• HEIRS AND LIARS

The Preparatory Academy for the Rich, Fortunate And Influential Talents

Rollentopic : https://qreaties.nl/topic/191177-heirs-and-liars
    Praattopic : https://qreaties.nl/topic/191180-rpg-heirs-and-liars-praattopic-1/
    Speeltopic : https://qreaties.nl/topic/191195-rpg-heirs-and-liars-speeltopic/
    Storyline

Deze RPG speelt zich af in de PARFAIT Academy.

Studenten volgen aan het instituut een driejarig elitevoorbereidingsprogramma, ontworpen voor de kinderen van machtige en rijke families. Het doel is eenvoudig: ervoor zorgen dat geld, macht en invloed blijven binnen de eigen kringen.

Het instituut accepteert studenten die zorgvuldig zijn geselecteerd uit ’s werelds meest invloedrijke families. De meesten arriveren als erfgenamen van zowel oude als nieuwe fortuinen. Enkelingen slagen erin om via uitzonderlijke omstandigheden toegelaten te worden.

Van iedereen wordt verwacht dat ze zich in deze fase van hun leven voorbereiden op de rollen die ze binnenkort zullen erven.

“Reputation is everything.”

Maar in een omgeving waar reputatie alles is, kan één enkel geheim genoeg zijn om een hele toekomst te vernietigen.

Op een ochtend vinden enkele studenten een briefje in hun locker.

“Ik weet wat je geheim is.”

Iedereen op het instituut heeft een geheim.

En iemand heeft besloten dat die geheimen niet langer veilig zijn.

Invullijstje

• Naam
    • Leeftijd (18-22 indien student)
    • Archetype
    • Publieke reputatie
    • Geheim
    • Mogelijk motief om anderen te blackmailen
    • Innerlijk
    • Uiterlijk / FC
    • Geschiedenis
    • Extra
    • Relaties

Archetypes

In een elite instituut vol met invloedrijke studenten komen bepaalde stereotypes vaak terug.

• Old money : golden heir
    • Old money : decadent heir
    • Old money : nonchalant heir
    • Old money : reluctant heir
    • Old legacy : family name, but little money left
    • New money
    • Publicly known shady money
    • Political / royal / celebrity heir
    • Scholarship student
    • The staff kid
    • Transfer student
    • Invisible elite

Secrets

• lost fortune
    • shady deals
    • money laundering
    • scandals
    • forbidden relationships
    • fake identity

PARFAIT Academy

Gelegen op een uitgestrekt privéterrein in Zwitserland, ver weg van nieuwsgierige blikken, ligt de PARFAIT Academy.

Het instituut combineert eeuwenoude architectuur met moderne luxe.
    Hoge stenen gebouwen met klimop begroeide muren herinneren aan de lange geschiedenis van het instituut.

Studenten wonen op de campus in luxueuze residenties en nemen deel aan exclusieve evenementen.

Belangrijke locaties

• De balzaal — officiële diners en ceremonies
    • De bibliotheek — studeren en onderzoek
    • Studentenresidenties — luxe campusleven
    • Tuinen — wandelpaden en geheime ontmoetingen
    • Studentenlounge — discussies, drama en roddels

Curriculum

Het curriculum richt zich op domeinen zoals:

• Economics
    • Political leadership
    • Business strategy
    • Arts & cultural influence

Eerste jaar — 18-19
    Tweede jaar — 19-20
    Derde jaar — 20-21

Personages

Reservaties
    -Reeses - f
    whiterabbit - f - [decadent heir]
    whiterabbut - m - [golden heir]

Personages
    WillByers - Julian "Jules" Vane - [nonchalant heir] - p1
    amberkishatu - Dakota Ryelle Sterling -- [staff kid] [fc. Sara Crumbleleg] - p2
    -Kosame- m Dominic Adler - [new money] [fc. Thomas Doherty] -p3
    verwondering - Aster De Lusignan -[old money - reluctant heir] - p3
    Hellfire Leone DiMarco Delacroix [old money - wild heir] - p3
    Malinin - m Han Jae-hyun (한재현) [old legacy - no money] - p3
    - Kosame - Josephine Cheswick - [old money - digital heir] -p3
    -Jennieruby- Yoon Seo-jun (한서준) - [Diplomat Son]p4
    hanami SUN-MI BAE [Luxury Heir?]p4
    hanamiLUCÍA MARINO [?] p4
    obeahCairo Rourcke [shady deals] p5
    Regels

• Minimum 100 woorden per post
    • Quizlet forumregels gelden
    • 16+ toegestaan (met waarschuwing)
    • Bespreek gevoelige onderwerpen vooraf
    • Maximaal 2 characters per schrijver
    • Posts mogen NL of ENG
    • Na 21 dagen stilte volgt een reminder
    • Reserveringen blijven 10 dagen staan

[ bericht aangepast op 14 april 2026 - 16:49 ]

"I wonder if life smokes after it fucks me"

hanami schreef:
    (...)

dit accepteert sun wel 🤍
    dom can go hug a cactus xoxo

I snorted :W Nu ben ik wel benieuwt naar de relatie tussen Sun en Dom :')

|| Thy hatred only wakes a smile. ||

Hellfire schreef:
    (...)

I snorted :W Nu ben ik wel benieuwt naar de relatie tussen Sun en Dom :')

Long story short: They went on a few dates, Dommy didnt want to hold Sunny's hand, Sunny dumped him, now Dommy's stalking Sunny ✨️

baby, let's get messy, let's get all the way undone

hanami schreef:
    (...)

dit accepteert sun wel 🤍
    dom can go hug a cactus xoxo

Cairo: yeah, go hug a cactus!
    Also Cairo

Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

Obeah schreef:
    (...)

Cairo: yeah, go hug a cactus!
    Also Cairo

HAHHAA

"It sounds weird to say this, but I'm really glad I hit you with my moped"

Oooooh i love it

"I wonder if life smokes after it fucks me"

hanami schreef:
    (...)

Long story short: They went on a few dates, Dommy didnt want to hold Sunny's hand, Sunny dumped him, now Dommy's stalking Sunny ✨️

Omg Dominic 💀 Laat Leone dit maar niet horen

Ik ga mijn relatielijstje z.s.m. afmaken en posten!

Ik vind relaties bedenken altijd zo enorm lastig ahaha

Ich liebe dich 27.12.23

lol ik drukte op posten en ik ben nog niet eens klaar met mijn lijstje

[ bericht aangepast op 15 april 2026 - 16:18 ]

All these kiddos with their social media posts

cairo 🥵

"It sounds weird to say this, but I'm really glad I hit you with my moped"

OH ik had een vraag.
    Kunnen onze personages "hints" verzamelen die hen naar de secret-monger leiden?
    Bv, als Cairo zijn briefje vindt zal hij er aan ruiken om te kijken of er een geur aan zit die hem verder kan helpen (rookgeur, parfum, oid)
    En dat er dan DND-gewijs tips worden gegeven, bv; hij merkt een parfumgeur op maar herkent 'm niet meteen.

Ik vroeg het me gewoon af, maar nee is natuurlijk ook een goed antwoord ;p

Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

That reminds me, ik was vergeten te vragen: onze karakters hebben natuurlijk allemaal een motief om het te doen. Maar, ze weten zelf of ze het wel of niet hebben gedaan en realistisch gezien zou dit ook in de posts geschreven moeten/kunnen worden. Did they do it? Of is dit jouw geheim als RPG host en moeten wij het raadsel oplossen? (Of is het gewoon compleet onbekend en is iedereen paranoïde genoeg om elkaar te verdenken zonder erachter te komen wie het was?)

Relaties
    Ik heb hier en daar wat interpretaties van Leone op de afgesproken relaties gedrukt. Mocht je denken, hier staat iets waar ik het niet mee eens ben, laat het vooral weten!

Dominic Adler • Not so safe space

Dom, in al zijn toxicness, voelt vertrouwt. Leone is opgegroeid met een zus die net zo destructief was als hij, en die graag samen met hem in de problemen kwam (of het probeem zelf werd). Dominic is onbewust Gen's vervanging voor die aanwezigheid in Leone's leven — maar zonder de emotionele investering. Ze begrijpen elkaar, maar ze stimuleren elkaars gedrag en slechte keuzes. Alles dat hij met Dom doet is om te "bewijzen", kijk dit is anders dan met mijn zus. "Look at this, it means nothing to me! He doesn't matter, what we do doesn't matter, we're just vibin". Leone sleurt Dominic graag mee, gewoon om te kijken hoe ver ze kunnen gaan.

Han Jae-Hyun • Oh honey, you're making it too easy for him :')
    Jae lijkt haarfijn aan te voelen dat Leone een beetje flustered van hem raakt. Het voelt altijd een beetje alsof hij een stap achterloopt wanneer hij met Jae praat. Hij kan net niet meer helder nadenken als Jae met hem flirt. Dit verdekt hij het liefst door Jae te overladen met luxe drankjes — iets waar Jae graag gebruik van maakt.

Yoon Seo-Jun • *warning, only approach when high*
    Leone herinnert zich Jun's gezicht een beetje onscherp. Hoewel de twee elkaar weinig tegenkomen in het dagelijks leven, is Jun een bekende verschijning op de feestjes die Leone graag bezoekt. Nuchter is Leone een beetje onder de indruk van Jun's gepoleerde, afstandelijke verschijning — hij kan geen grip of ingangen vinden om te stoken. Maar onder invloed? That's my brothaah!

Sun-Mi Bae • Wholesome to heartbreak
    Vanaf het moment dat Sun in zijn orbit kwam, was Leone mesmerized. Juist omdat hij zo'n zwart beeld van zichzelf heeft, is hij in awe of mensen die goedheid zelve zijn. In het begin heeft hij uit alle macht gevochten om op afstand te blijven, want als Leone Delacroix ergens om bekend staat, dan is het dat hij al het goede in de wereld kapot maakt. Try as he did, he failed. Om onverklaarbare redenen wilde Sun in zijn leven zijn, and who is he to say no to this little ray of sunshine.
    In het begin van hun relatie was Leone in de wolken, maar na verloop van tijd begon hij te zien hoe erg hij haar pijn deed met zijn destructieve drugsgebruik. Niet in staat om te veranderen, besloot hij dit te zien als een bevestiging van zijn eigen overtuiging: zie je wel, Leone Delacroix maakt alles kapot. Hij kon het niet over zijn hart verkrijgen om Sun nog langer te laten lijden onder zijn gedrag. Dus, scheurde hij haar weg uit zijn leven. De pijn hij daarbij voelde verdronk hij in drugs. Want gevoelens? Die zijn nog destructiever dan zijn verslaving.

Aster De Lusignan • *gasps* what would the turtles say??
    In an unsurprising turn of events, is Leone, net zoals bij Sun, mesmerized door Aster. Maar, hij heeft geleerd van de utter heartbreak minder ideale breakup met Sun, dus doet hij meer zijn best om op afstand te blijven. Hij kan het echter niet laten om af en toe een opmerking te maken, al is het maar zodat ze zijn kant op kijkt. Het liefst plaagt hij haar rondom haar activisme, omdat hij weet dat het veel te verleidelijk voor haar is om in een discussie te verzeilen. Hij heeft er een handje van om precies op te duiken wanneer Aster niet "perfect" is en staat maar al te graag paraat met een opmerking en een smug smile. (Dat hij altijd op de goede momenten opduikt omdat hij onbewust haar rooster en gewoontes heeft opgeslagen om haar stiekem op te zoeken vergeten we even.) Na iedere interactie verwijt hij zichzelf dat hij zich toch weer heeft laten verleiden, maar voelt het ook een beetje alsof hij vanbinnen gloeit. Hoewel alles in zijn hoofd schreeuwt dat hij op afstand moet blijven, zal de addict in hem altijd proberen over die zelfopgelegde grens te gaan. It just feels a little too good.

Dakota Ryelle Sterling • Quiet armistice
    Leone en Dakota hebben elkaar recentelijk in de tuinen ontmoet, waar Leone in een verborgen hoekje lag te zonnen en Dakota een adempauze zocht in een bekende, veilige omgeving. Ze hadden allebei wel een break nodig en hebben een tijdje in stilte in elkaars gezelschap doorgebracht, genietend van de zon. Over tijd hebben ze een soort wapenstisltand ontwikkeld waarin ze elkaar af en toe zien in de tuinen en eigenlijk niet spreken, maar wel stilletjes genieten van gezelschap waarbij ze niet hoeven te acteren en gewoon kunnen... zijn. Voor Leone stopt die wapenstilstand zodra ze weer in de 'gewone wereld' zijn. Daar doet hij alsof hij haar praktisch niet kent.

Julian "Jules" Vane • Keep your friends close, but keep your supplier closer
    Hoewel Julian's aanwezigheid in Leone's leven niet weg te denken is, voelt hij zich niet helemáál bij hem op zijn gemak. Juul begeeft zich in de wereld van het nachtleven, maar hij is niet zoals Dominic of Jun. Leone weet niet eens zeker of Julian zelf wel gebruikt, wat ongebruikelijk is voor een dealer. Hij investeert erin om Julian te vriend te houden; deels omdat het slim is om buddies te zijn met je dealer, maar ook omdat hij niet helemaal zeker is van wat zich in Julian's koppie omgaat.

Lucía Marino • *smiles bloodily* "aw, is that all you can do?"
    Lucía is stiekem de enige is die zo onder zijn huid kan kruipen dat hij zijn boosheid niet meer kan reguleren, net zoals zijn zus. Ergens is dat doodeng voor hem, want de laatste keer dat hij iemand onder zijn huid heeft laten kruipen heeft hij bijna zijn kleine zusje vermoord. Maar in tegenstelling tot Gen kan Lucía hem aan, fysiek en verbaal. Dit maakt haar in Leone's perspectief een 'veilige' boxbal die hem letterlijk knock out kan slaan als hij wel flipt. Voor Leone is het vreselijk verleidelijk om met haar te (bek)vechten, omdat hij minder bang hoeft te zijn dat hij te ver gaat. Het is dus niet geheel ongewoon dat Leone de teugels laat slippen en af en toe vreselijk tegen haar tekeer gaat, just to clear the pipes.

Cairo Rourcke • Wait, when the fuck did you get here?
    I'm just gonna scooch in right here if you don't mind... eh, sshhhhhhh"
    Leone was er compleet van overtuigd dat hij een "tweede Dominic" cadeau kreeg toen Cairo zich unapologetically insertte in zijn leven. Oblivious little shit that he is, had hij nooit door dat Cairo hem stiekem helpt. Toen hij zich dit eenmaal realiseerde, had Cairo zich al vrolijk in zijn leven genesteld en was hij niet van plan om te vertrekken. Inmiddels is hij toch een beetje dependent geworden op Ciaro's goedheid. Aan de ene kant wil hij het heel graag 'goed' wil doen omdat hij het gevoel heeft dat hij moet bewijzen dat hij de 'investering' waard is. En aan de andere kant zou hij Cairo heel hard wegduwen als hij hem juist het hardst nodig heeft of als hij het gevoel heeft dat Cairo te dichtbij komt/hem wil helpen.

Vooral op de slechte momenten, als hij onder invloed domme keuzes maakt of als hij de volgende dag moet leven met de crash, is Cairo daar. Mopperend en wel, vaak gepaard met goedaardige dreigementen dat hij Leone nog een keer knock out slaat en ontvoerd naar een rehab, but there nonetheless.

Hellfire schreef:

Relaties
    Ik heb hier en daar wat interpretaties van Leone op de afgesproken relaties gedrukt. Mocht je denken, hier staat iets waar ik het niet mee eens ben, laat het vooral weten!

Han Jae-Hyun • Oh honey, you're making it too easy for him :')
    Jae lijkt haarfijn aan te voelen dat Leone een beetje flustered van hem raakt. Het voelt altijd een beetje alsof hij een stap achterloopt wanneer hij met Jae praat. Hij kan net niet meer helder nadenken als Jae met hem flirt. Dit verdekt hij het liefst door Jae te overladen met luxe drankjes — iets waar Jae graag gebruik van maakt.

I too would get flustered if Jae would flirt with me. I get u, Leone.
    (it doesnt help hudson is all over my fyi page)

Wat een super leuke posts tot nu toe!