Tropisch_Eiland schreef:
Kattencafés en andere cafés die gericht zijn op eten met dieren zijn een ontzettend populair concept en het is eigenlijk je eigen keuze om wel of niet te gaan.
Maar stel je voor dat je in een normaal restaurant zit en iemand komt binnen met een hulphond.
Negen van de tien keer gaan mensen sowieso klagen, maar het verbieden van hulphonden is ook wel een beetje vergezocht.
(Ja, ik heb zat video's gezien en verhalen gehoord van een stelletje snobs die moeilijk deden over een hulphond.)
Hulphonden worden echt mega vaak geweigerd in horeca (ik heb zelf een hulphond).
Gelukkig zelf nog niet meegemaakt dat ik in een restaurant werd geweigerd, (moet me wel vaak legitimeren) maar recent is er een hele campagne geweest om meer bekendheid te geven aan toegankelijkheid voor hulphonden omdat winkels/horeca vaak moeilijk doen ivm hygiene.
(overigens is een hulphond weigeren tegen de wet, aangezien je basically mensen met een beperking uitsluit/discrimineert door de hond niet toe te laten)
[ bericht aangepast op 17 juni 2018 - 19:06 ]
It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso