden
    • 16+ toegestaan (met waarschuwing)
    • Bespreek gevoelige onderwerpen vooraf
    • Maximaal 2 characters per schrijver
    • Posts mogen NL of ENG
    • Na 21 dagen stilte volgt een reminder
    • Reserveringen blijven 10 dagen staan

[ bericht aangepast op 14 april 2026 - 16:49 ]

"I wonder if life smokes after it fucks me"

Hoe gewoon niemand zin heeft in Jules hahah

Ich liebe dich 27.12.23

WillByers schreef:
    Hoe gewoon niemand zin heeft in Jules hahah

Ik ben ervan overtuigd dat het niet persoonlijk is. In mijn ervaring werkt het het beste als je actief naar iemand toe stapt om te vragen 'sup, heb jij al iemand voor (...)?'. Net zoals dat je bij een ongeval iemand persoonlijk moet aanspreken van 'jij belt nu 112', want als je in het algemeen 'bel 112!' roept voelt niemand zich aangesproken ^^ Ik plan zelf mijn scenes al een klein beetje van te voren met iemand, dan weet ik waar ik naar toe schrijf!

[ bericht aangepast op 17 april 2026 - 11:28 ]

|| Thy hatred only wakes a smile. ||

Hellfire schreef:
    (...)

Ik ben ervan overtuigd dat het niet persoonlijk is. In mijn ervaring werkt het het beste als je actief naar iemand toe stapt om te vragen 'sup, heb jij al iemand voor (...)?'. Net zoals dat je bij een ongeval iemand persoonlijk moet aanspreken van 'jij belt nu 112', want als je in het algemeen 'bel 112!' roept voelt niemand zich aangesproken ^^ Ik plan zelf mijn scenes al een klein beetje van te voren met iemand, dan weet ik waar ik naar toe schrijf!

Haha nee alles goed, vond het gewoon grappig.

Ich liebe dich 27.12.23

Ik gil om Leone die wakker word in een vijver.

baby, let's get messy, let's get all the way undone

Oh, Leone 😍 Mooie post!

Omnia mutantur, nihil interit

Is er een soort groepschat oid van de studenten of per jaar oid?

Hellfire schreef:
    That reminds me, ik was vergeten te vragen: onze karakters hebben natuurlijk allemaal een motief om het te doen. Maar, ze weten zelf of ze het wel of niet hebben gedaan en realistisch gezien zou dit ook in de posts geschreven moeten/kunnen worden. Did they do it? Of is dit jouw geheim als RPG host en moeten wij het raadsel oplossen? (Of is het gewoon compleet onbekend en is iedereen paranoïde genoeg om elkaar te verdenken zonder erachter te komen wie het was?)

Het idee is eerder het laatste. Oorspronkelijk dacht ik om iemand in m'n hoofd te hebben, maar het lijkt me cooler dat de persoon eigenlijk eerder wie kan zijn en dat het voor iedereen z'n karakter een soort catalyst is die dingen en wantrouwen in gang zet. Waardoor het (misschien zelf onschuldig grap briefje) net meer aanvallen in gang zet.

Uiteraard moest het stil vallen, kan het wel zijn dat ik een pb naar een paar mensen stuur, van hey jij hebt eigenlijk dit briefje naar die personen gestuurd.

Obeah schreef:
    OH ik had een vraag.
    Kunnen onze personages "hints" verzamelen die hen naar de secret-monger leiden?
    Bv, als Cairo zijn briefje vindt zal hij er aan ruiken om te kijken of er een geur aan zit die hem verder kan helpen (rookgeur, parfum, oid)
    En dat er dan DND-gewijs tips worden gegeven, bv; hij merkt een parfumgeur op maar herkent 'm niet meteen.

Ik vroeg het me gewoon af, maar nee is natuurlijk ook een goed antwoord ;p

Haha, i do love that. Als je wil kan ik dat wel opzetten

WillByers schreef:
    (...)
    Haha nee alles goed, vond het gewoon grappig.

Dw , m'n volgende post zou wrsch Dakota zijn die naar Jules stapt. Maar kzit vandaag gans de dag in de auto.

jennieruby schreef:
    Is er een soort groepschat oid van de studenten of per jaar oid?

