Geamuseerd keek ze toe hoe Logan een Oscarwaardige performance neerzette toen ze hem een zachte stomp gaf. “Ik ben niet schattig,” mompelde Cammie wel beledigd als verweer, alsof ze wel gewelddadig zou zijn. Of alsof Logan daadwerkelijk een succesvolle carrière bij MI6 in het verschiet zou hebben.
Een korte gniffel verliet haar lippen toen Logan haar tevergeefs ertoe aan probeerde te zetten om haar elastiek alsnog op haar Team Captain te richten. In alle eerlijkheid wist ze niet zo goed hoe de verstandhouding tussen haar vriend en Adrian zo verstoord had kunnen raken, al wist ze dat hierover praten geen zin zou hebben. Soms zat ze nog behoorlijk met de situatie in de maag. Natuurlijk, ze keurde Logans gedrag niet goed, want de gevolgen hadden desastreus kunnen zijn, maar waren ze niet allemaal menselijk? Hoewel de spanning in het team niet bevorderlijk was en ze de beslissing om Logan eruit te zetten diep van binnen en met pijn in haar hart snapte, vond ze het oneerlijk dat sommigen een soort persoonlijk vendetta tegen hem leken te hebben. Iedereen maakte fouten en ze zou hem nog altijd blind durven vertrouwen als haar leven op het spel stond.
“Misschien moet ik dan eerst op jou oefenen,” diende ze Logan nog van repliek toen ze zichzelf uit haar overpeinzingen had gehaald, haar tong plagerig naar hem uitstekend. Daadwerkelijk actie ondernam ze echter niet – for everyone's sake.
Het ontging haar niet hoe er een blos over Logans wangen trok toen ze speels aan zijn haar plukte. Een vrolijke twinkeling verscheen in haar ogen, want ze had het idee dat het haar niet vaak lukte om hem op de kast te jagen, dus ze genoot er des te meer van als ze zoals nu meer succes had. Theatraal pruilde ze haar lippen wat toen hij haar hand weg trok van zijn lokken, maar lang wist ze dit niet vol te houden bij het horen van zijn volgende woorden. “Als jij denkt dat langer haar me leuk staat, ga ik erover nadenken om het te laten groeien.”
“Ik denk ook dat roze haar je goed staat,” poogde ze, waarbij ze haar best deed om op haar onschuldigst te klinken. Als de jongen in een meegaande bui was, kon ze daar maar beter gebruik van maken, non? Ze trok haar hand niet los; zijn hand voelde vertrouwd en warm te midden van de kille sfeer in het auditorium. Zacht gaf ze er een kneepje in. “Maar je hoeft niet te veranderen,” vertrouwde ze hem toe. “Je bent precies goed zoa-…”
Haar stem stierf weg, want Sterling had zich bij hen gevoegd, met zijn geheel eigen theorie over deze bijeenkomst. Toen hij insinueerde dat zij het meesterbrein achter een snoepoverval was, stak ze haar tong uit en ze zag haar kans schoon om als wraak aan de koortjes van zijn hoodie te trekken. Een aanvalsplan dat helaas door haar beste vriend doorzien was, want juist op tijd boog hij zich terug, waardoor ze in de lucht griste.
“Het is dat mijn hoodie je goed staat,” mompelde ze. Ze had hem eerlijk gekregen toen ze het weer eens koud had en was er fel op tegen dat hij de trui weer van haar had gestolen, maar goed: dat hij de laatste slag had gewonnen om het ding weer in zijn bezit te krijgen wilde niet zeggen dat hij de oorlog ook zou winnen. “En ten aanzien van die beschuldiging… ik beroep me op mijn zwijgrecht.” Met Luz als kamergenoot en haar eigen liefde voor zoetigheid gokte ze dat kamer 201 de plek bij uitstek was om tijdens een apocalyps te bivakkeren. Van de honger zouden ze in ieder geval niet snel sterven. Al moest Cammie momenteel niet denken aan de koekjesrally waar Sterling het over had. Er zat een knoop in haar maag en die zou waarschijnlijk pas weggaan als dit alles een futiliteit zou blijken te zijn. Een gelaten zucht verliet haar keel. Bij elke beweging dacht ze dat ze mevrouw Siverston-Pritchard naar de microfoon zag stappen. Het auditorium zat afgeladen vol. Ze zag Azure en Lincoln nog binnen komen en zo had ze al een tal van andere bekende gezichten voorbij zien komen. Het kon nu niet lang meer duren. Blind wilde ze naar de handen van de jongens aan weerszijden van haar grijpen, maar Sterlings vraag zorgde ervoor dat ze haar handeling staakte.
“Je hebt zeker geen extra portie snoepgoed die ik mag hebben zeker?” vroeg haar vriend. Ze waardeerde de pogingen van de jongens om haar op te vrolijken. Of het nu ging om Logans kapsel of Sterling zijn gepraat over eten. Ze tastte in haar zak om er een lolly met aardbeiensmaak uit te toveren. Het was niet alsof ze hier nu zelf behoefte aan had.
"Hier." Samenzweerderig schoof ze de lolly in de zak van zijn hoodie. Juist toen ze wilde vertellen hoe ze zich nu net een of andere non-illegale drugdealer voelde, hoorde ze Logans stem met een vraag die volledig uit de lucht leek te vallen, iets wat de andere jongen naast haar ook leek te denken.
"Zouden jullie met een docent slapen om hogere cijfers te kunnen krijgen? Of een betere positie binnen de school?"
"Ligt eraan hoe kn..." antwoordde ze voordat ze erover nadacht, al maakte ze haar antwoord niet af. Haar blik schoot van links naar rechts over Logans gezicht, zonder direct haar eigen antwoord af te maken. Het antwoord als ze knap zijn was wellicht onvoldoende genuanceerd, omdat de blondine er niet over zou peinzen haar lichaam in te zetten als ruilmiddel, maar... Ze knipperde met haar ogen en staakte haar gedachtegang. Waarom vroeg Logan dit?
"Is dit een soort van biecht? En met wie? En... als diegene je Team Captain heeft gemaakt – waarom ben ik dan nog niet overgeplaatst? Ik mis je." Ze pruilde licht, al was er een twinkeling in haar ogen zichtbaar. Ze geloofde er niet in dat Logan een geheime agenda had en ze voelde zich goed thuis in haar team, zelfs al was haar laatste zin met vlagen wel waar. Desondanks zou haar vriend deze vraag niet zomaar stellen, dus ze brandde van nieuwsgierigheid. Dat haar mobiel in haar broekzak aangaf dat ze nieuwe berichten had, ging dan ook volledig langs haar heen. Gelukkig had ze een pressiemiddel om Logan te laten praten. "Vertel op of ik schiet," vervolgde ze dus plagerig, waarbij ze haar elastiek weer van haar pols afhaalde. Geconcentreerd spande ze het ding tussen haar vingers, waarbij het puntje van haar tong door haar concentratie wat naar buiten stak. Toen ze het onding losliet, vloog deze echter volledig over haar vriend heen. Heel hard was het niet, maar het was ver genoeg om Raven, die bij Rogan stond, op haar arm te tikken. Cammie voelde haar wangen rood kleuren. Kort overwoog ze om weg te zakken in haar stoel, maar wederom restte haar slechts de optie freeze en blikte ze schuldbewust naar haar vriendin, waarbij ze een gemeend excusez-moi mimede.
|
w/ Logan & Sterling @ Auditorium ☆ Outfit (slightly less deep)
|