Hallo mensen!
Ik denk dat ik niet de enige ben als ik zeg dat ik graag wat meer 'officële' wedstrijden zou doen. Het is leerrijk en het lijkt mij ook een goede manier om te weten waar ik echt sta. Ik heb mezelf dus voorgenomen om zoveel mogelijk schrijfwedstrijden mee te doen en toen dacht ik: hey, dit is misschien wel leuk om met Q te delen. Daarom wil ik hier even een overzichtje geven voor alle schrijfwedstrijden buiten Q. Dit topic is bedoeld om elkaar te motiveren, inspiratie te delen en misschien een proeflezer te zoeken (natuurlijk allemaal zonder verplichtingen).
Ik focus me hier vooral op Nederlandse en Vlaamse schrijfwedstrijden. Als ik een Engelse/Amerikaanse tegenkom, zal ik hem er wel inzetten, maar ik ben er dus niet naar op zoek. Mochten jullie zelf ook nog schrijfwedstrijden kennen: shoot! Ik wil het overzicht natuurlijk zo volledig mogelijk maken.
- Eerstvolgende schrijfwedstrijd aangeduid in het rood;
- Eerstvolgende schrijfwedstrijd zonder voorwaarden aangeduid in het blauw;
- Schrijfwedstrijden waarvan de deadline verstreken is, maar waarvan de uitslag nog niet bekend is, worden doorstreept;
Mocht er een linkje of iets dergelijks niet kloppen, let me know!
Proza Werken met Erfgoed: Schrijvers Gezocht! Thema: Vlaams erfgoed (in het fantastische genre, dus legenden en sagen, etc.) Aantal woorden: / Voorwaarden: wonen in één van de streken uit de lijst Deadline: 30 augustus 2018 Prijs: realisatie project Door: Vzw de Scriptomanen in samenwerking met schrijfcoach Patrick Bernauw Link "The End of Our World" Thema: Het einde van de wereld (realistisch, hier hameren ze echt wel op!) Aantal woorden: 1500-5000 (maar de grenzen zijn soepel) Voorwaarden: / (je kunt ook in het Nederlands inzenden, vertaling wordt voorzien als je in de top 3 belandt) Deadline: 30 augustus 2018 Prijs: geldprijzen tot 1000 euro Door: aftermath Link Scriptplus Schrijfwedstrijd Thema: vriendschap Aantal woorden: 2000-5000 Voorwaarden: het verhaal is geschikt voor kinderen van 10-15j Deadline: 10 september 2018 Prijs: een gesprek op uitgeverij Lemniscaat over jouw winnende verhaal Door: Scriptplus en Lemniscaat Link Schrijven Magazine UKV-Schrijfvijfdaagse! Thema: Ultrakorte verhalen Aantal woorden: maximaal 99 woorden (maximaal 5 per dag) Voorwaarden: lid zijn van de facebookgroep Deadline: 10-14 september 2018 Prijs: kaarten schrijfdag + een schrijfboek Door: Schrijven Magazine (SchrijvenOnline) Link Schrijverspunt Sprookjes schrijfwedstrijd Thema: sprookjes Aantal woorden: maximaal 750 Voorwaarden: geschikt voor kinderen van 5-10 Deadline: 14 oktober 2018 Prijs: boekenpakket en mogelijke bundel Door: Schrijven Magazine (SchrijvenOnline) Link Harland Awards 2018 Thema: een kort verhaal in het fantastische genre (fantasy, sci-fi, magisch realisme of horror) Aantal woorden: maximaal 10000 Voorwaarden: 10 euro inschrijvingsgeld Deadline: 1 november 2018 Prijs: geldprijzen (+ juryverslag voor iedere inzending, uitgebreider hoe hoger je eindigt) Door: Stichting ter bevordering van het fantastische genre Link WEL wedstrijd flitsverhaal/prozagedicht i.s.m. Lions Club Leuven Erasmus Thema: flitsverhaal/prozagedicht Aantal woorden: 1-2 bladzijden Voorwaarden: / Deadline: 15 december 2018 Prijs: geldprijzen tot 400 euro Door: WEL Link Voorleestuin Thema: voorleesverhaaltje voor jonge kinderen Aantal woorden: 600-900 (aangeraden, geen vaste waarden) Voorwaarden: / Deadline: 31 december 2018 Prijs: cadeaubon en publicatie in de voorleestuin Door: voorleestuin.be Link Boek10! 2019 Thema: / Aantal woorden: minimaal 60000 Voorwaarden: (er zijn extra kosten en voorwaarden, maar die kan ik niet zien, tenzij ik me inschrijf) Deadline: in de loop van 2019 Prijs: publicatie Door: Godijn Plublishing Link BookBusters Thema: / Aantal woorden: 25000-35000 Voorwaarden: / Deadline: doorlopende wedstrijd Prijs: gratis publicatie novelle (10% van de prijs per boek) Door: Schrijverspunt Link Duoboek Thema: een boek schrijven met twee auteurs Aantal woorden: 200-250 pagina"s Voorwaarden: / Deadline: doorlopende wedstrijd Prijs: gratis publicatie novelle (15% per boek voor de 2 auteurs samen) Door: Schrijverspunt Link |
Poëzie De Schrijverspodiumprijs: de dubbele dichtwedstrijd voor iedereen! Thema: / Aantal gedichten: maximaal 3 Voorwaarden: 3 euro inschrijvingsgeld per gedicht Deadline: 11 september Prijs: geldprijs van 350 euro Door: Het Schrijverspodium Link Ik zou zo graag... Thema: Ik zou zo graag Aantal gedichten: maximaal 2 A4'tjes Voorwaarden: / Deadline: 1 november 2018 Prijs: boekenbon Door: Stichting Poesia Amsterdam Link Kom dichter in beeld Thema: een gedicht bij een foto uit een album Aantal gedichten: maximaal 2 A4'tjes Voorwaarden: je bent tussen de 7 en 18j Deadline: 12 november 2018 Prijs: cadeaubon workshop, boeken, tickets YA festival Door: Bibliotheek Brasschaat Link |
[ bericht aangepast op 22 aug 2018 - 14:23 ]
If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.