• Ik had vandaag wat meegemaakt en ben benieuwd naar jullie avonturen. Hebben jullie wat leuks beleefd met een leraar, maakte de docent een grappige fout of heb je diegene compleet voor de gek gehouden? Anderzijds zijn leraren gewoon mensen en verdienen ze absoluut wel respect voor hun werk, dus wijze lessen en mooie uitspraken zijn ook zeker welkom!

    Laten we het geklaag vooral buiten dit topic houden.
    Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen! (nerd)


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    ahahah ojee slechte herinneringen.

    Toen ik nog op het middelbaar zat ging ik voor het eerst als 2e jaars van het VMBO-t naar de nieuwe locatie. Daar kreeg ik de juiste klas niet gevonden dus stapte af op een wat bredere meneer met lang haar en een baard in houthakkersblouse en vroeg de conciërge waar ik het kon vinden. Hij reageerde waar het was. Iets later stapte hij onze klas lokaal in en stelde zich voor als onze mentor en docent Duits XD
    Daarnaast was ik toen der tijd een behoorlijk Twilight fan, mijn vriendin en ik hadden plaatjes in onze agenda en noem maar op. Hij heeft behoorlijk wat mentoruren besteedt aan Twilight en onze obsessie met diepgaande gesprekken.

    Verder had ik een docent Economie en hij was mijn favoriet. Hij wist het altijd tijdens economie om over dode cavia's te krijgen. Dat was een soort obsessie vermoedt ik en het was echt hilarisch want zelfs het oudergesprek ging hierover. Echter vertelde mijn nichtje die hem nu heeft dat ze er nog nooit van gehoord heeft


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Latijn: we bespraken een tekst van de autobiografie van Ovidius en de vader wilde dat Ovidius stopte met poëzie (zo gezegd, zo gedaan maar later ging Ovidius toch weer terug naar de poëzie). Later ging de vader dood en er stond iets in de tekst van: “ik heb zoveel om mijn vader gehuild als hij om mij gehuild zou hebben als ik er niet meer was geweest”. Ik vroeg toen of die vader wel veel van hem had gehouden, waarop de docent zei dat een echte vader van zijn zoon houdt en “liefde gaat nooit over”. Dat vond ik een mooie uitspraak!


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    IrishNialler schreef:
    ahahah ojee slechte herinneringen.

    Toen ik nog op het middelbaar zat ging ik voor het eerst als 2e jaars van het VMBO-t naar de nieuwe locatie. Daar kreeg ik de juiste klas niet gevonden dus stapte af op een wat bredere meneer met lang haar en een baard in houthakkersblouse en vroeg de conciërge waar ik het kon vinden. Hij reageerde waar het was. Iets later stapte hij onze klas lokaal in en stelde zich voor als onze mentor en docent Duits XD
    Daarnaast was ik toen der tijd een behoorlijk Twilight fan, mijn vriendin en ik hadden plaatjes in onze agenda en noem maar op. Hij heeft behoorlijk wat mentoruren besteedt aan Twilight en onze obsessie met diepgaande gesprekken.

    Verder had ik een docent Economie en hij was mijn favoriet. Hij wist het altijd tijdens economie om over dode cavia's te krijgen. Dat was een soort obsessie vermoedt ik en het was echt hilarisch want zelfs het oudergesprek ging hierover. Echter vertelde mijn nichtje die hem nu heeft dat ze er nog nooit van gehoord heeft


    Wat leuk! Doet me denken aan mijn introles in de brugklas. Voor de vakantie hadden we een kennismakingsles en dat was op de vierde verdieping in het beeldende vorminglokaal. Na de vakantie hadden we weer een mentorles voor kluissleutel en rooster enzo. We kwamen met de klas ergens vandaan. Mijn vriendin kreeg haar tas niet los van haar fiets dus we gingen later dan de rest naar binnen. Wij helemaal naar boven lopen, bleek de intro op de eerste verdieping te zijn!


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    Muizlet schreef:
    (...)

    Wat leuk! Doet me denken aan mijn introles in de brugklas. Voor de vakantie hadden we een kennismakingsles en dat was op de vierde verdieping in het beeldende vorminglokaal. Na de vakantie hadden we weer een mentorles voor kluissleutel en rooster enzo. We kwamen met de klas ergens vandaan. Mijn vriendin kreeg haar tas niet los van haar fiets dus we gingen later dan de rest naar binnen. Wij helemaal naar boven lopen, bleek de intro op de eerste verdieping te zijn!


    ahah zul je dan net zien

    Doet mij herinneren aan toen ik brugwup was. We zouden een nieuwe geschiedenisdocent krijgen en we waren al vet lang aan het wachten toen er een lange kerel langs kwam dus wij een beetje smoezen van nee die is 6e jaar echt niet onze docent. Ja wel dus, net afgestudeerd maar wat had die vent humor.
    Hij vertelde altijd verhalen over vakantie's in Finland en over hoe hij een eland voor het raam had enzo maar dan met geluiden. Dus als hij zei van schrik deed ik de deur dicht dan mepte hij altijd heel hard op het bureau XD

    We moesten ook een keer na blijven en toen zijn er een aantal door het raam gevlucht XD


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Geweldig! Wat een avonturen altijd....


