Hoe lang geleden kwam jij hier en hoe oud was je toen?
Op mijn profiel staat inmiddels al een tijdje "een decennium geleden" dus dat zegt wel genoeg. Ik geloof dat ik op de basisschool zat toen ik voor het eerst op Quizlet kwam, maar dit huidige profiel aanmaakte op de middelbare school. Dat zal dus give or take 15 jaar geleden zijn geweest (Jesus Christ).
Wat was je eerste username?
Ik ga deze vraag heel casually skippen. :')
Wat was de eerste creatie die je postte?
Op dit account de quiz: "Op wie van De Lama's lijk jij het meest?" lmao. Dat was een comedyshow die destijds op de Nederlandse televisie te zien was (te vergelijken met "Whose Line Is It Anyway?")
Op welke creatie ben je het meest trots?
Qua creatie nergens op, maar ik weet dat ik een voetbalverhaal schreef ("Second Best") wat heel wat abonnees had, dus ik denk dat?
Aan welke hypes deed je vol overgave mee?
De voetbalhypes tijdens WK's en EK's (WK 2010 en EK 2012 als ik me niet vergis) , en die shit ging diep. We hadden toen hier iets genaamd "The Footie Club" waar we elke keer nieuwe topics voor maakten. Dan gaven we onszelf achternamen van voetballers, veranderden we onze usernames ook in die namen en schreven we verhalen waarin we elkaar dan ook benoemden. Zieke middelbare school cringe, maar het was destijds heel leuk weet ik nog. Volgens mij wilden we op een dag nog met elkaar meeten, maar dat is nooit meer gebeurd hahaha.
Wat zijn jouw favoriete verhalen op Q?
Op deze website is mijn favoriete verhaal "Blood Moon", een soort ORPG die ik samen schreef met een user die niet meer actief is. Het was een spin-off van een toffe RPG waaraan we beide meededen.
Wat zijn je leukste Q-herinneringen?
De cringe Footieclub, de achterlijke discussies op het forum die soms helemaal nergens over gingen, het trollen maar vooral het handjevol mensen die ik met RPG'en heb leren kennen en die vriendinnen zijn geworden irl. <3
Wat is de creatie die je als laatst hebt aangemaakt?
"HP ORPG: the Dog, the Raven and the Love Potion". Een Harry Potter ORPG die ik op Quiddle schrijf met @calice, maar die we hier ook uploaden (wanneer we eraan denken, oops.)
Welke van je usernames is je favoriet?
Apocalyptic. Ik denk dat de meeste mensen me ook onder die naam herkennen, want die heb ik het meest gebruikt en keerde ik vaak weer naar terug.
Wat maakt(e) Q voor jou zo bijzonder?
Dat er geen enkele website is waarop ik al sinds mijn kindertijd tot diep in mijn twenties op rondstruin. Dat alleen al maakt dit bizarre maar gezellige hoekje van het internet ontzettend bijzonder voor mij.
[ bericht aangepast op 25 nov 2022 - 20:41 ]
ars moriendi