• Ja volgens mij heb ik daar dus last... en dan bedoel ik niet dat ik geen inspiratie heb, maar meer dat ik echt geen zin heb om effectief te schrijven? Idk het is moeilijk om uit te leggen, maar het voelt voor mij momenteel een beetje aan alsof het me niet zo heel veel kan schelen en ik word er super gefrustreerd van...

    Vorig jaar heb ik een verhaal geschreven dat al enorm lang door mijn hoofd spookte en ik heb zo een beetje het gevoel dat er sindsdien geen enkel idee meer is geweest dat 'blijft plakken'. Ik heb nu twee verhalen geprobeerd te schrijven en ik verlies er gewoon zo snel interesse in? Ik ben als schrijver momenteel ook wel een beetje aan het zoeken naar welk genre echt mijn ding is en volgens mij heeft dit er ook wel deels mee te maken omdat de afgelopen twee verhalen zo anders waren dan dat ik normaal schrijf, maar nu durf ik niet aan een nieuw verhaal beginnen omdat ik bang ben dat ik het ook niet ga afmaken. En dat nieuwe verhaal is echt helemaal mijn ding i mean het is fantasy(achtig) met piraten en mythische wezens en een race tegen de tijd en basically alles waar ik van hou??? Maar toch kan ik mezelf er niet toe aanzetten om het volledig uit te werken en te beginnen schrijven.

    En oké, het is geen ramp dat je een verhaal niet afmaakt, maar ik zet mijn verhalen altijd op Quizlet en dan voel ik me enorm schuldig tegenover mijn lezers en dwing ik mezelf om verder te schrijven wat echt niet helpt omdat het dan als een verplichting begint aan te voelen...

    Ik weet niet zo goed wat ik eigenlijk wil bereiken met dit topic... Ik moest het gewoon even van me afschrijven denk ik...

    En zoals ik dus als zei is het niet dat ik geen schrijfinspiratie heb, maar eerder dat de ideeën me zo snel vervelen of toch niet mijn ding blijken te zijn 😢.




    The soul needs autumn.

    Ik herken het. Ik was laatst een verhaal aan het outlinen van mijn NaNoWriMo 2013 omdat het idee er is, maar het kon zoveel beter. Dus ik heb de hele verhaallijn veranderd en meer uitgestippeld en bedacht hoe ik het wilde eindigen, alles. Terwijl ik in 2013 dit verhaal er gewoon uitgooide onder echt te weten waar het naartoe ging, behalve de paar beelden die ik had in mijn hoofd. Nu ben ik bijna klaar met het eerste hoofdstuk en ik twijfel constant. Of ik ga telkens terug en pas weer dingen aan, of ik schrijf letterlijk 1 zin per week en that's it, of ik twijfel weer over het volgende dat ik ga schrijven, of ik krijg nieuwe ideeën voor andere verhalen. Like, letterlijk alles wat mij kan weerhouden om door te schrijven houd ik me meer mee bezig dan het schrijven zelf. Afgelopen maand kwam ik op een idee uit voor een ander verhaal dat mij volledig blokkeerde van het verhaal waar ik mee bezig ben. Gister kwam ik opeens op iets anders en nu heb ik weer een nieuw idee in mijn achterhoofd dankzij jouw foto van die typewriter. Ik wilde Camp NaNo gebruiken om mezelf uit die sleur te krijgen en het verhaal op weg te helpen, maar toch twijfel ik elke keer als ik er aan denk of het wel een goed idee is.


    Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.

    same same

    Ik heb een trilogie uitgeplot, maar nu heb ik geen zin meer om eraan te werken... het tekenen en schilderen (wat ik laatst heb opgepakt) is ineens veel interessanter...

    Same! Ik heb ook ideeën genoeg, maar gewoon geen motivatie meer of zo om eraan te beginnen


    And then we'll see it.

    +1!
    Ik ga nu meedoen aan nanowrimo juli in een poging erdoor te ploeteren
    Beter slechte woorden dan geen lijkt me. Herschrijven kan altijd.
    Als je zin hebt om elkaar in de sfeer te helpen of zo, hit me up. Aangezien we beiden rond piraten werken haha


    A to the Z

    Oke, stiekem ben ik best blij dat er nog mensen zijn die mijn frustraties delen... volgens mij ga ik gewoon even stoppen met schrijven en idk we zien wel zeker


    The soul needs autumn.

    Je zou eens de lijst aan stories moeten zien waaraan ik ooit ben begonnen maar na hoofdstuk 2 afhaakte. Ze zijn ook allemaal ooit online geweest but oh well, elke keer waren de vibes plots verdwenen en stopte ik


    I just caught the wave in your eyes

    Misschien moet je hem eerst wat voor jezelf uitwerken? Dus misschien voor jezelf zeggen dat je niks nieuws online post tot je bijvoorbeeld 20 hoofdstukken hebt staan of zo. Een deadline voor jezelf opleggen vooraleer iets op Quizlet mag verschijnen kan misschien helpen?


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Kleine update: ik heb net The Rose and the Dagger uitgelezen en wel de puzzelstukjes voor een verhaal dat ik sowieso wel wilde schrijven vallen nu steeds meer in elkaar joepie! Ik kan werkelijk niet wachten te beginnen met schrijven, al ga ik toch proberen het nog een tijdje van Quizlet te houden zodat ik me niet schuldig moet voelen als het weer niets wordt (;


    The soul needs autumn.