NOLAN ILLUNIS
19 – The Sarcastic Little Shit
Be everything they need you to be or be none of it,
You don't own this world a thing.
Na zijn uitval over haar gedrag bleef Kennedy even stil. Nolan had wel meer kunnen zeggen nog, maar hij liet het erbij. Kennedy zag er spontaan niet meer uit als degene die hem net zo’n steek onder water had willen geven, maar veel meer als het meisje waar hij ooit op gevallen was, met de onzekere laag onder haar bitchy gedrag.
Zodra Nolan begon over zijn ingestuurde werk, leek de hele sfeer om te slaan. Gelukkig. Het was feest, nietwaar? Dan hoorden mensen vrolijk te zijn of zich compleet lam te zuipen, en gezien alcohol verboden was, bleef er nog maar één optie over.
“Nolan, wat goed. Ze zou idioot zijn om jou niet te kiezen. Je hebt echt talent.” Ditmaal was het Nolan die naar de grond keek terwijl hij iets mompelde wat een soort van bedankje zou kunnen zijn. Af en toe schreef hij wel wat wat hij zelf wel redelijk vond, maar hij wist ook wel dat hij bij lange na niet zo goed was als vele anderen. Hij wist ook nooit zo goed wat hij met zulke complimenten aanmoest om eerlijk te zijn.
“Waar gaat het over?” Haar stem zorgde ervoor dat hij weer opkeek. Een glimlach speelde om zijn mond.
“Het is dat script over die jongen die verdwaald raakt in zijn eigen dromen,” antwoordde hij haar. Hij had haar er wel eens stukjes uit laten lezen, al was dat heel uitzonderlijk want afgezien van de scripts voor de theatervoorstellingen hier – die hij wel moest laten lezen – liet hij amper zijn werk aan anderen lezen.
Over zijn vraag hoe het met haar ging, moest ze even nadenken merkte Nolan. “Het gaat wel. Druk bezig met college applications, net zoals iedereen. Mijn ouders zeggen dat ik me er te druk om maak, maar kun je je te druk maken om de toekomst?”
“Jij wel,” was zijn plagerige antwoord. Iedereen had stress natuurlijk en was druk bezig, maar hij wist ook dat als Kennedy zich ergens in had vastgebeten dat ze het ook niet meer losliet, en dat dit heel belangrijk voor haar was. Hij snapte wel waar de opmerking van de ouders vandaan kwam.
“Wat zijn je voorkeuren tot nu toe dan?” vervolgde hij.
|
The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.