Sunchild schreef:
(...) Naar mijn inziens was dit topic er voor users om met hun gedachten te komen over Q., niet voor het Q. team om op deze gedachten te reageren en ‘hun kant van het verhaal’ te laten horen. (Welk verhaal? vraag ik me dan ook af, aangezien Mielikki niet met een specifiek verhaal is gekomen.)
Daarnaast kan ik me van mijn eigen Qrew tijd herinneren dat er op het modforum ook wel eens werd besproken dat het beter zou zijn als de bemiddelaars op een bericht zouden reageren in plaats van de moderators zelf.
Nu wil ik niet impliceren dat dat hierbij het geval is, want ik wil uitgaan van de integriteit van de bemiddelaars – maar Mielikki heeft haar verhaal gedeeld (het doel van het topic) en heeft ook duidelijk laten weten waar de moderators haar kunnen vinden.
Edit: het hele ‘als je geen publiekelijk discussie wil, moet je je bericht leeghalen’ voelt voor mij heel ‘we schuiven dit onder het vloerkleed, waar geen pottenkijkers zijn’.
Note: mijn gevoel, geen feit.
Dit topic is bedoeld om in gesprek met elkaar te gaan. Zo ben ik vanuit gegaan. Niet om puur klakkeloos je kritiek te uiten. (Let op! Ik zeg
niet hiermee dat Mielikki dit doet). Bij feedback vragen (waarmee de mods zich kwetsbaar opstellen) mag je ook het gesprek aangaan om echt te begrijpen wat de feedback nu inhoudt. Normaal ben ik in topic niet te vinden, maar aangezien dit een wisselwerking is tussen de mods en jullie heb ik dit topic in de gaten gehouden. Dit bericht komt dus ook vanuit mij als bemiddelaar, er is geen mod aan te pas gekomen.
Over wat je verder zegt; ik wil zeker niet dit gesprek onder het vloerkleed schuiven. Maar ik wil wel de privacy van beide partijen bewaken (tegenwoordig belangrijk) en voor beide partijen zorgen dat ze zich gehoord voelen. En ja, soms is daarin een gesprek ook makkelijker via een PB, dan hier op het forum, waar zoveel verschillende meningen zijn.
Ik ben het verder helemaal met jullie eens dat Mielikki een legitieme grens aangeeft. Maar, ik heb ook te kijken naar de andere kant, waar misschien nu wel over een grens van de moderators gegaan wordt. Er wordt namelijk duidelijk een mening gegeven in het bericht van Mielikki, waar ik me kan voorstellen dat de mods daar graag op reageren, wat nu niet kan. En ik het idee heb dat de mods ook graag aan iedereen hier op het forum hun oogpunt willen laten zien, maar nu niet kunnen. Ik probeer gewoon goed te doen aan beide partijen.
En natuurlijk heb ik gezien dat Mielikki open staat voor gesprek. Dat is enorm fijn en waardeer ik ontzettend. Dat hoef niet met mijn hulp, ik heb het alleen aangeboden. Ze kan ook rechtstreeks met de mods praten. Maar op dit moment wordt er een mening gegeven tegenover iedereen, dan vind ik dat de ander de kans moet krijgen die mening te weerleggen, verduidelijking te vragen of zijn eigen licht erop te werpen tegenover iedereen.
----
Laat ik dan maar meteen doorgaan:
Ik heb ook het bericht van Morana gelezen. Ik vind ook niet dat Mielikki hier haar mening verplicht moet bediscussiëren, maar ik vraag de moderators ruimte te geven om in ieder geval te reageren. Kan dat niet, dan zou het fijn zijn als het bericht even leeggehaald wordt. Ter bescherming van de andere partij.
Ik vind de situatie met Catmint hier dus anders in.
Catmint heeft haar voorkeur aangegeven. Maar gaf wel ruimte aan de moderators om hier in ieder geval een keer te reageren. Het gesprek is toen achter de schermen verder gegaan.
Oke, ik hoop dat zo verduidelijking aan jullie heb gegeven waarom ik zo gereageerd heb. (Heb ik nog iets gemist?) Heb je nog vragen, stel ze gerust.
En dat mag hier, maar mag ook in PB, als je dat liever hebt.
It's never gonna happen, Guys.