Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom de mensen die op Cayline hebben gestemd zich daarvoor moeten verdedigen. Bij de eerste stemming vond ik haar en IrishNialler even verdacht. Bij de tweede stemming dacht ik er ook even over om op haar te stemmen. Ik denk dus dat dat ons niet echt verder kan brengen. Ik heb geen idee of we echt ergens een goede theorie op kunnen bouwen. Het idee dat de virussen elkaar misschien verraden lijkt me de beste kans om te winnen, maar ik vrees dat ze nu voorzichtig gaan doen. Als ik een virus was zou ik nu nerveus worden en me beginnen te verdedigen. Over verdedigingen weet ik alleen dat je, of je nu virus of burger bent, meestal hetzelfde soort argumenten gebruikt. Inhoudelijk zegt een verdediging of uitleg dus niets.
Ik besef dat ik heel aanvallend klink, aangezien ik momenteel wat de verdachtste ben ( de virussen moeten echt blij zijn dat ik in het spel zit en verdenkingen aantrek) en eigenlijk haalt mijn redenering van daarnet over verdedigingen ook deze tekst onderuit.
Maar wat ik uiteindelijk dus wil zeggen is dat ik het vreemd vind dat Ridistrin eerst alleen een verklaring gaf voor haar stem tijdens de eerste nacht, terwijl het duidelijk was dat veel mensen niet goed wisten op wie ze moesten stemmen. Het is raar dat de uitleg voor haar tweede stem pas later komt.
Langs de andere kant heb ik geen flauw idee of ze daarom ook echt een virus is. Ik begrijp dat veel burgers zich nu ook gaan verdedigen, want we kunnen niet veel fouten meer maken. Als we vandaag opnieuw een burger doden, staan we er heel slecht voor.
Verder weet ik dat het verdacht is dat ik Ridistrin aanval, want ik sta bovenaan haar lijstje met verdachten, terwijl ik meestal bij de "redelijk verdachten" werd gerekend door andere mensen. Ik heb niet echt een verdediging voor het feit dat ik dus net haar aanval, maar het viel me wel op dat ze redelijk zachte uitdrukkingen gebruikt om te zeggen hoe verdacht ze iedereen vind. Ofwel doet ze dus voorzichtig (wat past bij haar verdediging over haar stem op Cayline), ofwel is dit gewoon haar schrijfstijl. Zou een verdachtenlijst maken een goed afleidingsmanoeuvre zijn als je de aandacht niet op jezelf wil hebben?
(Dit was dus mijn veel te lange bijdrage aan de discussie. Ik weet niet of Ridistrin of ik er nu verdachter door geworden is. Ik vraag me echt af hoevaak ik het woord "verdacht" gebruikt heb.)
Cool, je kan hier iets schrijven! Ik zou hier graag iets gedenkwaardigs zetten, maar dan moet je te veel onthouden