• Nou, ik heb sinds iets langer dan een maand een hele lieve vriend.
    Prima relatie hebben we, dacht ik.
    Tot gisteren.
    Hij wilde ineens met me praten over onze relatie, wat ik raar vond.
    Hij vindt dat we elkaar niet goed aanvoelen en daar dus vaker over moeten praten omdat dit (nog?) niet goed zit.
    Ook ben ik er in dit gesprek achtergekomen dat ik te afwachtend ben, en hij niet echt initiatief neemt en zo gebeurt er dus weinig.
    Ik wil me echt heel graag veranderen, want ik heb het gevoel dat het anders snel uit is...
    Hij vroeg me tijdens t gesprek ook naar mijn mening, maar omdat ik er nog nooit zo over had nagedacht wist ik niks te zeggen, wat ik ontzettend kut vond omdat het een gesprek was, en geen voordracht.
    Maar ik weet eigenlijk bij god niet wat ik er mee aan moet...t kwam allemaal nogal plotseling.
    Nja, hij wilde ook over iets anders praten maar dat bleek gewoon een misverstand te zijn.
    Jullie enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen..?
    Het is trouwens niet zo dat ik geen gevoelens voor hem heb, zeker niet, anders was hij mn vriendje niet.
    Ik vind het eng om initiatief te nemen..


    You're never fully dressed without a smile

    Jullie zijn toch samen? Waar is er dan initiatief voor nodig? Om af te spreken ofzo?
    Het is raar dat hij eerst vond dat jullie close genoeg waren, anders word je toch geen koppel, en er nu opeens een probleem is, een maand is namelijk wat? Hoe vaak zie je elkaar daarop maar?


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Dus, omdat jij het eng vindt om initiatief te nemen, vindt hij jullie relatie niet goed, terwijl hijzelf eigenlijk hetzelfde doet? (zoals je zegt ´en hij niet echt initiatief neemt en zo gebeurt er dus weinig´. Ik neem aan dat dit gaat over initiatief op seksueel vlak? Want het is me niet helemaal duidelijk waarmee je precies doelt op initiatief en dit komt eerlijk gezegd als eerste in me op ivm met een prille relatie. Of gaat het om afspreken? Praten over gevoelens?
    In ieder geval, het lijkt me ook goed als hij juist initiatief neemt en het niet per se op jou afschuift?

    [ bericht aangepast op 21 okt 2013 - 17:37 ]


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Nja, hij bedoelt initiatief qua zoenen enzo, dat t daarop te afwachtend is.
    We zien elkaar bijna elke dag (zitten bij elkaar op school).
    Maar dan vraag ik me af of hij nou vindt dat ik te weinig geef, of dat er gwn te weinig initiatief wordt genomen, dat moet ik hem dan eens vragen..


    You're never fully dressed without a smile

    Imzz schreef:
    Nja, hij bedoelt initiatief qua zoenen enzo, dat t daarop te afwachtend is.
    We zien elkaar bijna elke dag (zitten bij elkaar op school).
    Maar dan vraag ik me af of hij nou vindt dat ik te weinig geef, of dat er gwn te weinig initiatief wordt genomen, dat moet ik hem dan eens vragen..

    ??
    Zoen hem dan gewoon af en toe.




    Of heel vaak. lelelel.


    I live for the applause, you will die for it.

    Imzz schreef:
    Nja, hij bedoelt initiatief qua zoenen enzo, dat t daarop te afwachtend is.
    We zien elkaar bijna elke dag (zitten bij elkaar op school).
    Maar dan vraag ik me af of hij nou vindt dat ik te weinig geef, of dat er gwn te weinig initiatief wordt genomen, dat moet ik hem dan eens vragen..


    Ik zou hem nu eens duidelijk vragen wat hij met initiatief bedoelt. Misschien is hij bv. al wel klaar om verder te gaan? Misschien dat hij daarop doelt, maar dat niet zo durft te zeggen? Ik weet het niet (:

    In ieder geval gewoon duidelijk vragen wat hij nu precies bedoelt, want nu klinkt het best vaag (:

    + over dat afwachtende, ik kan me er ergens ook wel in vinden. Bij mij kwam dat vanzelf goed naarmate we vaker afspraken en we er zelf ook gewoon over praatten dat we allebei vrij verlegen zijn haha. Maar nu is dat totaal niet meer, bij de een duurt zoiets gewoon langer dan bij de ander (: Dus ik denk ook dat je dat niet kan forceren maar dat je daar in beetje in moet groeien (;

    [ bericht aangepast op 21 okt 2013 - 18:17 ]


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Dallis schreef:
    (...)

    Ik zou hem nu eens duidelijk vragen wat hij met initiatief bedoelt. Misschien is hij bv. al wel klaar om verder te gaan? Misschien dat hij daarop doelt, maar dat niet zo durft te zeggen? Ik weet het niet (:

    In ieder geval gewoon duidelijk vragen wat hij nu precies bedoelt, want nu klinkt het best vaag (:


    Nou, hij is ook klaar om verder te gaan, alleen is t niet duidelijk of hij wil dat ik dat initiatief neem...voor mij dan.


    You're never fully dressed without a smile

    Imzz schreef:
    (...)

    Nou, hij is ook klaar om verder te gaan, alleen is t niet duidelijk of hij wil dat ik dat initiatief neem...voor mij dan.


    Mja, oké. Maar ik snap eerlijk gezegd ook niet precies waarom hij dan per se zou willen dat jij initiatief neemt. Hij mag dat toch ook wel doen? Tenminste, ik vind dat hij niet moet verwachten dat het allemaal van jouw kant komt. Maar zoals ik zei, maak voor jezelf even duidelijk wat je nog onduidelijk vindt en vraag dat aan hem (: Want wij kunnen daar ook geen antwoord op geven (; Je zult het toch aan hem moeten vragen.


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Dit komt mij héél bekend voor..... (;


    It's high noon.

    Praat er met hem over. Vertel hem gewoon eerlijk dat je het eng vind om initiatief te nemen. Hij hoort je gewoon bij dit soort dingen te helpen en hij kan toch net zo goed initiatief nemen? Het belangrijkste is dat je hem duidelijk maakt wat je ons net hebt duidelijk gemaakt. Het belangrijkste in een relatie is toch echt dat je eerlijk tegen elkaar bent en met elkaar over alles kunt praten. ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Maak het bespreekbaar.


    26 - 02 - '16