• Hello hello, lieve mensen van Qreaties,

Waar ik de laatste jaren denk van: "Meh, ik heb geen zin om naar de toekomst te kijken, gisteren is al verleden tijd en morgen is niet gegeven" ben ik nu sinds een paar dagen ineens heel erg van het: omg, ik moet doelen stellen, ik wil termijnen stellen waarin ik dingen die ik wil bereikt heb.

Ik was lange tijd bang om 'te dromen', uit angst dat ik dan mezelf alleen maar nog meer zou teleurstellen want alles stortte alleen maar als een gigantisch kaartenhuis steeds in elkaar.

For some reason wil ik nu weer heel erg graag 'dromen' en heb ik allerlei ideeën.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie dromen? Hebben jullie specifieke dromen voor 'in de toekomst'? Of een vaststaand plan hoe je iets wilt bereiken?

Vond het ook wel leuk om weer eens een topic te openen met een 'positieve vibe'. Deel hier alles over je dromen en wensen en doelen! Of andere visies die je voor de toekomst hebt (flower)

Een voorbeeld van mijn dromen/doelen:
    Uiterlijk juni 2025: Ik wil graag uit de situatie waar ik nu in zit, daar ben ik al heel lang mee bezig, maar alle instanties werken nogal tegen en ik heb het gevoel dat ik klem zit. Nu wel echt een fantastische werkervaringsplek en ik ben nu bezig met kijken naar traineeships/vacatures die ik na afloop zou kunnen doen. Alles om een betaalde baan te krijgen (wat best lastig is als werkgevers je vanwege je geschiedenis als een 'risico' zien) en uit de uitkering en bijbehorende beknellende en verstikkende regels te geraken. Hoe sneller, hoe beter, ik hoop daar uiterlijk in juni vanaf te zijn.
    Eind 2025: Ik hoop tegen die tijd verhuisd te zijn en een prettige woning te hebben, er zijn nu nog geen aanwijzingen dat dat tegen die tijd gelukt zal zijn, maar ik ga er gewoon voor.
    Eind 2026: Ik wil heel graag eind 2026 een okergele Peugeot 208 hebben. Momenteel zijn die tweedehands minstens 13.000 euro (gemiddeld 17.000/18.000 tweedehands) en dat heb ik niet, maar ik vind die autootjes zo leuk, het is momenteel echt mijn droomauto (en goedkoper qua wegenbelasting dan een VW New Beetle, die ik ook geweldig vind).

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Oeh wat een leuk topic dit!
    Een aantal van mijn doelen voor 2025 zijn ondertussen behaald 😊
    Ik ben nu afgestudeerd en eindelijk meester in de rechten 🙏🏻 Daarnaast heb ik de twee stages waar ik naar zocht nu gekregen 🥰
    Dus ik zit helemaal lekker op schema !!

let the fears you have fall away

Wtfff, ik dacht dat ik destijds op dit topic gereageerd, maar ik was in de war met het topic over goede voornemens voor 2025 lol.
    Ik heb mijn oude doelen daaruit gehaald om te kijken wat ervan terecht gekomen is:

- Nog veel meer auto gaan rijden zodat ik definitief over mijn navigatie-onzekerheden op de snelweg heen kom (': (super stom dat dat mijn struikelpunt is, I know)
    - Mijn vriendin veel vaker gaan zien (ties in with autorijden omdat we redelijk ver van elkaar vandaan wonen)
    - Veel meer in bossen gaan wandelen (again, autorijden)
    - 7 tot 10 kilo afvallen
    - Zo veel mogelijk geld sparen nu ik mijn droomreis inmiddels achter de rug heb, met als hoofddoel dat ik over 1,5-2 jaar weer terug zou kunnen verhuizen naar Engeland
    - Meer films gaan kijken, vooral die al letterlijk 15 jaar op mijn watchlist staan
    - Stoppen met vapen. Uiteindelijk.

Autorijden — Dit gaat echt super goed. Ik rij veel makkelijker nieuwe routes en ben laatst ook zelf naar en van Ziggo Dome gereden voor een concert, iets wat ik een jaar geleden echt nooit verwacht had van mezelf. Ik voel me nu ook 10x meer comfortabel met het rijden op navigatie. Ik rij nu ook met gemak naar mijn vriendin toe, dus we zien elkaar nu veel makkelijker dan ooit.

In bossen wandelen — Te weinig. Als in, nog maar één keer gedaan dit jaar. Ik maak iedere keer halve plannen, maar doe het dan toch steeds niet. ;x

Afvallen — ik weet niet wat ik woog toen ik dat doel schreef, maar ik ben in ieder geval meer dan 5 kilo kwijt tov. februari en ik ga ook 3-4x per week naar de sportschool om cardio, HIIT en krachttraining te doen. Hierdoor gaat mijn gewicht niet super snel naar beneden, want ik doe body recomp om vet in te wisselen voor spier en dat gaat heel erg goed :3

Sparen — Lol. Ik probeer het. Daarbij is mijn wens om terug te verhuizen naar Engeland een beetje aan het wankelen. Doordat ik nu in Nederland ook echt mijn vrijheid heb gevonden qua autorijden, de wereld een grote klotezooi is, het in Brighton TYFUSduur is om te huren, en de games industry op het punt staat om in te storten... blijf ik misschien nog wel even waar ik ben. 🥲

Meer films kijken — Heb ik een tijdje wat meer gedaan en heb ook inmiddels best wat films kunnen afkruisen die al jaren op mijn watch list stonden. Ben nu meer bezig met boeken lezen though. Mijn leesgoal voor dit jaar staat op 25 boeken en ik zit nu op 7 (paar weken geleden pas weer begonnen).

Stoppen met vapen — Concrete stappen gemaakt! Sinds ongeveer een week ben ik echt zwaar gaan minderen, dus het gaat de goede kant op. Cold turkey gaat niet werken in the long run, dus wil ik het nu vooral stevig afbouwen.

Caution first, always. || FIYER0 > Lysander

SPECS schreef:
    Nou ik heb wel Japan geboekt ondertussen en mijn lease auto overnemen gaat ook wel goedkomen. Een huisje dit jaar gaat echt nog een uitdaging worden, omdat ik momenteel geen werk heb (en daar niet heel veel om geef) en dat vaste contract dus ook nog een ver van mijn bedshow is, helaas.

Yooo, maar Japan though! That's gonna be awesome :Y)

SEPHIR0TH schreef:
    (...)
    Yooo, maar Japan though! That's gonna be awesome :Y)

Jaaa zin in! *O*

Take it slow babe, I'm having too much fun with this xoxo.

SEPHIR0TH schreef:
    Wtfff, ik dacht dat ik destijds op dit topic gereageerd, maar ik was in de war met het topic over goede voornemens voor 2025 lol.
    Ik heb mijn oude doelen daaruit gehaald om te kijken wat ervan terecht gekomen is:

- Nog veel meer auto gaan rijden zodat ik definitief over mijn navigatie-onzekerheden op de snelweg heen kom (': (super stom dat dat mijn struikelpunt is, I know)
    - Mijn vriendin veel vaker gaan zien (ties in with autorijden omdat we redelijk ver van elkaar vandaan wonen)
    - Veel meer in bossen gaan wandelen (again, autorijden)
    - 7 tot 10 kilo afvallen
    - Zo veel mogelijk geld sparen nu ik mijn droomreis inmiddels achter de rug heb, met als hoofddoel dat ik over 1,5-2 jaar weer terug zou kunnen verhuizen naar Engeland
    - Meer films gaan kijken, vooral die al letterlijk 15 jaar op mijn watchlist staan
    - Stoppen met vapen. Uiteindelijk.

Autorijden — Dit gaat echt super goed. Ik rij veel makkelijker nieuwe routes en ben laatst ook zelf naar en van Ziggo Dome gereden voor een concert, iets wat ik een jaar geleden echt nooit verwacht had van mezelf. Ik voel me nu ook 10x meer comfortabel met het rijden op navigatie. Ik rij nu ook met gemak naar mijn vriendin toe, dus we zien elkaar nu veel makkelijker dan ooit.

In bossen wandelen — Te weinig. Als in, nog maar één keer gedaan dit jaar. Ik maak iedere keer halve plannen, maar doe het dan toch steeds niet. ;x

Afvallen — ik weet niet wat ik woog toen ik dat doel schreef, maar ik ben in ieder geval meer dan 5 kilo kwijt tov. februari en ik ga ook 3-4x per week naar de sportschool om cardio, HIIT en krachttraining te doen. Hierdoor gaat mijn gewicht niet super snel naar beneden, want ik doe body recomp om vet in te wisselen voor spier en dat gaat heel erg goed :3

Sparen — Lol. Ik probeer het. Daarbij is mijn wens om terug te verhuizen naar Engeland een beetje aan het wankelen. Doordat ik nu in Nederland ook echt mijn vrijheid heb gevonden qua autorijden, de wereld een grote klotezooi is, het in Brighton TYFUSduur is om te huren, en de games industry op het punt staat om in te storten... blijf ik misschien nog wel even waar ik ben. 🥲

Meer films kijken — Heb ik een tijdje wat meer gedaan en heb ook inmiddels best wat films kunnen afkruisen die al jaren op mijn watch list stonden. Ben nu meer bezig met boeken lezen though. Mijn leesgoal voor dit jaar staat op 25 boeken en ik zit nu op 7 (paar weken geleden pas weer begonnen).

Stoppen met vapen — Concrete stappen gemaakt! Sinds ongeveer een week ben ik echt zwaar gaan minderen, dus het gaat de goede kant op. Cold turkey gaat niet werken in the long run, dus wil ik het nu vooral stevig afbouwen.

Lekker bezig hoor! Wel gaaf dat je een tijdje in Brighton hebt gewoon, lijkt mij ook wel heel tof.
    Alleen is dat met mijn diabetes en alles wel echt een uitdaging en ik vind de zekerheid van Nederland met zorgverzekering/AOW/ZW/WW ook wel gewoon heel fijn. Heel veel andere landen hebben dat allemaal niet zo goed geregeld.

Waar woon je nu ergens in het land? Anders gaan we gewoon samen wandelen :Y)

SPECS schreef:
    (...)

Lekker bezig hoor! Wel gaaf dat je een tijdje in Brighton hebt gewoon, lijkt mij ook wel heel tof.
    Alleen is dat met mijn diabetes en alles wel echt een uitdaging en ik vind de zekerheid van Nederland met zorgverzekering/AOW/ZW/WW ook wel gewoon heel fijn. Heel veel andere landen hebben dat allemaal niet zo goed geregeld.

Waar woon je nu ergens in het land? Anders gaan we gewoon samen wandelen :Y)

Oh, ik snap je echt volledig ten opzichte van zorg in Nederland. Ik heb ook bepaalde medische dingen nodig en ik vond dat ook heel spannend toen ik wegging. Nu moet ik zeggen dat het voor mijn specifieke situatie heel goed geregeld is in Engeland, dus het viel in mijn geval echt mee allemaal.

In Engeland moet je verplicht een basisverzekering hebben (wat door mijn werk betaald werd) en die covert echt al een hele hoop, dus mijn medicatie was gewoon gratis terwijl ik in Nederland wel wat bijbetaal lol. Als je ooit de mogelijkheid hebt om zoiets te doen, zou ik het gewoon even uitzoeken. Het zou best kunnen dat het geen probleem zal zijn.

Ik woon nu in Noord-Brabant, jij? 👀

SEPHIR0TH schreef:
    (...)
    Oh, ik snap je echt volledig ten opzichte van zorg in Nederland. Ik heb ook bepaalde medische dingen nodig en ik vond dat ook heel spannend toen ik wegging. Nu moet ik zeggen dat het voor mijn specifieke situatie heel goed geregeld is in Engeland, dus het viel in mijn geval echt mee allemaal.

In Engeland moet je verplicht een basisverzekering hebben (wat door mijn werk betaald werd) en die covert echt al een hele hoop, dus mijn medicatie was gewoon gratis terwijl ik in Nederland wel wat bijbetaal lol. Als je ooit de mogelijkheid hebt om zoiets te doen, zou ik het gewoon even uitzoeken. Het zou best kunnen dat het geen probleem zal zijn.

Ik woon nu in Noord-Brabant, jij? 👀

Jaa het is waarschijnlijk echt niet zo eng als ik denk, maar goed, misschien ooit. Hopelijk (bloos)

Ik woon in Zuid-Limburg! Als we allebei 45 minuten rijden moet er wel ergens een mooi bos zijn toch? (krul)

SPECS schreef:
    (...)

Jaa het is waarschijnlijk echt niet zo eng als ik denk, maar goed, misschien ooit. Hopelijk (bloos)

Ik woon in Zuid-Limburg! Als we allebei 45 minuten rijden moet er wel ergens een mooi bos zijn toch? (krul)

Aw shiii, als ik 45 minuten rij ben ik pas ergens tussen Tilburg en Eindhoven 😭 Ik denk dat we toch wel vrij ver van elkaar wonen misschien haha :E

SEPHIR0TH schreef:
    (...)
    Aw shiii, als ik 45 minuten rij ben ik pas ergens tussen Tilburg en Eindhoven 😭 Ik denk dat we toch wel vrij ver van elkaar wonen misschien haha :E

PB PB! *O*

Wat een heerlijk topic dit.
    Misschien een idee voor een zustertopic waarin users hun kleinere doelen kunnen delen? (bijvoorbeeld weekly goals)