Leighton merkte vrijwel direct dat zijn harde woorden
Olivia hadden geraakt. Haar gezicht stond verdrietig en hij dacht tranen in haar ooghoeken te bespeuren. Vrijwel direct ontstond er een schuldgevoel in zijn maag, zelfs al had ze de uitbrander dik verdiend.
Olivia moest echt leren dat niet iedereen in God geloofde en dat haar favoriete boek niet de waarheid sprak. “Wil je het er echt later nog over hebben? Weet je dat heel zeker?” vroeg Leighton aan zijn vriendin. Hij waardeerde het dat ze niet in het openbaar ruzie wilde maken, maar erg veel zin om vanavond in bed een uitbrander over God te krijgen had hij ook niet. Dat zou alleen maar zorgen voor een verslechterde sfeer tussen de twee geliefden.
Gelukkig kwam
Pippa teruggelopen van het vuur, voordat het gesprek tussen de twee lovebirds nog meer verkoelde en de rest van de avond verpest zou zijn. Hoewel Leighton nu al het idee had dat er niet meer veel viel te redden. “Ik denk dat iedereen hier zin heeft om weer hard aan het werk te gaan, anders doe je wel heel erg de verkeerde studie,” zei hij, waarna het onderwerp overging naar de moord van afgelopen zomer. Degene waar Leighton verdacht van werd. Hij gaf een schaapachtige glimlach bij het zien van
Pippa’s verwarde frons. Zelf snapte hij wel waarom hij verdacht was, ondanks dat hij geen bloed aan zijn handen had. “Ik hoop ook dat de politie zich snel realiseert dat ze hun tijd verspillen aan de verkeerde, maar mijn mogelijke motief is sterk en mijn alibi bestaat niet. Daarnaast zijn de
Reedham’s een smear-campaign begonnen om mij weg te zetten als moordenaar. Je zou haast denken dat
Zackary iets met
Bethany’s dood te maken heeft,” zuchtte Leighton. Hij drapeerde zijn arm om
Olivia’s middel en trok de dame naar zich toe, terwijl hij nadacht over zijn eigen woorden, daar deze helemaal nier zo onaannemelijk waren.
Zou
Zackary iets te maken hebben gehad met de dood van
Bethany? Hij was er zeker ‘bad boy’ genoeg voor. Helaas werd hij ruw uit zijn gedachten getrokken door een volgende vraag van
Pippa. Leighton knikte kort. “Yup, ik had elke week wel minstens een keer een verhoor. Ze hoopten dat ik op een gegeven moment zou breken, denk ik. Daardoor heb ik
Liv de hele zomer moeten missen,” zei hij, waarna hij naar zijn vriendinnetje keek. Haar gezicht stond nog altijd ongelukkig, verdrietig. Misschien had hij minder hard moeten zijn voor haar, maar zou ze dan de hint hebben gesnapt? Leighton hoefde er verder niet meer over na te denken, want er kwamen drankjes aan en het onderwerp van het gesprek veranderde weer.
Lichtelijk verbaasd keek Leighton naar zijn vriendin toen deze met een té opgewekte stem begon over zijn drinktempo en voorstelde aan
Pippa hem te volgen. Ja, dit vertrouwde hij dus absoluut niet. Er zat
Olivia duidelijk iets dwars, maar de vraag was of het zijn woorden waren of
Pippa die haar ‘hulp’ had geweigerd. In ieder geval voelde Leighton weinig behoefte om tussen dit beginnende katten gevecht terecht te komen. Hij nam een grote slok van zijn bier en pakte zijn telefoon uit zijn zak, waarna hij een berichtje naar zijn beste vriendin stuurde.
Aspen
SOS.
Liv is weer losgegaan met haar Bijbel-bullshit.
De spanning tussen Liv en Pip geeft me maagkrampen en de sfeer hier is nog kouder dan de noordpool.
Kom alsjeblieft hierheen om wat leven in de brouwerij te gooien.
Leighton keek pas weer op toen
Olivia begon over het spelen van een drankspelletje. Ergens kon hij het wel waarderen dat zijn vriendinnetje zo hard probeerde het wat gezelliger te maken, maar er heerste een onoplosbare spanning tussen de twee dames en tussen
Olivia en hem dat Leighton er ongemakkelijk van werd. Nou ja, hij speelde het spelletje maar mee. In ieder geval totdat
Aspen hem van deze situatie zou verlossen. “Nee, ik heb ook nog nooit in een plantenbak gekost,” antwoordde Leighton op
Olivia’s Never Have I Ever vraag. Hij bekeek zijn vriendinnetje voor enkele tellen. Het schuldgevoel dat zich al een tiental minuten aan het opborrelen was, begon hem zwaar aan te voelen. Hij beet op zijn onderlip en legde zijn armen over haar middel heen, waarna hij het meisje tegen zijn borst aan duwde. Daarna boog hij zich voorover om wat kleine kusjes rond haar oor te drukken.
“Ik geef je vanavond een van mijn oversized sweaters, oké? Daar lijk je zo klein en schattig in. Dan kunnen we daarna in bed knuffelen. En misschien gun ik je zelfs een klein pleziertje,” fluisterde Leighton in haar oor, terwijl hij glimlachte. Hij wikkelde zijn armen steviger om
Olivia’s middel heen en stond op het punt om zijn vriendin een laatste kus te geven, toen zijn telefoon weer klonk. Zou dat
Aspen zijn? Leighton wilde het negeren. Echter, na
Pippa’s woorden raakte hij wel heel benieuwd. Daarnaast was het moment nu toch al verpest. Met tegenzin liet hij
Olivia los en pakte hij zijn telefoon erbij. Het bericht dat op zijn scherm zag staan, liet hem ook fronsen.
Unknown
I know what you did last summer.
“Maar ik heb niks gedaan afgelopen zomer? Behalve veel tijd doorgebracht op het politiebureau,” zei Leighton. Tenzij de afzender dacht dat hij de moord had gepleegd en hem daarom dit stuurde. Langzaam trok hij wit weg, terwijl hij alsof verdoofd naar zijn scherm bleef staren. Als de persoon achter het bericht dacht dat hij de moordenaar was, en
Zackary en zijn familie ook, wie was er dan nog meer? Straks zou Leighton nergens meer welkom zijn door de onterechte reputatie die hij met zich meedroeg. Een een paar grote slokken dronk hij zijn tweede biertje op en bestelde hij een nieuwe. “Zijn.. Zijn wij de enige die dit bericht hebben gekregen denk je?” vroeg Leighton aan de twee dames, al wachtte hij niet op zijn antwoord voordat hij een bericht de klasgroep in stuurde.
Prescott’s Best Lawyers
Wie hier heeft er een bericht van Unknown gehad?
“I know what you did last summer”
Pip en ik kunnen niet de enigen zijn.