Derks schreef:
Ik ben sowieso tegen de 'straf' van een cijfer. Want wat je ook doet - een 10 halen is niet realistisch (zeker niet voor verslagen/opdrachten) want je doet iets omdat je nog aan het leren bent en niet omdat je het al helemaal perfect kan, anders had je net zo goed al in het werkveld werkzaam kunnen zijn. We moeten gewoon überhaupt af van het cijfersysteem. Demotiveert jongeren en zorgt alleen maar voor stress.
Toendertijd (God, I feel old) in mijn klas op de middelbare zat er een meisje dat enkel 10'en en 9's haalde. I kid you not. Op een gegeven moment dacht ik; waarom zit je op deze school als je duidelijk hoger kan? Glad for you, maar dit is gewoon showing off now. Alle cijfers werden toen ook altijd opgelezen door de leerkracht. Ik ergerde me ook vooral aan het cijfer systeem.
OT: Oneens. Het komt bij mij over alsof de leerlingen van tevoren al onderschat worden en ze dan op zn minst maar proberen hen een voldoende te laten halen. Met zulke motivatie en inzet heb ik er ook geen zin in, nee.
Don't walk. Run, you sheep, run.