• Hello hello, lieve mensen van Qreaties,

    Waar ik de laatste jaren denk van: "Meh, ik heb geen zin om naar de toekomst te kijken, gisteren is al verleden tijd en morgen is niet gegeven" ben ik nu sinds een paar dagen ineens heel erg van het: omg, ik moet doelen stellen, ik wil termijnen stellen waarin ik dingen die ik wil bereikt heb.

    Ik was lange tijd bang om 'te dromen', uit angst dat ik dan mezelf alleen maar nog meer zou teleurstellen want alles stortte alleen maar als een gigantisch kaartenhuis steeds in elkaar.

    For some reason wil ik nu weer heel erg graag 'dromen' en heb ik allerlei ideeën.

    Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie dromen? Hebben jullie specifieke dromen voor 'in de toekomst'? Of een vaststaand plan hoe je iets wilt bereiken?

    Vond het ook wel leuk om weer eens een topic te openen met een 'positieve vibe'. Deel hier alles over je dromen en wensen en doelen! Of andere visies die je voor de toekomst hebt (flower)

    Een voorbeeld van mijn dromen/doelen:
    Uiterlijk juni 2025: Ik wil graag uit de situatie waar ik nu in zit, daar ben ik al heel lang mee bezig, maar alle instanties werken nogal tegen en ik heb het gevoel dat ik klem zit. Nu wel echt een fantastische werkervaringsplek en ik ben nu bezig met kijken naar traineeships/vacatures die ik na afloop zou kunnen doen. Alles om een betaalde baan te krijgen (wat best lastig is als werkgevers je vanwege je geschiedenis als een 'risico' zien) en uit de uitkering en bijbehorende beknellende en verstikkende regels te geraken. Hoe sneller, hoe beter, ik hoop daar uiterlijk in juni vanaf te zijn.
    Eind 2025: Ik hoop tegen die tijd verhuisd te zijn en een prettige woning te hebben, er zijn nu nog geen aanwijzingen dat dat tegen die tijd gelukt zal zijn, maar ik ga er gewoon voor.
    Eind 2026: Ik wil heel graag eind 2026 een okergele Peugeot 208 hebben. Momenteel zijn die tweedehands minstens 13.000 euro (gemiddeld 17.000/18.000 tweedehands) en dat heb ik niet, maar ik vind die autootjes zo leuk, het is momenteel echt mijn droomauto (en goedkoper qua wegenbelasting dan een VW New Beetle, die ik ook geweldig vind).






    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Wat een fijn topic! En ook interessant om al die verschillende dromen en ambities te lezen.

    De mijne zijn:

    Eind 2024: eerste versie van mijn kortverhaal Zout Water hebben afgerond. Ik denk niet dat ik er daarna (direct) iets mee ga doen, maar gewoon het verhaal afschrijven is al een mooi doel op zich. Ik heb nu ongeveer de helft geschreven dus hopelijk is het haalbaar.
    Voor mijn 40ste: een (kort)verhaal hebben gepubliceerd. Of het nu een stukje van 1000 woorden in een tijdschrift is of een volwaardig boek, dat maakt me niet zo uit. Ik heb nog 10 jaar dus dat moet gewoon goedkomen. 🤞
    Midden 2025: Onze zolderverbouwingen hebben afgerond. Dat er even geen verbouwingen meer binnenshuis zijn.
    Eind 2026: onze tuin hebben aangelegd. Of ja eerder heraangelegd want we hebben dit huis gekocht en niet zelf gebouwd. We hebben al wat kleine dingen veranderd, maar zijn nog aan het sparen voor de iets grotere dingen.
    Zo snel mogelijk?: Mij echt thuis voelen in dit huis. Het voelt soms nog zo als een tijdelijke woning. Misschien omdat we het ook kochten met het idee om ooit te verhuizen naar een vrijstaande woning. Maar daardoor heb ik wat moeite met dit huis echt in mijn hart te sluiten, terwijl we hier misschien nog 15 jaar wonen... Al gaat het wel beter met elke kleine verandering/verbouwing die we doen.

