RSK schreef:
Vraag van de week: Hoe verwerk je jezelf in je verhaal? Waarin kunnen lezers jouw persoonlijkheid herkennen?
Phew ik denk dat ik hier met Leah aansluit voor een deel. Ik baseer mijn personages vaak op mijn eigen normen en waarden en mijn kwaliteiten. Of ik ga net een heel andere kant op en geef personages net karaktertrekken en kwaliteiten waarvan ik enkel kan dromen dat ik deze zou bezitten.
Ik denk dat mijn huidig personage een perfecte mix is van kwaliteiten die ik bezit en tegelijk is ze ook mijn tegenovergestelde.
Ik ben een zeer zorgzaam iemand, een echte people pleaser, ik ben verzot op dieren, ik zet mijn eigen noden vaak opzij voor andere te helpen. Ik ben een heel koppig persoon, drijf vaak mijn wil door en ik geef niet makkelijk op.
Fia heeft zeker haar koppig karakter en doorzettingsvermogen van mij mee gekregen, maar Fia toont nu ook al aan dat ze een echte eenzaat is. Ze denkt vooral ik kader van eigen belang. Ze heeft het gevoel zichzelf lang genoeg opzij geschoven te hebben om te zorgen voor haar familie en nu kiest ze resoluut voor zichzelf.
denk dat dit mijn grootste tekortkoming is, zelfzorg. Ik geef het ook in mijn verhaal al mee, maar ik heb een eerder traumatische jeugd gekend en heb hierin nooit echt voor mezelf durven kiezen en beleefde alles maar in mijn ééntje. Nu ben ik sociaal werker en ook hier heb ik soms heel zware cliëntdossiers waarbij ik mezelf echt dagelijks op het hart moet drukken, verlies niet jezelf en verdrink niet in je werk.
Een eigenschap die bijna alle karakters in mijn verhalen zullen bezitten is die zorgzaamheid, maar tegelijk zijn het ook allemaal personen met een eerder vurig karakter. Ook heel belangrijk is zelfbescherming. Dat valt me nu eigenlijk pas echt op door de vraag te beantwoorden, maar al mijn personages hebben vaak een muur rond zich die moeilijk af te breken is. Ook heel herkenbaar voor mezelf.
Wauw weer een lekker uitgebreid antwoord. Sorry alvast voor deze halve boek respons
Those who don't believe in magic will never find it!