• GALLOWS AND GOWNS
    Drama is coming

    My dear kings and queens, princes and princesses, lords and ladies, bastards and whores, welcome to King's Landing.

    De hallen en zalen van Red Keep zijn dagelijks gevuld met alle royalty en onderdanen uit heel Westeros. Niet alleen diegene die bovenop te troon zitten en hen dienen, maar ook hun opvolgers, degene die bij hen in de schoenen zullen stappen. Onder hen is — net zoals bij hun ouders — een community ontstaan. Ook al komen ze uit alle delen van Westeros, ze hebben één ding gemeen; zij zijn de nieuwe generatie van de garde die nu aan top staat. En wat is nou een betere manier om te leren hoe je het spel speelt dan uit eerste hand in de hallen van een kasteel?

    RTSTPT

    “When you play a game of thrones you win or you die.”


    START — Vanavond is het feest. Waarom? Omdat rijkelui van feesten houden. Iedereen is aanwezig als gast ofwel bediende, maar voordat het zover is moet er nog een hele hoop worden voorbereid en de hallen van Red Keep zijn in rep en roer!

    [ bericht aangepast op 20 juni 2018 - 23:18 ]


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    • MT

    MT.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Arsonist schreef:
    MT.


    •

    Mt


    We were the forever that didn't last

    MT


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    So excited for this *O*


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Serena       Stark
    House Stark • Gardens • Gown & Hair


    She was never looking for a knight —
    she was looking for a sword



          Om de chaotische drukte binnen de Red Keep te ontvluchten — staat Serena Stark nu in de zonovergoten tuinen van het kasteel. Hier is het aanzienlijk rustiger, alhoewel het haar niet ontgaan is dat ook deze plek naarstig bewaakt wordt. Haar ogen volgen de rode stenen waar het kasteel van is gemaakt — waarbij oude verhalen rondom Kings Landing haar gedachten doorkruisen. Ze houdt haar hand boven haar ogen tegen de felle zonnestralen en is zich voor een miniem moment bewust van de warme kledingkeuze die ze heeft gemaakt vandaag. Haar lichaam lijkt nog niet te zijn gewend aan het verschil in klimaat. Het bescheiden blauw en wit steekt dan ook sterk af tegen de kleurrijke jongedames die ze al voorbij heeft zien komen.
          ‘M'lady,’ Serena's aandacht verschuift van een paar exotisch uitziende bloemen, naar haar lijfwacht: Varly. Eddard staat erop dat hij haar ten alle tijden gezelschap houdt — alhoewel ze in Winterfell nog nooit iemand aan haar zijde benodigd heeft gehad. Hij voelt echter als thuis, met zijn bekende tongval en het teken van de wolf dat trots op zijn borstkas prijkt.
          ‘Uw zwaard.’
    Ze volgt zijn donkere ogen naar de lederen riem die Tickler op zijn plaats houdt: waar haar mantel is verschoven door haar bewegingen, en het handvat nu lichtjes schittert in het gele licht.
          ‘Ik ben—’
          ‘Niet in Winterfell, Lady Stark.’
    Ondanks zijn berispende toon, zijn de woorden respectvol. Het moet vast een opgave zijn om een jongedame te dienen die je als baby in je handen hebt gehouden.
          ‘U heeft het niet nodig hier en uw oom zou het waarderen.’
    Hij heeft altijd een oogje toegeknepen op het feit dat ze thuis weinig anders heeft gedaan dan te oefenen — maar dat geldt duidelijk niet hier in Kings Landing.       ‘Zoals hij wenst. Ik zal het op mijn kamer laten vanavond, tijdens het feest. Maar voor nu houd ik het bij me.’
          ‘Sere—’
          ‘Dat is alles.’
    Aan de trilling in zijn kaak kan Serena zien dat hij het er niet mee eens is, maar hier — ten midden van genoeg luistervinken, laat hij de jongedame het hoogste woord houden. Ze verplaatst zich naar een balustrade verderop, waar de aanblik van de zee haar nieuwe interesse weet vast te houden. Het is de Narrow Sea, als ze zich niet vergist — alhoewel elke zee in haar optiek even woest en aantrekkelijk oogt. Ze houdt van de manier waarop de zachte bries met haar lokken speelt en de koelte herinnerd haar aan thuis.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Conlan Baratheon

    'The stuff you heard about me, is a lie.
    I'm way worse.'

    his bedroom • alone
         


          Als het mes mijn hand verlaat, cirkelt het krachtig rond en belandt het recht in de roos. Ik grijns tevreden naar het houten bord en loop er in een langzame pas heen. De zon schijnt heerlijk op mijn privé balkon dat zich uitstrekt over twee zijkanten van mijn appartement.
          Als ik mijn mes uit het hout trek, loop ik door naar de andere kant van mijn balkon. Hier zie ik dat het beneden enorm druk is. Iedereen is in de weer met grote kruiken en kannen, schalen vol voedsel en versiersels. Mensen kibbelden over wat waar moest. Ze waren het duidelijk niet met elkaar eens.
          Normaal was het al redelijk druk in Kings Landing, maar vandaag spande toch echt de kroon. Het feest. Ik probeerde niet hardop te kreunen bij de gedachte aan een feest, al zou er genoeg drank aanwezig zijn. Daarbij ook de dames, gehuld in prachtige jurken die al hun rondingen perfect accentueerden en alle mannen gek zouden maken. Inclusief mijzelf.
          Ik liep terug naar mijn gooiplaats, en ga weer in de houding staan. Mijn concentratie is echter verslapt, waardoor ik te hard en te hoog gooi. Het mes vliegt over het houten bord heen en ik hoor hoe hij suizend naar beneden valt, richting de tuin. Ik ren naar het einde van het balkon toe, al is er vrij weinig dat ik vanaf dit punt kan doen. Het is er rustig, al spot ik een stel dat er staat te kletsen, waar ik ongeveer schat waar het mes zou moeten landen. De een draagt een duur uitziende jurk, een dame, waar ik op gok dat het een hooggeplaatste gast moet zijn, al dragen ze tegenwoordig allemaal dure jurken. De ander een uniform.
          " Kijk uit! incoming op half acht! " schreeuw ik naar de twee mensen toe. Voordat het mes kan landen, wordt het uit de lucht gemept en suist het de andere kant op. Ik kijk verdwaasd naar beneden, waar een jongen in vuile kleding en een huid verkleurd door roet, verdwaasd naar het mes en een - bord?
          " Sorry!? Roep ik en maak me snel uit de voeten. Shit.



    Josian Whitacre

    Red Keep • werkplaats & gardens • Serena Stark

          " Volgende." mompel ik, als ik het zoveelste zwaard heb bekeken, gebalanceerd en geslepen. Een hooggeplaatste officier gooit zijn wapens op mijn werkbank, dat midden in de red keep is gestationeerd. Mijn doel vandaag was om duizenden wapens te controleren van soldaten die het kasteel moesten bewaken voor het feest vandaag. Negen van de tien wapens zijn prima, al slijp ik ze om ze tevreden te houden.
          Ik kijk de man even aan, en richt me vervolgens op het spul dat hij voor me heeft neergelegd. Ik haal het grootste zwaard uit zijn schede, waar een glanzend zwaard uit komt met diverse insignes en tekens. Het is duidelijk dat hij zo scherp is als maar kan, dus poets ik hem een beetje.
          " Waarom slijp je hem niet?" vraagt de man nors. Ik kijk op van mijn werk en frons. " Omdat hij scherp genoeg is, heer." zeg ik, hopelijk met genoeg eerbied. Ik blijf hem aankijken, zo lang tot hij weg kijkt.
          Ik ben dan wel een verdomde servant zonder een relevante achternaam, maar ik verstond mijn vak, en als ik zei dat hij niet geslepen hoefde te worden, dan hoefde dat ook niet.
          Ik ga verder met de rest van zijn wapens, slijp slechts een enkele dolk en geef hem zijn wapens terug. Er stonden geen soldaten meer te wachten, waardoor ik even kon pauzeren.
          Mijn ledematen waren stijf van het zitten. Ik pakte een bokaal met water, en schonk een glas voor mezelf vol.
          Ik was slechts een enkele keer eerder in het grote paleis geweest, al had ik natuurlijk nog niet alles gezien. Ik pakte het bord met wat schamel brood die men voor me had neergezet, en liep er mee naar buiten. De wind was hier sterk, en de zon fel. Ik sloot mijn ogen tegen het felle licht.
          Ik spotte een dame, gekleed in een prachtig gewaad, al vroeg ik me af of het niet veel te warm was voor dit klimaat. Ze kwam hier duidelijk niet vandaan.
          Incoming! op half acht!" Hoor ik iemand schreeuwen. Ik draai me om, en zie dat er een mes door de lucht vliegt, recht op de dame af. Ik was thuis nooit goed geweest in het raken van doelen, maar ik kon het toch proberen. Zonder na te denken gooide ik mijn bord in de richting van het mes. Met een harde kets, raakt het bord het mes en vallen ze beide in het gras neer. Ik staar met opgetrokken wenkbrauwen naar het bord. Ik kijk naar boven, naar de gestalte die op het balkon staat. " Sorry!" Roept hij, voordat hij verdwijnt. " Zak." Mompel ik, hopelijk niet te hard.


    We were the forever that didn't last

    GABRIËLLE LANNISTER
    || House of Lannister || With Aeron || outfit

    Een beetje verveeld, keek ik toe hoe mijn bediende verschillende gewaden voorstelde. Vanavond was het feest en ze wist dat ik er piekfijn uit moest zien. Ik had echter maar een paar van mijn beste stukken kunnen meebrengen vanuit Casterly Rock en het juiste gewaad zat er gewoon niet tussen.
    Ik keurde net een zwarte jurk af, toen mijn bediende zei: 'Mevrouw? Mag ik misschien dit voorstellen?' Ze hield een pakketje voor zich. Het werd omringd door een bruin papier en vastgebonden met touw. Juist, het cadeautje van mijn vader! Ik griste het pakje uit de handen van de bediende en scheurde het open. Het was een lichtblauw gewaad, bewerkt met zilveren versiering. Een dunne stof liep over de mouwen en een dun riempje zou mijn figuur accentueren. Hij was dun genoeg voor het warme weer in de hoofdstad en in één woord perfect.
    De bediende hielp me in de jurk. Hij raakte net de vloer en complimenteerde mijn haar, dat mijn bediende eerder had opgestoken. 'Bedankt Nova. Je mag gaan nu.' De bediende knikte en verliet de kamer. Ik keek nog een laatste keer in de spiegel en volgde haar toen. Ik zou nog niet naar de grote hal gaan, ik wilde immers nog niet dat iedereen me zag.
    Vrolijk liep ik verder in de gang. Ik had altijd van de Red Keep gehouden en had hier steeds de beste vakanties gehad. Ze waren echter niet hetzelfde geweest zonder hem.
    Ik versnelde mijn pas toen ik het geluid van zwaard op zwaard hoorde. In de binnenplaats, badend in het zonlicht, stonden twee mannen. Eén van hen was een bediende, de andere was Aeron. Ik keek even vanuit het balkon naar zijn zwaardspel, me verwonderend over zijn behendigheid. Hij was enorm geconcentreerd en het zweet glinsterde op zijn gezicht.
    Na een tijdje stapte ik de trap af, het zonlicht in.
    'Hé knapperd,' zei ik rustig, terwijl ik tegen één van de pilaren leunde. 'Heb je al een date voor het feest?'




    [ bericht aangepast op 22 juni 2018 - 13:16 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Serena       Stark
    House Stark • Gardens • Gown & Hair • Josian Whitacre


    She was never looking for a knight —
    she was looking for a sword


          Serena heeft zich net over de rand gebogen om de schepen te bekijken — wanneer een schel geschreeuw haar oren bereikt.
          ‘Kijk uit! Incoming op half acht!’
    Voor de jongedame goed en wel in de gaten heeft wat hij bedoeld — ontdekt ze een schittering die haar kant raast. Ze is te laat om haar zwaard te grijpen — en aan haar zijde is Varly's eerste reactie om haar opzij te duwen. Voor het mes — want dat is wat het was — hen echter ook maar iets kan schaden, wordt het uit de lucht gebeukt door een alledaags bord. De scherven ervan kletteren alle kanten op, en voor een moment zijn de tuinen in rep en roer.
          ‘Sorry!’
    Met opgetrokken wenkbrauwen gaan haar groenblauwe ogen naar een balkon ver boven hun hoofden — voor ze Varly's uitgestoken hand aanpakt om haar op haar benen te trekken. Ze maakt enkele, kloppende bewegingen over haar mantel om het stof en de aarde er vanaf te kloppen.
          ‘Zak.’
    Haar aandacht verschuift naar haar vermoedelijke redder — een jongeman besmeurd met roetvegen en een verongelijkte uitdrukking op zijn gezicht.
          ‘Ik dank u uit naam van huis Stark voor het redden van Lady Serena of house Stark. Wat is je naam, jongen?’
    Serena stapt Varly voorbij om de jongeman beter in zich op te nemen, waarna er een milde glimlach over haar lippen kruipt. Misschien is het toch geen slecht idee om haar zwaard bij haar te houden.
          ‘Dat is fraai handwerk voor een blacksmith
    Haar ogen glijden kort over Varly heen, welke zijn hand nu nog steviger rondom het handvat van zijn zwaard heeft geklemd. Ze wil er absoluut niet bij zijn als hij verslag brengt aan haar oom over het voorval. De Seven Sods mogen weten hoeveel lijfwachten hij dan met haar meestuurt. . .


