Garou schreef:
Ik wil 'oneens' zeggen, maar ergens vind ik ook dat we realistisch moeten blijven. Iemand met een verstandelijke beperking heeft hoogstwaarschijnlijk niet zoveel kennis van politiek. Dit gaat ook niet over mensen die gewoon 'iets dommer zijn dan normaal', dit gaat over mensen die (afhankelijk van hoe erg de verstandelijke beperking is, natuurlijk) begeleiding zullen blijven nodig hebben. Ik weet niet, ik vind sowieso niet dat mensen die niets afweten van politiek zouden mogen stemmen. Mijn mama wist vorig jaar bv niet dat ze drie keer moest stemmen en vroeg vlak voor de verkiezing aan mij op welke partij ze moest stemmen - toen vond ik eig ook dat ze beter niet had gestemd, maarja.
Je hebt daar wel een punt mee, mensen die afhankelijk zijn van anderen om die reden zouden makkelijker gemanipuleerd kunnen worden, om het even gruwelijk te zeggen. Maar het moet niet de enige reden zijn waarom zulke mensen niet mogen stemmen. Kennis van de regering heeft er wel deels mee te maken.
Ik zou zelf niet al te veel kunnen vertellen over politiek, het interesseert mij ook vrij weinig, maar ik weet wel rond het periode van het kiezen welke standpunten ik belangrijk vind, en welke partij er dan het beste bij past.
"If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."