• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Kris



    Kris wierp een blik op de paar bloedsporen die over zijn lijf liepen. De wonden prikten venijnig, maar hij ging er vast niet dood aan.
          ‘Nee,’ zei hij toen. ‘I’m fucked anyway.’ Hij grimaste. ‘Letterlijk, waarschijnlijk. Ik geloof er geen barst van dat ie me laat gaan als jij me zou helen. Waarom zou hij? Ik ben gevaarlijk voor hem en ik heb vandaag in al mijn stomheid bewezen dat zijn dreigement om Fox wat aan te doen als ik niet doe wat hij zegt, ook niet meer werkt. Waarschijnlijk gebruikt ie me een tijdje als speeltje, frustreert het hem uiteindelijk dat ik niet breek en maakt hij er een einde aan.’ Hij haalde zijn schouders op. ‘Beter denk je aan je zus – en aan jezelf, niet te vergeten. Je hebt een mooie gave, Fayr. Zou zonde zijn als die alleen gebruikt wordt zodat die lul zijn slachtoffers steeds opnieuw kan martelen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Adam voelde de last op zijn schouders alleen maar zwaarder worden. Hij wilde het best proberen, maar toch liever niet op een moment dat er zó veel van afhing. Hij werd er ontzettend zenuwachtig van en kneep onbewust in Merrins hand. Natuurlijk wilde hij helpen, maar wat als het niet lukte? Als er een arm of been van Jester achterbleef? Er was nog geen Fayr die kon helpen!
          ‘Ik weet het niet…’ mompelde hij.
          ‘Als het misgaat is er toch niets verloren?’ vroeg Fox. ‘Dan schrijf je gewoon een brief naar ons en schuif je die een paar uur geleden onder de deur door. Dan proberen we wat anders.’
          Dat was misschien ook wel weer waar. Adam beet op zijn lip en keek Merrin aan. Zijn vriend gaf een kneepje. Welke keuze hij zou maken, zijn vriendje zou erachter staan.
          ‘Kan Vienna je niet met rolstoel en al naar boven tillen?’ vroeg hij, waarna hij tussen de twee heen en weer keek. ‘Als ze ook de anderen laat zweven…’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Vragend keek Jester opzij naar Vienna. 'Denk je dat je dat zou kunnen?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna



    Ze knikte. "Of ik mensen kan laten zweven? Eigenlijk niet," zei ze aarzelend. "Ik heb er laatst wel met een vriend over gehad. Theoretisch gezien als ik hun kleding kan laten zweven of de stoel waarin ze zitten, dan moet ik iemand kunnen laten vliegen, maar ik heb het nog niet uit kunnen proberen. Jou omhoog krijgen in die rolstoel het dak op moet een eitje zijn, maar dat andere moet ik even uitproberen ben ik bang." Ze keek naar Jester en toen naar de anderen, maar sprak toen toch haar twijfel uit. Als dit plan echt moest slagen, dan moesten ze er zeker van zijn dat ze iedereen konden vertrouwen. En Vienna snapte niet hoe Jester zo erg op Nish kon bouwen. Nish die vroeger veel te dikke maatjes met Zebediah was geweest, die Yrla pijn had gedaan, die verdorie hen leugens had opgezadeld gisteravond.
          "Maar weet je zeker dat je op Nish kan vertrouwen?" vroeg ze hem terug. Vienna haalde haar schouders op. Ergens voelde het verkeerd om aan de nieuwe vriend van Onyx te twijfelen, want ook Vienna zag heus wel dat Onyx om hem gaf. Ze keek even twijfelend naar Fox. Dat hielp, want Fox hoop op zijn gezicht liet zien hoeveel er van deze uitwisseling af hing. Niet alleen haar beste vriendin liep gevaar, maar ook Fox vriend. En nu Yrla er niet was, was het toch makkelijker over hem te praten. Ze moest dat gesprek ooit nog eens met Yrla aangaan dat ze absoluut niets moest weten van Nish, maar ze wist niet hoe. En het feit dat Nish niet voor haar neus zat, dat hielp ook.
          "Sorry dat ik het zeg, maar ik vertrouw hem absoluut niet. Vroeger was hij dikke vrienden met Zebediah. Hij komt wonderbaarlijk opdagen vlak nadat Romeo was verdwenen. Hij loog over de dood van Dezi en nou ja, hij heeft Fox voor de gek gehouden. Wat zegt dat hij je niet gewoon straks een duw geeft in de richting van Zebediah, zodat de teleporteur straks jou meeneemt naar weet-ik-veel-waar?"
          Gek genoeg was het ergens opluchtend, eindelijk eens vrijuit gesproken te hebben over haar twijfels van Nish. Ze hoopte maar gewoon dat de jongens het ook in zouden zien dat hij niet te vertrouwen was.

    [ bericht aangepast op 1 mei 2021 - 17:02 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    'We hebben hem uitgehoord met waarheidsserum én Jes' gave,' antwoordde Onyx. 'En geloof me, hij heeft net zo veel reden om Zebediah te haten als jij.'
          Misschien gaf hij hiermee te veel weg, aangezien Vienna wel een hele gegronde - en vergelijkbare - reden had om Zebediah te haten, maar hij wilde niet dat anderen nog langer aan Nish' motieven twijfelden en op één hoop met die klootzak werd gegooid. 'We kunnen hem vertrouwen. In drie jaar tijd kan er een hoop veranderen. Daar ben ik toch wel het levende voorbeeld van, anders had ik nu op mijn kamer gezeten en Fayr lekker aan haar lot overgelaten.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr



    'Alsof ik daar iets aan kan veranderen.' Haar antwoord klonk zelfs haar bitter in de oren en ze durfde Kris niet meer aan te kijken. Hij was hier degene die vastgeketend zat en die zojuist nog bedreigd was met de dood door duizend sneden, en nou was zij de persoon die het opgaf. Ze zat niet eens vast, ze had wel een mes in haar zak zitten en had geen sleutel in het slot gehoord of wat dan ook. Waarschijnlijk zou de deur gewoon opengaan ook als ze het probeerde. Maar waar zou ze heengaan? Ze kon nauwelijks op haar benen staan. Haar gave was mooi, ja. En ze wist best dat ze levens had gered en dat de helft van hun afdeling er zonder haar niet meer geweest zou zijn. Maar verder? De tranen brandden opeens achter haar ogen. 'Je hoorde hem ook, ik ga toch niet meer terug. Ik ben niet zoals jij. Iedereen kan me zomaar oppakken en meenemen en daar heb ik verder vrij weinig tegenin te brengen, tot iemand anders me komt redden.' En ze haatte dat.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna



    Ze keek even peilend naar Onyx. Waarheidserum? Bestond er zoiets? Ze zuchtte. "Je klinkt net als Yrla," zei ze zachtjes mompelend. Die was er ook al zo glashard van overtuigd dat Nish veranderd was in drie jaar. Zij geloofde er nog altijd geen ene snars van. En hoe Onyx ook beweerde dat ze hem overhoord hadden met wat dan ook, Nish vertrouwen zou ze nooit doen. Ze geloofde voor geen ene seconde dat Nish veranderd was, maar nu was misschien niet het moment om daaraan te twijfelen. En ze had ook niet echt het gevoel dat ze bij Jes of Onyx gehoor zou krijgen van haar vermoedens.
          Ze zuchtte nogmaals. "Goed, als jij het zegt. Maar ik vertrouw op jou en Jes. En niet op hem. Als jullie willen dat ik met hem samenwerk om Fayr te bevrijden, best. Als Fayr maar terugkomt."

    [ bericht aangepast op 1 mei 2021 - 17:12 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    'Thanks, Vie. Denk je dat als je de kans hebt om te oefenen met je gave dat je dan iedereen over het dak heen en weer kan laten zweven? Onyx kan een droom voor je maken, dan heb je geen last van spierpijn voor de uitwisseling begonnen is.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna



    "Ik ga mijn best doen," zei ze vastberaden. Ze keek even naar Onyx en glimlachte naar hem. Dat klonk eigenlijk best goed, kunnen oefenen zonder spierpijn en ze had nu al stiekem zin in de droom.


    It's never gonna happen, Guys.

    Kris



    Kris snoof. ‘Jij hébt tenminste een of ander samengeraapt reddingsteam klaarstaan en misschien lukt het ze ook nog wel om je hier vandaan te halen. Ik had helemaal nergens uitzicht op; de enige die me überhaupt gemist heeft is mijn vriend en die dacht dat ik dood was. Oh ja – en mijn zogenaamde beste vriend die me hier überhaupt heen heeft gestuurd!’ Hij haalde diep adem en kneep vloekend zijn ogen dicht.
          Ja joh, anders ga je ook nog even janken. Jij lijkt wel fucking ongesteld vandaag, man.
          ‘Maar nee, je bent niet zoals ik,’ bromde hij. ‘Denk je dat ik hier vrijwillig ben gaan zitten ofzo? Ik had er net zo weinig over in te brengen als jij.’ Hij onderdrukte een zucht. ‘Dit gaat ons niet helpen. Wanneer denk je dat je weer opgeladen bent? Wie weet kunnen we mijn handen eraf snijden, de boeien eraf halen en de boel weer helen en zo een fucking Frankenstein van me maken.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr



    Ze schrok van zijn uitbarsting, en vervolgens werd ze boos op zichzelf dat ze zo reageerde. Als een stom, bang konijntje. Ze wist niet wie Kris bedoelde met die vriend die hem verraden had, maar nu leek het haar maar beter om er niet naar te vragen. Kris had gelijk. Hij zat hier evengoed vast als zij en misschien nog wel erger. Haar blik gleed weer even naar de deur, tot het voorstel van Kris al het bloed uit haar wangen deed wegstromen. 'Je handen eraf snijden?' herhaalde ze ontzet, terwijl haar maag zich omdraaide van ellende. Dat kon ze toch nooit doen, ze was een heler!
          En helers doen toch nóóit iemand kwaad en blijven altijd netjes in hun torens wachten op de witte prins en zijn knappe paard? Kom nou. Wie wilde hier nou geen stom, bang konijntje zijn? Phone zou er in ieder geval niet lijkbleek bij wegtrekken, bij zo'n voorstel en... en Onyx ook niet. En Jester zou allang iets beters verzonnen hebben. Maar nee, zij zat in een hoekje te kniezen over hoe kwetsbaar ze wel niet was.
          Fayr beet hard op haar lip en dwong zichzelf een beetje helder na te denken. 'Om dat te kunnen met het idee dat je ze daarna ooit weer kan gebruiken? Een dag. Op zijn minst, en hier waarschijnlijk zelfs twee als ik niet kan slapen en eten.' Ze slikte en wist nou al helemaal niet meer waar ze moest kijken en hield het uiteindelijk maar op de deur. 'Als hij niet op slot zit,' begon ze toen. 'Waar kan ik dan heen?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox


    Fox voelde enthousiasme opborrelen bij de ideeën die over en weer gingen. Hij zag het al helemaal gebeuren. Dit moest gewoon lukken! Het klonk allemaal superslim. Kris en Fayr ruilen voor Romeo. ‘Hoe laat gaan we dit doen?’ vroeg hij. ‘En – kan ik verder nog iets doen? De wacht houden?’
          ‘Blijf jij maar gewoon hier,’ antwoordde Onyx. ‘Zebediah is ook weer niet zo achterlijk dat hij een rondcirkelende uil niet voor jou aan ziet. Straks zet ie een mes op Kris’ keel en belooft ie z’n strot door te snijden als jij niet braaf met hem meegaat.’ Zijn mondhoek krulde omhoog. ‘Ga al je romantische shit maar klaarzetten, jullie hebben vast nog wel wat in te halen. Hij kan vast geen seconde langer van je afblijven.’
          Onyx gaf hem een knipoog.
          Fox voelde een blos langs zijn wangen trekken. Hij kreeg het opeens bloedheet en knikte een beetje schaapachtig.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    De rest van de tijd namen ze met zijn allen de details van het plan door. Merrin was ergens opgelucht dat hij niet hoefde te helpen, al vond hij het aan de andere kant ook wel jammer. Toen het plan duidelijk was, keek Merrin een beetje aarzelend naar Jester. Hij zag er niet echt goed uit en daarmee zou hij niet echt een goede indruk maken. Fayr mocht er dan niet meer zijn, maar er waren meer helers op de school. "Jester. Uhm, aangezien ik niets hoef te doen. Toen ik in een rolstoel zat, was er een meisje van de Elephants, Helene. Zij heeft mij toen geholpen weer met lopen, misschien kan ze jou ook helpen?" Merrin keek een beetje aarzelend op naar de roodharige jongen. Hij wist niet zo goed wat hij nu tegenover Jester voelde, wat hij van hem moest denken. Maar hij wilde hem niet met de verwondingen laten zitten, dat verdiende hij niet. Hij probeerde een kleine glimlach naar de jongen te werpen, maar dat ging toch iets lastig door het ongemak wat Merrin voelde door de rolstoel, het feit dat het jester was en zijn verwondingen. Om een of andere reden was het toch allemaal ietwat confronterend.

    [ bericht aangepast op 1 mei 2021 - 21:31 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Kris



    Twee dagen.
          Zebediah kennende ging hij niet zo lang zitten wachten.
          ‘Kijk eerst maar of de deur open is.’
          Anders konden ze beter tijd besteden aan een plan om dat mes dat Fayr had opgeraapt straks in Zebediahs nek te krijgen.

    [ bericht aangepast op 1 mei 2021 - 21:22 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Toch ietwat verrast keek Jester de jongen aan. Het idee van de Elephant heler was ook al door zijn hoofd heen geschoten, maar gezien ze eigenlijk geen contact hadden met die afdeling en het hem sterk had geleken dat Kijo zomaar haar heler zou uitlenen, had hij het ook al weer verworpen. 'Zij heeft je toen geholpen? Ik dacht dat Fayr dat had gedaan.' Hij blikte even kort opzij naar Onyx en knikte. 'Ja, als je haar nog spreekt zou dat op zijn. Wat ze ook kan doen, alle hulp is van harte welkom. Als je er maar niet een wederdienst tegenover moet zetten ofzo waardoor je later in de knel komt.'

    [ bericht aangepast op 1 mei 2021 - 21:44 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.