• Hoi schatties!

    Het is al even geleden dat ik nog van me heb laten horen op het forum, geloof ik, (uitgesloten hier en daar een post) maar ik heb jullie hulp nodig. Het is in verband met studies.

    Ik heb dit jaar arabistiek en islamkunde gestudeerd, maar dat is niet bijster goed verlopen. Gezien ik volgend jaar niet weer hetzelfde voor wil hebben, ben ik me beginnen afvragen welke vakken ik wel en welke vakken ik niet graag deed. Ik ben tot de conclusie gekomen dat de religieuze, filosofische en geschiedenisvakken me enorm liggen, maar de taal- en literatuurvakken hoegenaamd niet. Opeens moest ik denken aan iets wat mijn godsdienstleerkracht in mijn laatste jaar tegen me zei: dat ze dacht dat theologie en religiewetenschappen wel bij me zou passen. Na lang nadenken, denk ik toch wel dat ze gelijk heeft.

    Probleem? De enige Vlaamse universiteit waar je dat kunt doen, is Leuven. En ik woon ver van Leuven, heb al een kot in Gent waar ik enkel kan blijven indien ik in Gent studeer en alle (betaalbare) koten in Leuven zijn (uiteraard) al weg. Bovendien ken ik niemand in Leuven bij wie ik zou kunnen blijven (uitgezonderd een paar oude klasgenoten, maar die hebben ook geen extra slaapplaats op hun kot, uiteraard). Ik ben zeventien, dus een auto in plaats van een kot is onmogelijk en elke dag met de trein is realistisch gezien niet haalbaar.

    Ik weet echt niet wat ik ermee aan moet vangen, want het is echt een richting waarvan ik denk dat het wat voor mij is, maar praktisch gezien lijkt het me ... bijna onhaalbaar te realiseren. Heeft iemand ooit in dezelfde situatie gezeten? Iemand die ideeën heeft hoe ik dit kan doen?

    Alvast bedankt voor het lezen! c:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Heb jij contact met Manon (Patholoog)? Die zit volgens mij namelijk in Leuven? Wellicht dat zij je kan helpen en ook met oog op een kot?

    Ikzelf heb er in ieder geval 0.0% verstand van. Maar ik wens je wel echt heel veel succes! Hopelijk kom je eruit. Hugs! <3


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Eventueel kun je een tussenjaar nemen, werken en zorgen dat je voor het schooljaar daarna een kot in Leuven hebt en je daar al een paar keer geweest bent om rond te kijken. Nieuwe vrienden maak je ook snel genoeg. (:


    The truth is out there.

    Ben je al in Leuven zelf gaan kijken? Ik geloof nooit dat àlle koten in heel Leuven al verhuurd zijn. Toen ik er twee jaar geleden begon, stonden er in heel wat ramen nog 'huurders gezocht'-bordjes!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ben je bij de opleiding gaan kijken? Als het echt wat voor jou is, zou ik de stap wagen en naar Leuven gaan. Ik kan niet geloven dat alles daar al verhuurd is. Mocht het te duur zijn, kan je kijken naar woningen die buiten het centrum of buiten de stad liggen. (:


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik denk dat er nog wel koten te vinden zullen zijn. Nu de herexamens gedaan zijn, zullen er vast enkele studenten zijn bij wie het niet goed ging en dan toch maar hun kot moeten opzeggen. Het kan ook zijn dat de huurders zelf naar een vervanger moeten zoeken, omdat hun contract al getekend is. Dus die huurders zal je moeten vinden, maar kunnen wat minder zichtbaar zijn. Er is denk ik ook een Facebookgroep daarvoor.
    En voor je huidige kot zal je mogelijk hetzelfde moeten doen (als je je waarborg terug wilt) wanneer je iets in Leuven hebt gevonden. Of het werkt met een opzegtermijn?

    En anders pas bij de volgende module/semester (dan gaan er ook zeker weer wat vrijkomen) pas starten en in de tussentijd een studentenjob doen of zo?

    Succes met je keuze!


    Ik wil een tuin vol egels

    Ik zou vooral voor de studie gaan die je wilt doen en waar je je goed bij voelt. Anders heb je misschien je leven lang spijt.
    Wat reizen betreft: ik reis minimaal 4 uur per dag. Velen vinden dit ook niet te doen, maar ik houd het toch al een jaar vol. Dus wat ik je mee wil geven: als je echt wilt, dan is reizen geen probleem. (:
    Je kunt inderdaad ook een tussenjaar nemen en volgend jaar beginnen met de studie die je graag wilt doen. Dan kun je nu een jaar werken en alvast een basis van geld opbouwen.