Aspen kan Jude’s hersenen zien ratelen, gedachten over elkaar heen tuimelend, waarop ze hem vermoedelijk heeft overvallen met de vraag of alles wel goed is. Natuurlijk was het niet helemaal goed, dat wist ze zelf ook wel. Met de gebeurtenissen van afgelopen jaar waren er maar weinig die voor de volle honderd procent, én in alle eerlijkheid, kunnen zeggen dat alles goed ging. Of ze nu bevriend waren met Bethany, of niet — het idee alleen al dat er een moord gepleegd was op schoolterrein moest een ieder van hen niet in de koude kleren zijn gaan zitten. De dader nog altijd een onbekende, gezien Aspen de huidige roddels voor geen seconde gelooft. Haar beste vriend mocht veel zijn misschien, maar absoluut geen moordenaar.
”Ja, alles is oké,” reageert Jude ondertussen.
Zachtjes bijt Aspen op de binnenkant van haar wang. Ze kon het hem niet eens kwalijk nemen dat hij loog, zelf had ze waarschijnlijk geen ander antwoord gegeven. Alles om maar te vergeten wat er gebeurd is, niet nadenkend over het misdrijf dat is gepleegd. Aspen is zich verder dan ook op geen enkele wijze bewust van de daadwerkelijke innerlijke strijd dat Jude met zichzelf voert — de reden waarom zijn ogen zo somber lijken te staan als hij naar haar kijkt. De reden van zijn afwijzing mede daarom eveneens ook onbekend. “Ik dacht even aan de gegeven speech, de leegte daarbinnen,” bekend Jude vervolgens. “Maar. . . Ik zou me moeten focussen op jou.”
Een korte vlaag van schuldgevoel maakt zich van Aspen meester. Waarom had ze hier zelf ook niet direct bij stil gestaan? Nee, de blondine deed juist haar best om niet bij alles omtrent Bethany stil te staan, omdat het haar anders een continue gevoel van onrust zou blijven geven. “Jude. . “ fluistert Aspen zacht zijn naam, maar Jude spreekt verder — zijn mondhoeken voorzichtig naar omhoog krullend, waarop de blondine in zijn armen stilvalt. “Ik kan straks ook nog drinken halen,” mompelt hij. Ondertussen verstrakken zijn handen zich weer rondom haar middel en trekt Jude Aspen weer dichter naar zich toe. “Straks is helemaal prima,” glimlacht Aspen voorzichtig, onderwijl Jude’s handen over haar rug heen glijden. Tot een van hen onder haar lange haren in haar nek blijft rusten, de ander laag op haar onderrug. geplaatst
”Ik heb hier de hele zomer over na kunnen denken,” mompelt Jude opnieuw. “Ik wil nu alleen aan jou denken.” Dit keer brengt hij zijn gezicht dichter bij dat van Aspen, wiens hart plotsklaps weer snellere slagen besluit te maken. Al helemaal wanneer zijn lippen vederlicht over de hare heen glijden. Niet alleen hij heeft uitgekeken naar dit moment, maar ook Aspen heeft verschillende keren aan hun kus gedacht. Of aan een nieuwe, die hopelijk plaats mag vinden. De verschillende berichten die zij hebben gestuurd, zijn een van de weinige, naast de gesprekken met Leigh, die Aspen heeft bewaard. Het was een zeldzaam gegeven voor de blondine.
”Denk dan even aan niets meer, alleen het hier en nu,” mompelt Aspen zacht, terwijl haar armen zich terug verstrakken rond Jude’s middel. “Laten we voor heel even vergeten wat er is gebeurd, waar de speech wel — of juist helemaal niet over ging.” Op haar beurt laat Aspen haar lippen plagend langs die van Jude glijden. Het zou zo gemakkelijk kunnen zijn om even aan helemaal niets meer te denken en volledig op te gaan in het hier en nu, maar Aspen weet dondersgoed dat de bubbel die zij en Jude nu pogen te creëren, nooit lang intact zal blijven. Op een kampvuur als dit, op een terrein als deze, en met tientallen leerlingen aanwezig, kon je er donder op tegen zeggen dat er wel ergens iets zou gebeuren.
”Laten we genieten van deze avond, voor hoelang hij ook mag gaan duren.”
|
![](https://i.pinimg.com/564x/9b/ce/63/9bce633f560acac13018ac14718f2c3d.jpg)
![](https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQdYWjA8pXSbNneg0XJYdRRzKrxTF_kntQnoeTLLTwc161ePTfh)
|