Lijkt me zeker een mogelijkheid. (Kdenk dat ik dat in elk jaar gehad heb - zowel van m'n jaar als zo een meter en peter groep met het jaar erboven) Afhankelijk van wat je in gedachten hebt, zou dat mogelijk moeten zijn.

kosame > asamisato_

"It sounds weird to say this, but I'm really glad I hit you with my moped"

Relaties Jules:

Dominic

Dom = chaos Jules = cleans the mess
    De twee jongens werken goed samen, niet op vriendschappelijke basis, maar omdat ze elkaar kunnen helpen en weten dat ze elkaar niet volledig kunnen vertrouwen. Het is een soort geven en nemen bij deze twee.

JC
    We work because we don’t ask too many questions.
    Jules krijgt informatie van JC en daarvoor in plaats regelt hij dingen voor haar. Moet er iets verdwijnen, wordt het geregeld. Jules weet misschien dat haar perfecte beeld niet de volledige waarheid is, en JC weet dat hij iemand is die gevaarlijk kan worden als hij te veel ziet, dus er zit vertrouwen, maar ook spanning tussen de twee.

Aster "A-star"
    Friend and just friends.
    Als Aster en Jules samen zijn, is het nooit saai. Ze kunnen uren praten en in dezelfde ruimte zijn, zonder dat er iets tussen de twee gebeurd. Jules is beschermend over Aster. Dit kan komen omdat zij hem als zijn jongere zusje doet denken. Tot nu toe is Aster de enige die van zijn geheime ruimte weet en er ook in mag zonder toestemming te vragen.

Cairo
    I have no idea what to think of you, but you're freaking hot.
    Jules weet niet zo goed hoe hij over Cairo moet denken. Hij kent hem eigenlijk niet zo goed. Ze hebben weinig tot geen gesprekken met elkaar en als ze al praten, is het vaak een vluchtige yo en doei. Ook blijven de twee redelijk ver bij elkaar vandaan. Dit eigenlijk meer vanuit de kant van Cairo. Jules ziet wel aan de blikken die Cairo hem schenkt/hoe hij naar hem kijkt, dat er vrijwel geen vertrouwen is vanuit zijn kant en dat vindt Jules ergens wel lastig, gezien het een situatie is waarover hij geen controle heeft.

Dakota
    Information for information.
    Dakota is een van de personen die informatie aan Jules doorspeelt, mocht het nodig zijn. Een echte vriendschap zou het niet zijn, maar ze kunnen goed met elkaar overweg, mede omdat ze elkaar vertellen wat ze weten en van wie het eventueel zou komen.

De rest komt nog. Moet alles even zoeken haha

[ bericht aangepast op 17 april 2026 - 16:55 ]

Ich liebe dich 27.12.23

amberkishatu schreef:
    (...)

Het idee is eerder het laatste. Oorspronkelijk dacht ik om iemand in m'n hoofd te hebben, maar het lijkt me cooler dat de persoon eigenlijk eerder wie kan zijn en dat het voor iedereen z'n karakter een soort catalyst is die dingen en wantrouwen in gang zet. Waardoor het (misschien zelf onschuldig grap briefje) net meer aanvallen in gang zet.

Uiteraard moest het stil vallen, kan het wel zijn dat ik een pb naar een paar mensen stuur, van hey jij hebt eigenlijk dit briefje naar die personen gestuurd.

Zou het niet handiger zijn dat personen die dit ok vinden voor hun personage dit aan jou laten weten?
    Zodat je back ups hebt voor mocht het zover komen, maar niemand tegen z'n zin de "schuldige" is?
    Just thinking.

Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

Obeah schreef:
    (...)

Zou het niet handiger zijn dat personen die dit ok vinden voor hun personage dit aan jou laten weten?
    Zodat je back ups hebt voor mocht het zover komen, maar niemand tegen z'n zin de "schuldige" is?
    Just thinking.

Ja zeker! Laat maar weten 🤗

Kan ik Cairo naar iemand toesturen of nog op iemand laten wachten?

Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.