• Hoi iedereen! Ik hoop dat ik hier het juiste subforum te pakken heb, haha.

    Ik ben al een paar dagen 's avonds aan het schrijven aan een nieuwe fic - en hij is zeker nog niet af, maar ik zou graag wat indrukken hebben voor ik veel verder schrijf. Een tweede paar ogen kan nooit kwaad. (; Ik heb het document even in docs gegooid, zodat ik het makkelijk kon delen. Je kan het hier vinden.

    Korte samenvatting:

    Harry Potter-fandom, jaren 1960, een meisje heeft last van woede-uitbarstingen en verliest al vaker eens de controle meer over haar krachten. De laatste jaren zijn die episodes geminderd tot op het punt dat ze dacht dat ze helemaal weg waren, maar nu (tijdsperiode van de fanfic) komen ze weer op. Haar vrienden helpen haar zoeken en op een dag denkt Emma, een vriendin, dat ze het gevonden heeft - maar Rachel verzekert haar ervan dat ze geen obscurus is. Ze heeft die optie namelijk jaren geleden reeds besproken met enkele professoren en samen waren ze tot de conclusie gekomen dat dat het niet kon zijn.
    Maar haar woedeaanvallen en episodes van controleverlies komen weer op, en Rachel voelt dat de tijd dringt - en ze weet dat ze te weten moet komen wat er met haar scheelt, wil ze het overleven.


    Goed, dat was een snel geschreven samenvatting, maar dat is een beetje de rode lijn door het kortverhaal. Ik verwacht dat, eenmaal het af is, het ergens tussen de 10K en 20K woorden gaat hebben. Wat extra dingetjes over het verhaal:

          > Zoals je zult merken, probeer ik "magie" door een andere lens te bekijken. Idem het concept "obscurus". Dat wordt een beetje duidelijk in dit deel, maar zou nog duidelijker moeten worden eenmaal de rest geschreven is.
          > Ik was al aan het schrijven toen ik me bedacht dat ik er zeker rekening mee moet houden dat het verhaal niet al te veel op dat van Fantastic Beasts gaat lijken. Als je op een bepaald moment denkt "nou, dit lijkt er echt té veel op", laat het me alsjeblieft weten! (Ik spook namelijk al een paar jaar met het idee in mijn hoofd - alhoewel ik het nooit opgeschreven heb -, en heb me pas recentelijk bedacht dat een soortgelijke verhaallijn eigenlijk behandeld wordt in FB ... sowieso zal het er meer van afwijken zodra ik de rest geschreven heb)
          > Het hele excerpt is ongeveer 3000 woorden lang en eigenlijk deel van één hoofdstuk, maar voor het gemak heb ik horizontale lijnen tussen de kleinere eenheden geplaatst - die eenheden zijn ook hoe ik het ongeveer online zou zetten, mocht ik dat ooit doen, haha.
          > Ik heb dit hele excerpt geschreven zonder terug te lezen: er zullen dus zonder twijfel typfouten of vreemde zinsconstructies in staat. Voel je alsjeblieft niet verplicht die allemaal te gaan zoeken of aan me door te geven. Je mág natuurlijk altijd, maar dat is een heel werk en lang niet wat ik van jullie wil vragen, haha.

    Eigenlijk zoek ik gewoon iemand die wat feedback kan geven op de vlotheid van het verhaal en de verhaallijn: loopt het lekker? Is het enigszins logisch? Is het niet te gefragmenteerd? Is de structuur wat duidelijk? Zoals ik dus al zei: voel je zeker niet verplicht editor te gaan spelen. (:

    Alvast super bedankt! x

    [ bericht aangepast op 1 mei 2020 - 11:37 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried