Nishikiyama schreef:
Ik heb soms echt het gevoel dat ik niks waard ben als ik dan zie wat anderen van mijn leeftijd doen, terwijl ik gewoon niks kán doen voordat ik door deze wachttijd heen ben. Ik ben het echt zat om me altijd zo te voelen en ik probeer er alles aan te doen om dat gevoel te minimaliseren door mezelf te blijven ontwikkelen en me bezig te houden met mijn toekomst na die kutoperatie, maar op een gegeven moment blijf je gewoon weer in je eentje over terwijl de rest van de wereld lekker doorgaat met leren, reizen, en werken.
Hé, vergelijk jezelf niet zo met anderen! Jouw tijd komt ook nog wel om al die dingen te doen die je nog wilt doen, maar nu gewoon even niet kan. Ik durf te wedden dat jij het zelfs nóg meer gaat appreciëren, omdat je het dan al zo lang en zo graag wilt! Na regen komt altijd zonneschijn. Laat het niet hangen <3
Ik ken je persoonlijke situatie natuurlijk niet echt en ik weet niet over welke operatie het precies gaat, maar bedoel je leren als in studies volgen of leren in het algemeen? Want als je dat eerste bedoelt, dan kan je nu toch nog altijd een beetje leren in functie van dat reizen? Naar welke landen wil je later graag reizen? Schrijf anders een lijstje op en kijk eens naar de talen die ze daar spreken en leer een taal?
Sowieso is het al heel knap dat je jezelf wilt blijven ontwikkelen! Onthoud dat iedereen sowieso altijd wel twijfels heeft en dat je je niet lekker voelt lijkt mij helemaal logisch in je situatie. Maar als ik het zo lees, dan zie ik dat je een sterke persoonlijkheid hebt die positief probeert te zijn en streeft naar vooruitgang! Ga ervoor. Focus je daarop. Misschien gaat het fysiek niet snel genoeg, die vooruitgang, maar je kan je nog altijd focussen op mentale vooruitgang. En sowieso nu ben je al vooruit aan het gaan op emotioneel vlak: je leert dingen bij door in deze situatie te zitten! Nieuwe ervaringen, nieuwe lessen in wilskracht en verwerking! Je staat echt niet stil, ook al lijkt het zo! Je kan het wel kanjer!
Als je nood hebt aan een luisterend oor, stuur gerust een privéberichtje!
A to the Z