Onrustigheid straalde van Max af. Het was niet gedrag dat ze van hem gewend was. Ze wilde weten wat er allemaal in dat knappe hoofd van hem omging. Het kostte al moeite om op de les te concentreren, met die akelige dementors als onderwerp. Max zo naast haar maakte het niet makkelijker. Mads deed haar best om hem wat moed in te praten. Er waren ergere dingen die Pandora kon doen dan met een jongen zoenen. Ze betwijfelde ook of de meeste andere jongens dat erg zouden vinden. Zolang het gefrummel met Ashley afgelopen was wanneer ze echt in een relatie kwam. Al zag ze Pandora niet zo snel in een relatie. Die meid zou eerder per ongeluk in een relatie belandden, zonder het zelf door te hebben. Deels om hem af te leiden, deels om hem te plagen, belandde haar op zijn bovenbeen, waarbij ze haar meest onschuldige blik op zette. Meestal deed dat het wel voor Max. Lang leve tussenuren. Er waren weinig vakken nuttelozer dan Muggle Studies. Ze werd misselijk van het idee alleen al om les te hebben over hun.
”Mads.” Zijn stem klonk sissend. Hij liet haar hand liggen. In the pocket.
”Ja?” vroeg ze, alsof ze zich van geen kwaad bewust was en niet door had wat haar hand op zijn bovenbeen met hem deed. De les was net afgelopen toen dingen interessant werden. Wat teleurgesteld liet ze haar hand zijn been afglijden.
“Jouw slaapzaal of de mijne? Of wil je ergens anders naar toe?” Hij kon nog altijd haar slaapzaal niet inkomen, dus dat antwoord was duidelijk. “Maar eerst moet ik iets anders doen.”
Mads kreeg niet de kans om te reageren. Haar vriendje stapte op Ashley af. Oh Merlin. Ze zag zijn gebalde vuist al aankomen voordat deze tegen Ashley’s kaak aanknalde. Er zat zoveel kracht achter dat Ash samen met de stoel naar achteren viel. Tenzij Max echt schade had aangericht, waarschijnlijk niks wat zonder een goede healing charm niet te fixen was. Binnen enkele seconden was Max verdwenen. Mads sloeg haar ogen ten hemel. Dit was niet bepaald een goede manier om je reputatie hoog te houden. Verdomme, Max. Waar ze eerst haar tijd wilde nemen, pakte ze vluchtig haar spullen in toen Joakim zich achter Max aan haastte. Oh, absoluut niet dat hij Max hier over ging aanspreken, of wat voor plan hij ook in zijn hoofd mocht hebben. Met doelgerichte stappen liep ze achter Joakim aan. Buiten het lokaal gleed haar hand naar haar toverstok, haar ogen nog op de Gryffindor voor haar gericht. Voor ze echter iets kon doen, slingerde een jonge Slytherin een opmerking naar zijn hoofd. “Hé, joh, hoeft die pik van jou echt nergens in?” En zo makkelijk was Joakim’s aandacht afgeleid.
Mads had haar hand weer naar beneden laten zakken en zette grote, onschuldige ogen op toen hij zich omdraaide. “Sorry voor Max,” verontschuldigende zich. “Ik ga wel even met hem praten.” Haar blik gleed naar de rug van de jongejaars Slytherin die al bijna de gang uit verdwenen was. “En mijn jongere afdelingsgenoten beter opvoeden. Niks aantrekken van wat hij zegt.” Ze gaf Joakim een kleine bemoedigende glimlach, al had ze geen flauwbenul waar het jonge kind op had gedoeld. Het interesseerde haar ook niet. Zodra ze Joakim haar rug had toegekeerd, rolde ze met haar ogen. Gryffindors ook altijd met hun heldhaftige gedrag. Ooit gingen ze dat nog met de dood bekopen. Niet geheel een ramp.
Dankzij Max lange gestalte was hij gemakkelijk te ontdekken tussen de andere studenten wiens les net was eindigd. Mads zette meer vaart achter haar pas om hem bij te kunnen benen. Eenmaal naast hem, pakte ze zijn hand vast en kneep er zachtjes in. De gang waar ze in liepen was veel te rumoerig om te kunnen praten. Over een kwartier begon de volgende les weer en zou het een stuk rustiger moeten zijn, maar zoveel geduld had ze niet. Ze trok Max de eerste en beste enigszins verlaten gang in die ze zag. Eigenlijk vond ze het niet heel erg dat deze wat wredere kant van hem naar boven kwam, maar dat kon ze lastig letterlijk tegen hem zeggen. Het was ook nog altijd niet verstandig om zoiets publiekelijk te uiten.
Max,” zuchtte ze zachtjes. “Ik snap dat je boos bent op Ash. Ik zou ook boos zijn als ik een jonger zusje had en iemand op een ongepaste manier aan haar zou zitten, maar wees voorzichtig, alsjeblieft? Ik wil niet dat mensen slecht over je denken…” Mads inspecteerde zijn handen, maar het slaan van Ash had geen wondjes achtergelaten. Ze bracht zijn handen naar lippen en drukte er een zachte kus op. Een deel van haar wilde vragen of alles wel okay ging, ook nog over de afgelopen de avond. De dingen die Zaheer had uitgekraamd zaten haar nog steeds niet lekker. Met hem moest ze ook nog een hartig woordje spreken. Net zoals in de les was de kans klein dat Max daar nu antwoord op zou geven. Een ander deel van haar wilde hem het liefst afleiden van wat er in zijn hoofd om ging. De optie waar ze uiteindelijk voor koos. Mads stapte naar voren, plaatste haar handen op zijn borstkas en keek omhoog, een twinkeling in haar ogen. “Ik heb liever dat je die spieren van je voor andere dingen gebruikt…”
|
|