TROUBLE NEVER
LOOKED SO GOOD.
|
Nikia's lied eentje die hij uiteraard kent, waar hun vorige Glee leraar zich meer bezig hield met oudere liedjes, kun je bij Elias met alles aankloppen. Het Charlie Puth en Megan Trainor liedje eentje die niet gepast is om daadwerkelijk mee te zingen — waardoor hij maar niet besluit in te springen op dat vlak. Het ivoor bespelen is daarom zijn voornaamste zet.
Het schrapen van zijn keel laat overduidelijk reageren, zo kijkt ze over haar schouder, maar de valse noot die ze hiermee bepaalt eentje die hem toch een triomfantelijk gevoel weet te bezorgen. Nikia's lippen beiden overduidelijk de nodige beweging, meer voor haarzelf dan daadwerkelijk voor hem — al houdt hij de bewegingen zorgeloos bij vanuit zijn ooghoek. Het ietwat donkerder kleuren van haar kijkers iets dat hem niet ontgaat. De enige reden dat hij dit daadwerkelijk opmerkt omdat het nog in zijn geheugen gegrift staat. Evenals het feit dat hij zo dichtbij zit.
Zijn gevatte opmerking eentje die niet geheel lekker lijkt te vallen, al verwacht hij meer dan dat van Nikia. Hij kent haar voldoende om te weten dat er meer achter die chocoladebruine kijkers schuilt, evenals hoe gehaaid haar eigen tong kan zijn.
'Ik zal de leraar straks om bijles vragen dan.'
En daar is het. De uitdagende fluistering eentje die hem zijn mondhoek wat doet laten optrekken. Soepel valt ze mee in het deuntje dat hij ongestoord weet verder te spelen, krachtiger — waar hij dit niet besluit aan te pakken. Met een simpel knikje maakt hij haar duidelijk dat het een plan is, besluit er verder dan ook geen woorden over vuil te maken. Ze weten beide dat Nikia, evenals Luna, geweldige kansen hebben als ze zo doorgaan.
'Is dat zo, hm? En u weet vast wie dat is, nietwaar?'
Een daadwerkelijk antwoord kan Elias echter niet geven, ondanks zij nabijheid tot de jongedame. Haar geuren en reacties maken het dat herinnering van gisteravond opspelen, inclusief de ijskoude douche achteraf. Letterlijk én figuurlijk. Het erkennen van Ariel levert hem enkel de namen van de twee pianisten. De toon en uitdrukking erachter iets dat hem naar de brunette naast zich laat kijken. Deze trekt zorgeloos haar schouder op, alsof dat een duidelijke indicatie is. Hier is hij nog niet klaar mee.
'Let's Marvin Gaye and get it on.'
Terwijl de aantrekkelijke stem van de dame naast hem de laatste klanken van het liedje zingt, speelt Elias de laatste noten zorgeloos verder — of zo komt het over althans. 'It's on.' De fluistering eentje welke Nikia alleen op zou kunnen vallen, waarna hij zichzelf nonchalant weet om te draaien en op weet te staan vanaf het bankje. Bij het zien van het aantal leerlingen dat al aanwezig is glimlacht hij vrijwel direct — tracht hiermee zichzelf af te leiden van een adembenemende brunette.
Ditmaal schraapt Elias zijn keel om duidelijk te maken dat hij aandacht wil — luider en autoritair. Om het helemaal kracht bij te zetten klapt hij tweemaal in zijn handen. 'Hey, welkom. Ik zie al een aardig grote groep, dat maakt me blij te zien!' De omschakeling iets dat de leraar makkelijker af lijkt te gaan dan verwacht, waardoor de glimlach op zijn gezicht oprecht is, terwijl hij zijn ogen over de leerlingen laat glijden. 'Om maar met de deur in huis te vallen. Ik ben Meneer Mousa, maar zeg gerust Elias. Ik ben jullie nieuwe Glee leraar. Zoals velen wel weten heeft Mr. Schuester geen tijd meer om in te springen, dus jullie zullen het met mij moeten doen.' Zijn toon en uitdrukkingen overduidelijk vermakelijk en enthousiast.
'Misschien dat het goed is eerst te starten met de nieuwe leden? Ik had meegekregen dat audities hier een grote rol spelen, dus misschien is het fijn als deze vandaag al een lied gaan zingen? Het mag je favoriete lied zijn, zoals het thema is, maar voel je verder vrij te gaan voor wat je wilt,' legt hij uit, terwijl hij nonchalant de ruimte bewandelt. Zijn ogen glijden over de leerlingen heen, terwijl een glimlach op zijn gezicht te vinden is — waaruit daadwerkelijk zal blijken hoe blij hij met deze kans is.
Net wanneer Elias de eerste persoon wil aanwijzen, waarvan hij zeker is dat deze niet in Glee Club zit, lijkt zijn bestelling aangekomen te zijn. Eén van de cheerleaders, welke hij eerder aan het werk heeft gezet ermee, komt aanwandelen met nog twee vriendinnen, ladingen vol McDonalds. Burgers, friet, nuggets, sauzen en drinken. Alles is aanwezig. Dankbaar knipoogt hij naar de dames. 'Bedankt!' Heupwiegend wandelen ze weer de choir room uit, terwijl Elias begint met het uitpakken van de lading aan voedsel. 'Of misschien gaan we eerst wat eten? Het eten stalt hij uit op de tafel, welke hij eerder al neergezet had.
|