Ik wilde mij eigenlijk heel bewust buiten dit topic houden, want feedbacksessies zijn altijd ingewikkeld en gevoelig dus vanzelfsprekend komen daar emoties bij kijken. Zelf hou ik zielsveel van beide partijen. Zodoende zie ik dat dit bij allemaal achter de schermen best wat impact heeft - en dat is de reden dat ik mij toch heel even laat zien. Ik vind het zo naar om te zien dat dit zo veel stress geeft
You all deserve better, want ik zie dat iedere reactie hier vanuit een goed hart komt.
Ik wilde heel graag even licht werpen op dat we allemaal hetzelfde belangrijk vinden: Q moet een veilige en welkome plek voor iedereen zijn. We komen allemaal van andere standpunten, maar het is ook goed om te onthouden dat we hetzelfde doel hebben. Het is heel Q versus de problemen, niet zij versus ons.
Ik zie aan de ene kant users die zich niet altijd gezien of eerlijk behandeld voelen. Even los van de specifieke situaties kunnen we denk ik allemaal erkennen dat dat gevoel heel naar is en dat we zelf in deze positie óók zoiets zouden willen oplossen/uitpraten. Bovenal zie ik users die zich kwetsbaar opstellen en toch dat gevoel delen, waarbij ze weten dat dit misschien nare gevoelens kan oproepen bij alle partijen. Dank jullie wel dat jullie je eigen "vrede" even op het spel zetten om Q samen fijner te maken.
Aan de andere kant zie ik een team van moderators die hun hart en ziel aan deze site geven, en die vrijwillig heel veel tijd besteden aan het draaiende houden van Q. Ik zie mensen die erg emotioneel betrokken zijn bij het welzijn van de site en de users. De Qrew heeft zich óók kwetsbaar opgesteld door openbaar te vragen om feedback. Het is logisch dat dit soms lastig is om te ontvangen, ook als je er zelf om vraagt. Als schrijvers begrijpen we allemaal dat als je zo veel om iets geeft, het je ook meer kan raken. Dank jullie wel dat jullie je eigen "vrede" even op het spel zetten om Q samen fijner te maken.
Als random user is het niet mijn plaats om dit te doen - sorry als ik hiermee out of my lane ga -, maar ik wilde toch een voorstel doen. Wat als we ervoor kiezen om dit topic te sluiten? Ik denk dat het voeren van zo'n gesprek waar heel Q kan meelezen ook zal bijdragen aan het gevoel van kwetsbaarheid. Ingewikkelde gesprekken zijn altijd moeilijker met toeschouwers.
De Qrew is bezig met een formulier om alsnog het gesprek rondom feedback mogelijk te houden, maar dan in besloten omgeving. Dit klinkt vanuit mijn perspectief als een acceptabel alternatief. Ik zou ook zeker het nut zien van een bemiddelaar die hier misschien iets in kan betekenen - ofwel Danique ofwel iemand anders. Ik weet dat we allemaal (inclusief ikzelf 💀) een heel sterk gevoel van rechtvaardigheid hebben en dat de loop van dit gesprek dat gevoel heel erg kan triggeren. Daar kan een bemiddelaar natuurlijk iets in betekenen.
Maar goed, dat is natuurlijk aan jullie om te besluiten!
Ik zou daarnaast willen voorstellen om alle inhoud van de berichten gewoon te laten staan, want ik denk dat het op dit moment niks gaat veranderen of oplossen als we iets gaan verwijderen en dat dit alleen maar zou bijdragen aan een gevoel van censuur.
Laten we wel wezen, toen Q uit de lucht was waren we allemaal bang om deze plek te verliezen. We all care so, so much. Ik zie dat iedereen hier spreekt vanuit dezelfde goede intenties.
Dit bericht schrijf ik met de diepgewortelde behoefte om iedereen gehoord en gezien te laten voelen - maar vooral ook om ons weer terug te laten komen tot de kern. Als dit niet zo overkomt dan spijt dat mij oprecht! Soms gaan intenties verloren in de vertaling, vandaar dat ik dit zo specifiek benoem.
Love you all dearly <3
[ bericht aangepast op 20 dec 2025 - 14:09 ]
|| I told you not to play with the misfit toys ||