Oké, ik moet dit eventjes van me af schrijven, denk ik, en ik kan niet tegen mijn gebruikelijke vriendenclubje klagen op whatsapp want ik moet whatsapp juist vermijden op het moment.
Ik heb twee vriendinnen die de laatste tijd niet lekker met elkaar door één deur gaan. Laten we ze even Noa en Amber noemen. Ze zijn allebei Duits en allebei au pairs samen met mij, maar ze hebben totaal andere persoonlijkheden; Noa is vrij rechtdoorzee en bot, heel loyaal aan de vrienden die ze heeft maar niet zo geïnteresseerd in een grote vriendengroep hebben. Zij en ik zijn feitelijk beste vriendinnen hier in Engeland en als we alleen zijn kunnen we het echt heel goed vinden, want ik ben ook vrij rechtdoorzee en ik mag haar gewoon erg graag.
Amber is een vriendin waar we later mee op gingen trekken en zij is een stuk zachter. Ze is heel erg gek op de kids waar ze op past, en praat ook erg veel over ze. Zachtaardig snoepeltje. Ik ben ook erg gek op haar en we hebben veel met z'n drieën opgetrokken (plus nog een ander meisje maar zij kwam er erg af en toe bij), maar de laatste tijd zit Noa nogal op haar te vitten. Ze zegt dan dingen als 'je weet toch wel dat die kids niet jouw kinderen zijn?' en heeft ooit haar twee jaar oude hostkind een rotkind genoemd omdat hij speelgoed over de vloer gooide zonder dat Amber een poging deed om hem het op te laten ruimen. Amber vatte dit heel persoonlijk op, omdat ze zo met die kinderen begaan is, terwijl Noa gewoon wilde dat ze minder over haar kinderen zou praten (ze heeft sowieso erg weinig met jonge kids, daar kan ze niet zo goed mee omgaan) en meer over gewone mensendingen, niet au pair dingen.
Nou heb ik de afgelopen week door twee SUPER ONGEMAKKELIJKE hangouts gezeten met die twee, waarin Noa de hele tijd Amber een beetje op zat te stoken en die gewoon over het algemeen onprettig waren. Normaal gesproken is Noa echt niet zo erg, maar volgens mij zit ze de laatste tijd niet lekker in haar vel en reageert ze dat af op Amber. Het is allemaal nogal een grote stinkende hoop schijt en ik ben het ZAT om er tussenin te zitten.
Dus, nou zouden we eigenlijk deze ochtend afspreken om bij Amber thuis te brunchen met z'n drietjes, maar ik doe alsof ik in slaap gevallen ben. Onethisch en enorm ongemakkelijk voor hen, maar ik hoop zo zo zo erg dat als ze gedwongen met z'n tweetjes in één kamer zitten voor een ochtend dat ze het gewoon. Fucking uitpraten, wat er aan de hand is. Dat ze deze kans pakken en er sterker uit komen. Tuurlijk gaan ze wel boos op me zijn, want ze hebben allemaal broodjes gehaald en weet ik het wat, maar anders had ik weer een hele ochtend in die misère gezeten en ik ben erg gewoon een beetje klaar mee, of zo.
Maar goed, nu voel ik me wel even de kutste vriend ooit, want ik kom gewoon niet opdagen zonder iets te zeggen. En ze gaan sowieso echt kwaad op me zijn (Noa vooral), maar ja. Tja. Ik weet niet. Waarschijnlijk was dit ook een fout, maar ik weet het niet. Het is zo fucking lastig, ik haat ruzies en ik haat al dit gedoe.
tnx for het lezen my fellas, hope you have a nice day
Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.