• hoi people,

    ik heb een nieuwe gitaar gekregen en kan er eigenlijk nog totaal niks mee. maar ik heb wat vragen:
    -weet iemand hoe je een gitaar moet stemmen? want ik heb het opgezocht, maar ik krijg nergens een duidelijk antwoord
    -weet iemand nog goede filmpjes om gitaar te leren spelen? meestal als ik op een filmpje klik, dan beginnen ze meteen met een liedje


    Everything is possible,you just had to believe

    Ik heb een apparaat waarmee je de gitaar kan stemmen, dus bij mij gaat het heel makkelijk.
    Maar misschien kan je op Google wat zoeken?

    Heb je een elektrische of een akoestische gekregen?

    Stemmen doe je met een stemapparaatje, als je net begint is het makkelijk om er één te nemen, met een wijzertje, die in het midden terecht komt als je op de goede toon komt. Sommige kunnen het op gehoor, maar dat is heel moeilijk. Je hebt ook stem apparaatjes die een bepaalde toon geven, en dan moet je op je gehoor daar na toe stemmen maar dat is ook minder goed vind ik dan gewoon een met een wijzer.

    Nee geen idee, misschien gewoon blad muziek? Guitar hero, of http://www.ultimate-guitar.com/ is ook handig voor tabs.

    ik heb een akoestische gitaar. ik zal eens kijken voor een stemapparaat. misschien dat een van mijn vrienden er nog een thuis hebben
    bedankt


    Everything is possible,you just had to believe

    Simbaaa schreef:
    ik heb een akoestische gitaar. ik zal eens kijken voor een stemapparaat. misschien dat een van mijn vrienden er nog een thuis hebben
    bedankt


    Heeft iemand in je familie er misschien verstand van? Dan kan die hem misschien stemmen doormiddel van de klank, al is het dan natuurlijk nogsteeds niet heel goed gestemt.

    Ik heb zelf voor mijn gitaar een app om de gitaar te stemmen. Die app werkt prima. (:


    :)

    Als ik een gitaar met kerst krijgt, laat ik je weten :Y)

    [ bericht aangepast op 2 dec 2013 - 17:35 ]


    -

    Imagines schreef:
    Ik heb een apparaat waarmee je de gitaar kan stemmen, dus bij mij gaat het heel makkelijk.
    Maar misschien kan je op Google wat zoeken?


    + Ik had volgens mij nog wel wat kanalen. Ik weet niet of Engels een probleem is?


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Foxfire schreef:
    Heb je een elektrische of een akoestische gekregen?

    Stemmen doe je met een stemapparaatje, als je net begint is het makkelijk om er één te nemen, met een wijzertje, die in het midden terecht komt als je op de goede toon komt. Sommige kunnen het op gehoor, maar dat is heel moeilijk. Je hebt ook stem apparaatjes die een bepaalde toon geven, en dan moet je op je gehoor daar na toe stemmen maar dat is ook minder goed vind ik dan gewoon een met een wijzer.

    Nee geen idee, misschien gewoon blad muziek? Guitar hero, of http://www.ultimate-guitar.com/ is ook handig voor tabs.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Givens schreef:
    Ik heb zelf voor mijn gitaar een app om de gitaar te stemmen. Die app werkt prima. (:

    Hoe heet die app ;)
    Ik zat toevallig met dezelfde vraag over het stemmen haha


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Huaso schreef:
    (...)
    Hoe heet die app ;)
    Ik zat toevallig met dezelfde vraag over het stemmen haha

    gStrings, geloof ik. Gratis.


    :)

    Givens schreef:
    (...)
    gStrings, geloof ik. Gratis.

    Dank je wel!!


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Huaso schreef:
    (...)
    Dank je wel!!

    You're welcome. (:


    :)

    Je kunt een gitaar ook stemmen met de harmonics op de fretten 5 en 7 en daarmee bij de e7 en de b5 te beginnen. Maar dat is, vind ik zelf, enorm moeilijk, dus doe ik het liever met een stemapparaatje. Een app valt ook prima te gebruiken.

    Ga op youtube zoeken naar bijvoorbeeld dit. "Get Lucky Guitar tutorial" op die manier vind ik ook best vaak tutorials voor nummers.


    Yongguk & Daehyun <33