• Ik heb echt geen idee of dit het juiste plekje is om mijn vraag te plaatsen, maar de andere onderwerpen stonden er nog verder van weg XD

    Mijn vraag ; voor een sollicitatieprocedure heb ik een VOG nodig, omdat ik echte 2 jaar in Amerika heb gewoond (09-2014 tot 09-2016) willen ze over deze periode ook een VOG hebben maar ik heb dus geen idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. Ik heb al contact gehad met justis en mijnverklaring en die verwezen mij door naar de ambassade van Amerika. Op hun website heb ik dus gekeken, maar ook daar kan ik niks vinden... Heeft een van jullie nog ideeen waar ik kan zoeken, of hoe dit in zijn werk gaat?

    Heet het daar niet Criminal Record? Ik heb dit gevonden, waar dit eigenlijk in staat:

    In some states, there are limits on what kind of criminal record information employers can access or request. Beyond employers, the people who can obtain a copy of your criminal record can vary greatly from state to state. For example, in Georgia, all felony convictions are public record and can be obtained with a name and birth date after paying a $15 fee. In other states, less serious convictions may not be easily accessed. Private companies also sell criminal records online, to anyone willing to pay a fee, although these records are not necessarily complete, because they include only information that is publicly available.


    I'm your little ray of pitch black.

    Heey! Thanks voor je help!! Maar als ik het goed begrijp is dat echt voor criminelen, ik wilde het aanvragen maar dan moet je invullen wanneer je crime is geweest maar die heb ik dus niet gedaan, wat je overigens niet kan invullen^^ XD Maar fijn dat je meedenkt!! ;D

    Daar was ik al bang voor, verder weet ik ook niet echt van een VOG in Amerika af, ik dacht dat het een Criminal Record was. Ik ben net even via de VOG wiki naar het Engels gegaan, en daar vertaald hij het dus inderdaad ook zo. Naar mijn weten is dat de enige VOG in Amerika, maar wie weet. ^^ Hopelijk vindt of krijg je een echt antwoord! ;D


    I'm your little ray of pitch black.

    Ik weet niet of het toevallig helpt, maar misschien dat je via je Amerikaanse werkgevers - als je daar gewerkt hebt - een brief/verklaring kan aanvragen waarin zij aangeven dat je goed je werk hebt volbracht? Heet zoiets niet een werkgeversverklaring ofzo, misschien ? Weet wel dat sommige Duitse bedrijven hier naar kunnen vragen. Wordt natuurlijk wat lastiger als je daar alleen gestudeerd hebt.
    Maar hoop dat de ambassade je misschien wel een beter antwoord kan geven en je een VOG kan krijgen :)


    WinterDawn

    Ik heb wat opgezocht en het heet daar Records Check of Police Clearance Certificate. In Amerika moet je dat blijkbaar aanvragen bij de politie, maar aangezien je daar niet bent op het moment, lijkt het mij dat je echt wel bij de ambassade gaat moeten horen. Heb je al contact met hen gehad?
    Ik kon zelf ook niet veel vinden, alleen dat je naar de ambassade gaat moeten gaan, haha.

    [ bericht aangepast op 26 feb 2020 - 19:08 ]


    Take me to wonderland

    Thanks voor jullie hulp^^ Het is inderdaad een Records Check of Police Clearance Certificate zoals dat heet. Maar dat gaat weer niet via de ambassade, die verstrekken alleen visa's (A) Die moet je echt via de plaatselijke politie in USA verkrijgen en daar ben ik niet dus ik ben nog ff verder aan het zoeken (typing)