• De stelling van deze week luidt:
    Water is nat

(dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

Het roddelblad in mij zit gelijk te roepen, 'Girl, spill the teaaaa!' - Maxime

Leodh schreef:
    On-topic: natuurlijk is water nat. Als je water aanraakt ben jij vervolgens ook nat; hoe kan iets je wel nat maken, maar niet nat zíjn? Een droge handdoek maakt jou droog. De handdoek was droog. En als je helemaal onder water bent, ben je compleet bedekt met water en ben je nat. Case en point: non-waterproof make-up zal smudgen en uitlopen. Dat gebeurt als het nat wordt. Je hoeft niet boven water te komen voordat die eyeliner overal en nergens naartoe migreert. Het wordt nat en blijft niet meer zitten. Vissen zijn 24/7 nat, tenzij ze het water om redenen verlaten. Wij zijn 24/7 droog tenzij we de droge lucht om redenen verlaten.

ik ging iets inappropriate zeggen

Ik vind dit heel kort door de bocht. Vind jij een vis die meteen het water uit is dan droog? En als de lucht vochtig is, zijn wij mensen dan ook niet meer droog? Want je zegt droge lucht. Dus dat wilde ik even verhelderen.

help

Derks schreef:
    (...)

Als de handdoek droog was en jij helemaal nat dan heb JIJ de handdoek nat gemaakt en niet het water :Y)

als ik diezelfde droge handdoek over mij haal als ik enkel in de droge lucht geweest ben, is die handdoek daarna niet nat. Klaarblijkelijk ben niet ík het die de handdoek nat maakt, maar het water.

@Merrin: nee nee, een druipende vis uit het water is nat. Als die vis dusdanig lang uit het water is dat het natte water verdampt is en de schubben droog geworden zijn, is de vis ook droog.
    En na het verblijven in vochtige lucht zijn wij mensen ook "nat" : vochtig, klam, etc.

Het roddelblad in mij zit gelijk te roepen, 'Girl, spill the teaaaa!' - Maxime