• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Qreaties delen?

    Schrijf hier dan alles van je af.

    Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

    🍂 🍄 🧡


    Light it up.

    Hoe meer het richting herfst gaat, how moeilijker opstaan wordt...


    Do it scared, but do it anyway.

    Ik weet niet of het goed is dat ik altijd in coach-modus ga zitten. Ik wil mensen dolgraag helpen, maar tegelijk moet ik het me misschien ook minder aantrekken?


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Caverna schreef:
    Ik weet niet of het goed is dat ik altijd in coach-modus ga zitten. Ik wil mensen dolgraag helpen, maar tegelijk moet ik het me misschien ook minder aantrekken?


    Herkenbaar wel, hoor. Is dit op professioneel niveau, of op persoonlijk vlak?


    Omnia mutantur, nihil interit

    oneindig schreef:
    (...)

    Herkenbaar wel, hoor. Is dit op professioneel niveau, of op persoonlijk vlak?


    Nee persoonlijk. Ik zit helaas in een burnout, maar heb enorm veel geleerd, zowel theorie als in de praktijk. Nu zit ik in een Discord met andere burnies. En bij sommigen gaat het echt niet goed, pakken ze niet voldoende rust en daardoor herstellen ze dus ook niet en dat maakt ze wanhopig. En ik word daar ook verdrietig en wanhopig van, dus pak ik een coachrol op en ga ze allemaal adviezen geven... Wat op zich niet verkeerd is, behalve dat ik me nu ook ellendig voel omdat het zo slecht gaat en ze niet de juiste dingen doen (ipv rust pakken het hele huishouden runnen, mantelzorg, etc.).

    En ik doe dit ook in mijn omgeving: als het niet goed gaat met mijn naasten, kruip ik meteen in die rol. En ik ben er ook goed in, maar het heeft mezelf ook te pakken en ik zit ook niet voor niets in een burnout...


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Caverna schreef:
    (...)

    Nee persoonlijk. Ik zit helaas in een burnout, maar heb enorm veel geleerd, zowel theorie als in de praktijk. Nu zit ik in een Discord met andere burnies. En bij sommigen gaat het echt niet goed, pakken ze niet voldoende rust en daardoor herstellen ze dus ook niet en dat maakt ze wanhopig. En ik word daar ook verdrietig en wanhopig van, dus pak ik een coachrol op en ga ze allemaal adviezen geven... Wat op zich niet verkeerd is, behalve dat ik me nu ook ellendig voel omdat het zo slecht gaat en ze niet de juiste dingen doen (ipv rust pakken het hele huishouden runnen, mantelzorg, etc.).

    En ik doe dit ook in mijn omgeving: als het niet goed gaat met mijn naasten, kruip ik meteen in die rol. En ik ben er ook goed in, maar het heeft mezelf ook te pakken en ik zit ook niet voor niets in een burnout...


    Zou je wel in die Discord blijken? Lijkt me momenteel niet de beste plek voor je herstel


    Light it up.

    Fendyr schreef:
    (...)

    Zou je wel in die Discord blijken? Lijkt me momenteel niet de beste plek voor je herstel


    Nou ik heb ook wél veel aan hun hulp, want ik kan ook mijn ei kwijt bij hen. Dus ik ben er ook wel weer heel blij mee, want het helpt ook wel tegen de eenzaamheid van een burnout. Dus het is dubbel :')


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Caverna schreef:
    (...)

    Nee persoonlijk. Ik zit helaas in een burnout, maar heb enorm veel geleerd, zowel theorie als in de praktijk. Nu zit ik in een Discord met andere burnies. En bij sommigen gaat het echt niet goed, pakken ze niet voldoende rust en daardoor herstellen ze dus ook niet en dat maakt ze wanhopig. En ik word daar ook verdrietig en wanhopig van, dus pak ik een coachrol op en ga ze allemaal adviezen geven... Wat op zich niet verkeerd is, behalve dat ik me nu ook ellendig voel omdat het zo slecht gaat en ze niet de juiste dingen doen (ipv rust pakken het hele huishouden runnen, mantelzorg, etc.).

    En ik doe dit ook in mijn omgeving: als het niet goed gaat met mijn naasten, kruip ik meteen in die rol. En ik ben er ook goed in, maar het heeft mezelf ook te pakken en ik zit ook niet voor niets in een burnout...


    Dat lijkt me een heel lastige situatie. Ik kan me - wat je schrijft - inderdaad heel goed voorstellen dat het lotgenootschap heel veel voor je betekent, en je ook veel oplevert, maar anderzijds maakt het ook dat je je nu verantwoordelijkheden die (kort gezegd) aantrekt die niet de jouwe zijn. Ik vul dat nu misschien voor je in, maar als ik je zo lees, komt het op mij over alsof je betrokkenheid wel iets verder gaat dan meelevendheid en af en toe een luisterend oor bieden. Dat siert je, en super mooi dat je deze kant van jezelf ontdekt hebt! - maar wil je dat dat jouw taak is? Vind je dat dat jouw taak is (op dit moment), en heb je daar ruimte voor als het zo'n impact op je heeft?

    Het is een cliché, maar als je anderen wil helpen, moest je eerst zorgen dat het goed met jou gaat (put on your oxygen mask first, dat gedoe). Ik begeleid en "coach" op dagelijkse basis anderen - ook mensen die door een heel moeilijke periode heen gaan - en het is in die tak van sport echt een voorwaarde om dat van je af te kunnen laten glijden, anders draag je te veel.


    Omnia mutantur, nihil interit

    oneindig schreef:
    (...)

    Dat lijkt me een heel lastige situatie. Ik kan me - wat je schrijft - inderdaad heel goed voorstellen dat het lotgenootschap heel veel voor je betekent, en je ook veel oplevert, maar anderzijds maakt het ook dat je je nu verantwoordelijkheden die (kort gezegd) aantrekt die niet de jouwe zijn. Ik vul dat nu misschien voor je in, maar als ik je zo lees, komt het op mij over alsof je betrokkenheid wel iets verder gaat dan meelevendheid en af en toe een luisterend oor bieden. Dat siert je, en super mooi dat je deze kant van jezelf ontdekt hebt! - maar wil je dat dat jouw taak is? Vind je dat dat jouw taak is (op dit moment), en heb je daar ruimte voor als het zo'n impact op je heeft?

    Het is een cliché, maar als je anderen wil helpen, moest je eerst zorgen dat het goed met jou gaat (put on your oxygen mask first, dat gedoe). Ik begeleid en "coach" op dagelijkse basis anderen - ook mensen die door een heel moeilijke periode heen gaan - en het is in die tak van sport echt een voorwaarde om dat van je af te kunnen laten glijden, anders draag je te veel.



    Klopt helemaal wat je zegt. Het heeft ook bijgedragen aan dat ik in een burnout gekomen ben. Ik ga eerst eens kijken of het me lukt om die rol iets meer te laten varen -als ik zie dat iemand het moeilijk heeft, wat vaker mijn mobiel juist weg leggen. En een beetje monitoren wat het allemaal met mijn welzijn doet, want ik heb inderdaad de neiging om mezelf te veel weg te cijferen en voel me veel te snel verantwoordelijk voor andermans geluk 😅

    Bedankt voor jullie reacties, zet me wel weer even aan het denken. Fijn dat Q er is met zulke fijne mensen 🥰


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    De les gisteren ging ergslecht, terwijl ik er wel naar uit keek.. hopelijk heb ik dit niet twee weken lang in mijn hoofd..


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Ik vind mijn werk ontzettend leuk, maar er is echt één onderdeel waar ik gewoon oprecht naar van word.


    Omnia mutantur, nihil interit

    i see why people with spicy mental health like to dye their hair now. its kinda freeing actually


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGH


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Le Creuset pannen zijn een rib uit je lijf
    maar m’n beste vriendin gaat hier gigantisch blij mee zijn


    Light it up.

    Werken, werken en werken. Wanneer ik een keer vrij wil kan dat niet, maar als een ander vrij wil kan het ineens wel. (cat)

    Okay waarom wil ik al ruim 1 uur naar bed
    Het is nog geeneens 10 uur

    Also: nog 5 minuten potje afmaken is inmiddels 30 minuten geleden, vriend


    Light it up.