• HEIRS AND LIARS

The Preparatory Academy for the Rich, Fortunate And Influential Talents

Rollentopic : https://qreaties.nl/topic/191177-heirs-and-liars
    Praattopic : https://qreaties.nl/topic/191180-rpg-heirs-and-liars-praattopic-1/
    Speeltopic : https://qreaties.nl/topic/191195-rpg-heirs-and-liars-speeltopic/
    Storyline

Deze RPG speelt zich af in de PARFAIT Academy.

Studenten volgen aan het instituut een driejarig elitevoorbereidingsprogramma, ontworpen voor de kinderen van machtige en rijke families. Het doel is eenvoudig: ervoor zorgen dat geld, macht en invloed blijven binnen de eigen kringen.

Het instituut accepteert studenten die zorgvuldig zijn geselecteerd uit ’s werelds meest invloedrijke families. De meesten arriveren als erfgenamen van zowel oude als nieuwe fortuinen. Enkelingen slagen erin om via uitzonderlijke omstandigheden toegelaten te worden.

Van iedereen wordt verwacht dat ze zich in deze fase van hun leven voorbereiden op de rollen die ze binnenkort zullen erven.

“Reputation is everything.”

Maar in een omgeving waar reputatie alles is, kan één enkel geheim genoeg zijn om een hele toekomst te vernietigen.

Op een ochtend vinden enkele studenten een briefje in hun locker.

“Ik weet wat je geheim is.”

Iedereen op het instituut heeft een geheim.

En iemand heeft besloten dat die geheimen niet langer veilig zijn.

Invullijstje

• Naam
    • Leeftijd (18-22 indien student)
    • Archetype
    • Publieke reputatie
    • Geheim
    • Mogelijk motief om anderen te blackmailen
    • Innerlijk
    • Uiterlijk / FC
    • Geschiedenis
    • Extra
    • Relaties

Archetypes

In een elite instituut vol met invloedrijke studenten komen bepaalde stereotypes vaak terug.

• Old money : golden heir
    • Old money : decadent heir
    • Old money : nonchalant heir
    • Old money : reluctant heir
    • Old legacy : family name, but little money left
    • New money
    • Publicly known shady money
    • Political / royal / celebrity heir
    • Scholarship student
    • The staff kid
    • Transfer student
    • Invisible elite

Secrets

• lost fortune
    • shady deals
    • money laundering
    • scandals
    • forbidden relationships
    • fake identity

PARFAIT Academy

Gelegen op een uitgestrekt privéterrein in Zwitserland, ver weg van nieuwsgierige blikken, ligt de PARFAIT Academy.

Het instituut combineert eeuwenoude architectuur met moderne luxe.
    Hoge stenen gebouwen met klimop begroeide muren herinneren aan de lange geschiedenis van het instituut.

Studenten wonen op de campus in luxueuze residenties en nemen deel aan exclusieve evenementen.

Belangrijke locaties

• De balzaal — officiële diners en ceremonies
    • De bibliotheek — studeren en onderzoek
    • Studentenresidenties — luxe campusleven
    • Tuinen — wandelpaden en geheime ontmoetingen
    • Studentenlounge — discussies, drama en roddels

Curriculum

Het curriculum richt zich op domeinen zoals:

• Economics
    • Political leadership
    • Business strategy
    • Arts & cultural influence

Eerste jaar — 18-19
    Tweede jaar — 19-20
    Derde jaar — 20-21

Personages

Reservaties
    -Reeses - f
    whiterabbit - f - [decadent heir]
    whiterabbut - m - [golden heir]

Personages
    WillByers - Julian "Jules" Vane - [nonchalant heir] - p1
    amberkishatu - Dakota Ryelle Sterling -- [staff kid] [fc. Sara Crumbleleg] - p2
    -Kosame- m Dominic Adler - [new money] [fc. Thomas Doherty] -p3
    verwondering - Aster De Lusignan -[old money - reluctant heir] - p3
    Hellfire Leone DiMarco Delacroix [old money - wild heir] - p3
    Malinin - m Han Jae-hyun (한재현) [old legacy - no money] - p3
    - Kosame - Josephine Cheswick - [old money - digital heir] -p3
    -Jennieruby- Yoon Seo-jun (한서준) - [Diplomat Son]p4
    hanami SUN-MI BAE [Luxury Heir?]p4
    hanamiLUCÍA MARINO [?] p4
    obeahCairo Rourcke [shady deals] p5
    Regels

• Minimum 100 woorden per post
    • Quizlet forumregels gelden
    • 16+ toegestaan (met waarschuwing)
    • Bespreek gevoelige onderwerpen vooraf
    • Maximaal 2 characters per schrijver
    • Posts mogen NL of ENG
    • Na 21 dagen stilte volgt een reminder
    • Reserveringen blijven 10 dagen staan

[ bericht aangepast op 14 april 2026 - 16:49 ]

"I wonder if life smokes after it fucks me"

Dakota is ook beschikbaar!

Ik ga morgen verder rollen doornemen, relatievoorstellen maken en reageren op pb's

Night night (flower)

Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

amberkishatu schreef:
    Volgende vraag :

Wat is je personage zijn/haar doel na het afronden van de Academy?

Hele goede vraag. Waarschijnlijk ver weg van zijn familie verhuizen en een eigen bedrijf starten of zijn rol als “fixer” vergroten en zich in de criminele wereld van drugs en andere handel begeven.

Ich liebe dich 27.12.23

Julians eerste post staat. Wie wil kan naar hem toe komen ^^

Ich liebe dich 27.12.23

amberkishatu schreef:
    Ik heb een tijdje geleden een leuk idee gezien om om de zoveel dagen een vraag te posten in het praattopic dat je kan beantwoorden over je personage. Lijkt me super leuk om te doen .

Dus bij deze de eerste vraag (nu dat de rollen langzaam beginnen ingevuld te raken):

"Welke activiteit zorgt ervoor dat je personage de tijd uit het oog verliest? "

Dakota zou de tijd uit het oog verliezen terwijl ze aan het rondwandelen is in de tuinen in de avond, meestal helptt de kleur van de lucht haar echter met haar tijdsbesef. Als ze echter zou afgeleid zijn, of het is heel erg bewolkt, dan zie je haar waarschijnlijk eventjes niet terug.

S'avonds kan ze de tijd uit het oog verliezen wanneer ze een aantal series of films bingt, het gebeurt vaak dat ze tot 2 uur s'nachts opblijft terwijl ze dit doet , samen met het scrollen op haar telefoon en imiteren van acteerscènes.

amberkishatu schreef:
    Volgende vraag :

Wat is je personage zijn/haar doel na het afronden van de Academy?

Aangezien Dakota in de knoop zit met zichzelf, stelt ze de vraag zoveel mogelijk uit. Ze houdt zich voor dat er veel deuren zullen opengaan na het afronden van de Academy en ze zo haar vader kan trots maken.

Relatievoorstellen
    Julian Vane
    Hoewel Cairo veel van zichzelf herkent in Julian is er één opvallend, misschien wel onoverkomelijk verschil tussen de twee; daar waar Julian zich profileert als hulpt, zal Cairo net verder proberen stoken en onrust zaaien.
    Ik denk dat, als er iemand is waarbij Cairo op extreem op zijn hoede is, het deze jongen wel zal zijn.
    Ondanks dat Cario dus heel graag een keertje zijn tanden in Julians verrukkelijke kaaklijn zou zinken, zal hij hem zelf niet vaak benaderen en ook het flirten oppervlakkig houden.
    He don't need Julio all up in his bizz.

Dakota Sterling
    'Ello Barbie
          Cairo zou zich rot amuseren om snijdende opmerkingen bij Dakota los te proberen krijgen en op haar reactie te wachten als ze ziet dat het hem niet raakt. Ik denk niet dat hij zich stoort aan haar, maar ze bevindt zich niet in zijn natuurlijke orbit - zeg maar?
    Ik denk dat hij ergens wel de Dakota/Danika shift vaagjes aanvoelt, maar niet goed weet wat hij er achter moet zoeken en er eigenlijk de nodige aandacht niet aan besteedt om het uit te kunnen vogelen.
    Hij is dol op haar blonde lokken en zou wel vaker proberen er zijn vingers door te halen. Would she let him?

Aster de Lusignan
    "I like your lips... Where can I buy them?"
          Ik zie het twee kanten uitgaan tussen deze twee, daarom wil ik graag eerst even horen hoe jij het ziet?

Leone Delacroix
    "You don't need my chaos. Yours is worse."
          Leone en Cairo zijn tegenpolen. Leone is luid en impulsief terwijl Cairo op andere manieren de aandacht claimt en zichzelf onder controle houdt. In theorie zouden ze elkaar wellicht niet kunnen uitstaan. En toch...
    Cairo ziet iets in Leone waardoor hij hem niet snel uit zal dagen. Hij herkent de signalen van drugsafhankelijkheid, maar ziet ook de onderliggende reden - dat gevoel dat de wereld teveel tegelijk is. Hij snapt het, ookal snapt hij het niet.
    Langzaam maar zeker heeft hij zichzelf in Leones leven gewurmd. Het begon kleintjes; wanneer hij zag dat Leone keet aan het schoppen was, ging hij "helpen" met nog wat extra olie op het vuur doen. Op die manier kwam hij dicht genoeg om vervolgens Leones aandacht af te kunnen leiden naar iets minder destructiefs.
    Ondertussen herkent hij de crash-dagen en zal hij proberen Leone toch op te monteren. "Let me in, you can fight me first and then I'll wash your hair... Also, I have coffee."
    Hij kan zelf niet uitleggen waarom hij zich om Leone bekommert, maar het is er en hij kan er niet omheen.

Han Jae-Hyun
    Oh, deze vind ik moeilijk. Heb jij een idee?

Yoon Seo-jun
    No words, just vibes.
          Ik zie Jun en Cairo comfortabel bij elkaar in een ruimte kunnen vertoeven, zonder ooit één woord te spreken; naast elkaar hun huiswerk maken, berichten beantwoorden/een boek lezen, maar ook stilzwijgend een rondje sparren of elkaar woordeloos tot het uiterste pushen tijden een run.
    De zeldzame conversaties die er zijn kunnen eventueel over tattoos en piercings gaan.

Confirmedcongrats, u've found my hidden message.
    Dominic Adler
    "I trust you with my body, but my heart didn't get the memo."
    Dat Cairo doet wat hij wil, is met Dom heel duidelijk. Ondanks alle waarschuwingen en tekenen heeft hij toch een wel heel serieus boontje voor hem.
    Hij kan het niet laten met Dom te flirten en hem uit te dagen, maar hij zal zich nooit kwetsbaar genoeg opstellen om Dom volledig de macht in handen te geven. Hij wéét dat Nicky hem zou kunnen kwetsen, mocht hij hem die kans geven.
    Wat hun visie op relaties betreft zouden ze echter wel een goede match zijn, gezien ze het beiden niet zo hebben met klassieke labels en het allebei niet bepaald nauw nemen met het conventionele begrip van loyaliteit. Dat voelen ze beiden op een dieper niveau wel aan , maar geen van de twee is op dit moment klaar om de controle uit handen te geven.
    Ze hebben wel eens eerder samen content gemaakt voor Cairo's OF (waarbij Dom onherkenbaar blijft), en dit geeft hen het excuus dat ze nodig hebben om toch fysiek intiemer met elkaar om te gaan dan ze normaliter van de ander zouden toelaten - zonder het gevoel te hebben een grens te overschrijden.
    Door dit alles zijn Dom en Cairo heel erg in tune met elkaar en voelen ze elkaars energie vaak nog voor ze de ander gespot hebben. Cairo heeft ondertussen perfect door hoe hij op subtiele manier Dom's gespannen gedachten kan doorbreken, terwijl Dom hem kan kalmeren nog voor hij zijn koele façade kan verliezen.

Josephine Cheswick
    Me and you, and you and me. Just us. And your friend, Steve.
          JC en Cairo kwamen in contact via hun gemeenschappelijke bestie, Sun. Er was eigenlijk wel onmiddellijk een klik tussen de twee en toen JC met het voorstel kwam haar vriendje jaloers te maken hoefde Cairo daar geen twee keer over na te denken.
    Hij weet niet wie het is, maar hij en JC hebben een signaal afgesproken als de show een tandje omhoog moet gedraaid worden.
    Wanneer ooit aan het licht komt wie JC's vriendje is zal Cairo dit als een anticlimax ervaren, want in zijn ogen is het hele taboe eromheen compleet onnodig.
    Het helpt dat hij JC in haar geheel een aangename verschijning vindt en hij geen moeite heeft het flirten er dik op te leggen.

Sun-mi Bae
    My Sun-shine
          Hoe het precies gekomen is kan Cairo zich niet herinneren, maar gaandeweg is Sun zijn bestie (of Bae-stie, because he likes puns) geworden.
    Deze twee halen het beste in elkaar naar boven Hij is nuchter genoeg om haar klankbord te kunnen zijn en haar zorgen te kunnen rationaliseren, en zij is qua karakter iemand waarbij hij heel erg op z'n gemak zou zijn, waarbij de wereld om hem heen slechts achtergrondlawaai wordt.
    Ze hebben een gezamenlijke Korean skin care routine, kijken in matching pj's naar Kdramas, lakken elkaars nagels, huilen spontaan met elkaar mee zelfs al weten ze niet waarom de ander tranen heeft, weten elkaars diepste geheimen weten en sterven nog liever dan ze aan een ander uit de doeken te doen. Het klinkt allemaal belachelijk, maar het is ook belachelijk hoe erg hij zichzelf kan zijn bij Sun.
    Zij is de enige die hem RoRo mag noemen & he would kick ass for her in the blink of an eye.

Lucía Marino
    Partner in crime - like, literally.
          Deze twee zijn één persoon in twee lichamen. Net door die gelijkenissen kunnen ze kibbelen als de beste, en is het inmiddels een spelletje om elkaar de loef af te proberen steken - maar tegelijk zijn ze elkaars grootste cheerleader.
    Ze hebben kort gedatete en zijn nu nog steeds goede vrienden, tussen wie nog wel eens gerommeld wordt.
    Ook op vlak van zaken delen ze dezelfde kennis en vormen ze een brug naar hun families. Denk; mijn familie doet dit voor jou, als jouw familie..., gezamenlijk "problemen" uit de weg ruimen, etc
    Niet Maffia vs. Bratva, maar Maffia ft. Bratva.

Ik heb ein-de-lijk m'n lijstje af. I both love and hate doing these :W. Just in case; het zijn slechts voorstellen, als je het anders ziet of wil nuanceren; lemme know :Y)

Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

Obeah schreef:

Relatievoorstellen
    Julian Vane
    Hoewel Cairo veel van zichzelf herkent in Julian is er één opvallend, misschien wel onoverkomelijk verschil tussen de twee; daar waar Julian zich profileert als hulpt, zal Cairo net verder proberen stoken en onrust zaaien.
    Ik denk dat, als er iemand is waarbij Cairo op extreem op zijn hoede is, het deze jongen wel zal zijn.
    Ondanks dat Cario dus heel graag een keertje zijn tanden in Julians verrukkelijke kaaklijn zou zinken, zal hij hem zelf niet vaak benaderen en ook het flirten oppervlakkig houden.
    He don't need Julio all up in his bizz.

Dakota Sterling
    'Ello Barbie
          Cairo zou zich rot amuseren om snijdende opmerkingen bij Dakota los te proberen krijgen en op haar reactie te wachten als ze ziet dat het hem niet raakt. Ik denk niet dat hij zich stoort aan haar, maar ze bevindt zich niet in zijn natuurlijke orbit - zeg maar?
    Ik denk dat hij ergens wel de Dakota/Danika shift vaagjes aanvoelt, maar niet goed weet wat hij er achter moet zoeken en er eigenlijk de nodige aandacht niet aan besteedt om het uit te kunnen vogelen.
    Hij is dol op haar blonde lokken en zou wel vaker proberen er zijn vingers door te halen. Would she let him?

Aster de Lusignan
    "I like your lips... Where can I buy them?"
          Ik zie het twee kanten uitgaan tussen deze twee, daarom wil ik graag eerst even horen hoe jij het ziet?

Leone Delacroix
    "You don't need my chaos. Yours is worse."
          Leone en Cairo zijn tegenpolen. Leone is luid en impulsief terwijl Cairo op andere manieren de aandacht claimt en zichzelf onder controle houdt. In theorie zouden ze elkaar wellicht niet kunnen uitstaan. En toch...
    Cairo ziet iets in Leone waardoor hij hem niet snel uit zal dagen. Hij herkent de signalen van drugsafhankelijkheid, maar ziet ook de onderliggende reden - dat gevoel dat de wereld teveel tegelijk is. Hij snapt het, ookal snapt hij het niet.
    Langzaam maar zeker heeft hij zichzelf in Leones leven gewurmd. Het begon kleintjes; wanneer hij zag dat Leone keet aan het schoppen was, ging hij "helpen" met nog wat extra olie op het vuur doen. Op die manier kwam hij dicht genoeg om vervolgens Leones aandacht af te kunnen leiden naar iets minder destructiefs.
    Ondertussen herkent hij de crash-dagen en zal hij proberen Leone toch op te monteren. "Let me in, you can fight me first and then I'll wash your hair... Also, I have coffee."
    Hij kan zelf niet uitleggen waarom hij zich om Leone bekommert, maar het is er en hij kan er niet omheen.

Han Jae-Hyun
    Oh, deze vind ik moeilijk. Heb jij een idee?

Yoon Seo-jun
    No words, just vibes.
          Ik zie Jun en Cairo comfortabel bij elkaar in een ruimte kunnen vertoeven, zonder ooit één woord te spreken; naast elkaar hun huiswerk maken, berichten beantwoorden/een boek lezen, maar ook stilzwijgend een rondje sparren of elkaar woordeloos tot het uiterste pushen tijden een run.
    De zeldzame conversaties die er zijn kunnen eventueel over tattoos en piercings gaan.

Confirmedcongrats, u've found my hidden message.
    Dominic Adler
    "I trust you with my body, but my heart didn't get the memo."
    Dat Cairo doet wat hij wil, is met Dom heel duidelijk. Ondanks alle waarschuwingen en tekenen heeft hij toch een wel heel serieus boontje voor hem.
    Hij kan het niet laten met Dom te flirten en hem uit te dagen, maar hij zal zich nooit kwetsbaar genoeg opstellen om Dom volledig de macht in handen te geven. Hij wéét dat Nicky hem zou kunnen kwetsen, mocht hij hem die kans geven.
    Wat hun visie op relaties betreft zouden ze echter wel een goede match zijn, gezien ze het beiden niet zo hebben met klassieke labels en het allebei niet bepaald nauw nemen met het conventionele begrip van loyaliteit. Dat voelen ze beiden op een dieper niveau wel aan , maar geen van de twee is op dit moment klaar om de controle uit handen te geven.
    Ze hebben wel eens eerder samen content gemaakt voor Cairo's OF (waarbij Dom onherkenbaar blijft), en dit geeft hen het excuus dat ze nodig hebben om toch fysiek intiemer met elkaar om te gaan dan ze normaliter van de ander zouden toelaten - zonder het gevoel te hebben een grens te overschrijden.
    Door dit alles zijn Dom en Cairo heel erg in tune met elkaar en voelen ze elkaars energie vaak nog voor ze de ander gespot hebben. Cairo heeft ondertussen perfect door hoe hij op subtiele manier Dom's gespannen gedachten kan doorbreken, terwijl Dom hem kan kalmeren nog voor hij zijn koele façade kan verliezen.

Josephine Cheswick
    Me and you, and you and me. Just us. And your friend, Steve.
          JC en Cairo kwamen in contact via hun gemeenschappelijke bestie, Sun. Er was eigenlijk wel onmiddellijk een klik tussen de twee en toen JC met het voorstel kwam haar vriendje jaloers te maken hoefde Cairo daar geen twee keer over na te denken.
    Hij weet niet wie het is, maar hij en JC hebben een signaal afgesproken als de show een tandje omhoog moet gedraaid worden.
    Wanneer ooit aan het licht komt wie JC's vriendje is zal Cairo dit als een anticlimax ervaren, want in zijn ogen is het hele taboe eromheen compleet onnodig.
    Het helpt dat hij JC in haar geheel een aangename verschijning vindt en hij geen moeite heeft het flirten er dik op te leggen.

Sun-mi Bae
    My Sun-shine
          Hoe het precies gekomen is kan Cairo zich niet herinneren, maar gaandeweg is Sun zijn bestie (of Bae-stie, because he likes puns) geworden.
    Deze twee halen het beste in elkaar naar boven Hij is nuchter genoeg om haar klankbord te kunnen zijn en haar zorgen te kunnen rationaliseren, en zij is qua karakter iemand waarbij hij heel erg op z'n gemak zou zijn, waarbij de wereld om hem heen slechts achtergrondlawaai wordt.
    Ze hebben een gezamenlijke Korean skin care routine, kijken in matching pj's naar Kdramas, lakken elkaars nagels, huilen spontaan met elkaar mee zelfs al weten ze niet waarom de ander tranen heeft, weten elkaars diepste geheimen weten en sterven nog liever dan ze aan een ander uit de doeken te doen. Het klinkt allemaal belachelijk, maar het is ook belachelijk hoe erg hij zichzelf kan zijn bij Sun.
    Zij is de enige die hem RoRo mag noemen & he would kick ass for her in the blink of an eye.

Lucía Marino
    Partner in crime - like, literally.
          Deze twee zijn één persoon in twee lichamen. Net door die gelijkenissen kunnen ze kibbelen als de beste, en is het inmiddels een spelletje om elkaar de loef af te proberen steken - maar tegelijk zijn ze elkaars grootste cheerleader.
    Ze hebben kort gedatete en zijn nu nog steeds goede vrienden, tussen wie nog wel eens gerommeld wordt.
    Ook op vlak van zaken delen ze dezelfde kennis en vormen ze een brug naar hun families. Denk; mijn familie doet dit voor jou, als jouw familie..., gezamenlijk "problemen" uit de weg ruimen, etc
    Niet Maffia vs. Bratva, maar Maffia ft. Bratva.

Ik heb ein-de-lijk m'n lijstje af. I both love and hate doing these :W. Just in case; het zijn slechts voorstellen, als je het anders ziet of wil nuanceren; lemme know :Y)

i am obsessed with this omg. my sun-shine for sun is too perfect tho hahah

until it's done, tell none

right now that lil' sunshine needs a hug 😭💔

baby, let's get messy, let's get all the way undone

hanami schreef:

dom volunteers

kosame schreef:
    (...)

dom volunteers

dus dat wel maar niet haar hand vasthouden???

Ik ga zo op het relatievoorstel reageren Obeah (love it!!) maar ik wilde even hype delen over de posts die al staan *O*

En my stupid ass had dus niet door dat we ook in het Engels mochten schrijven, dat is echt heeeel fijn thank you c:

|| Thy hatred only wakes a smile. ||

hanami schreef:
    (...)

dus dat wel maar niet haar hand vasthouden???

huggen is low risk. hand vasthouden is emotional commitment, we don’t do that…

hanami schreef:

RoRo is véry good at hugging (wbw)

Obeah schreef:
    (...)
    RoRo is véry good at hugging (wbw)

dit accepteert sun wel 🤍
    dom can go hug a cactus xoxo