• De stelling van deze week luidt:
    Water is nat

(dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

Het roddelblad in mij zit gelijk te roepen, 'Girl, spill the teaaaa!' - Maxime

Merrin schreef:
    (...)

ik vind die eerste zin wel een beetje visfobisch ngl ):

Het woord 'vis' mist één letter: de 'e'

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

- Water maakt nat, maar is niet nat
    - Een glas is niet nat, een glas is gevuld
    - Een vis is evenveel nat als dat wij als mens (over het algemeen) droog zijn; we zijn het wel, maar het is zo standaard dat je het niet merkt

Tijd voor koffie.

Derks schreef:
    Nee, hier ben ik het niet mee eens. We zéggen wel dat het water nat is, maar wat is de definitie van nat?

Nat is de toestand waarin een voorwerp bedekt is met vocht, het vermogen van een vloeistof om zich aan een vast oppervlak vast te hechten.

Water is een vloeistof.
    Maar een waterdruppel is vloeibaar en niet vast. Waterdruppels kunnen zich wel aan andere waterdruppels vasthechten, maar dat maakt hen niet vast; ze blijven vloeibaar.

Water is dus niet nat.
    Maar als je water in een glas stopt, is je glas wel nat.
    Als je water op een zanderige bodem stopt, is je meer of zee wel nat.
    Als je als mens met je teen in het water roert, is je teen nat.

Maar water?
    Nee, water is niet nat.

Ik ben het hier helemaal mee eens, behalve de kwestie van het glas!

Tijd voor koffie.

"Nat" is de combinatie van water + iets anders, op dezelfde manier dat "verbrand" de combinatie is van vuur/extreme hitte + iets anders. Oftewel, water maakt nat, maar uit zichzelf is het gewoon water (cat)

"I have love in me the likes of which you can scarcely imagine and rage the likes of which you would not believe."

Derks schreef:
    (...)

Het woord 'vis' mist één letter: de 'e'

Als kustinwoner vind ik dit triggerend

help

Besef even welke rellen er waren uitgebroken tijdens de hoogdagen van Q als er een niet serieuze stelling zou zijn gepost. En kijk nu hoe hard we hier allemaal op gaan. How the tables have turned. :')

We will not be quiet, Stonewall was a riot! #shiplychee

Babygirlvo schreef:
    Besef even welke rellen er waren uitgebroken tijdens de hoogdagen van Q als er een niet serieuze stelling zou zijn gepost. En kijk nu hoe hard we hier allemaal op gaan. How the tables have turned. :')

God ja ik herinner me echt enorme ruzies van toen

"I have love in me the likes of which you can scarcely imagine and rage the likes of which you would not believe."

Babygirlvo schreef:

De ui / ajuin-kwestie was de inspiratie voor deze top-stellingen (krul)

lychee is love, lychee is life

Babygirlvo schreef:

inktzwart schreef:
    (...)

God ja ik herinner me echt enorme ruzies van toen

U vraagt, wij leveren.

Ik weet nog dat er in een topic de pleuris compleet uitbrak, omdat de stelling niet serieus was, maar die kan ik niet meer vinden. Wel heb ik een voorstadion gevonden in de volgende stelling: als je een bril draagt ben je een nerd.

[ bericht aangepast op 19 feb 2026 - 13:52 ]

Tijd voor koffie.

Ik ga stuk, ik kon het me herinneren. Het is de prachtige stelling als er geen chocola op de maan is ga ik er niet naartoe. Toen werden mensen best pissig.

Maar weten wat ik gisteren gegeten heb, ho maar. Vanochtend tijdens een vergadering herinneren wat HET breekpunt van twee dagen geleden was? Absoluut niet. Gelukkig weet ik nog wel waar mensen veertien jaar geleden op Q boos om werden.

[ bericht aangepast op 19 feb 2026 - 13:52 ]

Tijd voor koffie.

Zaalvoetbalclub schreef:
    Ik ga stuk, ik kon het me herinneren. Het is de prachtige stelling als er geen chocola op de maan is ga ik er niet naartoe. Toen werden mensen best pissig.

Maar weten wat ik gisteren gegeten heb, ho maar. Vanochtend tijdens een vergadering herinneren wat HET breekpunt van twee dagen geleden was? Absoluut niet. Gelukkig weet ik nog wel waar mensen veertien jaar geleden op Q boos om werden.

Ik ga stuukkk ohmylord 😂😂😂

Zaalvoetbalclub schreef:

Niet ik die iedere reactie in dit topic zojuist heeft gelezen 😂

“Find what you love and do it for the rest of your life” - Matthew Gubler

AMuppetOfAWoman schreef:
    (...)

Niet ik die iedere reactie in dit topic zojuist heeft gelezen 😂

Same en ik werd er niet bepaald vrolijk van :') Q kon echt een vreselijke plek zijn

lychee is love, lychee is life

On-topic: natuurlijk is water nat. Als je water aanraakt ben jij vervolgens ook nat; hoe kan iets je wel nat maken, maar niet nat zíjn? Een droge handdoek maakt jou droog. De handdoek was droog. En als je helemaal onder water bent, ben je compleet bedekt met water en ben je nat. Case en point: non-waterproof make-up zal smudgen en uitlopen. Dat gebeurt als het nat wordt. Je hoeft niet boven water te komen voordat die eyeliner overal en nergens naartoe migreert. Het wordt nat en blijft niet meer zitten. Vissen zijn 24/7 nat, tenzij ze het water om redenen verlaten. Wij zijn 24/7 droog tenzij we de droge lucht om redenen verlaten.

Leodh schreef:
    On-topic: natuurlijk is water nat. Als je water aanraakt ben jij vervolgens ook nat; hoe kan iets je wel nat maken, maar niet nat zíjn? Een droge handdoek maakt jou droog. De handdoek was droog. En als je helemaal onder water bent, ben je compleet bedekt met water en ben je nat. Case en point: non-waterproof make-up zal smudgen en uitlopen. Dat gebeurt als het nat wordt. Je hoeft niet boven water te komen voordat die eyeliner overal en nergens naartoe migreert. Het wordt nat en blijft niet meer zitten. Vissen zijn 24/7 nat, tenzij ze het water om redenen verlaten. Wij zijn 24/7 droog tenzij we de droge lucht om redenen verlaten.

Als de handdoek droog was en jij helemaal nat dan heb JIJ de handdoek nat gemaakt en niet het water :Y)

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly