• Goeienavond, middag, ochtend of nacht geliefde Quizlet gebruikers.

    Deze topic heb ik aangemaakt omdat ik zelf hulp nodig heb met een story.
    Of ja, niet met een bepaalde story, maar stories die nog niet bestaan.
    Want, ik zou het namelijk leuk vinden om een succesvol boek te schrijven op Quizlet. Alleen altijd kan ik geen inspiratie krijgen, of loop ik uiteindelijk vast met een hoofdstuk. Of stop ik met een story schrijven omdat ik opgeef.

    Iemand die ervaring heeft met stories schrijven en graag wilt helpen?

    Let op! Deze topic is niet om aan mij te vragen of ik je kan helpen bij jouw story, maar omdat ik hulp nodig heb.

    Ik ben trouwens niet zo van de Harry Styles, of andere bekende celebrities. Ik ben juist eerder van de Young-Adult boeken. Dat je dat weet als je gedetailleerd advies wilt geven.

    Alvast wil ik iedereen bedanken voor de steun en al het advies! Ik heb het hard nodig.

    Een fijne middag, nacht, avond of ochtend nog verder,
    Anna.(H)

    [ bericht aangepast op 6 april 2019 - 20:41 ]


    Well, some people use their imaginations.

    Hey,
    Wat tof dat je echt voor een boek wil gaan inplaats van een kort verhaal. Je schreef dat je van Young adults boeken leuk vindt. Mijn advies is maak er gebruik van dat dit een realistisch genre is, denk na over iets in je eigen omgeving, wat jij hebt meegemaakt, wat je gehoord hebt, wat anderen om je heen mee maken en wat je raakt. Het hoeft echt geen heel verhaal te zijn of iets heel groots, kan juist ook heel klein. Probeer vanuit daar verder te bouwen, bedenkt waarom dat je aangrijpt en wat voor soort mensen dat zouden kunnen meemaken. Dat kan het begin worden van een idee of verhaallijn.

    Een andere truc die ik zelf soms toepas is dat ik begin met mijn personage. Dat werk ik zo secuur mogelijk uit. Hoe ziet hij/zij eruit? Wat doet hij/zij in haar leven? Hoe zit zijn of haar familie in elkaar? En hoe zit het met het karakter? Vervolgens bedenkt ik een korte bio van die persoon die verklaard waarom hij/zij geworden is zoals die is? Soms is deze bio al een verhaal opzich waarmee ik verder kan. Als dit niet zo is maak ik voor mezelf een brainstorm met onderwerpen die me leuk lijken, die onderwerpen kunnen heel breed zijn. Bijvoorbeeld criminaliteit. Ik ga mezelf dan vragen stellen bij dit onderwerp? Bijvoorbeeld: wat zou mijn personage doen als het ontdekt dat een familielid een grote roof met geweld heeft gepleegd? Of "Op welke manier zou mijn personage in de gevangenis kunnen terecht komen?' De antwoorden op deze vragen gaan dan het idee voor een verhaal vormen en één daarvan werk ik uiteindelijk uit.

    Ik hoop dat je er wat aan hebt.
    Veel succes

    Ninjaturtels,

    Ontzettend bedankt! Hele fijne informatie die je me gaf, hier kan ik wel mee verder!

    Groetjes, Anna.


    Well, some people use their imaginations.

    Ik vind bij mezelf dat ik niet te kritisch en te afwijzend mag zijn in het begin en niet te veel vanuit mijn verstand te schrijven. Als ik geen inspiratie heb, dan is het vaak omdat ik te perfectionistisch ben en dingen direct afschrijf. Soms is het belangrijk om je fantasie de vrije loop te laten gaan en pas later te schrappen of te structureren.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire

    Ontzettend bedankt voor de tips!


    Well, some people use their imaginations.