• Hi allemaal (zo eens in de 100 jaar laat ik weer eens wat van me horen),

Zeg, ik ben recent weer bezig met mijn ADHD/ADD en in traject voor nieuwe medicatie. Ik heb de diagnose gekregen toen ik kind was en ben ergens rond mijn 18e gestopt met medicatie. Nu ik 29 jaar ben, en in een heel andere levensfase zit, ben ik langzaamaan weer eens aan het kijken wat medicatie voor me kan doen. Daar wil ik graag ook mijn kennis wat in verbreden, want dat doe je niet echt als je zo jong de adhd-diagnose krijgt.

Ik vroeg me af of jullie mij goede boeken kunnen aanraden over adhd/add bij vrouwen, in je relatie (want mijn vriend heeft ADD - op elk potje een deksel..) en op de werkvloer, etc. Ik heb momenteel Scattered Minds besteld om die eens te proberen, want die zie ik wel eens langskomen, maar ik hoor toch andere opties! :D

Alvast bedankt!

Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

Pff, ik moet eerlijk zeggen dat ik daar niet zo thuis in ben (mede om de reden dat ik het zelf niet heb). Maar ik ken mensen die het hebben en/of weet van hebben, kan het altijd nog navragen aan ze voor je.

Don't walk. Run, you sheep, run.

This book was super helpful for me and also for my nonadhd partner!

and the spiders from mars

ziggystardust schreef:
    This book was super helpful for me and also for my nonadhd partner!

Is dat niet.. dat boek van die blue haired chick? Hahaha nooit aan gedacht om eens naar dat boek te kijken!! :O

Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

Laleah schreef:
    (...)

Is dat niet.. dat boek van die blue haired chick? Hahaha nooit aan gedacht om eens naar dat boek te kijken!! :O

Haha ja klopt!!

and the spiders from mars

Druks van Francien Regelink

Light it up.

Fendyr schreef:
    Druks van Francien Regelink

En Druks2 haha. Al vond ik dat wel weer meer van hetzelfde, maar leest makkelijk weg.

Heb zelf halverwege dit jaar de diagnose gekregen, dus zit er nog helemaal middenin en ook in het medicatietraject. Heb meerdere interessante boeken gelezen al, waaronder dus Druks en Druks2. Verder:

- Bloedirritant! van Jacqueline van de Sande en Sandra Kooij. Gaat specifiek over ADHD bij vrouwen en hoe het elk aspect van je leven beïnvloedt (inclusief specifiek vrouw gerichte dingen, zoals je cyclus, zwangerschap, overgang etc.). Was voor mij fijne psychoeducatie, op aanraden van de psycholoog. Zitten ook tips in.
    - ADHD: hoe haal je het uit je hoofd? van Cathelijne Wildervanck. In plaats van symptomen van adhd aanpakken (wat je van de buitenkant ziet), benadert zij het meer: hoe kunnen we bij de bron beginnen? Hoe kun je zorgen dat je emmertje minder vol is, dat je minder snel overprikkeld raakt, en zo dus beter functioneren in deze maatschappij?

Andere tips lees ik graag mee, want ben dus ook nog wel zoekende (:

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Ik heb dit boek gebruikt als zelfherkenning, maar vooral ook om mijn omgeving te laten inzien dat die diagnose echt niet uit de lucht kwam vallen (ik was wel al 26, maar goed). Echt veel hulpmiddeltjes staan er niet in, vrees ik, maar het is sowieso een leuke leesoptie.
    Hé, is dit ook ADHD?

Mijn brein breint zoals het breint.

Thanks guys! Dit zijn alvast top tips :D