Hoe lang geleden kwam jij hier en hoe oud was je toen?
Ondertussen zeven jaar terug: op 2 februari 2015 heb ik een account aangemaakt, maar daarvoor ook al wel even rondgezworven volgens mij. Toen was ik veertien en had ik net de Hobbit films voor het eerst gezien samen met m'n vader en vrienden van m'n ouders
Wat was je eerste username?
God, "maaaartje", want met drie a's was al bezet, haha. Ik gebruikte die username namelijk op Schrijven Online, een andere schrijverssite waar mensen stukjes van ongeveer één A1 konden uploaden en dan feedback op konden vragen. Daar heb ik echt wel twee jaar gezeten en veel geleerd ook, want de feedback was altijd mega pittig. Dus zowel het vragen om specifieke feedback als het omgaan met iemand die je precious tekst helemaal uit elkaar rukt was daar vrij normaal, dus toen ik hier begon met stories lezen postte ik vervolgens ook een heel boekwerk aan "dit zijn je fouten" in de reacties Vooral Laleah kon dat nou niet echt waarderen, hahahahaha. De naam komt van m'n moeder, die dat als pseudoniem gebruikte voor mij als ze columns over haar kids schreef. Zo zat ik wel met "mijn" naam online, maar niet met mijn naam online.
Wat was de eerste creatie die je postte?
Een quiz: "Welk wezen uit midden-aarde (de wereld van The Hobbit en Lord Of The Rings) ben jij?"
i'm nothing but consistent with the lotr-nerd thing
Op welke creatie ben je het meest trots?
— Mijn Lopende Panto Ffels [Afgerond]
— Fearful Silence || De Hongerspelen
Maar het erge is dat ik van die onderste het einde ben kwijtgeraakt?? :') sip
Aan welke hypes deed je vol overgave mee?
LOTR, Harry Potter, The Hunger Games
Wat zijn jouw favoriete verhalen op Q?
— Lights all askew in the heavens || Marauders
— Death & Taxes | OP
— Courage • Thorin Oakenshield [Afgelopen]
En sowieso de verhalen van LilsEvans/Anna, die helaas op inactief staat. Volgens mij heb ik haar zelfs nog gevraagd of ze een Jily fanfic kon opsturen in PDF ofzo, omdat ik die zo ontzettend leuk vond. Momenteel volg ik heel weinig verhalen nog actief, voornamelijk Thunderstruck|| Draco Malfoy
Wat zijn je leukste Q-herinneringen?
Behalve het lezen van de awesome stories hierboven zijn dat toch wel de meetings op Utrecht, of bij Natas voor d'r boekrelease, of voor LOTR marathons. En ook sowieso het meeschrijven aan de QuizletGames (ondanks alle drama die er ook bij kwam kijken), die heel veel hebben betekend voor mij als schrijver in het ontwikkelen van mijn eigen stijl en het schrijven van daadwerkelijk afgemaakte verhalen, het meeschrijven aan de RPG Experium die ondertussen twee, of misschien alweer drie miljoen woorden heeft, en ook het mod worden natuurlijk Ik weet nog dat ik stijf van de adrenaline door het huis aan het stuiteren was, en het werd allemaal nog mooier toen bleek dat ik zelfs samen mod geworden was met m'n JamesPotter buddy haha
Wat is de creatie die je als laatst hebt aangemaakt?
Pfff, ik denk Coming Home | Maurauders, maar ik weet het niet zeker. En een paar polls voor mod-dingen, maar die tellen niet vind ik
Welke van je usernames is je favoriet?
Stiekem wel Gilderoy en JarnesPotter, waarmee we iedereen helemaal voor de gek hielden, hahaha
Wat maakt(e) Q voor jou zo bijzonder?
Quizlet was een community waarin ik niet alleen leuke fanfics kon lezen binnen m'n favoriete fandoms, maar waar ik ook mijn creativiteit leerde vorm te geven als stories en fanficties. Hier kon ik kennis maken met mede-nerds net zoals ik, want zeker binnen mijn omgeving waren er maar heel weinig mensen die net zoveel van lezen hielden als ik. En op Q waren we met een heel leger, ehehe.
Via Quizlet heb ik ontzettend goede vrienden leren kennen die ik nu bijna dagelijks spreek, ik heb er op professioneel gebied van mogen leren wie ik ben als mens en hoe ik mijn toekomst vorm wil geven, en ik heb er mijn hart kunnen luchten en vol kunnen laten lopen met nieuwe verhalen en creativiteit. En natuurlijk waren er ook mindere momenten op de site, zeker als mod zijnde, maar ook toen was er een team van mensen waar ik op kon terugvallen, en zij op mij. Quizlet heeft echt mijn hart, haha ❤️
Three words, large enough to tip the world. I remember you.