•      
                Lucht Je Hart

Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
          Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Quizlet delen?

Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen wij (de mods) je graag door naar het volgende topic:
          professionele hulpverlening

[ bericht aangepast op 9 okt 2025 - 16:41 ]

Don't walk. Run, you sheep, run.

Caverna schreef:
    Dat je weer dingen tegenkomt op het internet en je nu ineens afvraagt of je naast ADHD ook autisme hebt

Ik heb gisteren een hele dag nascholing over ADHD gehad (en zelf heb ik een (dubbel)diagnose, maar dat maakt me geen expert) en daarin werd gezegd dat comorbiditeit wel echt een ding is en dat het zelfs vaker zou voorkomen dan iemand met enkel ADHD.

Mijn brein breint zoals het breint.

Frisk schreef:
    (...)

Ik heb gisteren een hele dag nascholing over ADHD gehad (en zelf heb ik een (dubbel)diagnose, maar dat maakt me geen expert) en daarin werd gezegd dat comorbiditeit wel echt een ding is en dat het zelfs vaker zou voorkomen dan iemand met enkel ADHD.

pedagoog here, 3 jaar afgestudeerd, can confirm

adhd is trouwens ook comorbide met depressie (cool)

help

Merrin schreef:
    (...)

pedagoog here, 3 jaar afgestudeerd, can confirm

adhd is trouwens ook comorbide met depressie (cool)

Jups, want het zijn net die hormonen die niet goed gereguleerd werden. Vandaar dat mijn adhd symptomen ook terug erger werden nadat ik van mijn anti-depressiva afstapte, omdat die een gelijkaardig effect hebben (':

Frisk schreef:
    (...)

Jups, want het zijn net die hormonen die niet goed gereguleerd werden. Vandaar dat mijn adhd symptomen ook terug erger werden nadat ik van mijn anti-depressiva afstapte, omdat die een gelijkaardig effect hebben (':

Wat een leuke stoornis :') Maar bij mij sloeg dan de adhd medicatie weer niet aan, en de antidepressiva ook niet. De sportarts zei daarom dat ik ook hoogbegaafd en hoogsensitief zou kunnen zijn.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Caverna schreef:
    (...)

Wat een leuke stoornis :') Maar bij mij sloeg dan de adhd medicatie weer niet aan, en de antidepressiva ook niet. De sportarts zei daarom dat ik ook hoogbegaafd en hoogsensitief zou kunnen zijn.

Dan kan het ook aan de dosis en/of de vorm zijn. Ik ben namelijk ook hoogbegaafd en de antidepressiva werkte, maar rilatine dan weer niet. Het is soms echt heel lang zoeken, zeiden ze gisteren.

Even ook om het topic niet vol te spammen:
    Geef me elke dag storm als niemand gewond raakt en ik plots geen oudercontact meer heb.

Okay, na 5,5 jaar ga ik deze medicatie eindelijk afbouwen. Erg spannend.. Hopelijk ga ik mezelf goed blijven voelen. In ieder geval straks (hopelijk) eindelijk geen side effects meer. Ik ben best wel trots op mezelf dat ik zo ver ben gekomen!

"She would've made such a lovely bride, what a shame she's fucked in the head, " they said

Dit is zo oppervlakkig van mezelf maar ik ben echt teleurgesteld dat ik niets van een housewarming gift van een vriendin heb gekregen, terwijl ik haar 2x een housewarming gift heb gegeven... Doet me weer denken aan die ene keer dat andere vriendinnen me niets voor mijn verjaardag gaven (Ik was best hyped want ik vier t vrijwel nooit en daarom zijn we vaak niet samen op de dag zelf, dus ik had gehoopt deze keer wel iets te krijgen). Oppervlakkig, maar die combinatie doet wel een beetje pijn :/

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

Ga ik echt straks totale finsternis doen? In het Duits?
    Ondanks mijn freeze vandaag en dat ik de nummers nog niet kan oefenen, voelt het wel alsof de doorbraak van vannacht er nog steeds is. So, maybe.. En misschien helpt het met mijn angst voor volgende week.
    Also, dat ik de Duitse tekst hoor in de Nederlandse opnames shows dat ik het toch wel ken. Vooral het refrein.

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

WEEKEND

Dramatic

Vreemde mannen in m’n huis voor de ketel, saboteren heel m’n plan om direct m’n BH uit te trekken bij thuiskomst. Verdorie.

Why can't I just allow myself to just be a little bit proud of it not being a complete disaster and actually maybe being 'good enough' to start with? AAAAAAAAAH ffs, I know it can be better, but my motivation man... I don't want to lose it. Nor do I want to worsen it by doing more with a small chance of it ending up better perhaps.

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Catmint schreef:
    Why can't I just allow myself to just be a little bit proud of it not being a complete disaster and actually maybe being 'good enough' to start with? AAAAAAAAAH ffs, I know it can be better, but my motivation man... I don't want to lose it. Nor do I want to worsen it by doing more with a small chance of it ending up better perhaps.

UR DOING AMAZING SWEETIE

help

Regen. Wind. Boek met faerie smut.
    Perfecte avond.

Waarom maakt mijn brein het leven zo moeilijk. IK-BEN-NIET-IN-GEVAAR

Frisk schreef:
    (...)

Dan kan het ook aan de dosis en/of de vorm zijn. Ik ben namelijk ook hoogbegaafd en de antidepressiva werkte, maar rilatine dan weer niet. Het is soms echt heel lang zoeken, zeiden ze gisteren.

Even ook om het topic niet vol te spammen:
    Geef me elke dag storm als niemand gewond raakt en ik plots geen oudercontact meer heb.

Ik heb 1 ad geprobeerd (en dat was voor mijn Burn-Out, niet mijn adhd). Maar ik heb methylfenidaat, dexamfetamine, brintellix (ook ad trouwens) en nog eentje geprobeerd

Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt