AriChibi schreef:
(...)
Het valt echt wel mee hoor, zelfs als je gedurende je hele studie maximaal leent, kun je dat nog met vakkenvullen afbetalen haha.
Overigens kun je niet worden opgepakt tenzij je de Nederlandse ambassade binnenkomt, dus vooral geen uitnodigingen accepteren van daar!!!!!
@Derks ik zou gewoon zelf alles regelen qua lenen, uiteindelijk beheer jij je DUO-account en moet jij het terugbetalen. Voor de gemiddelde studie word je geacht 40 uur per week te besteden aan studiegerelateerde dingen. Als je veel praktische vakken hebt, gezien je Adobe noemt, vergen die deadlines echt veel van je als je ook nog eens genoeg moet werken om rond te komen. Een of twee dagjes in de week werken voor extra geld is prima, maar ik zou echt niet meer gaan werken om dingen als kamers of studiespullen te kunnen betalen. Daar is stufi gewoon voor gemaakt
Haha, ik ga zeker lenen. Heb al verzoek ingediend bij DUO en dat is goedgekeurd
Ik ga een bijbaantje zoeken voor sowieso de zaterdag en dan misschien een avond in de week (of ochtend/middag/ligt aan het rooster).
Heb ook al alles overwogen qua afbetalen enzo, maar wil alsnog niet maximaal lenen. Zelfs al zou ik niet op kamers gaan, zou ik alsnog gaan lenen, want je kunt het altijd terugbetalen maar minder snel een supergroot bedrag lenen stel dat je naar het buitenland gaat voor stage et cetera...
Het eerste wat ik doe als ik op mezelf woon, is m'n bankrekening los laten koppelen van m'n ouders :'D als ik dat nu doe dan krijg ik gezeik, als ik op mezelf woon niet, tenminste dan heb ik er geen last van.
Maar goed, ik ga nogal offtopic :"D
so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly