''She wasn't looking for a knight, she was looking for a sword gun.''
|
21 – Field – Donkerrood – 4e jaars – With Adrian
Met een zucht gaf Adrian aan dat een gesprek met Nurhan waarschijnlijk niets op zou leveren. Kort daarop verzekerde hij dat het goed zou komen en dat hij wel iets zou verzinnen. Ze vertrouwde hem daarin –Nurhan wat minder– maar kon hem niet de taak geven om zijn broertje in het gareel te houden, puur omdat zij een team met hem moest delen.
Zachtjes plaatste ze haar hand op zijn schouder, bijna alsof ze hem fysiek tegen wilde houden. ''Lief van je,'' haar blik zocht de zijne op, ''maar vergeet niet dat hij niet jouw verantwoordelijkheid is.'' Langzaam liet ze haar hand weer naar beneden glijden, totdat het contact verbrak. ''Bovendien heb je nu een nieuw team, dat gaat vast genoeg tijd kosten.'' Opnieuw verscheen er een glimlach op haar gezicht. Ze moest er maar op vertrouwen dat wie haar teamcaptain dan ook mocht zijn, het team in bedwang wist te houden.
Net als dat Adrian Imogen nu moest gaan leiden. Dat bracht haar op het idee van de deal. Hulp met omgaan met Nurhan in ruil voor extra training met Imogen, al was het idee meer bedoeld als grapje.
''Of een nog betere deal: wij trainen samen en we zadelen Nurhan op met Imogen?” Het samen trainen gedeelte liet haar wangen licht kleuren, al herpakte ze zichzelf snel. Extra afleiding was precies níet het plan, hoe aantrekkelijk het dan ook mocht zijn.
''Dat zou ik haar nooit aandoen!'' Bracht Willa er tegenin. ''Ik ben niet zo gemeen,'' vervolgde ze haar zin waarbij ze quasi-verontwaardigd met haar ogen rolde. Nurhan zou Imogen compleet afmaken. Misschien was het wel beter dat het Willa was die met hem in een team zat en niet Imogen.
“Maar ik ga dit aanbod van je zeker onthouden, mocht Imogen daadwerkelijk hopeloos zijn.” Helemaal hopeloos vond Willa haar nichtje niet. Haar nichtje was dan ook een van de weinigen bij wie ze al haar geheimen kwijt durfde, al was dat niet echt een vaardigheid die veel opleverde in het spionnenleven.
''Je weet waar je me kan vinden.''
Er viel een korte stilte, al was het geen vervelende stilte te noemen. Het gaf Willa in ieder geval even de tijd om na te denken over de gehele situatie: haar nieuwe team, maar ook het ontbreken van een Team Captain. Voorzichtig had ze Adrian gevraagd wanneer ze normaal gesproken nieuwe Team Captains aankondigden. In de voorgaande jaren had ze hier zelf nooit echt veel aandacht aan besteedt. Ze was zelf nog in training en had al een Team Captain. Het bracht zodoende niet veel verandering aan in haar leven waardoor het haar eerlijk gezegd ook niet veel had geïnteresseerd. Deze keer was het anders. De trainingen waren afgelopen wat kon betekenen dat ze gezakt was of straks ander groot nieuws kreeg, al durfde ze zich nog niet al te veel aan dat idee over te geven.
Adrian bevestigde haar vermoedens door te vertellen dat dit het gebruikelijke moment hiervoor zou zijn. Zou het dan...? De tijdelijke afwezigheid van Katherine zorgde nu voor beginnende irritaties, maar één blik door de ruimte vertelde haar dat er nog te veel andere teamleden aanwezig waren. Als ze nou even opschieten...
Precies op het juiste moment plaatste Adrian zijn handen op haar schouders. Elke beweging zorgde ervoor dat er een stuk spanning uit haar spieren verdween. Eventjes wist ze haar ogen te sluiten en simpelweg te genieten van het moment, maar de angst om weer te verdrinken in alles wat hij haar te bieden had nam al vrij snel de overhand. Helemaal ‘nee’ tegen hem zeggen kon ze echter ook niet op dat moment. Zodoende dat ze eerst het onderwerp naar de Caramel Flipz stuurde, een veilig onderwerp, waarna ze instemde met zijn studiedate.
”Hey hey, er zit genoeg suiker in die dingen dat ze een behoorlijk lange tijd meegaan, geen zorgen.” Dat was eigenlijk ook het grote probleem aan de snoepjes. Gezond waren ze absoluut niet, maar met hun sportschema konden ze het wel hebben.
''Sstt,'' fluisterde ze waarna ze een vinger op zijn lippen legde, ''ik doe net alsof er geen suiker in zit.''
Niet veel later was de studiedate gepland, morgenmiddag in de bieb inclusief Caramel Flipz, wat wilde ze nog meer? Ze wist dat ze zich op glad ijs begaf, maar ach? Het was niet de eerste keer. Wie weet bleef het deze keer wel echt bij een studiedate, al wist ze niet zo goed wie ze daarmee probeerde te overtuigen.
Ze had hem nog wel geplaagd, of eerder gewaarschuwd, voor het verslavende effect van de snoepjes, wat hem deed lachen. “Aah, en anders wordt het een trainingssessie voor mij alleen? Misschien moet ik dan toch maar wat voor jou over houden. Zou niet willen dat je lui wordt, madame.”
''Ik? Lui?'' vroeg ze lachend, alsof het ‘t gekste idee was ooit. ''Nooit!'' Damn, wat miste ze eigenlijk dit soort momenten. Het lachen om niets, het geplaag, zijn aanraking; eigenlijk gewoon zijn aanwezigheid.
“Nog andere dingen waar ik je mee kan verblijden morgen?” Jouw aanwezigheid is genoeg. Ze wist de woorden nog net op tijd in te slikken en richtte haar blik even naar de grond wat overvallen door haar eigen gedachtes.
''Nee, ik ben tevreden zo. En jij?'' Nog voordat hij antwoord kon geven verscheen Katherine terug op het podium voor het tweede gedeelte van haar speech. Willa sloeg haar armen over elkaar en luisterde aandachtig naar haar woorden totdat haar eigen naam viel. De boodschap sloeg als een bom in, maar hoewel vanbinnen alles aan flarden ging, wist ze aan de buitenkant nog relatief kalm te blijven. De brede glimlach was het enige wat haar blijheid verraadde. Het was haar gewoon gelukt. Ze had het zover gekregen om Team Captain te worden.
Even wisselde ze een blik uit met Adrian. ''Duty calls,'' zei ze vol trots voordat ze zich naar het podium begaf zoals geinstructeerd. Eenmaal op het podium liet ze haar blik door de ruimte glijden opzoek naar één specifiek gezicht: Callum. Het zien van zijn chagrijnige houding maakte de uitreiking alleen maar beter. Het liefste had ze naar hem toegegaan om even lekker te pronken met haar nieuwe badge, maar zo enorm diep wilde ze ook niet zinken. In plaats daarvan nam ze de spullen in ontvangt en bedankte ze netjes de head master voordat ze terug keerde naar Adrian.
''Wist je hiervan?'' Vroeg ze toen eenmaal bij hem was aangekomen. Even wist ze zich staande te houden voordat de blijdschap toch het roer over nam en ze zich in zijn armen wierp. Hoewel hij ook genoeg afleiding bood, had ze het zonder hem waarschijnlijk niet gered. Had ze zich überhaupt ingeschreven voor de training tot Team Captain als hij er niet was geweest?
Toen ze hem weer losliet deed ze een stap naar achteren en veegde ze een pluk haar uit haar gezicht alvorens ze beiden armen om de ontvangen spullen klemde. ''Uhm,'' begon ze zachtjes, ''ik moet denk ik het een en ander gaan regelen, maar ik zie je morgen, okay?''
|