• Film Into the Woods


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Serie : Orange is the new Black S6 E8 :)


    I am Simply one Hell of Butler

    Film : Alita Battle Angel
    Serie : RWBY Volume 6 (Alles... Again...)


    Credendo Vides

    Film: Fruitvale Station
    Dit gaat over het waargebeurd verhaal van een zwarte man die werd doodgeschoten door een agent in een metrostation. Als je graag wat meer wil weten over het proces na dit voorval, wil ik je al zeggen dat de film daarbij niet gaat helpen. Ik was namelijk benieuwd naar de veroordeling van de agent, de protesten etc. Maar daar zie je niets van. Het gaat over zijn leven voor het voorval. Ondanks ik niet meekreeg wat ik hoopte, was het een mooie film over een normale man met een onperfect leven (te danken aan zichzelf) die zijn leven wel wilde verbeteren.

    Ik vond het mooie aan de film dat ze het hoofdpersonage niet verbloemden. Hij is slachtoffer geweest van racisme en een erg onverdiend tragisch gebeuren dat daarop volgde in dat metrostation. Maar hij was net zoals iedereen een gewoon mens. Hij had fouten gemaakt in het leven, was niet betrouwbaar tegenover zijn vriendin geweest en stelde zijn moeder erg teleur. Doch, hij was geen onmens. Hij wilde zijn leven herpakken en er voor zijn dochter en vriendin zijn. Maar dat mocht niet baten...
    Het was ook goed zijn ontrouw naar zijn vriendin erin te zetten vind ik, omdat het als een taboe voelt om zulke fouten van iemand die is gestorven (zeker op deze tragische manier) openbaar te maken. Maar we moeten mensen laten zien zoals ze zijn. Zonder hen te verbloemen, maar ook zonder hen zomaar te veroordelen. Veroordeel de daad, maar kijk ook naar de persoon. (Dit betekent echter niet dat je daardoor een daad kan goedkeuren, laat dat duidelijk zijn.) Zijn dochter hield namelijk veel van hem.

    Het geeft een mooi beeld dat je je best moet doen in je leven en ervan genieten. Want dit kan iedereen overkomen, het kan zo gedaan zijn. Klinkt pessimistisch en daar hou ik niet van, maar ik bedoel dus dat je dit als een motivatie moet zien te genieten van je leven. x)
    Ik zou de film wel geen tweede keer bekijken. En ik geef eerlijk toe dat als ik wist dat de film zo ging zijn, ik een andere film uit de bib had geleend. :p Maar ik zie vooral wel de charme in van het weergeven van het leven van een normaal persoon die fouten maakt, maar wil verbeteren. :)

    Serie: Conversations with a Killer: The Ted Bundy Tapes
    Ik ben sowieso geïnteresseerd in crime documentaires. Maar ik vond deze een beetje moeilijk te volgen door de tijdsprongen. :') Ik heb 2 episodes gezien, maar wil zeker alles wel afkijken. Als ik terug bij iemand ben die Netflix heeft, lol.


    Ik wil een tuin vol egels

    Film: Captain Marvel


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Film: Alita Battle Angel (dat viel tegen...)
    Serie: Fairy Tail (ik weet ook niet waarom ik dit nog steeds volg haha)


    --

    Film: Captain Marvel (Echt een geweldige film! I loved it! ^^ )


    One Who Travels A Higher Path.

    Film: National Treasure


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Serie: Atypical


    Different doesn't mean Wrong

    Serie: La casa de papel


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Serie: Grey's Anatomy (S15E16)


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."



    Serie : Baywatch

    [ bericht aangepast op 10 maart 2019 - 16:37 ]


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Serie: Dynasty (S01E02)
    Film: THG: Mockingjay part 2


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    The originals 😁


    You were born original, don't die as a copy.

    Film: Persepolis
    Iemand zei me na deze film van "dit zouden ze moeten tonen aan de mensen van hier die radicaliseren". Ik snap wat hij bedoelt, want het geeft wel een duidelijk/geen ingewikkeld beeld met hoe het regime waar veel mensen op tegen waren is gestart en nu er nog steeds er is. Helemaal geen paradijs waar je heen zou willen. En ook niet belangrijk, dat daar vroeger niemand een hoofddoek of boerka droeg tot het regime het opdrong. Het is geen traditie die al eeuwen meeging, het is een onderdrukking sinds nog maar 40-50 jaar.
    Anyway, ik vond het een leuke film die het beeldend goed uitlegde met leuke humor. ^^


    Ik wil een tuin vol egels

    Serie : Orange is the new Black S6 E9 ^^


    I am Simply one Hell of Butler