• Na de godenoorlogen aan het begin van de 21ste eeuw, lijkt alles in Kamp Halfbloed relatief kalm. Eigenlijk bijna saai. Kampactiviteiten gaan hun gewone weg, kinderen van goden krijgen de erkenning die ze willen. Doordat alles zo vlot en normaal verloopt, begint er stilaan toch wat onrust te komen. De halfgoden willen actie; kunnen niet langer stilzitten. Sommigen van hen beginnen zelfs bewust onrust te stoken... en wanneer het Orakel opnieuw een profetie uitspuwt, lijken de gemoederen een kookpunt te bereiken...

    Wanneer godenkinderen verdwijnen
    Zal vrede in Kamp Halfbloed voorgoed wegkwijnen
    Een zonnige zomer zonder slot
    Openbaart de dageraad van een pijnlijk lot


    Het is nu de zomer van 2023, een jaar nadat het Orakel van Delphi deze woorden door de mond van Rachel Elizabeth Dare uitsprak. De vakantie is een week bezig en de sfeer bereikt een vriespunt wanneer uitkomt dat Alicia Stanford, dochter van Iris, nu drie dagen vermist is. Hoewel de activiteiten gewoon als gepland doorgaan, is de spanning te snijden; onderlinge strubbelingen zorgen voor wantrouwen. De Kampers willen antwoorden, maar er is geen aanknopingspunt om bij te beginnen.

    Enjoy my shitty vague rhymes (((:





    R O L L E N
    Nummers = Cabin nummers • Rood = vermiste kamper • NPC (blauw) = Non Player Character; wordt door iedereen gespeeld • Doorstreept = dood • G = Gereserveerd • HC = Head counselor • Geen cabin voor jouw god van keuze? We fiksen dat wel.

    1. Z E U S
    • [HC - Lichamelijke vechttechniekeninstructeur] James Scott | 22 | 1.6 | Mexx / Satoru



    3. P O S E I D O N




    4. D E M E T E R
    • Rhea Grace McCain | 20 | Mexx / Satoru

    [HC] Orlanda Stanislav | 15 | NPC • Iedereen



    5. A R E S
    • [Pegasusinstructeur] Katarina Madden | 17 | 1.3 | Marthe / Vanparys
    • [HC] Mart Beckett | 22 | 1.4 | Saar / Ken_



    6. A T H E N A

    • [HC - Zwaardvechtinstructeur] Silas Lincoln Perry | 19 | 1.2 | Saar / Ken_



    7. A P O L L O
    • [Zangstondecoördinator] Hazel Evelynn Whitlock | 19 | 1.3 | Lisa / Saureus



    9. H E P H A I S T O S
    • Nicholas Aiden Woods | 22 | 1.3 | Lisa / Saureus

    [HC] David Wittbrand | 17 | NPC • Iedereen



    10. A P H R O D I T E

    • Caerwyn Teague | 18 | 1.5 | Marthe / Vanparys



    11. H E R M E S
    • [HC] Izelle Riona Barlowe | 21 | 1.2 | Lisa / Saureus
    • [G] Paesano
    Christian Owen Taylor | NPC - Iedereen



    12. D I O N Y S O S
    • Diana Chapman | 19 | 1/4 | Saar / Ken_

    [HC] Ilyas Zoilos | 14 | NPC - Iedereen


    13. H A D E S
    • [HC] Gavin Peter Nash | 19 | 1.6 | Xan / Silverwalker




    14. I R I S

    [HC] Alicia Stanford | 17 | NPC - Iedereen




    15. H Y P N O S
    • Augustus Walker | 20 | 1.3 | Saar / Ken_

    [HC] Vera Kazimir | 22 | NPC • Iedereen




    16. N E M E S I S

    Michael Devin | NPC - Iedereen




    17. N I K E
    • [HC • Zwaardvechtinstructeur] Petra Diane Yaxley | 20 | 1.1 | Marthe / Vanparys




    18. H E B E





    19. T Y K H E


    [HC] Olyvia Beaumont | 19 | NPC - Iedereen




    20. H E K A T E
    • [Tijdelijk HC] Jules Sébastien Hunter | 20 | 1.2 | Marthe / Vanparys
    • Aurora Millie Ashford | 20 | 1.5 | Lisa / Saureus




    21. P H O B O S
    • Yasuo Ida | 17 | 1.6 | Mexx/Satoru



    O V E R I G       (G R O T E       H U IS)
    • [Activities director] Neil Keaton | 31 | 1.4 | Saar / Ken_
    [Activities director] Chiron | ? | NPC - Iedereen
    • [Oracle in the cave on the beach] Rachel | 30-ish | NPC - Iedereen
    • [Camp director] Dionysus (Meneer D.) | ? | NPC - Iedereen







    C A M P       A C T I V I T I E S

    • Zwaardvechten (Petra Yaxley, Silas Perry)
    • Lichamelijke vechttechnieken (James Scott, Caerwyn Teague)
    • Boogschieten (Chiron, -, -)
    • Pegasuslessen (Katarina Madden, -)
    • Theorie - Monster vechttechnieken (-,-)
    • Theorie - Mythologie (-, -)
    • Kano races (Naiaden, -)
    • Muurbeklimming (Saters)
    • Zwemmen en strandtijd (Nereïden)
    • Sport - Volleybal (-, -)
    • Zangstonde aan het kampvuur (Hazel Whitlock, -)

    R E G E L S
    • Het woordenminimum is 100 woorden.
    • Rachel (Orakel), Chiron en alle goden worden door iedereen gespeeld.
    • De huisregels van Quizlet en daarbij in het bijzonder het RPG-forum gelden uiteraard ook hier.
    • 16+ is toegestaan, maar gelieve hier wel voor te waarschuwen zodat anderen het kunnen mijden als zij het liever niet lezen.
    • Als ik niet online ben, maakt de laatste die reageert een nieuw topic.
    • Als ik tien dagen niets van je hoor, kom ik je stalken xoxo
    • Mijn layout fiks ik later wel, ik heb honger.
    • Cabin info vind je hier, CHB info hier.


    V A N D A A G,       E E N       W E E K       N A       D E      S T A R T       V A N       D E       Z O M E R.
    De sfeer op Kamp Halfbloed is grimmig en het weer lijkt dat te weerspiegelen. Donkere wolken hebben zich verzameld boven het kamp, maar regenen doet het niet - dat gebeurt nooit in Kamp Halfbloed, toch? Deze ochtend bij het ontbijt werd meegedeeld wat een aantal kampers al vermoedden of wisten: Alicia Stanford, Head Councelor van het Iris-gebouw is sinds drie dagen vermist. Niemand lijkt te weten wat er precies is gebeurd, al lijken meerdere kampers zich verdacht te gedragen... Weten zij iets meer? Hebben zij iets met haar verdwijning te maken? En bovenal: kondigt dit de start van Rachels profetie aan?

    In ieder geval is de spanning te snijden en net daarom hebben Chiron, Rachel en Meneer D (ook wel bekend als Dionysos) de andere Head Councelors deze voormiddag bijeengeroepen om een plan van aanpak te bespreken. De andere kampactiviteiten gaan zoals gepland door. Op het programma staan deze voormiddag: theorielessen, pegasuslessen en muurbeklimming. Niemand lijkt echter veel zin te hebben om te doen alsof er niets aan de hand is.

    Het is 11u 's ochtends en de wolken zijn donker. Zo dadelijk gaat de Head Councelor meeting van start. Chiron, Meneer D en Rachel zijn reeds aanwezig en vragen zich af waar Neil zit. Het nieuws van Blue, Maeve en Hythams terugkeer heeft hen ondanks het rumoer blijkbaar nog niet bereikt. Meneer D ziet er zoals gewoonlijk ongeduldig uit, alsof hij er eigenlijk helemaal niet wil zijn, en Chiron kijkt bezorgd. De koekjes op tafel zijn voorlopig nog onaangeroerd, behalve dat ene dat Rachel net geërgerd in haar mond stopt.

    MEETING
    Alle NPC HC's zijn ondertussen ook aanwezig (Orlanda - Demeter; David - Hephaistos; Vera - Hypnos; Olyvia - Tykhe). Nog zin om je interactie nog af te werken? Ga je gang! Geef wel even het tijdstip waarop je post plaatsvindt aan als die zich nog voor de meeting afspeelt. Iedereen kan Chiron, Meneer D en Rachel besturen. Om het overzicht te bewaren van wat zij zeggen, wil ik vragen dat je die zinnen in het rood in je post zet. Vragen? Mijn deur staat open ^^

    LUNCH
    De meeting loopt tot een einde, maar een beslissing lijkt er niet echt gekomen te zijn. Zowel Sayah als Milan, net als een heleboel van de jongere Head Councilors bieden zich aan om op queeste te vertrekken en na wat geruzie wordt beslist om de meeting later verder te zetten met een kleinere groep. Rachel geeft aan dat het belangrijk is dat de queesteleider iemand is die dicht bij Alicia staat - en dat het nutteloos is om daar nu over te blijven kibbelen. "Daarnaast," kondigt Meneer D. aan, "ik heb honger." En daarmee lijkt de meeting gesloten.

    Alle kampers verzamelen zich voor de lunch, elk aan de tafel van hun goddelijke ouder, zoals het hoort. Meneer D. geeft een korte speech om de gemoederen te bedaren... of hij daar in geslaagd is, is niet helemaal duidelijk.

    "Blijkbaar vindt Chiron het belangrijk dat ik deze aankondigingen blijf doen, maar goed. De meeting was een ramp, zoals jullie onwaarschijnlijk al te weten zijn gekomen, maar het goede nieuws is dat Marion, Barry en Harold veilig terug zijn van hun queeste." Meneer D. last even een korte pauze in voor applaus en rolt met zijn ogen. "Ja, ja, we zijn allemaal doodgelukkig, hoera. Daarnaast mogen we vandaag... nog maar eens... een nieuwe kamper verwelkomen: César Swallow. Hij is vreemd genoeg nog niet door één van mijn familieleden geclaimd, maar ik vermoed dat we daar binnenkort iets van te zien zullen krijgen. Voorlopig zal Gebouw 11 hem met open armen ontvangen - ja, Isabella, geef hem straks maar een warme knuffel, als dat je lukt. Verder werden we vandaag vervoegd door twee oude bekenden die niet eens de moeite gedaan hebben om dat even te komen melden, waarvoor dank. Wynter Teagan, fijn om te zien dat je niet dood in een gracht ligt, Cedric Donovan en Arabella Asher. Ik ben er zeker van dat jullie ze allemaal vreselijk gemist hebben, maar ga ergens anders huilen. Voor vanavond heeft meneer Keaton een fijne, dodelijke variant op vlaggenroof bedacht. Hij verwacht jullie om tien uur stipt in het amfitheater om de spelregels uit te leggen." Meneer D. zucht even en kijkt naar Chiron, die knikt, waarna hij met een dikke laag sarcasme vervolgt: "Ik hoop van harte dat er niemand een bloederige dood sterft vanavond. Smakelijk."

    De nimfen brengen het eten rond, waarna de kampers rechtstaan om er een deel van te offeren aan de goden.


    V L A G G E N R O O F
    Het moment waarop alle kampers (normaal gezien) steeds vol ongeduld op wachten is aangebroken: vlaggenroof! Sinds de zes maanden dat Neil aanwezig is op kamp, heeft hij zijn best gedaan om wat variatie in de spelen te brengen. Zo ook vanavond. Alle kampers verzamelen bij de rand van het bos, niet ver van het Grote Huis. Neil roept de groepen af en legt de spelregels uit.
    "Vanavond liggen de gevaren op de loer! Ieder van ons heeft in het leven buiten kamp wel eens een aanvaring gehad met een monster. Op Kamp Halfbloed vinden we het belangrijk om jullie op die confrontaties voor te bereiden. Daarom vonden Chiron en ik het en goed idee om die confrontaties dan ook te oefenen. In het bos zitten een heleboel monsters verstopt en elk van hen heeft een aantal vlaggen aan zich vasthangen. Het doel is simpel: bemachtig in team zoveel mogelijk vlaggen binnen de twee uur en word zo als overwinnaar uitgeroepen. Het winnende team wordt de rest van de week vrijgesteld van hun klusjes. Vragen?"

    Hieronder vind je de teamverdeling terug en het eerste monster dat dat team tegenkomt op hun wandeling in het bos. Je kiest zelf hoe die confrontatie gebeurt, of die succesvol of niet verloopt en of je al dan niet andere kampers tegenkomt en de handen in elkaar slaat (of zelf met de vlaggen probeert te gaan lopen - maar bespreek dat wel even met elkaar zodat er niemand gaat wenen ofzo). Lees ook de wikipagina na zodat je er een idee van hebt hoe bepaalde monsters verslagen kunnen worden, want ze zijn niet allemaal even gemakkelijk.

    Team 1: Petra & Silas - één basilisk met 5 vlaggen op verschillende plaatsen rond zijn lijf.
    Team 2: Kat & Chia - Niets
    Team 3: Wyn & Hazel - 3 skeleton warriors met elk 2 vlaggen (rond hun hoofd en aan hun enkel)
    Team 4: Jules & Caesar - één reusendas met 2 vlaggen (rond zijn linker-achterpoot en zijn rechter voorpoot)
    Team 5: Blue & Aldara - 2 amphisbaenae met elk twee vlaggen op verschillende plaatsen rond hun lijf
    Team 6: Hytham & Sayah - 3 skeleton warriors met elk 2 vlaggen (rond hun hoofd en aan hun enkel)
    Team 7: Mart & Ivan - Niets
    Team 8: Aris, Sam & Ciri - één vleesetend paard met twee vlaggen (rond zijn nek en rond zijn staart)
    Team 9: Serena & Aurora - één reuzenslang met drie vlaggen op verschillende plaatsen rond zijn lijf
    Team 10: Diana, Aliva & JJ - 10 Stymphalische vogels met elk één vlag rond een pootje
    Team 11: Dayze & Nick - één hellehond met drie vlaggen (één rond zijn nek, één rond zijn voorpoot en één rond zijn staart)
    Team 12: Vi & Caolan - één reuzekrab met vir vlaggen (één rond elke poot)
    Team 13: Leonid & Carter - één carnivorisch schaap met drie vlaggen (één rond een voorpoot, één rond een achterpoot en één die niet zichtbaar is door de wol rond zijn lijf)
    Team 14: Augustus & Izzy: één reuzeschorpioen met drie vlaggen (twee rond zijn voorste scharen en één rond zijn angel)

    [ bericht aangepast op 17 mei 2024 - 10:55 ]


    help

    Mon topics!


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH


    Sidera nostra contrahent solem lunamque


    ══❃══╡᯽❁᯽╞══❃══

    Rhea Grace McCain
    Child of Demeter

    ══❃══╡᯽❁᯽╞══❃══


    20 ᯽ Ares Cabin ᯽ Mart

    "ETEN, DUH!" schreeuwde ze terug. Kijk, ze waren al een stukje verder dan eerst. De bovenste helft van de Ares jongen was ondertussen zichtbaar en niet meer bedekt met dekens. Met het licht dat binnen kwam kon ze zien dat hij er niet goed uitzag. Tja, dat kreeg je als je niet at en slecht sliep. Alles aan haar vriend bevestigde dat het goed was dat ze langs was gekomen voordat hij nog meer domme dingen ging doen. Mart beweerde geen honger te hebben.
    "Dan eet je maar voor de honger die je nog gaat krijgen." Rhea ging echt niet luisteren naar dat soort slappe excuses.
    "Gast, weet je zeker dat je me wil uitdagen?" vroeg ze spottend. Tussen de vloerplanken begon zich langzaam een netwerk aan wortels te vormen "Ik dacht dat je ondertussen wel wat slimmer geworden was." Rhea zag hoe hij zijn voet wat bewoog, mooi, dan wist ze waar de jongen precies lag.
    "Waar denk je dat ik mee bezig ben?" zei ze sinister toen Mart haar werk probeerde te beledigen. Ze had gisteravond al geholpen en had er vertrouwen in dat haar cabin het ook wel even zonder haar kon. Ook kon ze altijd vanmiddag nog langsgaan als er meer nodig was. Van langs het bed begon er stiekem een wortel naar boven te klimmen totdat die zich snel om Mart's enkel klemde en met een vloeiende beweging hem uit het bed sleurde. Ze kon de komedische swoesh die bij het tafereel hoorde in haar hoofd horen. Tevreden keek Rhea toe hoe de Ares zoon ondersteboven in een plant bungelde. De lakens dwarrelde nog rustig naar beneden en belandde in een hoopje op het bed.
    "Kijk aan, je bent uit bed, wat goed!" zei ze spottend en rond Mart's hoofd ontpopte een fleurige bloem net iets te dicht bij zijn gezicht.
    "Tada!" zei ze met sarcastische jazz hands. "Een bloemetje voor een half dode." Ze liep dichter naar haar vriend toe.
    "En mijn cabin maatjes zijn ook capabel zonder mij." Eenmaal in de buurt van het bed spotte ze de sporttas die aan het voeteneind lag en ze zuchtte. De glimlach die ze tot nu toe op haar gezicht had gehad, was verdwenen als sneeuw voor de zon. Het was inderdaad goed dat ze langs gekomen was. Rhea ging buiten het armbereik van de jongen in kleermakerszit op de grond zitten. Ze wist heel goed dat in een fysiek gevecht ze nooit zou gaan winnen en wilde dan ook voorkomen dat Mart bij haar zou komen. Een van de wortels stak op en Rhea brak een stukje van het brood af om het vervolgens met de plant inderdaad in zijn mond te douwen. De sandwich was precies gemaakt hoe Mart ze lekker vond, het goede beleg, de goede verhouding, alles was tot in de details aangepast op de voorkeuren van de jongen voor haar neus.
    "Wil je het uitleggen of moet ik het zelf maar uitzoeken?" vroeg ze, haar toon serieus in plaats van het gespot dat er eerder inzat, terwijl ze met haar hoofd naar de sporttas gebaarde. Ze kon wel gokken wat erin zat en wat dat betekende. Maar Rhea was niet van plan zo snel op te geven. Ze had vaak genoeg de vraag gekregen van oudere kampers of ze moesten ingrijpen met de manier waarop zij en Mart elkaar behandelde. Maar juist doordat ze zo vaak botste, wisten ze beide hoe de ander in elkaar zat.


    ══╡°˖᯽❁᯽˖°╞══

    [ bericht aangepast op 17 mei 2024 - 16:00 ]


    Gavin Peter Nash

    Son of Hades
    19 ◈ Ziekenboeg ◈ met James ◈ Gemoedstoestand: Melancholisch


          De glimlach om Gavins lippen was speels. “Ik hoop oprecht dat je gelijk hebt, ik zou niet willen dat ik hier per ongeluk hetzelfde doe,” zei hij nogal schaapachtig. Hij werd er een beetje zenuwachtig van, maar toen Jamie uitlegde dat de kinderen van Demeter de planten dan ook weer konden laten leven, viel deze zenuwachtigheid weer van hem af.
          Gavin dacht diep na over Jamie’s volgende vraag. “Skeletten heb ik nog niet zomaar zien bewegen,” zei hij terwijl een frons nu over zijn gelaat viel. Gavin tikte met zijn vinger tegen zijn wang terwijl hij nadacht. “Stenen en aarde zijn ook een nee,” vervolgde hij en hij schudde met zijn hoofd . “Schaduwen…” De uitleg stierf weg op Gavins lippen terwijl hij een herinnering ophaalde.
          “Er is misschien wel iets,” zei hij. “Toen ik jonger was, speelden we vaak verstoppertje. Ik verstopte me vaak in donkere hoekjes. Ik won ook vaak, maar een keer,” Gavin zweeg even een momentje en slikte voor hij verderging, “Een van de keren vergaten ze me. Ik zat niet eens op zo’n goede plek, mijn broer was er eerder gevonden. Ik had mezelf in een hoekje geperst. Mijn zus heeft zelfs de opening van de plek opengedaan. Ze stond nog geen meter van me af, ik zou zelfs zweren dat ze me aankeek. Uiteindelijk liet ze me alleen.” Het was altijd een vreemd verhaal geweest. Gavin was uiteindelijk zelf uit zijn verstopplek gekomen omdat hij honger had. Zijn broers en zussen waren opgelucht en zijn oudste zus had hem omhelst alsof er wat ernstig was gebeurd.

          Gavin was uiteindelijjk ook opgelucht dat hij niemand had beledigd. “Geen monsters, staat genoteerd,” zuchtte hij.
          “Ik denk niet dat ik mijn familie snel zal terugzien,” zei hij zachtjes tegen Jamie. “Ik zou hen niet kunnen terugvinden en om op je vraag te antwoorden: ik heb geen idee waar ik geweest ben. Bossen hebben geen naamplaatjes,” zei Gavin bedeesd. “Geen wilde verhalen, sorry.”
          Toen Jamie zijn hand niet aannam, zakte hij nog een beetje dieper weg. “Niet juist?” vroeg hij aan de jongeman. Gavin was zeker geweest dat hij op dat moment zijn hand zou moeten uitsteken voor een handdruk.

          Na dat ongemakkelijke moment, vroeg Jamie of hij graag de appel wilde en Gavin knikte. Hij kon het stuk fruit nog wel op.
          “Uitgerust wel, maar,” Gavin keek even op zichzelf neer. “Ik weet niet of er kleding is die ik zou kunnen lenen? Ik kan deze herstellen, maar het gaat me wat tijd kosten. Mijn zussen waren beter in het naaiwerk,” zei hij schaapachtig. “Maar ik zou heel graag zien waar ik straks ga slapen," voegde hij er nog snel aan toe, met iets meer energie deze keer.




    Sidera nostra contrahent solem lunamque



                            James Scott
                            ⚡︎ Son of Zeus ⚡︎
                                                   

    "Geen zorgen, niemand neemt het je kwalijk als het per ongeluk gebeurt. Demeter kinderen zijn bijna altijd erg behulpzaam, die willen het vast wel oplossen." James dacht even na of hij iemand wist om Gavin te helpen.
    "Rhea heeft meestal wel tijd als ze er is," zei hij, nog steeds in gedachten, hij had haar gister avond wel zien lopen dus dat zou moeten kunnen. "Ze is alleen een beetje atypisch voor een kind van Demeter en kan soms nogal intens overkomen. Maar ze bedoeld het goed! Eens kijken of we haar straks ergens tegen komen." Ja het was beter als Gavin die waarschuwing van te voren kreeg, haar zonder enige voorkennis of introductie tegenkomen was niet aan te raden. Rustig luisterde James naar het verhaal dat Gavin vertelde over verstoppertje spelen met zijn broers of zussen. Het klonk inderdaad alsof hij affiniteit had met schaduwen.
    "Cool verhaal! Het klinkt alsof schaduwen inderdaad iets zijn waar je enige vorm van controle over hebt. Nu je beter weet waar het vandaan komt, kun je kijken of je er beter mee kunt worden. Lijkt me wel vet om schaduwen te kunnen besturen!" zei James enthousiast. Het was niet dat hij ontevreden was met de krachten die hij zelf geërfd had, maar andere dingen klonken altijd leuk. Het was jammer dat er niemand anders was aan wie Gavin daarvoor hulp kon vragen al zou Chiron vast wel dingen weten.

    Als hij inderdaad alleen maar altijd in het bos was geweest, was het begrijpelijk dat Gavin niet zo goed wist waar hij allemaal geweest was.
    "Het had gekund dat je dorpjes tegen was gekomen of borden voor een natuurreservaat of iets." James haalde zijn schouders op. "Er zijn trouwens wel manieren om brieven of pakketjes te versturen, zelfs als je niet zo goed weet waar ze naartoe moeten." Het zou niet de eerste keer zijn dat Hermes' post service gebruikt werd op het kamp. "We hebben immers de kracht van de Goden die we soms kunnen gebruiken." Voor de meeste dingen was normale post prima acceptabel en het was handig dat de normale post service op kamp kon bezorgen, maar Hermes kon Gavin's familie vast wel vinden als ze geen adres hadden. James zag hoe de jongen verder in elkaar kroop toen hij de hand niet aannam en hij kon zichzelf wel voor z'n hoofd slaan. Gavin wist natuurlijk ook niks over hem, dus dit maakte het alleen maar onduidelijker.
    "Jawel, niks wat jij deed was een probleem," zei Jamie snel in de hoop dingen nog een beetje te fixen. "Het is gewoon-" Hoe ging hij dit überhaupt simpel uitleggen. "Ik ben gewoon-" Hij haalde zijn handen door zijn haar voordat hij zich terug draaide naar Gavin.
    "Kijk," zei hij uiteindelijk en hield zijn hand omhoog. Het duurde niet lang voordat er kleine bliksemschichtjes over zijn huid dansten en hij liet er eentje over springen naar zijn andere hand om zo een kleine arc te creëren. Voorzichtig dat hij het stuk fruit in zijn hand niet verbrandde. "Heel handig als je monsters bevecht of iets wil opladen, niet zo chill als je iemand een hand wil geven. Maar ja, niet zo'n fan van zomaar mensen aanraken dus-" James zuchtte, "mijn probleem, niet de jouwe." Hij kon zich niet bedenken wanneer de laatste keer was dat hij iemands huid echt aangeraakt had. Hij had Gus of Nick wel eens op laten schrikken door zich aan hen te ontladen, maar meer dan een even kort zijn vinger tegen die van hun houden was dat nooit. Hij droeg niet voor niks voornamelijk lange kleding zodat als iemand hem per ongeluk aan z'n arm trok of een arm over zijn schouder legde, hij ze niet alsnog pijn deed.

    Na de korte demonstratie gooide James de appel over naar de jongen.
    "Nice dan gaan we een stukje wandelen. Als je onderweg vragen hebt over wat dan ook, gewoon stellen!" zei hij enthousiast. "We zullen ook even in de donatiebak kijken of daar wat te vinden is dat je past. Anders kunnen we altijd wat bestellen of een keertje naar de stad toe om je wat te vinden. Je krijgt sowieso zo'n leip oranje shirt, net als iedereen hier." Jamie gebaarde naar die van hem die hij aan had. De print was ondertussen flink vervaagd en de kleur verbleekt door de zon, maar hij droeg het nog steeds regelmatig.
    "Had je nog spullen bij je of heb je nog meer nodig dan alleen kleding?" Ondertussen liep James rustig het kamertje uit, ervan uitgaande dat Gavin hem zou volgen. Snel sprak hij een van de Apollo kinderen aan om te vertellen dat hij Gavin meenam naar zijn cabin en dat de kamer dus weer vrij was.
    "Dit is dus de ziekenzaal, meestal is het er rustiger dan vandaag, maar het vlaggenroof-spel van gisteren pakte wat gevaarlijker uit dan gepland." Het was dit keer James' beurt om schaapachtig dingen te vertellen. Een nieuwe overtuigen dat het kamp echt veilig was terwijl het eerste dat hij te zien kreeg een overvolle ziekenzaal was, was niet helemaal handig. De meeste lagen nog te slapen dus die zou hij niet storen, al vertelde hij hier en daar wat over de personen die er lagen en waarvan hij verwachtte dat ze het wel goed zouden kunnen vinden met Gavin, maar hij zag Hazel wakker en liep vrolijk haar kant op.
    "Yo Hazel!" zei James enthousiast voordat hij Wyn spotte. "En Wyn! Goed dat je terug bent gast. Hoe is het met jullie?" Hij had de jongen al zo lang niet gezien, maar hij was blij dat zijn vriend terug was. Ze moesten straks maar bijpraten als James niet bezig was, hij was wel benieuwd wat de jongen uitgespookt had.
    "Dit is Gavin." Jamie gebaarde naar zijn meeloper. "Hij is gistermiddag aangekomen."
    22 ⚡︎ HC en vechtinstructeur ⚡︎ Zeus
    Ziekenzaal ⚡︎ Gavin, Wyn en Hazel

    ───── ⚡︎ ─────

    ───── ⚡︎ ─────

    [ bericht aangepast op 19 mei 2024 - 19:57 ]

    Nicholas Aiden Woods
    The Smith • Son of Hephaistos • 22 years old


    Ziekenzaal | Met Gus en Petra




    Toen Nick vanochtend in de smidse bezig was, had hij niet verwacht dat de dag zo’n verloop zou hebben. Vlaggenroof was levensgevaarlijk. De ene na de andere gewonde komt het bos uit vallen. Het is niet ongewoon dat er wat slachtoffers vallen, maar het spel van Neil heeft een nieuw record veroorzaakt. Hij begrijpt nog steeds niet waarom de kampbegeleider dacht dat dit een goed idee zou zijn en waarom Dionysus en de anderen dit goedgekeurd hebben. Kijk, het is wel een goede mogelijkheid voor de kampgangers om te oefenen, maar aan de andere kant, had het ook veiliger kunnen verlopen. Er zijn te veel kinderen zonder ervaring die mee hebben gedaan en bovendien waren de teams erg oneerlijk. Hij is zijn partner onderweg kwijtgeraakt en ook Diana is door haar team in de steek gelaten. Kijk, als hij nou met Silas of Mart opgescheept zat, oké, maar hij moest weer met een kansloze dame.
          De onaangename sfeer in het bos heeft plaatsgemaakt voor de warmte van het kampvuur. Iedereen is bij aan het komen van de avond, terwijl de Apollo kinderen hulp verlenen. Degene die er het ergste aan toe zijn, worden gelijk naar de ziekenboeg gedragen. Het zal daar wel een drukke nacht worden.
          Voor hem is het spel gelukkig goed afgelopen. Zowel hij als Diana zijn er met een paar kleerscheuren goed vanaf gekomen. Al heeft zijn maatje haar schoenen verloren, maar dat is nu een goede grap geworden. Iets waarmee hij haar nog lang zal plagen.
          Zijn zwaard heeft hij naast zich op de boomstam rusten. Het metaal is nog warm van de vlammen die er eerder aan likten. Hij heeft het wapen gedoofd op het moment dat ze van het schaap vluchtten.
          Nu ze beiden wat tot rust zijn gekomen, plukt hij alle takjes en blaadjes uit haar haren. Het is een therapeutisch taakje en eigenlijk helemaal niet zo erg. Als ze haar hoofd tegen zijn schouder rust, legt hij de zijne tegen de hare. Met zijn ogen gefixeerd op het vuur, laat hij zijn gedachten terug dwalen naar deze avond. Als hij niet op tijd bij Diana was geweest, had het een verschrikkelijke uitkomst kunnen hebben.
          Buiten begint het steeds donkerder te worden. Voorzichtig plakt hij nog wat pleistertjes op Diana’s gezicht, voor hij besluit dat het tijd is om naar bed te gaan. Hij loopt met zijn beste vriendin mee naar haar cabin, niet van plan om haar na vanavond nog ergens alleen naar toe te laten gaan. Zeker niet in het donker. Wie weet zijn er een aantal monsters uit de bossen getrokken. Het zou hem niet verbazen, Neil is zeker de persoon die dat zou laten gebeuren.
          “Thank you for walking with me to the cabin.” Haar glimlach laat zijn mondhoeken opkrullen.
    “And- well again for everything else. “
    Zachtjes lacht hij als ze op haar benen wiebelt. ‘Graag gedaan,’ zegt hij zacht, waarna hij een zacht kusje op haar voorhoofd drukt.
          “Don’t count to Many sheep.” Ook hij moet grinniken, no way dat hij nog schaapjes gaat tellen. Hij kan die wollen beesten niet meer zien. ‘Tot morgen Indy, slaap lekker,’ glimlacht hij haar toe. Pas als ze veilig binnen in haar cabin is, wandelt hij door naar de zijne.

    Nicholas loopt voor het eerst niet gelijk naar de smidse. Hij heeft gehoord dat er twee broertjes en een zusje in de ziekenboeg liggen. Hij is dan misschien geen head counselor, maar toch maakt hij het zijn taak om de drie uit de bedden te slepen. Na een goede nachtrust in de ziekenboeg en wat hulp van de Apollo kinderen, zullen ze zich fit genoeg moeten voelen om weer aan de slag te gaan. Nick is er dan ook van overtuigt dat ze zich beter voelen als ze die ruimte verlaten. Bij de meeste Hephaestus kinderen doet de smidse hen oppeppen, dus hij is van plan om ze daarheen te brengen. Wat knutselen met wapens zal ze vast afleiden.
          Voor hij de ruimte binnenwandelt, haalt hij nog snel een hand door zijn haar om die te fatsoeneren. ‘Gus?’ fronst hij als hij de goede vriend op een stoel ziet zitten. Hij had niet gehoord dat zijn makker gewond was, dus het verbaast hem om hem hier te zien. Zijn ogen verplaatsen zich gauw naar de dame die in het bed ligt. Degene met wie hij zo graag flirt, ook al doet ze dat niet terug. ‘Ah Petra toch.’ Ook Nick pakt een stoel en schuift deze naast die van Gus. Begroetend slaat hij een keer tegen zijn schouder. ‘Hoe is jouw avond verlopen? Heb je al je tenen nog?’ vraagt hij met een plagende grijns, voor zijn ogen weer terugvallen op Petra. Ze lijkt ieder moment te kunnen ontwaken, al zal hij haar met z’n luide stem nu wel gewekt hebben. Soms vergeet hij dat hij niet altijd zo veel geluid moet maken. In de smidse is het nodig, anders kom je niet over al het gekletter heen, maar hier in de ziekenboeg is het redelijk rustig. Hier en daar hoor je wel wat gepraat, maar je komt er gemakkelijk overheen.

    Izelle Riona Barlowe
    The Thief • Daughter of Hermes • 21 years old • Breakfast • With Diana




    Izzy is blij dat het spel erop zit. Het begon goed, erg goed zelfs. Ze weet zeker dat ze een oprechte kans maakt om te winnen, waarschijnlijk had ze meer vlaggen gehad als Gus zich er niet mee zou bemoeien. Op de een of andere manier had die slaapkop het idee dat ze zichzelf niet kon redden, maar uiteindelijk moest zij hem in veiligheid brengen. Ze zijn er beiden goed mee weggekomen, op de schaafwonden na. Die plek op haar buik zal ze nog een paar dagen voelen, maar erg veel last heeft ze er niet van.
          Na een luchtig gesprek en die verschrikkelijke hello kitty pleisters, begint het toch wel laat te worden. Waar ze normaal zijn gezelschap gelijk zou vermijden, besluit ze nu nog even te blijven zitten. Tot haar verbazing vindt ze het helemaal niet zo erg, het voelt vertrouwd. Als het gesprek langzaam tot een eind komt, staat ze op om weer naar haar cabin te lopen. Augustus wil haar echter niet alleen laten gaan en wandelt met haar mee.
    ‘Het eh-“ Haar ogen verplaatsen zich van haar huisje naar hem. Afwachtend trekt ze een wenkbrauw op, zeker als ze een hand op haar bovenarm voelt. Ze slaat deze niet van zich af.
          ‘ Het pleistertje mag je houden-“
    Geamuseerd lacht ze om zijn onhandigheid. ‘Fijn, ik was al bang dat ik die terug moest geven,’ reageert ze, waarna ze met haar ogen rolt. Zodra ze het zacht kneepje in haar arm voelt, weet ze dat het tijd is om afscheid te nemen. Terwijl hij druk in zijn hoofd bezig lijkt te zijn, glipt haar hand in zijn zak. Als een reflex omsluit ze haar hand om de zonnebril die ze daar voelt en voor ze beseft wat ze heeft gedaan, heeft ze het ding al in haar eigen zak gestoken. Het is niet haar intentie geweest om het daadwerkelijk te stelen, maar na zo’n avond als vandaag, is dat voor haar een manier om even wat stress los te laten.
          ‘Slaap lekker Gus,’ fluistert ze, voor ze hem een glimlachje toewerpt en haar cabin binnenloopt.


    Het is al aardig licht buiten als Izzy wakker wordt. Fronsend kijkt ze naar alle lege bedden om zich heen. Normaal is ze toch wel wat eerder wakker en bovendien heeft ze een verrassend goede nachtrust gehad. Het was een heerlijke diepe slaap en ze voelt zich gelijk energiek. Zou ze dan zo moe zijn geweest gisteren? Of heel misschien heeft Gus er wat mee te maken gehad? De brunette besluit dat het eerste geloofwaardiger is en zet de andere mogelijkheid uit haar hoofd.
          Iz kijkt naar de lelijke zonnebril die naast het bed ligt. In de cabin is niet veel ruimte, maar toch heeft ze haar eigen hoekje geclaimed. Naast de zonnebril ligt nog een dolk, een pen en twee telefoons, allemaal stuk voor stuk gestolen. Onder haar bed heeft ze nog een kist liggen, waar nog wat andere eigendommen in liggen. Aangezien ze de accessoires van Gus niet onbemand achter wil laten, stopt ze deze in haar zak voor ze naar het ontbijt loopt.
          Met een kleine versnelling komt ze toch nog redelijk op tijd aan bij het ontbijt. Het is al aardig druk aan de tafel, maar toch weet ze zichzelf er bij de zijkant bij te schuiven. Ze zit nog geen seconde of er wordt al aan haar arm getrokken.
    “Oh my Gods Izzy- You and Guss?? What happened?? Tell me more.”
          Izzy sust haar beste vriendin voordat heel de tafel te horen krijgt wat ze allemaal verteld, gelukkig zijn haar broers en zussen luid en druk in gesprek. ‘Ook goedemorgen,’ grinnikt ze, terwijl ze snel een broodje in haar mond stopt. Ze wil nog even nadenken, want wat gaat ze hierop antwoorden? Ze kan het niet meer ontkennen, Diana heeft ze gezien.
          ‘Er is niets gebeurd, die dipshit kwam mij tegen, bemoeide zich ermee, ik heb zijn leven gered en dat was het,’ zegt ze schouderophalend, alsof de avond daar is geëindigd. Na haar woorden brengt ze haar ogen weer terug naar haar beste vriendin. Ze draagt twee vlechtjes, versiert met bloemen die perfect passen bij haar. ‘Maar volgens mij had jij het heel gezellig met Nick of niet?’ vraagt ze met een plagende grijns, terwijl ze haar port met haar elleboog. ‘Heb je eindelijk een move gemaakt?’ vraagt ze nieuwsgierig, zowel uit interesse als om haar af te leiden. Ze praat liever over Diana dan over zichzelf en bovendien weet ze nog niet zo goed wat ze met het hele Gus gebeuren moet.

    [ bericht aangepast op 20 mei 2024 - 19:20 ]


    Son of Athena - Headcounselor of the Athena Cabin - The riverside- With Yasuo
    SONG



    De ochtendzon spiegelde op het kalm kabbelende water voor ons, alsof er niets gaande was in het kamp. En voor heel even hoefde er voor mij ook niets gaande te zijn in het kamp- mochten mijn even doorgaande hersenspinsels even tot rust komen gezien ze me de hele nacht al geplaagd hadden met onzekerheden en teleurstellingen.
    Gevoelens die ik vaak in anderen opmerkte of irritaties door hen kweekte maar het was een eind geleden dat ikzelf de oorzaak bleek te zijn voor die negatieve gedachtegang. Dus voor even, heel even sloot ik mijn ogen en liet de wind door mijn haren razen terwijl mijn gemoedsrust verlangde naar een simpel gesprek met mijn goede vriend.
    Zijn queeste- bleek helemaal geen queeste te zijn, maar eerder een onvoorziene roadtrip door Amerika met de Zeustelg James. Verrast opende ik dan ook mijn ogen, mijn wenkbrauwen iets omhooggetrokken waarbij tot mijn eigen verbazing ook een lachje over mijn lippen rolde. Een lachje die onbewust was blijven steken op mijn lippen. “ Roadtrip met jeugdervaringen?” kwam er dan ook bedenkelijk uit mijn mond gerold.
    Mijn knieën trok ik in een kleermakerszit lichtjes tikkend tegen Yasuo’s been die hijzelf opgetrokken hield. “Als je het mij vraagt, klinkt dat juist wel al een heel avontuur.” Een oprecht maar zachte lach waarna ik mijn rug iets rechtte en voor mezelf iets van steun zocht door mijn minst geblesseerde arm naar achter te strekken en mijn hand als steunpilaar te gebruiken. Mijn vingers spelen met het nog ochtenddauwe gras. “En een heuse kunst om zoveel dagen te overleven met James.” Merkte ik er nog bij op met een kleine grimas.
    James was een heus strijder en ik kon zien waarom iedereen hem zo mocht. Al kon ik zelf enorm overprikkeld geraken van zijn jolts aan energie en enthousiasme. Hij was het type jongen die zelfs al had hij een fout begaan, het met opgegeven hoofd en brede glimlach zo weer kon goedmaken. Dat teleurstelling zo omgetoverd werd tot determinatie.

    Een kunst om jaloers op te zijn- tussen al mijn logica door was er diep verscholen wel een kinds verlangen naar de wereld. Het normale tiener zijnde die dol zou zijn om uitstapjes die niet gecombineerd waren met een dodelijk monster die je moest verslaan. Maar je gewoon een domme foto kon nemen van je gezicht en deze zonder schaamte kon delen met wildvreemden. Het was volslagen onlogisch om daar je vreugde uit te kunnen halen- maar anderzijds was ik er wel nieuwsgierig naar.

    De zweem van een glimlach die onbewust op mijn gezicht was blijven hangen maakte terug plaats voor de neutrale streep waarbij een haast onhoorbare zucht mijn lippen verliet. Het brandende gevoel in mijn arm kwam terug opdraven bij de gedachte van gisteren. Ik poogde niet bitter te zijn en Yasuo had het recht om te weten wat er gaande was- al vod ik het vreselijk hoe mijn hersenen steeds wilden terugkeren naar het moment op de kreek. Waar het water eveneens zo rustig had gekabbeld niets vertellend over de Basilisk die me bijna te grazen had gehad. Hoe ik het beest niet had horen naderen en haast een herhaling had meegemaakt van mijn vorige fouten.

    “Wil je het lange of korte verhaal?” vroeg ik mezelf rustig houdend waarna mijn blik naar het gras voor me verplaatste. Yasuo had niet geweten dat er zo’n half jaar geleden een nieuwe activiteiten begeleider bijgekomen was evenals dat deze nu verdwenen bleek te zijn. “Er was monster vlaggenroof gepland- al leken de monsters uit de diepste kloven van de onderwereld gehaald te zijn. “ legde ik uit. “Het type waar we zonder de juiste wapens en voorbereiding moeilijk mee ten strijde konden gaan- toch niet als je vlaggen van hun rug moet plukken en heelhuids terug moesten keren.” Vlaggenroof was geen onbekende activiteit hier op het camp, ik had meerdere keren meegedaan zowel in teams de kampen tegen elkaar als de meer kalmere variant van vlaggenroof waar de grootste letsels een gebroken arm of verstuikte enkel waren. Maar dit was een queeste level waar helden zoals Hercules tegen streed. De basilisk haast dezelfde die ik eerder al op het lijf gestoten was.
    “Verschillende monsters- gaande van Hellehonden tot Basilisks.” Ik hief mijn ingebonden arm even op om de feiten aan te duiden. “De nieuwe activiteitenleider is hem na het fiasco van gisteren ook gesmeerd.” Er was een diepgenestelde woede die nu hoorbaar bleek te zijn in mijn stem. Ik was niet de meest sentimentele persoon in het kamp- en toonde niet vaak mijn gevoelens… Maar toch bleef er een enorme schuld aan mijn ribbenkas hangen bij het idee dat ik Petra iet genoeg dekking gegeven had. Hoe de vlammen haar geraakt hadden…
    “Dus- dat verklaard de gespannen sfeer.” Concludeerde ik aan Yasuo waarna ik kort op mijn onderlip beet. Toch knaagde er nog meer dan dat. Na een korte stilte verzette ik mijn benen iets. Mezelf wat voorover buigend zodat ik mijn hand terug vrijhad. “ Yasuo-.” Begon ik dan ook bedenkelijk- of nee eerder onrustig. “ Ik heb een voorgevoel dat dit nog maar het begin is van iets… groters.” Gevoelens inruilen voor logica en feiten deed ik haast nooit- maar toch voelde het opluchtend aan om dit kwijt te spelen tegen mijn vriend. Wetende dat Yasuo mij niet zou veroordelen of zou stoppen met mijn zorgen te uitten. Zelfs al waren deze met veel woorden of in uiterste stilte.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH


    Caerwyn Teague
    son of aphrodite | infirmary (hazel, james & gavin)



    "Goedemorgen."
          Hazels stem deed Wyn opschrikken. Hij had niet door gehad dat hij weer aan het indommelen was. Hij hield een kreun tegen wanneer Hazel haar houding veranderde en de kleine beweging meteen weer een pijnscheut door zijn lijf stuurde.
          "Sorry, hopelijk vind je het niet erg dat je hier hebt geslapen. Ik kon je nergens anders heen tillen," zei Hazel.
          Wyn, die nog steeds naar het plafond staarde, wilde zijn schouders ophalen, maar deed het niet om zichzelf van nog meer pijn te sparen.
          "Hoe voel je je?" vroeg Hazel. Wyn deed zijn mond open om te antwoorden, maar werd onderbroken door een tweede stem.
          "Yo, Hazel!" zei de stem. Wyn kon niet zien waar die vandaan kwam, want hij wilde zijn hoofd niet bewegen. "En Wyn! Goed dat je terug bent gast. Hoe is het met jullie?"
          Wyn probeerde zich een klein beetje rechterop te zetten om te zien wie er tegen hen sprak. Hij grimaste en klemde zijn kaken op elkaar, maar slaagde er uiteindelijk wel in. Zijn gezichtsuitdrukking veranderde niet toen hij James en een nieuwe kamper zag.
          "Dit is Gavin," helderde James meteen op. "Hij is gistermiddag aangekomen."
          "Ik blijf niet lang," mompelde Wyn met schorre stem, als antwoord op James' eerdere opmerking. Traag draaide hij zijn lichaam, dat meteen begon te voelen alsof het in brand stond, en slaagde erin zijn benen over de rand van het bed te krijgen. Hij raakte meteen buiten adem, maar hij deed zijn best om het niet te tonen.

    [ bericht aangepast op 20 mei 2024 - 21:03 ]


    help




    • Petra Diane Yaxley •
    20 | Nikè | Infirmary (Gus, Nick)

    "Thea?"
          Petra's hand greep rechts van haar, maar haar vingers raakten enkel lucht. Ze draaide zich om, op zoek naar haar zus. Die lag niet in het bed naast haar, waar ze uren geleden in slaap gevallen was nadat ze Petra nog een verhaaltje had voorgelezen. Misschien lag ze weer in haar eigen bed? Maar toen Petra voorzichtig recht stond en de slaapzaal rond keek, zag ze dat alle bedden onbeslapen waren. Ze fronste diep, voelde hoe onbehagen haar lichaam overviel en slikte.
          "Thea?" ze fluisterschreeuwde de naam van haar zus, al was er niemand rond haar die ze per ongeluk wakker kon maken. Er kwam geen antwoord.
          Verwoed beende Petra naar de deur van de kamer en toen ving ze de geur op. Rook. Het onbehagen veranderde in paniek.
          "Thea!" riep Petra nu hardop. Ze greep de deurklink vast, maar die was gloeiend heet. Met een gil trok ze haar hand terug en staarde ze ontzet naar de klink, die rood oplichtte in de donkere kamer. De rookgeur werd erger. Een dunne mist begon onder de deur door te komen en hoewel Petra's gezonde verstand zei dat het niet slim was om de deur alsnog open te trekken omdat ze zo enkel de brand aan de andere kant zou aanwakkeren, deed ze het toch. Ze trok de mouw van haar pyjama over haar hand en trok de deur met een ruk open.
          Het was donker. Geen vuur. Enkel een lage mist die over de vloer kroop. De gang strekte zich aan beide kanten tot de oneindigheid uit.
          "Petra?"
          De stem klonk zwak, ver weg. Alsof iemand vanuit een put naar boven riep. Het geluid kaatste tegen de muren, leek luider te worden wanneer de echo's Petra's oren bereikten. Ze wist niet meer van waar het origineel gekomen was en zette het dus maar in een willekeurige richting op een rennen.
          Haar voet bleef achter een object steken en ze viel met een knal op haar knieën. Toen ze over haar schouder keek om te kijken waarover ze gestruikeld was, waren de vlammen plotseling overal. Ze likten aan haar pyjama, zetten meteen haar haren en haar wimpers in de fik. Petra voelde er niets van. Ze kon enkel met grote ogen staren naar waarover ze gestruikeld was. Haar hartslag versnelde, bonkte in haar keel. Ze voelde de tranen in haar ogen, maar die verdampten zodra ze over haar wangen rolden.
          Achter haar, waar ze gestruikeld was, lag een verkoold lijk. Er viel amper uit te maken wie het had kunnen zijn. Het was klein, een meisje dat niet veel ouder kon zijn dan Petra.
          Het lijk deed haar ogen open en toen Petra de weerspiegeling van haar eigen ogen zag - de ogen van haar zus - begon ze te krijsen.

          De krijs zette zich voort toen ze wakker werd in de ziekenboeg. Ze klauwde verwoed naar de lakens rond haar en pas toen ze geen adem meer had, stierf haar stem weg. Ze wist niet waar ze was, wat er aan de hand was. Ze was zich lichtelijk gewaar van de pijn in haar schouders, de pijn in de littekens op haar armen die al zo lang geleden genezen waren. Ze knipperde verwoed met haar ogen en keek rond zich, besefte zich waar ze was en hapte naar adem.
          Petra sloeg haar handen voor haar gezicht toen ze Gus en Nick zag. Ze probeerde de tranen tegen te houden, maar het lukte niet. Een snik ontsnapte aan haar keel.

    [ bericht aangepast op 20 mei 2024 - 21:50 ]


    help




    🜋 ϓλȘƲΘ ίɖλ 🜋
    🜋 YASUO IDA 🜋



    Yasuo didn't know what to do. He felt how the buzz which had settled over the course of the night, had started back up now breakfast was in full swing. The emotions that swirled around the different buildings, remnants of the thoughs each camper had about yesterday's events, were intensifying rapidly now everyone started to talk about it again. Anger at what had happened, fear about how the injured where doing, shame for how they couldn't have done something. He should have moved further away. Why did he think he had been safe to sit here? How could he be so stupid!?! Anxiously he thumbed the yellowed pages, hoping the texture would relax him enough to be present and not get overwhelmed. Yasuo really wanted to pay attention to Silas. He wanted to make a fun remark about the amount of 'biggest of the world' items he had seen. To talk about the book stores he had visited and the museums Jamie had showed him, but more than some absentminded humming didn't come from the boy. Words were stuck in his troat, not willing to come out regardless of how hard he tried. Yasuo startled by the suddenness of Silas' knee touched his, his heartbeat shot up, hammering in his chest. He didn't know what was going to explode first, his heart with how hard it was beating or his brain with how many things where swirling around in it. He tried to look for an out, for a way to create more distance between him and the main area of camp, desperately hoping that would help, but Silas started talking again. Breath Yasuo, just breath! He had been doing so good! He had survived everything James had thrown at him and even the whole night at camp! Sudden waves of anger and shame almost toppled him over, undoing every attempt of calming himself long enough to finish the conversation with his friend. Why was Silas angry? What had Silas been saying? He had forgotten to pay attention! Yasuo wracked his brain trying to find any clues. Something about yesterday and flags and monsters. His eyes flickered to Silas' held up arm. His friend was injured! A basilisk! Silas had just been telling about fighting a basilisk. A pair of hazel-coloured eyes immedately flooded Yasuo's vision, a fight with a basilisk following quickly after and his anxiety spiked again. Memories quickly overtook his mind. No, no, no! He was talking with Silas now! Subconsciously he started to scratch the skin of his hand. It was just a story Silas told him! He hadn't invaded someones mind again! Just breath! A new wave of emotions overwhelmed him, but he couldn't even figure out where they came from anymore. He needed to leave!
    "Could we-" His voice unsteady. "Would it maybe-" He couldn't even form full sentences anymore.
    "Please!" It sounded desperate as Yasuo got up, grabbed Silas' hand and just started running. Following the river away from camp. The boy didn't stop until he crashed into the loose beach sand, his feet not able to keep up with the ever shifting ground. He needed to apologise to Silas! He had interupted something important Silas was trying to tell him! How could he be such a bad friend!
    "Sorry! Sorry!" His breathing rapid as he tried to explain, his thoughts still racing. "You were saying- But I couldn't- I didn't mean to- But I interupted- Cause you were- It was important- Could you repeat- I tried to- Everything is just- Sorry! It's all my fault!" Yasuo tried to get up again, but couldn't get further than on his knees. Bowing forward, his forhead on his hands like his auntie had thought him. Still mumbling apologies to Silas. Wait? Where was his book? It must have fallen somewhere on the beach when he had. Frantically, Yasuo started patting around in the sand. Tears now streaming across his face. He couldn't have lost it! Not now! Not when he needed to feel the worn down pages and the creases in the spine! Why couldn't he breath?! Everthing was just too much. A wave of nausea came over him and Yasuo clamped his hands over his mouth to not loose his non-existing stomach content.
    17 🜋 Phobos 🜋 De rivierrand > strand 🜋 Silas



    [ bericht aangepast op 22 mei 2024 - 10:19 ]

    Hazel Evelynn Withlock
    The Healer • Daughter of Apollo • 18 years old • The Infirmary • With Wynnie, James and Gavin


    Hazel is aan het wachten op antwoord van Wyn als hun gesprek abrupt onderbroken wordt. "Yo Hazel!" De enthousiaste stem van James weerklinkt door de ruimte. Gelijk verschijnt er een glimlach op haar gezicht. ‘Hey James,’ begroet ze hem, terwijl ze voorzichtig overeind gaat zitten. De verschrikkelijke pijn die ze gisteren voelde is compleet verdwenen. Alleen haar spieren zijn nog een beetje zeurderig en haar energielevels zijn erg laag. Voor de rest is ze helemaal de oude, dat dankzij Wyn. Ze zal straks het bebloede verband die ze om haar buik draagt weghalen. Wat heeft zij zin in een heerlijke douche en een schone set kleren.
          "En Wyn! Goed dat je terug bent gast. Hoe is het met jullie?"
    Nu stelt hij wel een lastig vraag, want ja, hoe gaat het nu eigenlijk. ‘Beter,’ antwoordt ze uiteindelijk, het glimlachje nog steeds op haar gezicht. Pas nu ze wat langer naar James kijkt, ziet ze de onbekende jongen die naast hem staat. Zou het zijn stem zijn die ze eerder hoorde? "Dit is Gavin. Hij is gistermiddag aangekomen."
          De blondine steekt begroetend een hand naar hem op. ‘Welkom, ik ben Hazel,’ stelt ze zichzelf voor. ‘Ga je hem zo rondleiden over het kamp?’ vraagt ze James, voor ze een hand voor haar mond houdt om een gaap te verbergen.
          "Ik blijf niet lang," hoort ze Wyn mompelen, waarop ze fronsend haar hoofd naar hem draait. Hij is toch niet van plan om in deze conditie weg te gaan? Of überhaupt weg te gaan. Ze hoopte dat hij gisteren een grapje maakte, dat hij zou blijven. ‘Nog even,’ zegt ze hem zacht, al klinkt het haast smekend. ‘Blijf liggen Wyn, ik ga zo wel wat ontbijt halen,’ besluit ze, want ze vindt het niet zo’n goed plan dat hij nu al uit bed gaat. Zijn trage bewegingen lijken niet helemaal soepeltjes te verlopen en ze kent hem langer dan vandaag. Hij voelt zich niet fit.

    Son of Ares - HC - His Cabin with Rhea and her stoopid sandwich

    Ik snoof even ontevreden, mijn maag vullen was het laatste waar mijn kop naar stond- Met een ‘Ugh’ en overdreven rol van mij ogen was ik dan ook klaar om Rhea zelf buiten te gaan schoppen wetende dat de vrouw geen opgever was in het mij irriteren.
    "Dan eet je maar voor de honger die je nog gaat krijgen." Blaft ze terug op mijn opmerkingn waarbij ik mijn neus optrok en haar duidelijk maakte dat ze moest opzouten. "Gast, weet je zeker dat je me wil uitdagen?" kwam er spottend over haar lippen gerold waardoor er nog een luidere gefrustreerde zucht over mijn lippen rolde. “ Ga je nu nog opzouten of hoe zit het!” sneerde ik terug "Ik dacht dat je ondertussen wel wat slimmer geworden was." De bloemsnuiver wist precies hoe ze het bloed vanonder mijn nagels moest halen en met ieder woord wist ze mijn spieren op te spannen klaar om zo het bed uit te stormen en haar een schop naar de deur te bezorgen. Maar de onrust in mijn ribbenkast hield me aan het bed gekluisterd. Mijn woede die in me raasde dwingend in een sluimer- futloos als een haast uitgedoofde vlam. En zonder het door te hebben was de wind die ze door mijn lijf joeg een poging om die vurigheid terug te roepen.
    Maar nu in mijn innerlijke oorlog hoefde ik geen hulp- wilde ik het niet aanvaarden. Want ik had het zo nodig… Dus na een zoveelste poging om haar af te blazen- de heilige Rhea naar de echte gewonden af te wimpelen kreeg ik enkel een "Waar denk je dat ik mee bezig ben?" als weerwoord.

    Klaar was ik ermee, net als ik koppig mijn lakens weer over mijn hoofd trok voelde ik een sterke greep rond mijn enkel en-
    “RHEAAAAAAAAAAA!”
    Ik brieste het nog net niet uit van woede toen ik ondersteboven ging. Hevig tegenspartelend en grissend naar de krullende takken die steeds terugtrokken bij iedere poging die ik maakte. “RHEA VERDOMME!” de tekening op mijn borstkas bonze onrustig heen en weer terwijl ik ergens een houvast poogde te vinden. "Tada!" kwam er ongemeend over haar lippen terwijl ze haar handen in de lucht schudde. “WAT DOE JE?!” als mijn hoofd nog niet rood zag van het ondersteboven hangen, deed dat het nu wel van de woede.
    "Kijk aan, je bent uit bed, wat goed!" en als dat alles nog niet erg genoeg was krulde er nog een bloem net naast mijn oor- ontpoppend in een fuchsia roze. “Een bloemetje voor een half dode." Sprak de dame met als gevolg dat ik haar naam nog luider brulde in mijn ontevredenheid. Het broodje uit mijn gezicht pogend te meppen. Waarna ik zonder het te willen een stuk sandwich binnen gepropt kreeg “MRHEA! GRLAAT M’LOS!” mopperde ik met het eten nog half in mijn mond, de sandwich een mix van geitenkaas en honing smaakte naar thuis. Mijn maag knorde verlangend naar meer maar ik wilde niet luisteren, dus eens ik het stukje binnen kreeg en de volgende tak met een beet van me af kon schuwen vloekte ik verder, tegenstribbelend” ALS IK JE TE PAKKEN KRIJGGG” grommen en verwoede brullen verlieten mijn lippen al hield ik hijgend een halt als de dame op de grond ging zitten- buiten arm bereik en met haar blik gericht op de versleten sporttas onder het bed.

    "Wil je het uitleggen of moet ik het zelf maar uitzoeken?" ik stopte stilaan met verzet.

    “Rhea , Laat ME Los. NU” Toornig en uitgeput bengelde ik nog eens kwaad haar richting uit- mijn vingers net niet haar haren rijkend. Mijn ademhaling haperde en mijn blauwe ogen schoten van de meid naar de vuilgroene sportzak. Aan de hendel zaten nog enkele bloedvegen van gisteren naast alle slijtage van over de jaren heen. Mijn hele leven had ik van mijn problemen weggelopen- ik zou wel een nieuwe plek vinden, andere mensen teleurstellen.
    “Laat - me - gaan.” Het geroep en gekrijs van mijn kant was gestopt en had plaatgemaakt voor een kilte tussen mijn onevenwichtige ademhaling. Ik had geen zin in haar therapeutisch gedoe- haar sandwiches die me nog meer in conflict brachten. “Alsof het jou een moer kan schelen wat het is-“ mijn ogen begonnen stilaan sterretjes te zien en nee het waren geen nieuwe bloemen die de dame uit de vloer toverde.
    “DUS” ik snoof weer mijn hoofd schuddend om de duizeling van me af te schudden. “HEF JE DIKKE REET OP EN ZOUT EM OP.” In die stilte rommelde mijn maag hevig wat net niet was wat ik wilde. FUCK.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH


    ══❃══╡᯽❁᯽╞══❃══

    Rhea Grace McCain
    Child of Demeter

    ══❃══╡᯽❁᯽╞══❃══


    20 ᯽ Ares Cabin ᯽ Mart

    Haar uitzicht was gewoonweg fantastisch! Mart die schreeuwend en spartelend ondersteboven hing en haar gewoon niks kon maken, de roze bloem langs zijn oor, het was gewoon een plaatje. Rhea kon dan ook weinig anders dan lachen om zijn uitbarsting. Ze wilde stiekem best wel weten wat iedereen buiten het huisje vond van het geschreeuw en gedreig dat Mart allemaal uitkraamde. Het was misschien maar goed dat ze die jonge Ares gast het huisje uit had gekeken, al kon iedereen door de open deur nog steeds genoeg zien.
    "Oh wat ga je doen dan als je me te pakken krijgt?" vroeg ze uitdagend. "Durf je niet, een meisje slaan!" De grote uitdagende glimlach die ze op haar gezicht, verdween niet zomaar. Al wist ze ook wel dat ze heel hard moest gaan rennen, mocht ze hier eenmaal klaar zijn en Mart vrij kwam uit de planten. Ze had heel veel geluk dat Marts armen niet een paar centimeter langer waren, elke keer dat zijn vingers dichtbij kwamen bleef ze stil zitten. Ze ging zeker niet wegduiken voor de grote bullebak voor haar neus, dat was laf en als Rhea ergens niet aan deed was het laf. Het geknor van zijn buik deed in ieder geval vertellen dat het eten een goed idee was, maar dat betekende niet dat hij meteen de rest van zijn broodje ging krijgen. Rhea brak nog een stukje af, kleiner dan ze net voor Mart had gepakt, en stopte het in haar eigen mond. Ze was zelf niet zo'n geitenkaas-honing type, maar het smaakte goed, al zei ze het zelf.

    Langzaam raakte de jongen uitgeput. Mooi. Het gespartel hield op en zijn ademhaling haperde. Het was bijna tijd om Mart naar de grond te halen. Rhea drukte een paar keer met haar vinger tegen haar oor om te zien of die het nog deed na al het gekrijs en gebrul dat ze had moeten verduren. Soms moesten kinderen het gewoon even allemaal uit hun systeem voordat ze weer normaal konden doen en ze gokte dat dat bij Mart ook zo het geval was. Langzaam kwam ook het echte probleem te boven, stiekem, tussendoor als hij geen energie meer had om te schelden. Mart dacht, of geloofde, dus niet dat het iemand het wat kon schelen wat hij deed. Alsof ze dan zoveel moeite zou doen om hier te zitten. En ze waren weer terug bij uitschelden.
    "Fack dat! Mijn dikke reet gaat helemaal nergens heen," zei ze toen ze opstond en een keer met haar arm wuifde waardoor de plant hem een extra zwieper gaf. "En de grap is, Mart, jij wil ook niet dat ik ergens heen ga, maar dat ga jij nooit durven toegeven." Met een paar passen, uitkijkend dat ze nog steeds niet te dicht bij kwam, stond ze bij zijn bed. Een nieuwe handbeweging liet hem eindelijk op de grond zakken, de wortels nog steeds stevig om zijn enkels heen geklemd zodat hij niet zomaar bij haar zou komen. De hevige rommel die zijn maag daarnet had laten horen was precies wat ze moest weten. Rhea ging in kleermakerszit op zijn bed zitten en brak een nieuw stuk brood af voordat haar planten die weer in Marts mond propte. Hij zou tenminste zijn ontbijt hebben gehad, al was dat het laatste dat ze vandaag deed. En met hoe boos Mart was, was er een reële kans dat dat inderdaad het laatste was dat ze vandaag deed.
    "Je hebt je keuze gemaakt. Ik ga zelf wel uitzoeken wat jij niet wil uitleggen." Zonder pardon nam Rhea zijn sporttas op schoot nadat ze de rest van het brood op zijn bed had gelegd.
    "Gast! Was jij wel eens dingen?!" riep ze uit toen ze de rits opende. Een voor een gooide ze de kleding eruit. Shirts, schoenen, broeken, alles belandde rond het tweetal op de grond. Een klein mes stopte ze in haar broekzak. Als laatste viste ze er een paar versleten foto's uit.
    "Dus? Wat was je van plan?," vroeg Rhea stil terwijl ze naar de foto's bleef staren, al beantwoorde ze al snel haar eigen vraag. Bijna iedereen op het kamp had vergelijkbare foto's, ze had haar halfbroers en -zussen vaak genoeg naar foto's zien staren, ze dingen horen fluisteren en ze horen huilen. Vooral de jongere Demeter kinderen die nog niet zo vaak van huis waren geweest miste hun familie. "Straks stiekem met je tas naar je motor lopen en weg gaan? Alles en iedereen hier achter laten omdat je te koppig bent om te geloven dat iemand om je geeft?"


    ══╡°˖᯽❁᯽˖°╞══


    ══╡°˖᯽❁᯽˖°╞══

    [ bericht aangepast op 22 mei 2024 - 9:24 ]


    Gavin Peter Nash

    Son of Hades
    19 ◈ Ziekenboeg ◈ met James ◈ Gemoedstoestand: Verlegen

          Gavin knikte wild nadat hij wist dat de Demeter kinderen het wel weer goed zouden opvangen. Hij had er ook een nieuwe naam bij gekregen: Rhea. Hij stopte hem weg in zijn geheugen in de hoop dat hij deze zich later wel weer kon herinneren. Ze leek Gavin een interessant persoon.
          “Besturen is nu wel veel gezegd,” bloosde Gavin. “Verdwijnen erin lijkt me beter, maar het zou kunnen dat ze me gewoon echt niet konden zien. Hmm. Niet bepaald eerlijk,” zei Gavin terwijl er weer een voorzichtige glimlach op zijn gezicht verscheen.

          “Mijn ouders leken dan wel meesters in het vermijden van bordjes. Nooit eentje gezien. Wel afval dat mensen achterlieten, bah,” vertelde hij met een verdrietige toets in zijn stem. Het gebeurde wel vaker dat een verpakking zijn weg vond naar hun verblijfplaats.
          Jamie vertelde dat er een mogelijkheid was om toch post te versturen naar mensen buiten het kamp. Ook dat bewaarde hij voorzichtig in zijn hoofd. Hij hoopte dat hij er binnenkort gebruik van zou kunnen maken. Hij wilde graag zijn moeder vertellen dat hij er geraakt was. Daarnaast wilde hij ook graag weten of alles in orde was met zijn zus.
          Jamie legde hem ook uit dat niets wat hij deed fout was en liet hem zien wat er zou gebeuren als hij een hand zou geven. Gavin knikte begrijpend en keek vol bewondering naar Jamie’s handen.
          “Inderdaad niet altijd handig, maar nog altijd beter dan dode planten,” zei hij bij wijze van een grapje. Hij was vooral blij dat hij Jamie niet beledigd had met zijn gebaar. Misschien moest hij maar twee keer nadenken voor hij mensen een hand toestak hier.

          Met licht gesukkel ving Gavin de appel op die Jamie hem toegooide. Hij kon gelukkig het stuk fruit wel redden van een val naar de grond.
          Hij hoopte ook dat ze hem wat propere kleren konden vinden. Hij had al een hele tijd deze aan en al had hij ze wel in een stroom een paar keer gewassen, hij zou blij zijn als hij zich kon omkleden.
          “Naast mijn paard en de kleren die ik aan heb, had ik niets bij,” zei hij bedeesd. Gavin hoopte dat Jamie dat niet te vreemd zou vinden. Hij zei ook dat ze een stukje gingen lopen en Gavin zette zijn blote voeten tegen de grond. Een rilling liep over de rug van de jongen. De vloer van de ziekenzaal voelde koud en hard aan voor hem. Hij was de zachte bosgrond gewend, dus die voelde als een schok aan.
          Jamie liet hem de ziekenzaal zien en beende snel naar twee mensen die bij elkaar leken te horen. Jamie noemde ze ‘Hazel’ en ‘Wyn’, gekke namen als je het hem vroeg, maar hij herhaalde ze nog enkele keren om ze in zijn hoofd te proppen.
          De jongen die Wyn heette, zette zich met moeite rechtop en zei dat hij niet lang zou blijven. Gavin snapte het niet helemaal. Hij stak dan maar voorzichtig zijn hand in de lucht en zwaaide naar het duo. Hazel stelde zichzelf kort voor en stelde een vraag aan Jamie.
          “Eh, leuk om jullie te leren kennen, ik ben dus Gavin,” zei hij plots ietwat verlegen. Hij wist niet goed welke houding hij moest aannemen bij deze mensen, dus wiebelde hij maar wat op zijn benen.
          Wyn was ondertussen half van het bed gedraaid.
          Hazel begroette Jamie als James en met een pak meer enthousiasme als Wyn dat had gedaan. Al kon hij het wel begrijpen, het leek hem alsof de jongen het niet super goed stelde.
          Gavin keek met een verwachtingsvolle blik naar Jamie om te kijken waar ze nu naartoe zouden gaan.
          “Ik hoop jullie op een ander moment weer te zien,” zei Gavin uiteindelijk stuntelig tegen het tweetal terwijl hij zoals een klein eendje achter Jamie aan ging.


    I tried to be good,
    am I no good?

    Alone in the shadows
    I'll carry you home on my back
    If it's you or me
    Then I'll take the shot

    [ bericht aangepast op 22 mei 2024 - 14:02 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque