• Oké geen idee waar dit hoort maar ok

    Wie leent er bij DUO en waarom? Ik twijfel namelijk echt en ik wil even weten of jullie het doen en ja gewoon eigenlijk vertel. Doen, of alleen in uiterste noodgevallen?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Manoeuvre schreef:
    Ik betaal mijn collegegeld (MBO 4: 1.137 euro) gewoon van mijn bijbaantje. Momenteel is dat 190 euro per maand en ik werk een minimum van 15 uur per week. Ik heb ook van het salaris dat ik kreeg elke maand een minimum van 200 euro op mijn spaarrekening gezet zodat ik dat kan gebruiken als buffer voor mijn HBO opleiding, waardoor ik onderhand bijna genoeg opgespaard heb voor de volledige 4 jaar. (:

    Hier wil ik even op inhaken, sorry als het privé is. Als je minimaal 15 uur per week werkt (60 per maand) en 190 euro per maand verdient, wordt je dan niet zwaar onderbetaald? Dat komt neer op een uurloon van rond de 3 euro... Heeft het dan geen zin om een beter betaald baantje te zoeken?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Hier wil ik even op inhaken, sorry als het privé is. Als je minimaal 15 uur per week werkt (60 per maand) en 190 euro per maand verdient, wordt je dan niet zwaar onderbetaald? Dat komt neer op een uurloon van rond de 3 euro... Heeft het dan geen zin om een beter betaald baantje te zoeken?


    ik geloof dat die 190 euro per maand alleen de kosten zijn van het collegegeld (dat is ongeveer zes maanden betalen) en dat ze dan nog minstens 200 euro overheeft per maand om te sparen, da's ongeveer €6,50 per uur? meer dan ik verdien haha


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)

    ik geloof dat die 190 euro per maand alleen de kosten zijn van het collegegeld (dat is ongeveer zes maanden betalen) en dat ze dan nog minstens 200 euro overheeft per maand om te sparen, da's ongeveer €6,50 per uur? meer dan ik verdien haha

    Aah dan las is het verkeerd. Ik dacht al, 190 euro voor 60 uur werken is wel heel weinig. Ga bij PostNL werken zou ik zeggen, krijg je 10 euro per uur!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik heb zelf de luxe gehad dat mijn ouders het konden betalen. Zij hebben mijn schoolkosten en mijn zorg betalen zij. Dus ik heb 0 euro schuld. Dit vind ik een zeer fijn gevoel want nu ik werk kan alles gewoon naar mij zelf uitgaan dis toen ik voor mijn nieuwe baan een auto moest had ik geld genoeg.

    Maar ik begrijp dat mensen het lenen en nodig hebben al zou ik het zelf zo laag mogelijkhouden. Maar dan is het verschil wel dat ik met mijn 18e klaar was en dus ging werken. Want ik begrijp ook als je hbo of uni doet dat je langer bezig bent maar ook meer jaar waarin je echr wilt leven. Ik had geen plek om echt te gaan stappen etc omdat ik onder de 18 was


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Eledhel schreef:
    (...)
    Aah dan las is het verkeerd. Ik dacht al, 190 euro voor 60 uur werken is wel heel weinig. Ga bij PostNL werken zou ik zeggen, krijg je 10 euro per uur!


    Ja, 190 was het collegegeld, haha. Anders had ik nooit het minimum van 200 euro per maand op mijn spaarrekening kunnen zetten ;D Mijn salaris heeft in de afgelopen 4 jaar geleden tussen de 9,80 en de 10,06 euro.


    Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.

    Wiarda schreef:
    (...)

    ik geloof dat die 190 euro per maand alleen de kosten zijn van het collegegeld (dat is ongeveer zes maanden betalen) en dat ze dan nog minstens 200 euro overheeft per maand om te sparen, da's ongeveer €6,50 per uur? meer dan ik verdien haha


    6.50 per uur? Ik meende te lezen dat ze 22 is. Ik verdien met 19 jaar nog meer achter de kassa bij de AH..


    Spinning around, I'm weightless.

    Ashryver schreef:
    (...)

    6.50 per uur? Ik meende te lezen dat ze 22 is. Ik verdien met 19 jaar nog meer achter de kassa bij de AH..

    Ja nee zou best kunnen mijn salaris is een beetje raar


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik heb op geen enkel moment dat ik studeerde (lees 2013 t/m 2017) geleend bij DUO.
    Mijn ouders hadden het geld om mijn drie jaar mbo te bekostigen en doordat ik een betaalde stage had voor drie maanden, kon ik dat geld en zorgtoeslag opsparen voor één jaar hbo.
    Het idee dat ik geen geld heb geleend, dus ook niks terug hoef te betalen, vind ik echt heel fijn.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ik leen, ben uitwonend dus moet wel. Plus mijn ouders verdienen te veel. Anyway, ze houden verder niet veel rekening met het aantal broers of zussen, maar vorig jaar hadden mijn ouders 3 studerende kinderen waarvan 2 op kamers. Gelukkig is mijn kot/kamer goedkoop, ik had geen enkel probleem toen de stufi nog daar was, ik leende toen ook niet bij.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Ah ik heb net toevallig vandaag een lening aangevraagd. Ga t dus wel doen (:


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen