Het meisje leek zich van haar eigen schuld bewust, waardoor ik alleen nog maar kon knikken als acceptatie van haar verontschuldiging. Ik had me voorbereid op een opstandige Max, dus dit viel me heel erg mee. Ik schonk haar een klein, zeer geforceerd glimlachje, voor mijn voorhoofd meteen weer in een plooi trok. Dit was geen tijd om te lanterfanten, daar had niemand tijd voor. Ze leek zich alleen niet bewust van de code rood, of het feit dat ze trainde voor een echte situatie. In een tijd van crisis kon je niet kieskeurig zijn, en ik wist zeker dat haar was vertelt dat in een noodsituatie iedere Shadowhunter het veld in werd gestuurd, zolang ze hun Rune ceremonie hadden volbracht. Ik ging verder niet in op haar vraag en stuurde haar in de richting van het Operations Centre, waar Jace haar en alle anderen instructies zou geven. Ik zou er zelf ook heen moeten, maar ik had eerst enkele belangrijke berichten te versturen naar de leiders van de Downworld hier in New York, net zoals ieder hoofd van een Institute over de hele wereld dit zou moeten doen aan de Downworld leiders in hun regio. Ik zag er erg tegenop. Ik was maar een broekie en ik wist dat ik voor velen ook zo werd gezien: Een stijve hark zonder ervaring of overwicht. Dit was niet alleen in de Downworld zo, maar vooral ook in mijn eigen Institute. Toch was het mijn taak om deze berichten van schaamte te sturen, en dat zou ik dan ook doen.
Plots haalde een stem me uit mijn concentratie. Mijn hart begon als een reflex sneller te slaan, nog voor hij goed en wel zijn eerste woord had uitgesproken. Ik moest moeite doen om me staande te houden en mijn façade als emotieloze onwankelbare objectieve leider op te houden. Het koste best veel moeite, zeker omdat ik mijn emoties nog lang niet uitgevogelt had. Emotieloos zijn leek me op dit moment dan ook zo veel fijner dan wat er nu allemaal door me heen raasde. Ik schraapte zo onopvallend mogelijk mijn keel en draaide me toen om, waarbij ik tot mijn grote ongenoegen letterlijk wankelde. Ik stabiliseerde mijzelf weer aan een van de rekken met trainingsmateriaal, terwijl ik moeite deed om niet diep weggezogen te worden in de goudgele kattenogen van de Warlock die hier recht voor me stond: Magnus Bane, High Warlock of Brooklyn. Even moesten zijn woorden op me inwerken tot ik mijn hoofd weer voldoende op orde had om een nuttig antwoord te formuleren. Eigenlijk was deze hele affaire een schande en kon ik mezelf voor mijn kop slaan. Een hoofd van een Institute zou zich nooit zo moeten onderwerpen aan basale emoties, en zeker niet degenen die vielen onder een zeer ernstig vergrijp.
"Mijn excuses, meneer Bane, maar wegens de recente omstandigheden zult u begrijpen dat we extra veiligheidsmaatregelen hebben moeten treffen.. Ik wilde u net contacteren om te vragen voor een overleg, maar zo te zien heeft het nieuws de Downworld al bereikt." Ik keek om ons heen, naar het volledige Institute wat zich klaarmaakte voor het ergste. Het was meer een afleiding om niet te veel naar Magnus te kijken, want zodra ik dat deed, sloeg mijn stem elk ander woord over en raakte ik al snel de draad van mijn woorden kwijt. Ik wilde niet dat een van de Downworlder leiders me zo zag, maar al helemaal niet dat de rest van de Shadowhunters hier mij zag stamelen en zwijmelen over Magnus, een Downworlder, en bovenal een andere man. "Als u mij wilt volgen naar mijn kantoor. Daar is het iets gemakkelijker om elkaar te verstaan dan hier in het midden van de bedrijvigheid." Weer sloeg mijn stem meerdere keren over, en struikelde ik zelfs over het woord bedrijvigheid, alleen al door het idee om alleen te zijn met hem.
Rustig, zo rustig als ik kon, ging ik hem voor naar mijn kantoor. Het voelde nog altijd vreemd om het mijn kantoor te noemen, maar het was echt zo. Eenmaal daar hield ik de deur voor Magnus open en sloot deze achter ons, waarbij ik me nog even kort staande moest houden aan de deurklink om te bekomen van de betoverende geur die Magnus met zich mee bracht toen hij zo dicht langs me was gelopen.
Ik zette me met mijn papieren nerveus in mijn handen op een van de stoelen, express niet achter mijn bureau, en begon plots, zonder er zelf veel controle over te hebben te ratelen: "Ik had u en de andere downworld leiders net willen vragen om een gesprek, op uw keuze van locatie natuurlijk, en een audiëntie bij de Seelie Koningin, maar u bent me voor geweest. Het gaat erover, zoals u waarschijnlijk weet, dat Valentine is ontsnapt uit zijn gevangenis in Idris. Alles wijst erop dat hij daar nog is, al gaan wij het protocol in voor het geval hij toch weg is gekomen, gezien New York de enige plek is waar hij mogelijk nog volgelingen en materiaal heeft verborgen. Alle portalen van en naar Idris zijn tot nader orde dan ook verboden." ratelde ik, omdat ik geen idee had hoe ik mezelf een houding moest geven tegenover deze prachtige man. Iedereen die bij zo'n illegaal portaal betrokken is, is schuldig aan het helpen en huisvesten van een klasse B gevaar. Het zou alleen erger zijn om Lilith, Sammael, of een van de 7 Prinsen van de Hell zo bij te staan. Voor Shadowhunters betekent dit deruning, dezelfde straf die ik zou krijgen als iemand achter mijn gevoelens voor Jace en Magnus zou komen, en voor Downworlders de dood op de meest gruwelijke manieren mogelijk. Ik stopte plots midden in mijn gedachten, toen ik me besefte dat het niet heel netjes was om over executies te praten, en dat ik hem was vergeten een drankje aan te bieden. Mijn brein leek wel te zijn verandert in pudding, en dat was precies iets wat ik me niet kon veroorloven. Ik moest dit negeren en mijn werk goed uitvoeren. Daarvoor was ik opgeleid en daarom was deze post aan mij toevertrouwd, maar mijn taak vervullen was veel makkelijker gezegd dan gedaan. "Mijn excuses voor de slechte manieren, meneer Bane" stotterde ik en ik had het gevoel of mijn wangen in brand stonden en mijn hele gezicht vuurrood was gekleurd. Dit was me nog nooit overkomen, zelfs niet de keer dat mijn moeder me had betrapt in een zeer ongemakkelijke situatie. "Wilde u wat drinken?" Weer sloeg mijn stem over en ik had geen idee hoe ik dit gesprek ging overleven nadat ik mezelf al zo voor schut had gezet. Het was zo erg dat ik niet eens meer door had dat ik hier in mijn pyjama op mijn blote voeten rondliep. Dit bewees nog maar eens dat ik deze positie niet waardig was en dat ze in Alicante een hele grote fout hadden gemaakt.
|
![](https://78.media.tumblr.com/e017af7438b8ee3534174a36b563e45e/tumblr_o6pedrf9Sk1utbkvpo2_250.gif)
I'm so deep into the closet they crowned me king of Narnia
![](https://78.media.tumblr.com/edabda417042b31a40a6d675d5688a31/tumblr_p5k7blIb7F1wzk2yno2_1280.png)
Sed lex dura lex
![](https://78.media.tumblr.com/482ada8a30559e76870a2a145db9a2cb/tumblr_p6o2b5Ei5q1qc9anxo4_540.gif)
|