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    Ik heb meer dan genoeg (avonturen) meegemaakt in die tijd met mijn klassen, dat zeker. Iets wat ik nooit zal vergeten is dat in een van mijn eerste lessen wiskunde mijn leraar ‘Anne’ van clouseau begon te zingen tegen mij. En een andere wiskunde leraar zei ooit eens dat mijn achternaam anders uitgesproken zou moeten worden, omdat hij Griekse taalregels kent. Alsof ik zelf niet weet hoe ik mijn naam moet zeggen. (cat)

    En qua mooie woorden: ‘Domme vragen bestaan niet,’ zei een van mijn leraren altijd. Daar kan in me wel in vinden.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    *knip*

    [ bericht aangepast op 9 mei 2019 - 9:54 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Genoeg verhalen om te vertellen, alleen ben ik sommige verhalen echt vergeten. XD Maar hier zijn ook erg leuke verhalen om te lezen van anderen. Ik weet er nog wel eentje.

    Op mijn opleiding toen, hadden we om de zoveel tijd een mentor gesprek. Gewoon om te kijken hoe het ging en of je alles op orde had, aangezien we ook een mapje moesten bijhouden. (Die mapje was dat je daarin belangrijke bladeren in moest doen voor de opleiding). Dus ik kwam in de kantine en zag al een paar klasgenoten zitten, die of al geweest waren en of moesten, net als ik. Ik werd al gewaarschuwd dat mijn mentor boos/chargerijnig was, omdat de twee klasgenoten voor mij echt een potje hadden gemaakt en niets op orde hadden. Dus ik had al zoiets van: oei en nu?
    Dus het was mijn beurt en ik ging de klas in, waar ze zat. Je kon erg merken dat ze geirriteerd was. :'D Dus toen begonnen we en ik had wel alles op orde. Daar was ze zo blij mee, dat ze mij helemaal ophemelde. Dat er tenminste 1 leerling het wel op orde had en ze was zo blij, bla bla bla. Als volgt had ik haar humeur flink opgekrikt en de volgende klasgenoot wist niet hoe ik dat gedaan had, want bij haar was onze mentor dus ook erg vrolijk. XD

    Als er weer eentje boven komt, dan vertel ik het hier ook. ^^


    One Who Travels A Higher Path.

    Een van de dingen die ik me nog kan herinneren van mijn middelbare school-tijd is dat ik een biologielerares had die altijd van die wijde harembroeken droeg (drollenvangers noemt mijn moeder ze, is een beetje blijven hangen). Ze had ook nog kort zwart haar en hierdoor had ze de bijnaam Aladdin gekregen.
    Een ander verhaal is eigenlijk best sneu. Een vriendin uit een andere klas had ook een lerares, toevallig ook biologie, die zo dik was dat ze niet recht door de deur heen kon, maar er zijwaarts door moest shimmieën. Die klas was nogal berucht wat gedrag betreft, en die vrouw had het er echt niet gemakkelijk mee. Oops.


    What’s tasty in Busan?

    We moesten een video op Youtube kijken over iets met cellen of iets dergelijks, dus mevrouw deed het digibord aan, overal in de reccomended ''Pimple Popping Videos''

    Ik zei zo van: ''Uhh, mevrouw wat is dit?''
    Haar reactie: ''Uhh, ja dat vind ik gewoon fijn om te kijken, wel een beetje satisfying''

    Dat was mijn heftigste avontuur.

    Leuk topic idee! :3 Leuk om al die verhalen te lezen hier. Er moeten meer van deze topics komen. (nerd)

    Het eerste ding dat in me opkomt, is van een leerkracht van wie ik nooit les heb gehad. Voordat de les ICT begon bij ons, zag een klasgenote dat er nog een USB in pc zat. Er stond op "Die kale van chemie". We wisten meteen van welke leerkracht het was, ook al hadden we er nooit les van gehad. :') Niet alleen omdat hij kaal is en chemie geeft, maar ook vanwege zijn humor.

    [ bericht aangepast op 19 sep 2018 - 15:11 ]


    Ik wil een tuin vol egels

    *knip*

    [ bericht aangepast op 9 mei 2019 - 9:55 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Wanneer je je docent een mail stuurt met het verzoek om het watermerk wat hij (irritant genoeg) over zijn studieteksten heen gooit wat lichter te maken zodat jij met je dyslexie er minder last van hebt tijdens het lezen.....en hij je heel aardig en snel een mail terug stuurt met een nieuw document.

    Om er vervolgens achter te komen dat hij over de originele dikke vette watermerk, nog een lichtere versie heen heeft gegooid.....eeh thanks doc, maar mag die donkere versie eerst verwijderd worden? :')


    You were born original, don't die as a copy.

    Haha, wij hebben een oude talen docent die met ons (2 jaar geleden, toen hij ons Latijn gaf) veldslagje ging spelen met de woordjes die we hadden moeten leren. De romeinen (linkerhelft van de klas) tegen de Puniërs (rechter helft), de Romeinen (waaronder ik) hadden de woordjes minder goed geleerd (oeps) en als je een woord niet wist ging je dood en moest je weer terug naar je plaats. Helaas bleven de Puniërs dus over, maar voordat de laatste Romein moest gaan zitten, zei de docent: Het moet wel geschiedkundig correct blijven, dus de Romeinen hebben gewonnen! Hoera! :') Hij is echt mijn favo docent. Hij gaat ook springen als hij grammatica mag uitleggen. (:


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    MT. Reageer later.


    Don't walk. Run, you sheep, run.