"Twee mannen die elkaar liefhebben is helemaal niet natuurlijk. Tederheid tussen man en vrouw zie je overal, twee mannen die elkaar op die manier behandelen is niet normaal."
Ooit al eens bij stilgestaan dat je dat nooit ziet door conservatieve idioten zoals jou? In de zomervakantie liep ik met mijn vriendje door Oostende en probeerde zijn hand vast te nemen. Hij wilde dit niet uit angst voor de blikken. De blikken van homofobe onnozelaars, die van mensen die schaamteloos achterom kijken en die van die twee dames op het terras die meteen hun koffie op tafel zetten en schaamteloos wijzen en luidkeels roddelen over de millenials die zoveel meer openheid hebben dan zij vroeger.
Dit is even een antwoord aan onbekenden die ik een gesprek hoorde voeren. Ik wil hier verder eigenlijk niks mee bereiken, net misschien mijn eigen frustraties verlichten en hopelijk jullie aan het denken zetten. Alhoewel dat laatste bij 99% van de Q'ers niet nodig is, aangezien de meesten hier wel in de 21ste eeuw leven.
We will not be quiet, Stonewall was a riot!