• De stelling van deze week luidt:
    Kinderen zouden in scholen gratis fruit moeten krijgen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik heb op een school gezeten waar er altijd vers fruit in de kantine lag dag we mochten pakken! Ook allemaal biologisch en lokaal (de school stond in een dorp dat bekent is om zijn fruitteelt ).
    Ik vond het echt super praktisch want een appel in je tas wordt vaak zacht of je moet het thuis in stukjes snijden waar je ook niet altijd tijd voor hebt. Er werdt ook veel gebruik van gemaakt!


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Dat hebben ze al. Nooit gehoord van schoolfruit? Op de basisschool krijgen ze een aantal weken verschillende soorten fruit om te proeven. Het is nog niet het hele jaar, maar al wel een tijd haha.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    EdensGate schreef:
    Hm, wel een goede. Maar in "mijn tijd" gaven alle ouders standaard fruit mee aan hun kinderen voor de "fruitpauze" die wij altijd hadden. Dus deels vind ik het niet meer dan normaal dat je je kind een appeltje of banaantje meegeeft naar school. Toch een stukje eigen verantwoordelijkheid van ouders.

    True. Daarbij kan ik mij problemen voorstellen bij het opstarten. Ouders moeten duidelijk maken als hun kind niet tegen appels of bananen kan. Het is makkelijker als ouders hun kind gewoon wat meegeven wat ze lekker vinden.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Prim schreef:
    Ik heb op een school gezeten waar er altijd vers fruit in de kantine lag dag we mochten pakken! Ook allemaal biologisch en lokaal (de school stond in een dorp dat bekent is om zijn fruitteelt ).
    Ik vond het echt super praktisch want een appel in je tas wordt vaak zacht of je moet het thuis in stukjes snijden waar je ook niet altijd tijd voor hebt. Er werdt ook veel gebruik van gemaakt!

    Superchill! Ik ben jaloers


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    EdensGate schreef:
    Hm, wel een goede. Maar in "mijn tijd" gaven alle ouders standaard fruit mee aan hun kinderen voor de "fruitpauze" die wij altijd hadden. Dus deels vind ik het niet meer dan normaal dat je je kind een appeltje of banaantje meegeeft naar school. Toch een stukje eigen verantwoordelijkheid van ouders.


    Ik weet nog wel dat andere kinderen hun appel in stukjes meekregen en dat 'ie bruin werd tegen de tijd dat de fruitpauze was. :')

    Maar eens met bovenstaande reactie; het ligt toch echt bij de ouders. Een basisschool geeft al aanvulling in opvoeding, zo zie ik het althans, doordat de kinderen allerlei dingen leren waardoor ze ontwikkelen. Verantwoordelijkheden over dingen als eten en drinken, wat ze mee naar school krijgen e.d. ligt toch echt bij de ouders.


    26 - 02 - '16

    Sankofa schreef:
    (...)

    Ik weet nog wel dat andere kinderen hun appel in stukjes meekregen en dat 'ie bruin werd tegen de tijd dat de fruitpauze was. :')


    Geloof me — dit is nog altijd beter dan als leerkracht toe te moeten kijken hoe een piepklein kleutertje een monster van een appel naar binnen probeert te werken. :W

    TIP: enkel druppels citroensap op je partjes appel en hij wordt niet bruin.


    Maji schreef:
    (...)

    Geloof me — dit is nog altijd beter dan als leerkracht toe te moeten kijken hoe een piepklein kleutertje een monster van een appel naar binnen probeert te werken. :W

    TIP: enkel druppels citroensap op je partjes appel en hij wordt niet bruin.


    Klopt inderdaad. Ik kreeg vaak een bakje druiven mee dus ik had het probleem niet (:


    26 - 02 - '16

    Sankofa schreef:
    (...)

    Klopt inderdaad. Ik kreeg vaak een bakje druiven mee dus ik had het probleem niet (:


    Kleuters met druiven zijn the cutest want dan zijn ze meestal helemaal blij, zo van: ‘OOOH KIJK JUF IK HEB DRUIVEN LEKKER HÈ WIL JE ER EEN OF TWEE OF DRIE?!’

    ennuweerontopicsorrynotsorry


    Sankofa schreef:
    (...)

    Ik weet nog wel dat andere kinderen hun appel in stukjes meekregen en dat 'ie bruin werd tegen de tijd dat de fruitpauze was. :')

    Maar eens met bovenstaande reactie; het ligt toch echt bij de ouders. Een basisschool geeft al aanvulling in opvoeding, zo zie ik het althans, doordat de kinderen allerlei dingen leren waardoor ze ontwikkelen. Verantwoordelijkheden over dingen als eten en drinken, wat ze mee naar school krijgen e.d. ligt toch echt bij de ouders.

    Oohh valt wel mee toch? Mijn moeder gaf me altijd een appeltje en mandarijntje mee in partjes. <3 Maar onze fruitpauze was al om 10 uur ofzo dus dan ben je net anderhalf uur op school. :')


    ars moriendi

    Fennec schreef:
    (...)
    True. Daarbij kan ik mij problemen voorstellen bij het opstarten. Ouders moeten duidelijk maken als hun kind niet tegen appels of bananen kan. Het is makkelijker als ouders hun kind gewoon wat meegeven wat ze lekker vinden.

    Een kind dat niet tegen appels of bananen kan? Dat zullen dan echte uitzonderingen zijn. Makkelijker is niet altijd beter. Ik vind het heel belangrijk dat kinderen wanneer ze jong zijn al fruit leren eten en niet alleen maar koek en snoep mee naar school krijgen. Dat is toch heel normaal?


    ars moriendi

    EdensGate schreef:
    (...)
    Een kind dat niet tegen appels of bananen kan? Dat zullen dan echte uitzonderingen zijn. Makkelijker is niet altijd beter. Ik vind het heel belangrijk dat kinderen wanneer ze jong zijn al fruit leren eten en niet alleen maar koek en snoep mee naar school krijgen. Dat is toch heel normaal?

    Naja, appels en bananen komt best vaak voor. Appelallergie is gerelateerd aan hooikoorts en bananen aan latex. Met iets lekkers bedoelde ik ook fruit, voor alle duidelijkheid.
    Ik had zelf kiwi-allergie, dus dat zou dan op voorhand besproken moeten worden.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Wat dacht je van: leren en naar school gaan zou gratis moeten zijn?

    Wel, ik bedoel. Basisschool en middelbare zijn allebei gratis, naast boeken maar dat geld krijg je terug....

    Collegegeld mag wel naar de helft of een kwart van de prijs, vind ik :')


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    ^ nu ik in de VS heb gestydeerd, merk ik echt hoe goed wij het hebben qua schoolgeld. Studenten hier betalen 6000 dollar per halfjaar, dat is volgens mij nog niet eens inclusief dorm rooms en meal plans. Voor ons wordt het grootste deel vergoed. Daarbij verschilt het per universiteit ook weer, want het is Amerika en alles heeft zijn eigen regels (voor sommige scholen betaal je 20.000 per halfjaar).

    OT: ik blijf erbij dat opvoeding voornamelijk een taak van de ouders is. De leraren hebben genoeg te doen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Eens, fruit is gewoon gezond en ook kinderen met weinig geld moeten dat kunnen krijgen.


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~