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    A Y L AW A T Σ Я S

    Targaryen ▪ Bastard ▪ Nineteen ▪ Balcony ▪ Alone ▪ Cape

    –––––––––––––––––––––––––––– ▪ ––––––––––––––––––––––––––––
          Zoals verwacht hing er een gespannen sfeer rond de Red Keep. Terwijl de bediende de hallen versierden, slenterde Ayla langs de drukke menigte. Een lichte zucht ontsnapte uit haar mond die als een zacht vlaagje wind voelde aan haar lippen. Ayla hield niet zo erg veel van feestjes. Enige pluspunt vond ze ook dat ze vanavond van haar buik een afgod kon gaan maken.
          Ayla negeerde de stressvolle gezichten van de bediende die elkaar brullend commandeerden. Voordat ze een taak kreeg, probeerde ze te verdwijnen als een sneeuw voor de zon. Al ging het lastig door de dosis mensen om haar heen. Met kleine stapjes maakte Ayla voort richting het balkon en sloot deze meteen achter zich dicht waardoor de brullende stemmen ietwat werd gedempt. Eindelijk wat rust.
          Een frisse lucht zweefde haar tegemoet die erg aangenaam aan haar huid voelde. Ze sloot genietend haar ogen om de warme zonnestralen te omarmen. Nadat ze een jaar lang bij Winterfell verbleef, leek het alsof ze weer in Essos was. Kort boorde Ayla haar tanden in haar lippen. Ze had haar huis gemist, al had ze niet echt een geweldige jeugd gehad door haar leeftijdsgenoten die haar altijd als een buitenbeentje behandelde door haar bleke huid en witte haren.
          Ayla slaakte een beverige zucht, gevuld met gemis die heimelijk door haar lichaam had geraasd. Was ze maar in Essos gebleven, dan zou haar moeder tenminste nog in heel zijn. Terwijl haar rug gekeerd was richting de drukke mensen, vermaakte Ayla van haar uitzicht op de blauwe zee. Hoewel ze het niet graag toegaf, vond ze King’s Landing een geweldige plaats. Echter waren de mensen die streden voor de troon die het verpesten, inclusief haar halfbroer Viserys.
          Ayla deed haar capuchon af zodat de wind met haar haren kon spelen. Kort ging ze met haar vingers door haar haren waarna ze haar handen op de balustrade liet rusten.

    MARON SAND


    19 • House Martell • @ Gardens • Alone


          Maron kijkt zijn kijkers uit in de tuinen van de Red Keep van King's Landing. Alhoewel zijn meester niet aanwezig is bij dit ogenschijnlijk belangrijke evenement, is Maron gezonden ter representatie van Dorne. Maron is zichzelf er van bewust dat zijn bastaard status eerder vragen op zal roepen dan enige dankbaarheid. Maron grijnst even — trots op zijn Sand achternaam, delend met de Sand Snakes. Voor nu zou hij zichzelf moeten redden in deze mooie, maar vreemde omgeving. Maron is in ieder geval tevreden met het klimaat, waardoor zijn hemd open hangt en zijn voeten bloot op de warme stenen staan. Wanneer personen langs lopen, kijken ze hem ietwat bevreemd aan. Maron glimlacht slechts breeduit terug — geheimzinnige fonkeling in zijn kijkers aanwezig.
          Maron loopt langs een boom met gele vruchten, welke hij vragend bekijkt. Uiteindelijk neemt hij één van zijn twee dolken uit zijn riem en springt omhoog — terwijl zijn ene arm zich vast klampt aan de tak, snijdt zijn andere hand een vrucht. Wanneer hij op de grond ploft, draait hij de vrucht om in zijn hand.
          Grommend tracht Maron een hap te nemen van de vrucht, wat direct mislukt. Fronsend kijkt hij naar de schil, die geen enkele tekenen van zijn tanden tonen. King's Landing mocht dan belangrijk zijn — het is een vreemd oord.















