Grace schreef:
Wat een fijn topic! En ook interessant om al die verschillende dromen en ambities te lezen.
De mijne zijn:
Eind 2024: eerste versie van mijn kortverhaal Zout Water hebben afgerond. Ik denk niet dat ik er daarna (direct) iets mee ga doen, maar gewoon het verhaal afschrijven is al een mooi doel op zich. Ik heb nu ongeveer de helft geschreven dus hopelijk is het haalbaar.
Voor mijn 40ste: een (kort)verhaal hebben gepubliceerd. Of het nu een stukje van 1000 woorden in een tijdschrift is of een volwaardig boek, dat maakt me niet zo uit. Ik heb nog 10 jaar dus dat moet gewoon goedkomen. 🤞
Midden 2025: Onze zolderverbouwingen hebben afgerond. Dat er even geen verbouwingen meer binnenshuis zijn.
Eind 2026: onze tuin hebben aangelegd. Of ja eerder heraangelegd want we hebben dit huis gekocht en niet zelf gebouwd. We hebben al wat kleine dingen veranderd, maar zijn nog aan het sparen voor de iets grotere dingen.
Zo snel mogelijk?: Mij echt thuis voelen in dit huis. Het voelt soms nog zo als een tijdelijke woning. Misschien omdat we het ook kochten met het idee om ooit te verhuizen naar een vrijstaande woning. Maar daardoor heb ik wat moeite met dit huis echt in mijn hart te sluiten, terwijl we hier misschien nog 15 jaar wonen... Al gaat het wel beter met elke kleine verandering/verbouwing die we doen.
En mijn vriend en ik zouden ook heel graag ouders worden. Maar daar durf ik echt geen deadline op te zetten, omdat je niet weet hoe vlot dat allemaal gaat gaan... Maar liefst zo snel mogelijk. 🐣
Ooh wat een mooie doelen. Ik vind het echt heel mooi dat je als doel hebt om iets te publiceren, maar tegelijk ook je verwachtingen niet te hoog stelt! Dat lijkt me echt ideaal, een soort middenweg tussen superhoge ambities die supermoeilijk te realiseren zijn en tegelijk ook niet denken: ik red het toch niet dus ik ga het niet doen. Dat moet zeker lukken voor je 40e ^^
En ik snap precies dat gevoel van je huis. Ik heb dat zelf ook een klein beetje, ergens voel ik me wel gewoon thuis want ik woon er enzo, maar tegelijk weet ik ook dat ik hier niet langer dan 10 jaar ga wonen (wat realistisch gezien best lang is maar ja) en daardoor ben ik toch ook wel bezig met alweer het 'volgende' huis, ipv gewoon in het nu leven. Wij hebben bijvoorbeeld wel onze tuin groener gemaakt, maar tegelijk niet onze droomtuin ervan gemaakt want ja, tijdelijk huis. We houden gewoon deze badkamer, keuken, etc. want ja, tijdelijk huis. En hoewel ik nog wel heel graag een vaste trap naar de zolder wil en het liefst ook twee extra slaapkamers laat bouwen, zit er geen prioriteit op want ja, tijdelijk huis, dus wordt het 't waard??
En ik duim voor je dat het ouders-worden op korte termijn lukt
If you want the rainbow, you gotta put up with the rain