    En mijn vriend en ik zouden ook heel graag ouders worden. Maar daar durf ik echt geen deadline op te zetten, omdat je niet weet hoe vlot dat allemaal gaat gaan... Maar liefst zo snel mogelijk. 🐣

    [ bericht aangepast op 6 sep 2024 - 16:26 ]


    The soul needs autumn.

    Derks schreef:
    (...)

    Maar als alle dromen standaard zouden zijn en iedereen dus van hetzelfde zou dromen, zouden het dan nog dromen zijn? Of wordt het dan een 'verwachting'?

    Ik vind het hele leuke dromen die je hebt! Super goed dat iemand je ervoor motiveerde, hopelijk brengt het ook veel geluk om er zo mee bezig te zijn.

    Aaaah, ja, balen dat je niet tweetalig bent opgevoed, maar misschien dat je er dan wel 'aanleg' voor hebt en het sneller oppakt? Heel gaaf om dan toch alsnog die taal te leren. En ach, het kan geen kwaad om in januari of februari de lage landen te ontvluchten naar Griekenland, dag slecht weer en hallo Griekenland hehe. Of zijn de winters daar net zo erg? Wel een win-win situatie zo ja!

    Dat is een erg goed punt! En het kan natuurlijk wel je ding zijn, maar de 'standaard'past niet bij iedereen, en dat zou gewoon oké moeten zijn!
    En ik weet nog niet hoe het met mijn aanleg ervoor zit, maar sommige woorden weet ik wel al. En volgens mij is het lang niet altijd beter in de witnermaanden in Griekenland. Ik heb zelfs in mei een keer onweer gehad daar (lang geleden), dus dat valt wat tegen. Al vind ik slecht weer lang niet altijd even erg, zolang het maar droog is.

    Dankjewel, hopelijk helpt het dromen jou ook met goed in je vel zitten en een mooi leven hebben/ geluk in het leven hebben!


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Grace schreef:
    Wat een fijn topic! En ook interessant om al die verschillende dromen en ambities te lezen.

    De mijne zijn:

    Eind 2024: eerste versie van mijn kortverhaal Zout Water hebben afgerond. Ik denk niet dat ik er daarna (direct) iets mee ga doen, maar gewoon het verhaal afschrijven is al een mooi doel op zich. Ik heb nu ongeveer de helft geschreven dus hopelijk is het haalbaar.
    Voor mijn 40ste: een (kort)verhaal hebben gepubliceerd. Of het nu een stukje van 1000 woorden in een tijdschrift is of een volwaardig boek, dat maakt me niet zo uit. Ik heb nog 10 jaar dus dat moet gewoon goedkomen. 🤞
    Midden 2025: Onze zolderverbouwingen hebben afgerond. Dat er even geen verbouwingen meer binnenshuis zijn.
    Eind 2026: onze tuin hebben aangelegd. Of ja eerder heraangelegd want we hebben dit huis gekocht en niet zelf gebouwd. We hebben al wat kleine dingen veranderd, maar zijn nog aan het sparen voor de iets grotere dingen.
    Zo snel mogelijk?: Mij echt thuis voelen in dit huis. Het voelt soms nog zo als een tijdelijke woning. Misschien omdat we het ook kochten met het idee om ooit te verhuizen naar een vrijstaande woning. Maar daardoor heb ik wat moeite met dit huis echt in mijn hart te sluiten, terwijl we hier misschien nog 15 jaar wonen... Al gaat het wel beter met elke kleine verandering/verbouwing die we doen.

    En mijn vriend en ik zouden ook heel graag ouders worden. Maar daar durf ik echt geen deadline op te zetten, omdat je niet weet hoe vlot dat allemaal gaat gaan... Maar liefst zo snel mogelijk. 🐣



    Ooh wat een mooie doelen. Ik vind het echt heel mooi dat je als doel hebt om iets te publiceren, maar tegelijk ook je verwachtingen niet te hoog stelt! Dat lijkt me echt ideaal, een soort middenweg tussen superhoge ambities die supermoeilijk te realiseren zijn en tegelijk ook niet denken: ik red het toch niet dus ik ga het niet doen. Dat moet zeker lukken voor je 40e ^^

    En ik snap precies dat gevoel van je huis. Ik heb dat zelf ook een klein beetje, ergens voel ik me wel gewoon thuis want ik woon er enzo, maar tegelijk weet ik ook dat ik hier niet langer dan 10 jaar ga wonen (wat realistisch gezien best lang is maar ja) en daardoor ben ik toch ook wel bezig met alweer het 'volgende' huis, ipv gewoon in het nu leven. Wij hebben bijvoorbeeld wel onze tuin groener gemaakt, maar tegelijk niet onze droomtuin ervan gemaakt want ja, tijdelijk huis. We houden gewoon deze badkamer, keuken, etc. want ja, tijdelijk huis. En hoewel ik nog wel heel graag een vaste trap naar de zolder wil en het liefst ook twee extra slaapkamers laat bouwen, zit er geen prioriteit op want ja, tijdelijk huis, dus wordt het 't waard??

    En ik duim voor je dat het ouders-worden op korte termijn lukt (flower)


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Caverna schreef:
    (...)

    Ooh wat een mooie doelen. Ik vind het echt heel mooi dat je als doel hebt om iets te publiceren, maar tegelijk ook je verwachtingen niet te hoog stelt! Dat lijkt me echt ideaal, een soort middenweg tussen superhoge ambities die supermoeilijk te realiseren zijn en tegelijk ook niet denken: ik red het toch niet dus ik ga het niet doen. Dat moet zeker lukken voor je 40e ^^

    En ik snap precies dat gevoel van je huis. Ik heb dat zelf ook een klein beetje, ergens voel ik me wel gewoon thuis want ik woon er enzo, maar tegelijk weet ik ook dat ik hier niet langer dan 10 jaar ga wonen (wat realistisch gezien best lang is maar ja) en daardoor ben ik toch ook wel bezig met alweer het 'volgende' huis, ipv gewoon in het nu leven. Wij hebben bijvoorbeeld wel onze tuin groener gemaakt, maar tegelijk niet onze droomtuin ervan gemaakt want ja, tijdelijk huis. We houden gewoon deze badkamer, keuken, etc. want ja, tijdelijk huis. En hoewel ik nog wel heel graag een vaste trap naar de zolder wil en het liefst ook twee extra slaapkamers laat bouwen, zit er geen prioriteit op want ja, tijdelijk huis, dus wordt het 't waard??

    En ik duim voor je dat het ouders-worden op korte termijn lukt (flower)


    Voor mij werken iets kleinere doelen beter. Want ik weet dat er maar heel weinig schrijven effectief een boek uitbrengen. Maar ik vind het ook net mooi dat anderen wel groots dromen en dan ook vol zelfvertrouwen naar de toekomst kijken.

    Ugh i feel you. Mijn vriend heeft me ook echt moeten overtuigen om bepaalde dingen te veranderen (zoals de tuin) omdat ik er net zoals jou naar keek ´dit is maar tijdelijk´. Maar ik merk nu dat het me wel helpt om me er beter thuis te voelen en de waarde van het huis zal ook stijgen normaal. Dus win-win.
    En tja met de huizenmarkt weet je maar nooit... wie weet woon ik er op m´n zestigste nog. 😅
    Als je het budget hebt, zou ik toch wel enkele dingen aanpakken als ze je echt storen. Want tien jaar is wel nog lang. En die zoldertap bijvoorbeeld is toch wel echt een meerwaarde. Voor jou, maar wie weet ook voor kopers ooit in de toekomst.
    Maar ja, het is lastig geld uit te geven aan iets dat tijdelijk voelt he. En alles kost ook gewoon bizar veel


    The soul needs autumn.

    Grace schreef:
    (...)

    Voor mij werken iets kleinere doelen beter. Want ik weet dat er maar heel weinig schrijven effectief een boek uitbrengen. Maar ik vind het ook net mooi dat anderen wel groots dromen en dan ook vol zelfvertrouwen naar de toekomst kijken.

    Ugh i feel you. Mijn vriend heeft me ook echt moeten overtuigen om bepaalde dingen te veranderen (zoals de tuin) omdat ik er net zoals jou naar keek ´dit is maar tijdelijk´. Maar ik merk nu dat het me wel helpt om me er beter thuis te voelen en de waarde van het huis zal ook stijgen normaal. Dus win-win.
    En tja met de huizenmarkt weet je maar nooit... wie weet woon ik er op m´n zestigste nog. 😅
    Als je het budget hebt, zou ik toch wel enkele dingen aanpakken als ze je echt storen. Want tien jaar is wel nog lang. En die zoldertap bijvoorbeeld is toch wel echt een meerwaarde. Voor jou, maar wie weet ook voor kopers ooit in de toekomst.
    Maar ja, het is lastig geld uit te geven aan iets dat tijdelijk voelt he. En alles kost ook gewoon bizar veel


    Ja klopt, en ook dan zit je in een verbouwing met allemaal werkers om je heen en zo. En ook het uitzoekwerk (welke aannemer geef je de klus, offertes opvragen, etc.). Daar kijk ik gewoon tegenop.

    Inmiddels ben ik wel blij met mijn tuin, die is een stuk groener. Maar ik ben ook wel gewoon iemand die veel fantaseert over de toekomst en dan zou ik het liefst een grotere tuin hebben, en vooral een grotere woonkamer. En dan vind ik mezelf weer een veeleisende, ontevreden vrouw die nooit blij is met wat ze heeft, erg vermoeiend :')

    Anyway, ik ben een echte plantmom dus ik deel even een foto van een deel van onze tuin omdat ik er vet blij mee ben 🤭:


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Caverna schreef:
    (...)

    Ahh ja ik denk dat voor bepaalde doelen een deadline enorm kan helpen. Of, zoals jij zegt met het hardlopen (en wat positiever klinkt haha) een bepaald moment om naartoe te leven. Voor mijn prentenboek heb ik ofwel de eerste verjaardag van mijn nichtje, of Sinterklaas als deadline. En het helpt wel om er meer mee bezig te zijn ;p

    En ik vind de nieuwe 208 ook echt vét mooi! Ik houd sws wel een beetje van dat soort 'kleine stoere' auto's haha. Dus hele goede keuze, en een goed streven ook! Zeker als je op een gegeven moment een baan hebt gevonden die bij je past, met een stabiel salaris, is het superleuk om ervoor te gaan sparen! En die kleur is heel gaaf!

    En dankjewel ❤️ Ik durf voor het eerst in tijden te zeggen dat ik ook oprecht in mezelf geloof, dus dat heeft de afgelopen tijd al voor me gebracht. Ik hoop alleen dat ik ook weer redelijk snel fysiek herstel. Een burnout is echt een enorme afrader, ik dacht altijd dat het mentale vermoeidheid was maar mijn hele lichaam was compleet op en letterlijk nergens meer toe in staat :( En dat herstel duurt daardoor blijkbaar ook mega lang helaas. Maar goed, baby steps 💪


    Super mooi, ook dat je jezelf met het prentenboek wat ruimte geeft qua deadline. Mocht het een niet lukken, dan heb je altijd het ander nog. Ik ben stiekem wel heel benieuwd naar het prentenboek dat je maakt! Waar gaat het over?

    Ik duim met je mee dat je ook snel fysiek weer herstelt. Zo balen dat je lichaam compleet op was. Zeker geen aanrader, nee. En babysteps zijn ook steps ❤️‍🩹


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    verbeelding schreef:
    Mooi topic, zeg 🩷

    - Me fit voelen (en worden), mentaal en fysiek
    - Voor katten zorgen
    - Nadenken of ik iets met schrijven wil, en zo ja, wat dan: in ieder geval wat "technischer" leren schrijven


    Wat een mooie doelen! Voor wat voor katten zou je willen zorgen? Kittens, of al wat oudere katten? Een specifiek ras?

    Technisch schrijven lijkt me erg lastig, maar ik weet eigenlijk ook niet zo goed wat het inhoudt. Het klinkt nogal... technisch.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Catmint schreef:
    Ik ben op het moment in de mental state dat ik zoiets heb van 'het gaat toch nooit lukken', maar hey, daarom zitten we bij een psycholoog, en mss motiveert Q me nog een beetje.

    - Eind 2024: Hoop ik toch wel klaar te zijn met m'n eerste draft van City of Twisted Fates, zodat ik deze daarna helemaal vanaf 0 kan gaan analyseren en herschrijven in de hoop het uit te geven. Ik ben nu op het punt dat ik eigenlijk gewoon vanaf 0 al wil beginnen, maar heb nog niet eens een einde geschreven, dus eerst dit misbaksel maar af maken dan.
    - Near future: 32 uur gaan werken. Ik trek het niet om 40 uur te werken en het hele huishouden ongeveer te moeten doen + al mijn eigen "must-do's" zoals 2 keer ballet in de week, 1 avond dedicated d&d en al m'n hobby's. (Ja, m'n vriend zou ook kunnen helpen, maar dan gebeurt het gewoon niet en ik vertrouw hem niet met mijn kleren wassen/opvouwen).
    - Some day: De spagaat kunnen. Nooit gekund en ik wil het zoooooo graag. Hopelijk heb ik wat meer tijd en ruimte in de toekomst, met 32 uur werken en hopelijk een nieuwe schuur binnen nu en 3 jaar.
    - Medio 2025: Het huis verder op orde hebben. Lees: Garage aan kant en berging opgeruimd. Hier hebben we een boel dozen van mijn vriend neergesmeten vorig jaar november, maar dat staat daar nu (soms met handige spullen nog in). Stukje bij beetje wil ik deze uit gaan zoeken en een plekje geven + de keukenkastjes eens goed reorganiseren zodat het minder chaotisch is, er meer in past en we dingen makkelijk terug kunnen vinden + een "waskast" in de garage -> gewoon een ikea kast waar de wasmachine en de droger in kunnen, met dus kastjes omheen zodat ik daar dingen in op kan slaan zoals wasmiddel en voorraad.

    Ergens is ons plan ook nog om volgend jaar aan een verbouwing in de tuin te beginnen en in 2026 te trouwen, maar dat is geld sparen en plannen, niet echt motivatie-technisch vond ik. Goals in ons leven, zeker, maar dat moet wel lukken gezien het "slechts" een kwestie van goed sparen is.


    Goed van je dat je naar een psycholoog gaat! En dapper dat je daar over spreekt, want er ligt toch (helaas) nog altijd wel een taboe op...

    Ik vind het heel gaaf dat je toch wilt doorzetten met je eerste draft terwijl je eigenlijk vanaf 0 wilt beginnen. Doorzetter! Het gaat vast goedkomen, dat einde gaat je lukken. En dan kun je daarna het herlezen/herschrijven om erachter te komen dat het best wel een goed verhaal met potentie is. You got this, girl!

    En 40 uur werken is ook echt insane veel hoor... ik snap heel goed dat je dat niet trekt. Denk aan jezelf! Een stapje terug is soms het beste wat je kunt doen om vooruit te komen. I mean, als je omvalt ben je verder van huis en mag het leven misschien ook nog eens leuk zijn, in plaats van alleen maar te moeten werken? Hopelijk lukt het om van 40 naar 32 uur te gaan!

    Ik vind overigens de spagaat kunnen echt een super awesome doel. Ik zou dat dus nooit kunnen bedenken en m'n botten kraken al als ik het me probeer voor te stellen. Super gaaf. Hou je ons op de hoogte zodra het lukt? :D


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    Wat een mooie doelen! Voor wat voor katten zou je willen zorgen? Kittens, of al wat oudere katten? Een specifiek ras?

    Technisch schrijven lijkt me erg lastig, maar ik weet eigenlijk ook niet zo goed wat het inhoudt. Het klinkt nogal... technisch.


    Het liefste kittens (maar katten als geheel zijn gewoon fantastisch, haha)! Dit doel komt gelukkig wel steeds dichterbij 👀

    Ah ja, ik bedoel denk ik meer dat ik meer... schrijftechniek leer. Als ik nu schrijf, doe ik eigenlijk maar wat, op basis van wat ik zelf denk dat mooi/logisch/boeiend is, haha. Ik ben wel benieuwd hoe en of mijn schrijfstijl zou veranderen als ik wat gefundeerder (en überhaupt doordachter) keuzes maak over wat en hoe ik schrijf!


    Omnia mutantur, nihil interit

    Derks schreef:
    (...)

    Goed van je dat je naar een psycholoog gaat! En dapper dat je daar over spreekt, want er ligt toch (helaas) nog altijd wel een taboe op...

    Ik vind het heel gaaf dat je toch wilt doorzetten met je eerste draft terwijl je eigenlijk vanaf 0 wilt beginnen. Doorzetter! Het gaat vast goedkomen, dat einde gaat je lukken. En dan kun je daarna het herlezen/herschrijven om erachter te komen dat het best wel een goed verhaal met potentie is. You got this, girl!

    En 40 uur werken is ook echt insane veel hoor... ik snap heel goed dat je dat niet trekt. Denk aan jezelf! Een stapje terug is soms het beste wat je kunt doen om vooruit te komen. I mean, als je omvalt ben je verder van huis en mag het leven misschien ook nog eens leuk zijn, in plaats van alleen maar te moeten werken? Hopelijk lukt het om van 40 naar 32 uur te gaan!

    Ik vind overigens de spagaat kunnen echt een super awesome doel. Ik zou dat dus nooit kunnen bedenken en m'n botten kraken al als ik het me probeer voor te stellen. Super gaaf. Hou je ons op de hoogte zodra het lukt? :D


    Op mijn werk praat ik niet over de psycholoog, maar verder ben ik daar wel vrij open in. Het is tegenwoordig al een stuk normaler en waarom zou dat het ook niet zijn? En mocht het me ooit lukken om een spagaat te doen en om die eerste draft af te maken, hou ik jullie op de hoogte!

    Ben ook wel echt benieuwd naar je peugeot zodra je die hebt! Succes met jouw doelen, you can do it!


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Catmint schreef:
    (...)

    Op mijn werk praat ik niet over de psycholoog, maar verder ben ik daar wel vrij open in. Het is tegenwoordig al een stuk normaler en waarom zou dat het ook niet zijn? En mocht het me ooit lukken om een spagaat te doen en om die eerste draft af te maken, hou ik jullie op de hoogte!

    Ben ook wel echt benieuwd naar je peugeot zodra je die hebt! Succes met jouw doelen, you can do it!


    Ooh ik houd daarvan, dat je zo open bent. Ik ben dat zelf ook, want ik wil absoluut niet dat er een taboe op heerst als je hulp zoekt. Als je je been breekt, kijkt toch ook niemand op als je naar de huisarts gaat? :') Sowieso vind ik dat in een samenleving waar mentale gezondheid momenteel echt een probleem is (dus niet een individueel probleem maar echt eentje van de maatschappij) het juist vet belangrijk is dat er ook open over gesproken kan worden. Ik denk overigens dat Q wat dat betreft wel lekker ver al is en dat mensen hier hun ei wel zonder oordeel kwijt kunnen (:


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Wel een deel van mijn doelen die ik dit jaar graag wilde behalen zijn al eigenlijk gelukt en daar ben ik heel blij mee.

    Een eigen huis: Gelukt in no time, ik ging in drie maanden tijd van bezichtiging tot koop, hopelijk eind deze maand binnen klaar, dan nog een keer de vliering isoleren maar het is al helemaal vanaf dag één mijn plekje en daar prijs ik mij dan ook al te gelukkig mee.

    12 boeken in 2024: Ik dacht elke maand een boek is niet haalbaar want ik weet hoe de maanden gaan, vervolgens las ik in 3 maanden tijd 12 boeken XD dus missie geslaagd maar ik lees nu wel echt veel en bijna elke maand heb ik wel 1 of 2 boeken uit dus dat is fijn, want ik mistte het lezen wel echt enorm.

    Niet moeten maar mogen: Tsja wat zullen we hierover zeggen..... work in progress ;)

    Stoppen met nagels bijten: Ook niet zo'n succes. Waar die drang vandaan komt geen idee, ik schuif het nu maar af op de verbouwing en verhuizing en we zien het wel. Ik hoop wel enorm dat het mij ooit gaat lukken.

    Verder zou ik in de toekomst heel graag willen trouwen en kinderen krijgen maar daar koppel ik geen leeftijd of jaar meer aan omdat dit in het verleden heel veel stress en teleurstelling mee bracht. Ik ben inmiddels van mijzelf gaan houden en voor nu is dat voldoende en die leuke kerel , die komt als de tijd daar is ;)


    Change is for weirdos ~ Niall Horan