    Unbowed. Unbent. Unbroken.
    A promise to our enemies. A challenge to our lovers.


    •

    Josian Whitacre

    Red Keep • werkplaats & gardens • Serena Stark

          " Ik dank u uit naam van huis Stark voor het redden van Lady Serena of house Stark. Wat is je naam, jongen?" Ik draai me om als ik de man tegen me hoor praten. De woorden dringen pas enkele seconden later door.
          Een Stark. Waarom had hij dat niet gezien? Het huis waar hij eigenlijk voor werkte, House Tully, zwoer trouw aan house Stark. Hij had ze wel eens gezien toen ze de Stark's op bezoek waren in Riverrun, al kwam Lady Serena me niet bekend voor. Haar opvallende ogen was wel iets dat hij zou herinneren. Wellicht een nichtje van, of iets in die trant.
          " Josian Whitacre, sir, m'lady." Zeg ik en buig voor haar, zoals dat hoort. Al is mijn buiging een beetje te vluchtig. Ik vraag me af of mijn accent verraad dat ik hier eigenlijk niet vandaan kom.
          Lady Serena stapt langs de man heen die schijnbaar haar lijfwacht voor moest stellen, en bekeek me met haar groenblauwe ogen.
          Ik volg haar blik naar haar lijfwacht, die paraat lijkt te staan om mijn hoofd af te hakken, gezien zijn greep. Hij was nou niet een bepaald goede lijfwacht, als hij niet eens een mes aan had zien komen, dus besteedde ik er niet veel aandacht aan.
          " Dat is fraai handwerk voor een blacksmith." Ik richt mijn blik weer op Lady Serena en glimlach zwakjes. " Dat was puur geluk, ben ik bang." antwoord ik, eerlijk als ik ben.
          Achter me hoor ik iemand fluiten. Als ik me omdraai, zie ik dat het Godfrey Tygar is. Ik probeer niet te overduidelijk met mijn ogen te rollen.
          " Ik ben bang dat ik weer aan het werk moet. Fijne dag nog, Lady Serena." zeg ik en buig weer, dit keer iets netter dan daarvoor. Ik werp haar nog een glimlach toe, en draai me vervolgens om-om terug te lopen naar mijn werkplaats.
          Oude Godfrey fronste toen ik aan kwam lopen. " Sinds wanneer ben jij bevriend met Serena Stark?" vraagt hij als ik langs hem heen loop. Ik neem nog een hap van het brood dat ik nog in mijn hand heb, en schud mijn hoofd. " Jij en ik weten net zo goed dat Ladies en Lords niet met simpele servants om gaan." zeg ik en neem weer plaats achter mijn werkbank. Godfrey houdt even halt voor mijn werkplek.
          " Iedere andere familie, misschien. Jij en ik weten beide dat de Stark's niet zoals de meeste Lords en Ladies zijn, Josian."


    We were the forever that didn't last

    Serena       Stark
    House Stark • Gardens • Gown & Hair • Josian Whitacre > Maron Sand


    She was never looking for a knight —
    she was looking for a sword



          ‘Josian Whitactre, sir, m'lady
    Terwijl hij de gewenste buiging maakt, krullen Serena's wenkbrauwen om tot een lichte frons. Hij klinkt niet als de lui die ze om zich heen heeft horen converseren hier in Kings Landing. Whitacre. De naam is geen onbekende — toch duurt het lang voor ze de link heeft kunnen leggen in haar gedachten, en is Josian al overgegaan op haar compliment.
          ‘Dat was puur geluk, ben ik bang.’
    De woorden vegen de kreukels van haar gezichten en ontlokken haar wederom een glimlach — waarbij ze haar hoofd voor een kort moment buigt.
          ‘Dat betwijfel ik, Josian.’
    Met puur geluk had er nu waarschijnlijk een mes in één van haar ledematen gezeten — of erger. Het idee alleen al dat ze door zoiets. . . stoms uit het veld zou zijn geslagen.
          ‘Ik ben bang dat ik weer aan het werk moet. Fijne dag nog, Lady Serena.’
    De ogen van de donkerharige jongedame volgen de man die Josian eerder heeft toegefloten — waarna ze knikt en hem nakijkt tot hij in zijn werkplaats is verdwenen. Varly knijpt zijn ogen halfjes toe als ze hem vervolgens een vragende blik toezendt.
          ‘Josian Whitacre, young lady. Van house Tully
    De dame bevochtigd haar lippen om haar grijns te verbergen. Dat verklaard in elk geval waarom hij haar zo in zich opnam. Ze staat niet bekend als een alom geziene Stark.
          ‘Ik stel voor dat ik u terug escorteer naar uw vertrekken en we uw oom op de hoogte stellen van het voorgedane voorval.’
    Aan zijn stramme woordkeuze te merken, staat hij allesbehalve te springen om dat verslag over te brengen. Ze kan het hem niet kwalijk nemen: Serena's lijfwacht zal met de nek worden aangekeken als blijkt dat een simpele blacksmith haar leven heeft gered op het moment dat hij dat zou hebben moeten doen.
          ‘Of,’ oppert de dame, een nieuwe wolfachtige grijns op haar gezicht toverend, wanneer haar aandacht is vervlogen naar een nieuw figuur, ‘we laten dit incident in ons midden en ik geniet nog een moment langer van deze prachtige tuinen.’
    Varly staat op het moment om haar te weigeren — wanneer Serena de benen al heeft genomen richting een imposant ogende jongeman. Net als zij — komt hij beduidend niet uit de omgeving. Serena heeft altijd al een zwak gehad voor onbekenden.
          ‘Heb je geprobeerd hem open te snijden?’
    Haar blauwe ogen blijven belangstellend hangen op de vrucht, alswaar Varly de vreemdeling naarstig in zich opneemt. Als hij haar al heeft willen voorstellen — laat ze de woorden op zijn tong sterven door hem een blik toe te werpen.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Aeron Lannister

    Hear me roar.

    Heel Red Keep was in rep en roer vanwege het feest vanavond. Overal klonk er geroep van bediendes, geschreeuw van mannen en gekrijs van vrouwen. De hysterie gaf me koppijn en ik besloot me voorlopig terug te trekken in één van de binnenplaatsen met mijn zwaard. Daar liepen die trieste mislukkelingen van een bediendes je tenminste niet voor de voeten; ik kreeg spontaan moordneigingen van ze.
          Ik had wel zin om wat te sparren met iemand, maar een redelijke partner vinden bleek nog een hele opgave te zijn. De meesten waren druk met de voorbereidingen en uiteindelijk moest ik het doen met een jongen die er uitzag alsof hij het niet lang ging volhouden. Hem een amateur noemen zou waarschijnlijk nog complimenteus blijken. En inderdaad, eenmaal op de binnenplaats zag zijn hele houding er al verkeerd uit, om nog niet eens de beginnen over de manier waarop hij zijn zwaard vasthield. Niet dat-dat mij er van weerhield het hem moeilijk te maken, immers maakten zachte heelmeesters stinkende wonden, niet waar? Het geluid van metaal op metaal bracht me in een sort gelukzalige trans, waardoor ik al mijn irritaties aan de mensen hier in Red Keep eindelijk even los kon laten. Dadelijk mocht ik een hele avond met al die imbecielen doorbrengen.
          ‘Hé knapperd,’ klonk er toen van achter mij. Ik haalde nog één keer uit naar de bediende, waardoor zijn zwaard voor de zoveelste keer vandaag uit zijn hand vloog. Daarna draaide ik me om en zag Gabriëlle staan, waardoor er gelijk een brede grijns op mijn gezicht ontstond. Met een kort gebaar richting de bediende, maakte ik duidelijk dat hij mocht ophoepelen en aan zijn vlugge passen te horen, had hij zich inderdaad uit de voeten gemaakt. ‘Heb je al een date voor het feest?’ Ik schudde mijn hoofd, terwijl ik mijn zwaard in zijn schede stak en op haar afliep. Vluchtig keek ik even om me heen, om er zeker van te zijn dat er niet iemand stond mee te kijken of luisteren. Echter leken de muren soms ook oren en ogen te hebben hier.
          ‘Nee, ik hoopte dat jij mijn date wilde zijn,’ sprak ik zacht en keek haar aan, terwijl ik haar kin kort tussen mijn vingers nam. Ik liet mijn blik over haar heen gaan en glimlachte tevreden. ‘Je ziet er prachtig uit.’ Zelf had ik enkel een wit, loszittend linnen hemd aan en een eveneens loszittend broek. ‘Zullen we naar mijn kamer gaan? Dan kan ik me omkleden en weten we ook zeker dat er geen pottenkijkers zijn,’ stelde ik voor en bood haar mijn arm aan.


    House Lannister – Gabriëlle


    I just caught the wave in your eyes